1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Samsung huoltojen toiminta

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja Peurasaari, 19/12/06.

  1. Peurasaari

    Peurasaari Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    30/10/02
    Viestit:
    1033
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Käytinpä tuossa asiakkaan samsung SGH-N330 puhelinta huollossa kahteen kertaan. Molemmilla kerroilla oli ongelma että vastapuoli ei joko kuule tai saa selvää puheesta. Tämä siis joka puhelussa.

    Vikakuvaus huoltolähetteessä:

    Puhelun vastaanottaja ei kuule lainkaan tai ei saa mitään selvää soittajan puheesta. Lähtevä ääni siis ei pelitä. Jatkuva vika.

    Puhelin tuli molemmilla kerroilla takaisin ja lähetteessä luki:

    Puhelin testattu mittalaitteilla ja koesoitettu soneran verkossa. Vikaa ei löydy.

    Toisen kerran jälkeen soitin asiakkaan puhelimella kyseiseen huoltoon ja pyysin yhdistämään huollon tehneelle kaverille. Keskustelumme oli suurinpiirtein tälläinen: H: Mitä? ei saa selvää, toistaisitko? Että mitä? M: soittelen tässä asiakkaan luurilla jonka olet todennut toimivaksi kahteen otteeseen... eikös kuulu hyvin?

    No luuri lähti taas huoltoon ja tilalle tuli korvauksena asiakkaalle uusi luuri kaikkineen päivineen. Siitä pisteet huollolle...
     
  2. RedSpot

    Liittynyt:
    7/12/06
    Viestit:
    26
    Tykkäykset:
    0
    Hah!

    Tuo oli hyvä. Pistää hieman ihmetyttämään, kun huollossa pelit ja vehkeet toimivat kunnolla, vaikka asiakkaalla ne onkin rikki.
     
  3. Peurasaari

    Peurasaari Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    30/10/02
    Viestit:
    1033
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    sanoppa muuta... monestihan huoltoon kävellessä vika mystisesti katoaa sisäänkäynnin kohdalla.

    Voihan olla että huollossa laitetta ei ole kunnolla testattu, yks puhelu toimii -> ei vikaa -> takaisin asiakkaalle.
     
  4. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7461
    Tykkäykset:
    507
    powermill? en ihmettele yhtään, jos heillä kävi puhelin saamassa valohoitoa
     
  5. Peurasaari

    Peurasaari Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    30/10/02
    Viestit:
    1033
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    ei paha arvaus...
     
  6. remedy

    remedy Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    3/7/02
    Viestit:
    1777
    Tykkäykset:
    0
    Eipä tuo scf hoida hommiaan yhtään paremmin...

    Valitettava tosiasia ettei suomessa taida löytyä kunnon huoltoja kuin nokian puhelimille.
     
  7. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7461
    Tykkäykset:
    507
    luulisin että powermillin ongelma on suuruudenhulluus, ahmia nyt useita eri tuotemerkkejä eri tuoteryhmistä huollettavaksi, piiiitkiä jonoaikoja se tietää. ja sitä valitettavaa valohoitoa ainakin tuon samsungin kohdalla
     
  8. Juzt Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    3135
    Tykkäykset:
    133
    SCF:llä käytettiin äitini puhelinta takuuhuollossa kun katkoi säännöllisesti puheluita kesken kaiken. Vika korjaantui softapäivityksellä, mutta eipä muuten paljon kehua.

    Hukkasivat kaikki puhelimen tiedot vaikka nimenomaan oli sovittu että huolto ottaa varmuuskopion ja palauttaa tiedot.
    Oman lisätyn sisällön lisäksi (kalenterimerkinnät, soittoäänet, kuvat) oli hukattu myös kaikki alkuperäinen materiaali niin ettei puhelimessa ollut edes niitä alkuperäisiä myyntipaketissa tulevia soittoäänivaihtoehtoja, joku yksi peruspirinä oli ainoa millä puhelimen sai asiasa ilmoittamaan.
    Muutenkin asetukset olivat aivan päin honkia ja luonnollisesti esim. SMS tai WAP ei toiminut, äitini kannalta luuri oli paljon huonommassa kunnossa kuin huoltoon mennessä.

    Kuriositeettinä puhelinta yritettiin ensin huoltoon ostoliikkeen välityksellä, joka ilmoitti että softapäivityksen menee aikaa jotain kuukauden luokkaa, eikä tätä oikeastaan kannata edes korjata vaan ostaa uusi samanlainen :D
     
  9. kimmo Vieras

    Ei kait se nyt paljon huonommassa kunnossa ollut, jos kerta puhelut päivityksen jälkeen onnistuivat hienosti?
    Sovitaan tiskillä mitä sovitaan, niin kyllä kait jokainen puhelimien kanssa hieman enemmän lätrännyt tietää, että backupit ennen huoltoon menoa on must.
    Heikki Huoltomies ei juuri paljon pistä arvoa omille korvaamattomille kontakteillesi, palkka tulee kun saa uuden softan inessiiviin. Joskus oli toisin.
     
