Samsung Galaxy Tab S7 & S7+

0100883

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
29   0   0
Reaktiopisteet
244
Puhelinmalli
Samsung Z FOLD2 5G
Yöllä meinasi valvottaa monikin asia, mutta yksi syy todennäköisesti oli se, että pystyis suuren osan työasioista(kin) hoitamaan läppärin sijaan kivemmin tabletilla.
En ole livenä (vielä) näitä Samsungin uusimpia malleja nähnyt - mutta erityisesti kiinnostaa nuo näppäimistöt, niiden tuntuma ja fyysinen koko. Tuntuuko tuo S7-mallin näppäimistö kuinka "ahtaalta"? Vai onko vaan isompi (S7+) aina parempi?
Toki isompi näyttö on aina mukavampi käyttää, moniajot jne.. Mutta onko isompi sitten kömpelö perinteisessä sylikäytössä ilman näppäimistöä?
Akunkestossa huimia eroja näiden mallien välillä?

En osaa sanoa akun kestosta kun en ole vertailua tullut eteen.
Mutta näppäimistöstä sen verran, että mulla oli tuossa taannoin tab S6, joka aika lailla samankokoinen kuin tab S7 ja siinä mielestäni näppis oli liian pieni ja tuntui tosi luonnottomalta kirjoittaa. Mulla ollut tässä viimeiset vuoden Surface 3 lähtien ne käytössä ja niiden näppisten kokoon ja tuntumaan olen tottunut jo vuosien ajan. Ja se tab S6 oli ihan liian ahdas.
Nyt kun mulla on tab S7+ joka on selvästi isompi tabletti, käytännössä aika lailla Surfacen kokoinen niin tässä S7 plussassa näppis on sellainen et kun kotiin olisi tullut. Tuntuma on myös aika hyvä kun mä vertaan kaikkiin Surface laitteisiin mitä vuosien saatossa ollut ja on siis edelleen käytössä Surface. Pidän tämän tab S7 plussan näppäimistön tuntumasta paljonkin. Hyvin surfacemainen... Paljon, huomattavasti parempi tuntuma paikkkeissa kuin vertaan tab S6 näppäimistöön. Kolme isoa asiaa mikä vituttaa ja oli kyllä tiedossakin on, että
a) ei ole taustavalaistu mikä ISO miinus itselle, koska näpyttelen usein sen verran pimeässä/illalla/yöllä et se harmittaa.
b) ei ole sellaista kulmaa lainkaa näppiksessä mitä surfacessa, että tämän tab S7 plussan näppis on siis ihan vaakatasossa kun Surfacessa on aina sellainen 2-3cm koroketta siellä näppisten yläpäässä. Sen myötä myös sylissä käyttäessa sampan näppis on löysä, Surfacessa se on aina jäykkä.
c) track pad ei ole tietokonemainen vaan sellaien yksinkertainen. Et esim. kun napauttaa kahdella sormella niin ei tule hiiren oikeaa painiketta vastaavaa toimintoa. Itse tuntuma track padissa on hyvä kyllä ja sen koko riittää ainakin minulle.

Nämä on nyt sitten taas minun subjektiivisia kokemuksia ja vertaan täysin Surfacen vanhoihin ja ihan uusimpiin näppäimistöihin tässä kirjoittelussa.

Ulkomaisissa revikoissa kehutaan tuntumaa hyväksi ja yhdyn siihen täysin. Katso nyt ihmeessä niitä kanssa et saat hiukan enemmän taustaa kuin täältä vain mun kommentit näppäimistöstä.

A_T

Tunnettu jäsen
Palaute - 97.8%
44   1   0
Reaktiopisteet
306
Mikä olisi S7 järkevin näytönsuoja ja suojakotelo? Mielellään sellainen minkä saa ostettua Suomesta

Martel

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
98
Puhelinmalli
Samsung Note 10+
Mikä olisi S7 järkevin näytönsuoja ja suojakotelo? Mielellään sellainen minkä saa ostettua Suomesta
Mulla on plussassa suojakalvotukusta ostettu Nillkin panssarilasi. Sen kanssa ainakin näyttö, sormenjälkitunnistin, kynä toimivat normaalisti.

Suojakotelon järkevyys riippuu taas niin paljon siitä millaisessa käytössä tabi on niin vaikea sanoa. Mut itse oon tykänny Samsungin näppiskotelosta.

Kimbyyri

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
38
Puhelinmalli
N20U & Tab s7
Tämmöisellä kysymyksellä tälläkertaa, että onko mahdollista saada bt yhteys pois päältä automaattisesti tietyn ajan jälkeen.

