1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Samsung S5230 käyttökokemukset

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja tumbeliina, 29/6/09.

1. tumbeliina

Tykkäykset:
    0
    Samsung S5230 tarkat tekniset spcsit voi käydä lukemassa täältä.

Itse tilasian valkoisen Pixmaniasta ja perille puhelin tuli tänään kun USPn kuski viitsi sen tuoda. Ylläri oli se että puhelin oli ensin ranskankielinen, mutta onneksi myös suomenkieli löyty suht helposti, vaikka ranskaa en osaakkaan, kun valikko kuitenkin piti sisällään muista sampoista tutut kuvakkeet. Manuaalikin on vain ranskaksi, mutta netistähän saa suomenkielisen helposti.

Muutaman tunnin pyörittelyn mukaan plussat:

-iso näyttö
    -kivasti sisäistä muistia ja käy mikroSD kortit
    -soittoäänet itse määriteltävissä myös tekstareille
    -ulkoset mitat ja paino on sopivan pienet
    -qwerty näppis & T9 toimivat loistavasti
    -18 kuvallista pikavalintaa

miinukset:

-eri liitin laturissa kuin aikaisemmissa sampoissta>ei käy vanha autolaturi
    -kosketusnäytön vierittäminen (ainakin vielä) hankalaa
    -taustakuvan määrittämien oikein on vielä mysteeri

Tässä ekat tuntemukset, lisää kunhan kokemusta karttuu.

2. otri123

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 5s
    Voiko tuolla kirjoitella niinku tavallisella näppiksellä ja t9. Ja toinen vaihtoehto on virtuaali qwerty ? pitäisi vaimolle ostaa joko tämä tai s5600 white

3. tumbeliina

Tykkäykset:
    0
    Voi kirjoitella ilman T9ä ja myös "perinteisellä" numero näppiksellä T9n kanssa, näppäimstöllä joka on myös näytössä, sitä en tosin ole kokeillut, kun tuota qwertyä on tullut viime aikoina pelkästään käytettyä.

4. Joppe

Tykkäykset:
    1
    Oman pistin juuri Pixmaniasta tilaukseen, mustana tosin.

Valmiusajasta et varmaankaan osaa vielä mitään sanoa näin parin päivän jälkeen. Pistipähän vain silmään, että Verkkokauppa.comissa puhutaan jopa 800h valmiusajoista.

Oletko suurempia ärsytyksen aiheita löytänyt?

5. XSquad

XSquad

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    GT-I8910 ja Elisa
    Aikamoisia valmiusaikoja lupailevat, mutta nuo ovat aina teoreettisia lukuja parhaissa mahdolisissa oloissa.

6. Joppe

Tykkäykset:
    1
    Juu, tottakai. Vaan niinhän ne ovat muillakin ja tuo on silti (yli) tuplasti se mitä muut lupaavat. :) Sen takia se pistikin silmään. Ja Pixmania lupaa muuten samalle luurille vain 300h.. :)

7. tumbeliina

Tykkäykset:
    0
    Tänään oli jäljellä yksi palkki akkumittarissa kun tyrkkäsin puhelimen mukana tulleella kaapelilla tietokoneeseen. Ajattelin että ei kuitenkaan toimi, kun käyttiksenäni on mandriva-linux, mutta ihan nätisti tunnisti puhelimen massamuistiksi, vain sd-kortin sisältö näkyi, mutta sehän riittää.

Samalla huomasin että puhelin latautui, joten latasin puhelimen samalla, vaikka olinkin ajatellut käyttää akun ihan loppuun asti. Mutta yli 2 vrk latingissa ekalla latauksella lupailee mielestäni aika mukavaa päällä olo aikaa.

Kävin heti ma hakemassa paikallisesta veikonkoneesta iPhonen näytönsuojakalvon jonka pienensin tähän sopivaksi ja hyvin tuntuu toimivan senkin kanssa.

Ainoa asia mikä vähän harmittaa on se että puhelimessa ei ole mukana puikkoa millä voisi helpommin tökkiä näyttöä.

Ja jänniä juttujakin olen löytänyt puhelimestani, kuten sen että näppäinlukkon saa auki kirjoittamalla ennalta määrätyn kirjaimen näyttöön sekä sen että kuvia voi selata kallistamalla :)

Vielä toistaiseksi olen ollut tyytyväinen hankintaani.

8. Joppe

Tykkäykset:
    1
    Hyvä vinkki, täytyy pitää mielessä.

Olin jostain ulkomaisesta mulkaisusta lukevinani, että noin pystyisi myös esim. soittamaan suoraan ennalta määrätylle henkilölle. Eli kirjaimet ovat käytettävistä A:sta Z:taan ja sen saisi ohjelmoitua vaikka niin, että T soittaa Turolle, vaikka näppäinlukko onkin päällä.

