Samsung Galaxy Watch

lehtipihvi

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
38
Puhelinmalli
Pixel 3 (exät Pixel 2 XL, Pixel XL)
Onko jotain kikkoja, miten saa kyseisestä kellosta eniten irti? Olen toki mielessäni kehitellyt jotain itseä miellyttäviä juttuja, mut varmasti joku tämän mahdollisuuksista on käyttämättä.

Toistaiseksi pysyy (active 2) tosi heikosti kännykän kanssa yhteydessä, irrottaa jatkuvasti yhteyden. Oisko ongelma sitten puhelimessa, kun ei ole Mobile Pay myöskään (bluetooth) toiminut. Tosin musavehkeet jne. toimii bluetoothilla tosi hyvin.

Tässä on kyllä vähän ihmeellisyyksiä taviskäyttäjälle suoraan paketista otettaessa. Esim. herätyskello ei herätä ainakaan automaatiolla ilman värinää jne. ja jatkuvasti värähtelee jostain disconnect tms. jutusta. Esim. oma Fit Bit Versa oli paketista ottaessa "käyttäjäystävällisempi".

Noh olin aikeissa muutenkin hommata tähän simkortin, jolla luulisi nuo yhteysongelmat katoavan - kun tulee ilmoitukset omalla netillä. Elisalta kuulemma tulee dualsim 2020 alkuvuodesta, kun sitä kysyin.

Toistaiseksi olen pettynyt yhteydenpitoon kellon ja puhelimen välillä. Mietin jo puhelimen vikaa, mutta mitenpä sen saisi diagnosoitua kun muut bluetooth-hommat puhelimen kanssa pelittää hyvin (paitsi Mobile Pay).

Akkukesto on ihan ok (siis ainakin ilman LTE). Pääsin aikalailla 26h ja laturiin laittaessa oli 5% jäljellä ja oli always-on näyttö päällä aina - paitsi nukkuessa sleep-mode. Mitenköhän nopeasti tämä latautuis power-share -laitteella? Ainakaan Ikean langattomat laturit eivät tätä lataa, joka on vähän harmi.

Wanha

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
10   0   0
Reaktiopisteet
392
Puhelinmalli
Lumia 1520 white
Itse en pysty ymmärtämään, että miksi kellon pitäisi ilman värinää herättää. Itelle koko älykellon pointti on se, että saa pitää puhelimen ja kellon äänettömällä ja kello ilmoittaa värinällä ilmoituksista (mukaanlukien herätys) ja voi kellosta tarkastaa ilmoitusten kiireellisyysluokan, ilman että tarvii puhelinta kaivaa esille joka välissä.

lehtipihvi

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
38
Puhelinmalli
Pixel 3 (exät Pixel 2 XL, Pixel XL)
Itse en pysty ymmärtämään, että miksi kellon pitäisi ilman värinää herättää. Itelle koko älykellon pointti on se, että saa pitää puhelimen ja kellon äänettömällä ja kello ilmoittaa värinällä ilmoituksista (mukaanlukien herätys) ja voi kellosta tarkastaa ilmoitusten kiireellisyysluokan, ilman että tarvii puhelinta kaivaa esille joka välissä.
Kirjotusvirhe. Eli siis nimenomaan herättää ilman värinää tai sitten se on niin heikko, etten sitä huomannut. Ainakin automaatioasetuksilla - pitänee sukeltaa syvemmälle asetuksiin. Värinäherätys siis tavoitteena, mut ei ole vielä onnistunut (käyttäjän virhe toki, mut kertoo siitä että ei ole täysin looginen käyttää).
Värinä on muutenkin heikko tässä Active 2 vs Fit Bit Versa. Ei siis oikeasti heikko ole, mutta Fit Bit Versassa se on niin hyvä, että tässä tuntuu heikolta.
Ja värähtelee jatkuvasti jotain turhaa "disconnect phone" tms.. Eli nähtävästi kaipaa sim-korttia sisäänsä, ei nimittäin jostain syystä pidä yhteyttä hyvin (vaikka rewikoiden mukaan pitää). Esim. oma Fit Bit Versa piti paremmin bluetooth-yhteyden - jota pidän vähintäänkin erikoisena, koska tätä on kehuttu tuosta yhteydenpidosta.

miloytyn

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
176
Puhelinmalli
Pixel XL & Galaxy Tab S 10.5
Toistaiseksi pysyy (active 2) tosi heikosti kännykän kanssa yhteydessä, irrottaa jatkuvasti yhteyden. Oisko ongelma sitten puhelimessa, kun ei ole Mobile Pay myöskään (bluetooth) toiminut. Tosin musavehkeet jne. toimii bluetoothilla tosi hyvin.

Akkukesto on ihan ok (siis ainakin ilman LTE). Pääsin aikalailla 26h ja laturiin laittaessa oli 5% jäljellä ja oli always-on näyttö päällä aina - paitsi nukkuessa sleep-mode. Mitenköhän nopeasti tämä latautuis power-share -laitteella? Ainakaan Ikean langattomat laturit eivät tätä lataa, joka on vähän harmi.
Itsellä pelkkä Galaxy Watch (46mm) ja ei ole kyllä mitään ongelmia bluetooth yhteyden kanssa. Vanhalla Pixel XL:llä yhteys pätki välillä kun kello oli asunnon toisessa päässä (matkaa reilu 10m ja välissä useita seiniä) ja Pixel 4:n kanssa ei pätki tuossakaan yhtään.

Akunkestokin kuulostaa todella huonolta. Minulle on allways-on näyttö päällä sekä jatkuva sykkeenmittaus ja päivän aikana akkua menee selvästi alle 50%. Lataan yleensä aina öisin, mutta pitäisi mennä jotain 3 vuorokauden luokkaa noiden kanssa.
Merkittävin muutos akun kestoon tuli kun poistin käytöstä Wake-up gesturen (eli käden nosto herättää kellon), koska tuo herätteli kelloa vähänväliä työpäivän aikana.

Osama

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
440
Itsellä pelkkä Galaxy Watch (46mm) ja ei ole kyllä mitään ongelmia bluetooth yhteyden kanssa. Vanhalla Pixel XL:llä yhteys pätki välillä kun kello oli asunnon toisessa päässä (matkaa reilu 10m ja välissä useita seiniä) ja Pixel 4:n kanssa ei pätki tuossakaan yhtään.

Akunkestokin kuulostaa todella huonolta. Minulle on allways-on näyttö päällä sekä jatkuva sykkeenmittaus ja päivän aikana akkua menee selvästi alle 50%. Lataan yleensä aina öisin, mutta pitäisi mennä jotain 3 vuorokauden luokkaa noiden kanssa.
Merkittävin muutos akun kestoon tuli kun poistin käytöstä Wake-up gesturen (eli käden nosto herättää kellon), koska tuo herätteli kelloa vähänväliä työpäivän aikana.
Kyllä tällä oon aina päässy neljään päivään, viisikin voisi mennä jos oikein venyttää. Ei ole sim korttia eikä alwaystä mutta muuten kaikki päällä.

Wanha

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
10   0   0
Reaktiopisteet
392
Puhelinmalli
Lumia 1520 white
Pukkasi Galaxy Watchiin päivityksen.

Top Bottom