Kuuntelen äänikirjoja bt kuulokkeilla, nukkumaan mennessä ja
kuulokkeihin jää yhteys vaikka ajastin pysäyttäisi kirjan eli akku tyhjenee kuulokkeista. Lataus ei tietenkään ole ongelma, mutta olis hyvä jos ei tarvis kuulokkeita ladata joka päivä.

Timpaxi

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
182   0   0
Reaktiopisteet
4909
Puhelinmalli
Note20 Ultra SD
Tämmöisellä kysymyksellä tälläkertaa, että onko mahdollista saada bt yhteys pois päältä automaattisesti tietyn ajan jälkeen.

Kuuntelen äänikirjoja bt kuulokkeilla, nukkumaan mennessä ja
kuulokkeihin jää yhteys vaikka ajastin pysäyttäisi kirjan eli akku tyhjenee kuulokkeista. Lataus ei tietenkään ole ongelma, mutta olis hyvä jos ei tarvis kuulokkeita ladata joka päivä.
Bixby routinesilla kai.

Martel

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
98
Puhelinmalli
Samsung Note 10+
Minkäköhän takia tabi näyttää melkein kokoajan, että on 5G:ssä vaikka on 4G liittymä? Käyttääks se vaan jotenki 5G:tä sillä liittymän 4G nopeudella vai miten toi homma oikein toimii?

0100883

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
29   0   0
Reaktiopisteet
244
Puhelinmalli
Samsung Z FOLD2 5G
Pikainen kommentti et uusin päivitys toi mielestäni kynän käyttöön parannusta. Käytän kynää jonkun verran sormen korvikkeena kun surffailen tabletilla netissä, youtubessa, asetuksissa jne. Mistään muusta en osaa sanoa kun päivigys sen verran tuore.

Sormenjälkitunnistimen toiminta jos parantuisi niin kuin päivityksen selostuksessa on niin se olisi tervetullut. Minusta sormenjälkitunnistin ei ole toiminut kauheen hyvin. Mulla näytössä Spiegenin lasinen näytönsuoja kyllä joka vaikuttaa heikentävän kyllä. Oon asettanu uudet sormenjäljet näytönsuojan jälkeen ja monipuolisesti tehnyt ne jäljet kolmeen kertaan. Jos lukija ei parane, aattelin kokeilla asentaa uudestaan ja sitä ennen tehdä cache wipit ja app repairit. Vaikka nyt valitan sormenjälkilukijasta niin ei se nyt ihan vammainen ole, mutta ei ole mielestäni lainkaan vastaava kun odottaisi sen olevan tässä kaikkein kalleimmassa android tabletissa olevan.

Martel

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
98
Puhelinmalli
Samsung Note 10+
Pikainen kommentti et uusin päivitys toi mielestäni kynän käyttöön parannusta. Käytän kynää jonkun verran sormen korvikkeena kun surffailen tabletilla netissä, youtubessa, asetuksissa jne. Mistään muusta en osaa sanoa kun päivigys sen verran tuore.

Sormenjälkitunnistimen toiminta jos parantuisi niin kuin päivityksen selostuksessa on niin se olisi tervetullut. Minusta sormenjälkitunnistin ei ole toiminut kauheen hyvin. Mulla näytössä Spiegenin lasinen näytönsuoja kyllä joka vaikuttaa heikentävän kyllä. Oon asettanu uudet sormenjäljet näytönsuojan jälkeen ja monipuolisesti tehnyt ne jäljet kolmeen kertaan. Jos lukija ei parane, aattelin kokeilla asentaa uudestaan ja sitä ennen tehdä cache wipit ja app repairit. Vaikka nyt valitan sormenjälkilukijasta niin ei se nyt ihan vammainen ole, mutta ei ole mielestäni lainkaan vastaava kun odottaisi sen olevan tässä kaikkein kalleimmassa android tabletissa olevan.
Mulla on aiemmin toiminut sormenjälkitunnistin aivan loistavasti Nillkinin panssarilasin kanssa, mutta nyt viimeisimmän päivityksen jälkeen toimii kyl surkeesti. Aiemmin avas aikalailla joka kerta kun sormi oikeaan kohtaan osui, mutta nyt usein Tabi tuntuu vaan päättävän olla avaamatta ollenkaan :D sama se toisaalta on koodia naputella, kun ei tuota montaa kertaa päivässä tule avattua.

Top Bottom