Samsung Galaxy Tab S6 käyttökokemukset

Roadstar

Mainokseton
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
471
Puhelinmalli
S10+
Avataas ketju tälle kun oma ennakkotilattu tabletti saapui tänään PostNordin toimesta lähimmälle R-kioskille.

Tässä on ensituntumat ehtinyt ottaamaan jo laitteesta ja yleistuntumaltaan mukavan laadukkaan tuntuinenhan tabletti on, mutta ainakin näin ennen kuoren saapumista tuo takakannessa oleva kouru kynälle aiheuttaa hankaluuksia pöydälle laskemisen kanssa. Jostain hyvin mielenkiintoisesta syystä näppiskuorta ei voinut tilata samaan aikaan itse laitteen kanssa, vaan nyt kun laite on saapunut, niin rekisteröinnin jälkeen odottelen tässä alennuskoodin saapumista, jotta saan tilattua tämän uuden Book Coverin puoleen hintaan ennakkotilausetuna. Huoh, olisihan tämänkin voinut vähän yksinkertaisemminkin hoitaa etenkin kun yksi tähän malliin päätymisen syistä oli juurikin Book Coverin näppiksestä löytyvä kosketuslevy. Noh, ehkä hyvää kannattaa odottaa.

Softan osalta ei isompia valittamisia, joskin turvapätsit ovat tasoa heinäkuu elokuun sijaan. Tabletithan tosin Samsungilla taisivat muutenkin olla kvartaalipäivityksillä.

S-pen tuntuu yllättävän hyvältä käyttää ja pitää katsoa miten tuon kanssa pääsee sinuiksi ja mitä softia tulee käytettyä, mutta ainakaan latenssiin homma ei näyttäisi kaatuvan.

Sisäänrakennettu DeX mode oli myös yksi syistä tämän tabletin hankintaan, ja pikakokeilulla näyttää lupaavalta, mutta tähän sitten tarkemmin siinä vaiheessa kun näppiskuori saapuu. Lisää seuraa myös kunhan tässä ehtii tutustumaan tablettiin vähän enemmän. Tuliko kukaan muu täällä ostaneeksi tätä?

0100883

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
29
Puhelinmalli
Samsung Note 10+
Mulle saapui kanssa eilen päivällä tab S6. Perheen tab S5e:n jälkeen fyysinen tuntuma samaa luokkaa, mielestäni oikein hyvä. Todella ohut, itse olisin ottami vaikka millin puolitoista paksumpana ja lisäakkukapasiteetti vastineeksi olisi sopinut. Vielä ei voi mitään sanoa akun kestosta. Tabletin hankintaan vaikutti Note ja Surface -sarjojen kynäkokemukset (Note 10+ ja Surface Pro6) ja kynä onkin hyvän tuntuinen. Itse pää näissä (tab S3 ollut joskus) rimpulan oloinen verraten Note ja Surface kyniin. Näppistä minäkin odotan, eilen illalla rekisteröin tabletin, sain 30min kuluttua kampanjakoodin ja tilasin samantien book coverin. Se oli myös yksi hankinnan syistä. Dex:eek:ä en ole vielä päässyt todellisessa tilanteessa käyttämään.
Yksi mitä olisin tästä kaivannut, että olisi myös plus malli, jossa speksit samat mutta akku ja näyttö isommat. Vaikka 12" versio.

Kirjoitellaan lisää käyttökokemuksia kun aikaa kuluu. Vaikuttaa kyllä hyvältä👍

0100883

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
29
Puhelinmalli
Samsung Note 10+
Vaikka on käyttökokemus topicci niin silti laitan kysymyksen, apuja kaipaan. Olen googlaillut aikalailla, mutten ole löytönyt suojakalvoa tab S6 taakse. Vaikka siihen tulee kohta book cover niim tiedän, että tulen toisinaan ottamaan näppiksen pois ja silloin en haluaisi että takakanteen tulisi yhtään naarmuja.

Jos joku jostain löytäisi sellaisen niin olisin äärimmäisen kiitollinen.

Pari halpis näytönsuojafilmiä jo hankin ennen tablettia ja tänään ehdin toisen niistä asentamaan. Voin siitä vaikka tähän laittaa muutaman sanan kunhan olen sitä vähän käyttänyt.

Roadstar

Mainokseton
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
471
Puhelinmalli
S10+
Vaikka on käyttökokemus topicci niin silti laitan kysymyksen, apuja kaipaan. Olen googlaillut aikalailla, mutten ole löytönyt suojakalvoa tab S6 taakse. Vaikka siihen tulee kohta book cover niim tiedän, että tulen toisinaan ottamaan näppiksen pois ja silloin en haluaisi että takakanteen tulisi yhtään naarmuja.

Jos joku jostain löytäisi sellaisen niin olisin äärimmäisen kiitollinen.

