1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Samsung SGH i600 vai Nokia E61i?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja BorgPro, 19/6/07.

1. BorgPro

Tykkäykset:
    0
    Olen hankkimassa puhelinta qwerty-näppäimistöllä, ja alustavan joskin hyvin nopean kartoituksen jälkeen valikkoon ovat suodattuneet Samsung SGH i600 ja NokiaE61i (Nokia E90 on tarpeisiini nähden turhan järeä kapistus ja liian painava).

Samsungin väri ja muotoilu (ja keveys) miellyttävät minua enemmän, mutta en ole päässyt kokeilemaan puhelinta eikä minulla ole tuntumaa sen näppäimistöön ja valikoihin. E61i:n näppäintuntuma ja valikot vaikuttivat lyhyen hypistelyn jälkeen melko hyviltä. Samsungissa lienee E61i:tä uudempaa tekniikkaa ja eri käyttöjärjestelmä, mutta olennaisia eroja tuntuu olevan vaikea löytää (olen tosin melko "kokematon" kännyköiden suhteen: minulla on ollut elämäni aikana vain 2 puhelinta: Nokian banaani ja Nokia 6100, joka on nyttemmin alkanut piiputtaa).

Tärkeimpiä ominaisuuksia minulle olisivat muotoilun ohella hyvä näppäintuntuma ja ohjattavuus sekä valikoiden helppokäyttöisyys (erityisesti kalenteri- ja sähköpostitoiminnon vaivattomuus) ja hyvät viesti-/tietoliikenneominaisuudet.

Mikäli jollakulla on kokemusta/tietoa tms. erityisesti Samsungin SGH i600:sta, otan kommentit kiitollisena vastaan. Mielikuvani Samsungin brandistä kännykkävalmistajana ei ole kovin positiivinen (kyseessä on siis todellakin pelkkä mielikuva, joka ei perustu faktoihin ja omiin kokemuksiin) ja siksikin haluaisin saada lisätietoja ko. puhelimesta.

2. Peppokani Vieras

Kannattaa tutustua aluksi kummankin kännyn käyttökokemuksiin tällä palstalla.

Itselläni oli sama ongelma ja olin hankkimassa E61i:tä. Samantien, kun huomasin Samsungin kännyn tulevan, käänsin kelkkani ja päätin hommata sen.
    Valintaa puolsi pienempi koko sekä Sansungin parempi käyttöjärjestelmä (Tämä on tietenkin makuasia).

3. BorgPro

Tykkäykset:
    0
    Joo, täytyy miettiä ja tsekata vielä näiltä palstoiltakin. Pitää mennä kauppaan, jossa Samsungin saisi käsiinsä.

Ennenkaikkea kiinnostaa, onko i600:ssa hyvä näppäintuntuma eli sujuuko viestien kirjoittaminen jouhevasti. Myös kalenterin kätevyys/helppokäyttöisyys kiinnostaa. Nämäkin ovat tietty pitkälti makuasioita ja tottumiskysymyksiä.

4. Peppokani Vieras

Jos omistat nakkisormet, voi viestien kirjoitus olla himppusen hankalaa. Kalenterihan tuossa on taattua windowsia, koska windowsin käyttis on sisässä.

E:Esim. täällä on arvosteltu WM5 käyttis ja taidetaan siinä hiukan raapaista kalenteriakin. Mobile-Review.com-sivustolta löytyy myös iso arvostelu, mitä en nyt tähän hätään löytänyt.

Jaa tämä viestiketju