Samsung Galaxy Watch Active

Micxu

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
32
Onkos kukaan hommannut tätä? Tänne tuli tänään ja hieman on kaksijakoiset fiilikset. Vaihdoin pari vuotta vanhasta gear s3:sta ja ensivaikutelma oli että onpa pieni! Todella huomaamaton kädessä verrattuna tuohon entiseen. Toisaalta hyvä juttu, mutta vaatii hieman totuttelua. Ominaisuuksista ei vielä kummoista kokemusta mutta katsellaan ajan kans miten toimii.

Roadstar

Mainokseton
Palaute - 100%
7   0   0
Reaktiopisteet
1082
Puhelinmalli
iPhone SE, S10+
Onkos kukaan hommannut tätä? Tänne tuli tänään ja hieman on kaksijakoiset fiilikset. Vaihdoin pari vuotta vanhasta gear s3:sta ja ensivaikutelma oli että onpa pieni! Todella huomaamaton kädessä verrattuna tuohon entiseen. Toisaalta hyvä juttu, mutta vaatii hieman totuttelua. Ominaisuuksista ei vielä kummoista kokemusta mutta katsellaan ajan kans miten toimii.
SmartPostissa on jo odottelemassa, mutta reissun myötä ehdin vasta maanantaina noutamaan. Sittenpä tuon näkee, että miten toimii Apple Watchiin verrattuna.

Pasi_1

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
2189
Puhelinmalli
Iphone Pro Max 256
Itse tuossa tilasin ja peruin kyseisen kellon kun gear s3 frontierin sai niin halvalla. Uusimman softan sai sisään ja toimii loistavasti. Tuntui että ei olis paljoa enempää annettavaa vaikka oliskin kevyt ja huomaamaton ranteessa.

Superostaja

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
36   0   0
Reaktiopisteet
196
Puhelinmalli
S10+
Gear S3 ja Active eivät kait ole mitenkään vertailukelpoisia vaikka ilmaiseksi saisi. Tilasin activen nimenomaan keveyden takia kun Gear S3 on jättimöhkäle siihen verrattuna.

massimo

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
736
Gear S3 ja Active eivät kait ole mitenkään vertailukelpoisia vaikka ilmaiseksi saisi. Tilasin activen nimenomaan keveyden takia kun Gear S3 on jättimöhkäle siihen verrattuna.
Onhan ne vertailukelpoisia, varsinkin jos S3sen ilmaiseksi saisi. Miksi eivät olisi. Itsekin vertasit jo kommentissasi. Foorumeilla vertaillaan kaikenlaista. Itse ostaisin tuon S3sen. Jokainen katsoo tarpeensa mukaan.

jenkkapena

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
24   0   0
Reaktiopisteet
2
Puhelinmalli
Iphone 11
Hankin itse ensimmäiseksi älykelloksi. Perjantaista lähtien ollut käytössä. Yrittänyt lukea arvosteluja kellosta, niin verrattuna Galaxy Watchiin isoimmat erot lienee akunkestossa, pelkästään kosketusnäyttöohjauksessa sekä kaiuttimen uupumisessa. Itse olen ollut ainakin aivan tyytyväinen. Eilen latasin klo 20 aikaan täyteen akun ja nyt on 62% akkua. Sykemittaus mittaa aina, GPS päällä, bluetoothilla puhelmiessa kiinni, wifi automaatilla. Mitään urheilua ei ole tänä aikana tullut. AOD ja herätysele pois päältä. Eli 22h33 min ollut akkuvirralla ja 24h19 min pitäisi olla jäljellä.

Mielestäni sykemittauksen tarkkuus on ilmeisesti aivan ok. Ainakin mitä verenpainemittariin testasin, niin samantapaisia tuloksia antoivat. Jostain luin, että kello pärjää paremmin kun sykkeet pysyvät matalina. Itse lähinnä arkisykkeen ja unen seurantaan hankin. Unenseuranta pitää mielestäni paikkansa. Ei lue uneksi heti vaikka makoilee sängyssä illalla. Galaxy Watchin kokemuksissa esiin tullutta unen ja sykkeen hukkaamista ei ole vielä ainakaan esiintynyt. Itse olen yli 180 cm ja asianmukaiset massa päälle, mutta en ole kokenut kelloa pieneksi ranteeseen. Sutjakka koko ei haittaa unta ranteessa.

S10-hengessä ennakkotilausetuna tulevan akkupankin lunastamisessa on ongelmaa. Pitäisi antaa kellon IMEI lomakkeeseen, mutta kellosta sellaista tietoa en löydä. Herjaa jos yrittää pelkästään sarjanumeroa antaa. Ehkä viikolla päivittävät lomakkeensa, jotta hyväksyy alle 15-numeroisia sarjanumeroita.