Pari halpis näytönsuojafilmiä jo hankin ennen tablettia ja tänään ehdin toisen niistä asentamaan. Voin siitä vaikka tähän laittaa muutaman sanan kunhan olen sitä vähän käyttänyt.
Eikös Book Coverista saa muutenkin näppiksen irti niin, että itse suojakotelo ja siihen integroitu kickstand jää paikalleen?

massimo

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
568
Mä pidän Dexistä ja se on päällä kokoajan. Spen on myös tosi hyvä. Nyt säästyy sormi ja ei likaannu näyttö. Kulkee näppärästi näppikseen reunassa. Mulla on siis S4 tabletti. Ajattelin kuitenkin laittaa mielipiteitä samoista asioista.

0100883

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
29
Puhelinmalli
Samsung Note 10+
Eikös Book Coverista saa muutenkin näppiksen irti niin, että itse suojakotelo ja siihen integroitu kickstand jää paikalleen?
Ai oisko silleen, se on tietty hyvä jos näin👍

0100883

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
29
Puhelinmalli
Samsung Note 10+
Äsken tuli book cover. Tuo paksuutta reilusti. Takasuoja paksumpi kuin tavalline fläppäsuojakuori. Näppäimissä kohtuullista painallusmatkaa tuollaiseen näppikseen. Track pad on pieni, mutta on kuitenkin. Hiiren oikeaa painallallusta en äkkiseltään löytänyt. Vähän se näppiskansi on sellainen lerppu kun vaikka vertaa Surfaceen. Mutta onhan Surface pikkaisen eri laite. Mutta kuitenkin näppikset samanhintaisia. Muutaman rivin kirjoitin ja sujuu. Mutta hyppäys vaikka 15" tuumasta tuohon näppikseen on varmaan aika iso. Mulla hyppäys Surfacesta 12" ei niin iso. Hintaansa nähden 89€ olen 3min kokeilun jälkeen tyytyväinen. Kuvia ja lisää käyttökokemuksia kun tulee käytettyä sitä.

Ootteko muuten laittaneet sampan (tab s5e ja s6) sen et lataa vain 85% ja se on sitten leikisti 100%, jotta akku kestäisi mahdollisimman pitkään hyvänä?

Liitteet

Viimeksi muokattu:

Sane1

Aktiivinen jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
44
Puhelinmalli
Iphone xs
Onkos tässä samaa ongelmaa mitä s5e tabletissa, että wifi nopeudet heittelee reippaasti, mikäli pitää jostain tietystä kulmasta kiinni? Pidin todella paljon tuosta tabletista, mutta hävitin sen todella nopeasti kun selvisi tuo wifi sekoilu tietyssä asennossa...

Roadstar

Mainokseton
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
471
Puhelinmalli
S10+
Tännekin tuli Book Cover eilen ja kyllähän tämä asiansa ajaa ja touchpad on kiva olemassa, mutta nytkin tässä hämärässä kirjoittaessa harmittaa taustavalon puute. Vain yhden rivin korkuinen enter ja melkoisen pieni backspace eivät ole erityisemmin omaan mieleen, mutta niihin alkaa kuitenkin vähitellen tottumaan. Tuo että näppiksen saa irti on positiivinen lisä, mutta käytännössä myös pakollinen sellainen, sillä ainakaan äkkiseltään en keksinyt miten softanäppiksen saisi esiin silloin kun fyysinen näppis on kiinni, eli näppis pelkästään tabletin taakse taitettuna ei voi kirjoittaa ollenkaan. Ehkä en nyt vaan huomaa jotain asetusta.

0100883

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
29
Puhelinmalli
Samsung Note 10+
Onkos tässä samaa ongelmaa mitä s5e tabletissa, että wifi nopeudet heittelee reippaasti, mikäli pitää jostain tietystä kulmasta kiinni? Pidin todella paljon tuosta tabletista, mutta hävitin sen todella nopeasti kun selvisi tuo wifi sekoilu tietyssä asennossa...
En ole sellaista huomannut. Eikä ole tullut S5e:ssäkään meillä eteen wifi singaaliongelmaa. Nyt tässä illalla käyttänyt omaa tavanomaista netinselaus, youtube, meili ja word luku ja muokkaus juttuja. Ihan pätevältä tuntuu ja kaikki dex tilassa. Dex modessa on kyllä hiottavaa, pieniä yksityiskohtia. En tiedä onko ne tarkoituksen mukaisia vai olen vaan niin tottunut siihen Surfaceen, että odotan tämän niin voimakkaasti vastaavan siihen ja vaikea oppia toista uutta käyttöliittymää.

Lisää käyttökokemuksiani
Valtava vitutus on kun näppis ei ole valaistu. Iso sössiminen sampalta kyllä! Ei varmaan kaikille ole ongelma, mutta itse käytän hämärään aikaan jonkun verran ja silloin taustavalaistu näppis on ehdoton.

