1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Samsung S5230 vs Nokia 5230

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Wemps, 16/5/10.

1. Wemps

Tykkäykset:
    0
    Eli, olin vanhan hajonneen N95 8GBn tilalle ostamassa uutta puhelinta ( <150e) ja rupesin etsimään.
    Ensin listalla oli Samsungin B3310 Qwntry(miten kirjoitetaan) näppäimistönsä takia, mutta sitten sain selville, että myös näissä touchpadeissa on sellainen. (Digitaalinen) Tutkin asiaa tarkemmin, ja olin jo todella lähellä hankkia tämä samsung, mutta sitten näin kaverilla tämän nokialaisen. Silloin ajattelin, että "En mä tota, maksaa varmaa yli 200e", mutta: Kyllä, comes with music maksaa sen yli 200e, mutta ILMAN maksaa vain 149e (Gigantti). Nyt olen täysin pattitilanteessa, kun en tiedä mitä tekisi. Samsung maksaa 124e, kun taas nokia tämän 149e.

Erot näette täältä
    Itselle tuo 30e on "iso" raha, mutta sillä hinnalla saisi Gpssän ja 3Gn, vaikkakaan 3Gtä en oikeastaan mihinkään tarvitse. Samsungin arvosteluja olen lukenut, ja kuulemma pro luuri on, Nokialaista en ole vielä tutkinut.
    Eniten kiinnostaisi tietää että onko luureissa jotain lastentauteja yms?

Olisiko teillä kokemusta kyseisistä luureista, ja voisitteko auttaa miestä hädässä?

2. murur0a

Tykkäykset:
    3
    Ei nuo Samsungin halvat kosketusnäytölliset dumbphonet pääse millään osa-alueella lähellekään Nokian halpoja älypuhelimia, kuten mainittua 5230:aa. Ellet tunne tarvitsevasi 3G:tä, saattaisi myös Noksun 5530 tulla kyseeseen; erilainen design ja kooltaan hieman pienempi (mutta 5230:lle julkaistiin vastikään firmis, jossa kaikissa valikoissa toimiva kineettinen skrollaus... 5530:n omistajat odottelevat vielä omaansa). 5530:ssa on lisäksi wlan.

Kehotan piipahtamaan vaikka siellä Gigantissa hyväilemässä noita luureja. Kosketusnäytöllä pidempien viestien kirjoittaminen on melko aneemista puuhaa (joskin Nokian halpojenkin kosketusnäyttömallien resistiivinen näyttö on tässä mielessä verrattain loistava, pesee omasta mielestäni käyttömukavuudessaan ja tarkkuudessan esim. kaikki iPhonet selvin käsipallolukemin).

3. Wemps

Tykkäykset:
    0
    Joo, en tuolla 3Gllä juuri mitään tee, mutta, niin tyhmältä kuin kuulostaakin, tuo hyppy 5530:mmeneen menee jo niin "paljon" kipurajan yli, että se ei luultavasti ole se mitä haen. Kun alkuperäinen suunnitelma oli ostaa jotain luokasta <120. Tosin, wlan olisi aivan mahtava, mutta..

Kävin jo expertissäkin vilkaisemassa, josko voisi hipelidä mutta siellä niin aneemista porukkaa että eivät ne niihin luureihi sähköjä halua / jaksa laittaa. Ja kun se mallikappale ei juurikaan auta..

4. aivansama

Tykkäykset:
    20
    Kävin eilen verkkokauppa.commista ostamassa tuon Nokia 5230:n, hinta maltillinen 129,90€. Paketissa oli 2G muistikortti, 3 takakuorta, imukuppi-ikkuna-pidike autoon + ns pakolliset osat. Ainoa paha puute oli usb-piuha, se piti erikseen ostaa ... 9.90€ piti siitä kärsiä.
    GPS käyttöön tuo ostettu ja sitä lähinnä nyt tullut eilinen päivä testailtua ... ei ainakaan vielä pahaa sanottavaa luurista. WLAN puute vähän ikävä, mutta ei tuolla rahalla voi kaikkea saada :)

5. Wemps

Tykkäykset:
    0
    Nonniin, se ratkesi sitten siiihen, että verkkokauppa.comissa Nokia 129e

Kiitos kaikille vastanneille.

6. murur0a

Tykkäykset:
    3
    Päivän tarjouksena Experteissä 5230 niinikään 129€, siis vain tänään... Säästyisit tilailun vaivalta jos Expert löytyy läheltä.

Jaa tämä viestiketju