Samsung J530F Firmware

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja tltl83, 15/5/18.

1. tltl83

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    J530F DualSim
    Elikkäs mistä voisin löytää uuden käyttiksen ko. puhelimeen, joka ei siis olisi Samsungin oma kyhäelmä vaan Marshallow tai vastaava. Olen koko päivän kahlannut ja tuntuu kiven alla olevan nuo. Puhelimessani resetoinnin jälkeen tulee ilmoitus että tehdasasetukset on palautettu ja pyydetään kirjautumaan aiemmin luurissa olleeseen tiliin. Olen nyt yrittänyt useita kertoja kirjautua ja väittää että tili ei ole oikea vaikka 100% varmasti on ja salasana myös! Nyt olisi tarkoitus vaihtaa tuo käyttis samalla johonkin joka ei ole Samsungin oma.

Lineage ei listan mukaan ole tuohon sopiva:(

Olen aloitteleva näissä hommissa ja tuolla odinilla ajoin yhden samsungin oman firmwaren mutta tuo helkkarin google tili asia pysyi samana.

2. ReiskaSeta

ReiskaSeta Tunnettu jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    204
    Puhelinmalli:
    Huawei P20 Pro
    Kannattaa alkaa opiskelemaan ihan täysin alusta ja sisäistää lukemansa aiheesta. Samsung käyttää Androidia jonka päälle on rakennettu oma käyttöliittymä nimeltään touchwiz. Kyseisessä luurissa on Android 7 Nougat käyttis. marshmallow on Androidin 6 versio.

Mikäli haluat siihen asentaa jonkin custom firmiksen on luuri rootattava ensin ja asennettava custom recovery. Nuo kun saat tehtyä niin sen jälkeen voi alkaa firmistä ihmettelemään. XDA:sta esimerkiksi löytyy varmasti ohjeet aiheeseen. Muista sitten, että roottaus poksauttaa Knoxin, joten luurin takuu menee siinä.

Ja onhan se tili nyt varmasti se edellisin mikä siinä luurissa on ollut käytössä? Jos olet esimerkiksi ostanut puhelimen käytettynä eikä edellinen omistaja ole poistanut tiliään siitä ennen factory resettiä vaatii puhelin sitä edellisen omistajan Google tiliä.

3. tltl83

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    J530F DualSim
    Kiitos paljon vastauksesta! Ja ohjauksesta. Nyt yritin odinilla ajella CF-auto-root filettä laitteeseen mutta tulee ilmoitus "fail" joka kerralla, olen yrittänyt 2 eri Cf-autoroot filettä. Eli tuota ensimmäistä askelta juuri siis opiskelen, sitten kun saan tämän onnistumaan niin selvitysvuorossa on että mikä on "custom recovery" :)

Ostin puhelimen todella käytettynä ja tuo sinun mainitsemasi kuvio on mahdollinen, harmi kyllä myyjää en tavoittanut enää asiaan. Eli homma jatkuu, ja itseasiassa mielelläni opiskelen aiheesta. Takuuasian jostain jo luinkin mutta kiitos varoituksesta.

4. ReiskaSeta

ReiskaSeta Tunnettu jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    204
    Puhelinmalli:
    Huawei P20 Pro
    Viimeksi muokattu: 15/5/18
  5. tltl83

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    J530F DualSim
    Oikein asiallinen sivusto tuo XDA, paljon kiitoksi.

Nyt taisi käydä niin että tuota google accounttia en saa selville, eli ilmeisesti ainoa vaihtoehto on sen ohittaminen. Roottaus ym. ei tunnu onnistuvan muuten. Youtubesta aloin juuri noita bybass ohjeita katselemaan, jos niillä asiaan saisi ratkaisun.

6. tltl83

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    J530F DualSim
    Tuolla ohjeella tein mutta lopputulos oli että pyysi google tiliä edelleen vaikka jokainen vaihe meni niin kuin piti. Erona oli että tuossa ohjeessa puhelimessa luki FRP kohdalla Off, itsellä se ei muuttunut vaikka odin sanoi pass jokaisen toimenpiteen jälkeen...

Vaikeaa tämä taitaa olla :/

7. tltl83

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    J530F DualSim
    Nyt en kyllä käsitä enää, olen kokeillut 3 eri tapaa jotka löytyivät youtubesta. Olen suorittanut nuo 3tapaa onnistuneesti, silti puhelin itkee tuota helv... google tiliä.
    Tuosta luurista taisi tulla nyt paperipaino :( Mutta tästä viisastuneena voin neuvoa että älä osta puhelinta ennenkuin olet varmistanut että tuota ongelmaa luurissa ei ole!

8. tltl83

0   0   0

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    J530F DualSim
    Komento takas :) Sain luurin auki, ei se mahdotonta ollutkaan kun tarpeeksi opiskeli.

Kiitos ReiskaSedälle hyvistä vinkeistä!

Jaa tämä viestiketju