  10. Juzt Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    3135
    Tykkäykset:
    133
    Aika mielenkiintoinen asenne ettei huollon tarvitse pitää lupaamaansa. Etenkin kun kuitenkin laskuttavat kyllä backuppauksesta jos se sattuu joskus onnistumaan.

    Ja kyllä se huonommassa kunnossa oli: Satunnainen puheluiden katkeilu (oli siis ihan käyttökelpoinen puhelin, satunnaisesti vain katkoi, jolloin joutuis soittamaan uudestaan) vs. puhelut toimivat, mutta luurissa ei ole mitään yhteystietoja, kalenterimerkintöjä, WAP, SMS (en ihan varma ole tästä) tai MMS eivät toimi, kaikki softat, soittoäänet, musiikit ja kuvat puuttuvat jne....

    Jos tämä on jonkun mielestä asiallista huoltotoimintaa niin ette paljoa vaadi, toivottavasti ette ole alalla.

    Lisäksi kaikki - varsinkaan keski-ikäiset naiset - eivät ole paljon lätränneet, joten se siitä. Jos on pokkaa laskuttaa yksinkertaisesta backuppauksesta niin pitäisi sitten jonkinlaista vastuuta siitä myös silloin ottaa.
     
  11. kimmo Vieras

    Et sanonut tuolla aiemmin että backupeista olisi maksettu. Mainitsit että siitä oli sovittu tiskillä. En taatusti ole alalla, omien kokemuksien perusteella vaan tiedän, että "normipäivityksessä" saa olla kiitollinen mikäli saa oman puhelimensa takaisin.
    Itse käyttänyt muutamaa puhelinta huollossa, kertaakaan en ole saanut esim. osoitekirjan tietoja takaisin.
     
  12. Juzt Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    3135
    Tykkäykset:
    133
    Vaikka olisivat ilman eri maksuakin tehdä niin silti mielestäni lähdetään siitä, että luvatusta pidetään kiinni. Ei takuuhuolto ole mitään hyväntekeväisyyttä josta pitäisi olla kiitollinen kun "ilmaiseksi" saa, vaan maksullisessa tuotteessa olevien virheiden korjausta.

    Lisäksi vaikka minultakin ovat tiedot päivityksessä joskus kadonneet (backup omalla koneella), niin kyllä siellä ne Nokian orggissoftat ja soittoäänet ovat kuitenkin olleet saatavilla.
     
  13. Peurasaari

    Peurasaari Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    30/10/02
    Viestit:
    1033
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    kova homma olisi jos alkaisivat huolloissa ottamaan kaikista koneista backupin. Tietenkin jos veloittavat siitä niin pitäisi homman toimia. Eipä koskaan pyynnöstä huolimatta ole koneessa ollut asiakkaan tallennuksia huollon jäljiltä.
     
  14. kimmo Vieras

    Olin joskus aikoinaan töissä yhtiössä joka toi maahan tietokonelaitteita. Joskus niitä palautui meille takaisin erilaisten vikailmojen kera. Vaikka "format c:"-komento olikin itselläni hyvin tiedossa, niin silti sitä en juuri käyttänyt. Joskus toki, mutta sitä ennen oli asiakkaan tiedostot otettu talteen.
    Matkapuhelimen backuppaus vaatinee pari hiiren klikkausta, mitenkään kovin "kova homma" se ei mielestäni ole.
    Suomessa on liian vähän näitä huoltoja, sen vuoksi nykyiset voivat pompottaa asiakasta miten haluavat. Jos tavallisen puhelimen takuukorjaus kestää viikkoja, niin jossain on jotain vikaa.
     
  15. Peurasaari

    Peurasaari Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    30/10/02
    Viestit:
    1033
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    uskomattoman monesti samsung huolloissa menee viikkoja ja sitten koneet tulee takaisin pelkällä ohjelmapäivityksellä. Kohtuullisen naurettavaa hommaa...
     
  16. Juzt Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    3135
    Tykkäykset:
    133
    En nyt sitä kauhean kovana hommana pitäisi jos halua (ja kilpailua) vaan löytyisi, mutta jokatapauksessa. Jos backuppia ei haluta tehdä niin sitten pitää sanoa asiakkaalle joka sitä pyytää että "ei onnistu, tee itse jos tarvit". Ei niin että luvataan, ja sitten kuitenkin jätetään tekemättä. Se että palvelu on maksullinen tekee toki tälläisestä toiminnasta vielä törkeämpää, mutta mikään avainkysymys ei sekään ole, vaan se että palvelusta on sovittu. Ei asiakaskaan voi päättää maksaa eri summaa kuin hinnaksi on sovittu.
     

Jaa tämä viestiketju