0100883
Tunnettu jäsen
- Reaktiopisteet
- 244
- Puhelinmalli
- Samsung Z FOLD2 5G
Yöllä meinasi valvottaa monikin asia, mutta yksi syy todennäköisesti oli se, että pystyis suuren osan työasioista(kin) hoitamaan läppärin sijaan kivemmin tabletilla.
En ole livenä (vielä) näitä Samsungin uusimpia malleja nähnyt - mutta erityisesti kiinnostaa nuo näppäimistöt, niiden tuntuma ja fyysinen koko. Tuntuuko tuo S7-mallin näppäimistö kuinka "ahtaalta"? Vai onko vaan isompi (S7+) aina parempi?
Toki isompi näyttö on aina mukavampi käyttää, moniajot jne.. Mutta onko isompi sitten kömpelö perinteisessä sylikäytössä ilman näppäimistöä?
Akunkestossa huimia eroja näiden mallien välillä?
En osaa sanoa akun kestosta kun en ole vertailua tullut eteen.
Mutta näppäimistöstä sen verran, että mulla oli tuossa taannoin tab S6, joka aika lailla samankokoinen kuin tab S7 ja siinä mielestäni näppis oli liian pieni ja tuntui tosi luonnottomalta kirjoittaa. Mulla ollut tässä viimeiset vuoden Surface 3 lähtien ne käytössä ja niiden näppisten kokoon ja tuntumaan olen tottunut jo vuosien ajan. Ja se tab S6 oli ihan liian ahdas.
Nyt kun mulla on tab S7+ joka on selvästi isompi tabletti, käytännössä aika lailla Surfacen kokoinen niin tässä S7 plussassa näppis on sellainen et kun kotiin olisi tullut. Tuntuma on myös aika hyvä kun mä vertaan kaikkiin Surface laitteisiin mitä vuosien saatossa ollut ja on siis edelleen käytössä Surface. Pidän tämän tab S7 plussan näppäimistön tuntumasta paljonkin. Hyvin surfacemainen... Paljon, huomattavasti parempi tuntuma paikkkeissa kuin vertaan tab S6 näppäimistöön. Kolme isoa asiaa mikä vituttaa ja oli kyllä tiedossakin on, että
a) ei ole taustavalaistu mikä ISO miinus itselle, koska näpyttelen usein sen verran pimeässä/illalla/yöllä et se harmittaa.
b) ei ole sellaista kulmaa lainkaa näppiksessä mitä surfacessa, että tämän tab S7 plussan näppis on siis ihan vaakatasossa kun Surfacessa on aina sellainen 2-3cm koroketta siellä näppisten yläpäässä. Sen myötä myös sylissä käyttäessa sampan näppis on löysä, Surfacessa se on aina jäykkä.
c) track pad ei ole tietokonemainen vaan sellaien yksinkertainen. Et esim. kun napauttaa kahdella sormella niin ei tule hiiren oikeaa painiketta vastaavaa toimintoa. Itse tuntuma track padissa on hyvä kyllä ja sen koko riittää ainakin minulle.
Nämä on nyt sitten taas minun subjektiivisia kokemuksia ja vertaan täysin Surfacen vanhoihin ja ihan uusimpiin näppäimistöihin tässä kirjoittelussa.
Ulkomaisissa revikoissa kehutaan tuntumaa hyväksi ja yhdyn siihen täysin. Katso nyt ihmeessä niitä kanssa et saat hiukan enemmän taustaa kuin täältä vain mun kommentit näppäimistöstä.