Tämä siis pelkkä hämärä muistikuva jostain arvostelusta, voin olla väärässäkin.

9. Eki79

Eki79 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)
    Löytyykös tätä vielä jostain päin Suomea "ihan oikeesti", niin että testaamaan pääsis... emäntä tuollaista himoitsee, muttei uskalla testaamatta tilata. :)

10. Joppe

Tykkäykset:
    1
    Eipä taida. Vk.com:kin ilmoittaa että vasta 15.07. olisi tulossa.. Oma tuli tänään Pixmaniasta ja ekasta parista tunnista olen ainakin tykännyt. :)

11. mazel

Tykkäykset:
    0
    Itse olen myös Pixmaniasta ko. puhelinta katsellut, mutta silmiini pisti siellä tekniset tiedot kohdassa, että käyttöopas olisi ranskaksi. Oliko sinun puhelimesi mukana käyttöohje suomeksi? Entä saako käyttökielen puhelimessa suomeksi, varmaankin?

Verkkokauppaan puhelin on tuossa vasta parin viikon kuluttua tulossa, miten se on jo myynnissä muualla esim. Pixmaniassa? Onko verkkokaupan yksilöt uudempia vai ihan samalla tekniikalla?

12. XSquad

XSquad

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    GT-I8910 ja Elisa
    Pixmania myy ranskasta tuotuja puhelimia, joissa on keskieuroopan kielet ja englanti. Sitten kun mallit tulevan myös Suomeen myyntiin, niin sitten myyvät sitä Pohjoismaiden versiota siellä rinnalla. Eli jos lukee mitään ranskaan liittyvää, niin suurella todennäköisyydellä ei ole Suomenkieltä laitteessa.

13. Joppe

Tykkäykset:
    1
    Laite oli tullessaan ranskankielinen, mutta kielivaihtoehdoista löytyi kyllä suomi, ei ongelmaa sen suhteen. Täytyi vain osata kahlata läpi oikeiden valikoiden, tosin sekin oli helppoa kun olivat englannista pääteltävissä aika simppelisti.

En ole itseasiassa katsonut minkäkielinen manuaali tuli mukana, ilmanmuuta oletin sen olevan ranskalainen. Suomenkielinen manuaali löytyy Samsungin sivuilta pdf-muodossa.

Verkkokaupan puhelimet ovat aika varmasti täysin samoja puhelimia, mutta Suomi on vain aina vähän jälkijunassa ei-Nokialaisten kanssa. Pieni markkina-alue, varsinkin niille muille merkeille.

Lievästi OT, mutta osaako kukaan kertoa fiksua tapaa siirtää yhteystiedot SGH-i600 (WinMo 6.0) -> tähän?

14. Joppe

Tykkäykset:
    1
  15. tumbeliina

Tykkäykset:
    0
    Ite siirsin i600:sta vain kopioimalla yhteystiedot simkortille. Tietty i600 herjasi jokaisen meiliosoitten kohdalla...

Sitten kopioin simkortilta numerot S5230 muistiin, ja onneksi siinä voi määritellä kumpaa käytetään/näytetään.

16. Joppe

Tykkäykset:
    1
    No noin minäkin sen sitten lopulta tein.

Yksi kysymys sinulle.. oletko kokeillut tuota Photo Contactia (Valok. yht. tied)? Saako siihen jotenkin manuaalisesti lisättyä nimiä ja kuvia? Minulla sinne on ilmestynyt 2 nimeä, mutta jostain syystä ei sen enempää, en millään keksi mitä olen niiden kahden kohdalla tehnyt eritavalla kuin muiden.

Selkis: Ne ilmestyvät automaattisesti ns. käytön mukaan. Eli nuo 2 olivat siellä vain siksi, että niiden kanssa olin ollut muutamaan kertaan puheissa viikonlopun aikana. :)

17. Joppe

Tykkäykset:
    1
    Suora lainaus puhelimen käyttöoppaasta.
    Nyt on korean pojat miettiny kyllä asiat viimisen päälle loppuun asti. :D

18. sahkari Vieras

Jos joku luopumassa luuristaan niin laittakoon yv:tä :)

19. otri123

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 5s
    Eilen tuli sitten tilattua vaimolle tuo puhelin. S5600 oli toinen vaihtoehto. isompi näyttö ja parempi ulkonäkö ratkaisi valinnan. Toki 5600 olisi ollut 3g ja enempi väriä toistava näyttö. Kuinka isoa muistikorttia puhelin tukee ? Sampan sivuilla luki et jopa 8gb. Toimiikohan tässä micro sd ja sdhc ?

20. XSquad

XSquad

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    GT-I8910 ja Elisa
    Toimii molemmat.

Jaa tämä viestiketju