Viimeksi muokattu:

Roadstar

Mainokseton
Palaute - 100%
7   0   0
Reaktiopisteet
1082
Puhelinmalli
iPhone SE, S10+
S10-hengessä ennakkotilausetuna tulevan akkupankin lunastamisessa on ongelmaa. Pitäisi antaa kellon IMEI lomakkeeseen, mutta kellosta sellaista tietoa en löydä. Herjaa jos yrittää pelkästään sarjanumeroa antaa. Ehkä viikolla päivittävät lomakkeensa, jotta hyväksyy alle 15-numeroisia sarjanumeroita.
Ei ole ainakaan vielä ehjä tuo lomake. Lomake väittää pyytävänsä jo sarjanumeroa (tai siis sarja numeroa kuten Samsungin kieliammattilaiset sitä kutsuvat) ja kertoo pituudeksi 11 merkkiä. Eipä se 11-merkkinen sarjanumero toki sille edelleenkään kelpaa, vaikka siitä ainoasta "onko tuo kirjain vaiko numero"-tapauksestakin on kokeiltu molemmat variantit ja päinperseisesti tehdyn validoinnin varalta testattu capseilla ja ilman. Pitänee yrittää saada huomenna jostain yhteys Samsungiin ja pyytää että korjaisitteko kiitos.

jenkkapena

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
24   0   0
Reaktiopisteet
2
Puhelinmalli
Iphone 11
Eipä tuo toiminut mulla vieläkään. Olin yhteydessä Samsungin chattiin. Myönsivät, että lomakkeessa vikaa. Laittoivat sähköpostia, jossa pyysivät samoja tietoja kuin lomakkeessa. Sama oli S10:n kanssa, jossa lopputulema oli, että laita lomakkeen kautta kun se alkaa toimimaan.

massimo

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
736
Ei ole ensimmäinen kerta kun on näitä lomake ongelmia. Mulla oli myös ongelmia viime vuonna. Loppujen lopuksi sain sen mitä lupasivat.

bxzyj

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
8   0   0
Reaktiopisteet
21
Puhelinmalli
Vaihtelee

Superostaja

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
36   0   0
Reaktiopisteet
196
Puhelinmalli
S10+
Tämä on kyllä aika hävytöntä. Hankin Watch Activen, kun mainostettiin verenpaineen mittausta laitteeen yhtenä ominaisuutena. Nyt näyttää vahvasti siltä, että kuluttajia on huijattu. Koko verenpaineen mittausta ei ainakaan tällä hetkellä ole laitteelle saatavissa. Samsung vetäytyy hiljaisuuteen.
Ks. esim: Samsung Galaxy Watch Active blood pressure monitoring remains unavailable after missing launch date
Pitikö se tulla eurooppaankin? Ymmärtääkseni ei...

bxzyj

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
8   0   0
Reaktiopisteet
21
Puhelinmalli
Vaihtelee
Pitikö se tulla eurooppaankin? Ymmärtääkseni ei...
Ainakin myyjien mainoksissa (ja julkisuudessa) Suomessa näkyi, että verenpaineen mittaus ensimmäistä kertaa aktiivisuus/älykelloissa. Eikä tuo ominaisuus juuri muuallakaan maailmassa taida tällä hetkellä toimia.

jenkkapena

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
24   0   0
Reaktiopisteet
2
Puhelinmalli
Iphone 11
Redditissä oli ohjeet miten sai ladattua ohjelmat, mutta toimi miten sattui koko ohjelma. Yhtä tyhjän kanssa oli mielestäni.
  1. remove your sim card, connect to WiFi
  2. go to Settings -> Apps -> Galaxy Store
  3. Click "Force Stop" & Clear Data
  4. Connect to US VPN
  5. go to the Galaxy Store & download My BP Lab 2.0
  6. Go to the Gear Galaxy Store & download My BP Lab for the watch.
  7. remove VPN, reinsert your SIM, have fun.

itte

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Miten tähän saa spotifyn, jos ei omista Samsung puhelinta?

Micxu

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
32
Jokohan tuo akkupankin lunastusmahis loppui kun en löydä sitä lomaketta enää...

Edit. Ei mitään, löyty sittenkin

Viimeksi muokattu:

Infra

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Palaute - 100%
66   0   0
Reaktiopisteet
16996
Puhelinmalli
P4
Miten tähän saa spotifyn, jos ei omista Samsung puhelinta?
Pitäisi sen Watch sovelluksen kautta saada vaikka ei olisi Samsungin luuria?

jenkkapena

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
24   0   0
Reaktiopisteet
2
Puhelinmalli
Iphone 11
Tänään tuli seurantakoodi akkupankille.

Micxu

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
32
Mites teillä kestää tässä akku? Itellä aika tarkka 2 päivää.. Voikohan tuota sykkeen mittausta jotenkin rajottaa esim kerran tunnissa? Nyt ilmeisesti mittaa jatkuvasti..

Top Bottom