Se miltä s-pen tuntuu kädessä on ihan loistavaa, parasta minusta mitä ollut. Pieni miinus on se pää joka on vähän huteran oloinen. Kynä menee näppärästi sille tarkoitettuun koloon, eikä ole irrallisena kuten esim. Surfacessa. Yllättävän paksu tämä book cover ja tabletti yhdistelmä on, yhtä paksu kuin Surface p6. Voi olla millin kymmenys eroa, käytännössä ei eroa tunne. Minua se ei haittaa kyllä, painoa tällä kokonaisuudella ei kuitenkaan ole liikaa. Näppis irtoaa mielestäni aika herästi, saisi olla jämäkämmin kiinni tabletissa. Edelleen se näppiksen kiinnitys, erityisesti se ns. sarana, joka vain ohutta muovia tekee huteran ja ehkä jonkun mielestä halvan oloisen book coverista. Itseasiassa omasta mielestä olisi ollut tyylikkäämpi jos koko book cover olisi ollut musta, eikä sellainen kuluneen asfaltin harmaa. Mutta se nyt ei vaikuta toimivuuteen mitenkään. Touch pad on hiukan liian herkkä, vähän kuin hipasee niin meinaa mennä sinne mihin ei halua sen menevän. Edelleen suora kirjoittaminen 10-sormisysteemilla ihan hyvä tällaiseen laitteeseen ja tuntuma hyvä kun painikkeet liikkuu kunnolla alas.

Viimeksi muokattu:

LeMuerte

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
19
Puhelinmalli
OnePlus 6
Mitenkäs, voiko tätä käyttää muistivihkona? Mietin lähinnä tota kirjoitustuntumaa kun S-Penillä kirjoittelee, eihän se mitään paperia ole mutta haluttais tehdä muistiinpanot kirjoittaen ja piirtäen, onnistuuko tällä?

Myös jos joku tietää missä Oulussa tätä vois testata niin vinkatkaa!

0100883

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
29
Puhelinmalli
Samsung Note 10+
Mitenkäs, voiko tätä käyttää muistivihkona? Mietin lähinnä tota kirjoitustuntumaa kun S-Penillä kirjoittelee, eihän se mitään paperia ole mutta haluttais tehdä muistiinpanot kirjoittaen ja piirtäen, onnistuuko tällä?

Myös jos joku tietää missä Oulussa tätä vois testata niin vinkatkaa!
Kynä on ainakin melkoisen hyvän tuntuinen kädessä. Joku voi keveyden sijaan toki tykätä painavammasta kynästä kuten Surfacessa on. En osaa arvostella kovinkaan laajasti kirjoittamista ja piirtämistä tab S6 kun niin vähän kokemusta. Mutta sen osaan sanoa ettei ole huono. Tab S6 on myös ominaisuuksia mitkä voi olla hyödyllisiä, esim. kun kirjoittaa muistiinpanoja niin pystyy laittamaan suosikki kyniä ja värejä, minkä paksuisia kukin on niin muistiin aika monta, oisko ollu 6 vai 9 ja niitä voi vaihtaa painamalla S-pen painiketta. Lisäki nykyinen kirjoituksesta tekstiksi ja siitä vielä muunto word:iin jos haluaa on kyllä muistiinpanoissa aika näppärä ominaisuus. Kirjoitin todella huonolla käsialalla kauppalistaa ja tunnisti joka sanan uskomattoman hyvin! Kirjoitustuntumaan vaikutta myös onko tabletissa kalvo, lasi ja minkä tyyppisiä ne vielä on. Lisäksi jos ostaa OEM book coverin tai OEM tavallisen läppäsuojan niin ton kynän saa kivasti kelkemaan mukana!

Multa suositus kyllä kirjoittamiseen, tuntuma ei ole huonompi kuin mun Surface pro6:ssa, mutten osaa vielä sanoa onko parempi. Ja noi s-pen ominaisuudet.

LeMuerte

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
19
Puhelinmalli
OnePlus 6
Kävin Verkkokaupassa kokeilemassa ja pistin tilaten Elisalta. Kaiken järjen mukaan vehje saapuu ennen 15.9. niin ehtii tohon Samsungin Keyboard Book Cover kamppikseen mukaan. Nyt sitte vaan pyöritellään peukaloita varmaan ens viikon alkuun.

creatti

Aktiivinen jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
7
Puhelinmalli
OP 7 Pro
Kävin Verkkokaupassa kokeilemassa ja pistin tilaten Elisalta. Kaiken järjen mukaan vehje saapuu ennen 15.9. niin ehtii tohon Samsungin Keyboard Book Cover kamppikseen mukaan. Nyt sitte vaan pyöritellään peukaloita varmaan ens viikon alkuun.
Tuo etu taisi olla vain ennakkotilauksille. "*Koskee Samsung Galaxy Tab S6:n ennakkotilausta Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa (Nordic Approved). Säästä 89 euroa. Tarjous koskee ostoksia 22.8.2019 klo 23:59 asti (kuitin päivämäärä) "

LeMuerte

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
19
Puhelinmalli
OnePlus 6
Tuo etu taisi olla vain ennakkotilauksille. "*Koskee Samsung Galaxy Tab S6:n ennakkotilausta Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa (Nordic Approved). Säästä 89 euroa. Tarjous koskee ostoksia 22.8.2019 klo 23:59 asti (kuitin päivämäärä) "
No hemmetti, vilkaisin vaan tätä kohtaa:
Tarjouksen hyväksikäyttäminen vaatii tuotteen rekisteröinnin mainitulla verkkosivulla 23.8.–15.9.2019. Toimitus vain Pohjoismaihin.
Annas katellaan, aion ainakin yrittää :p

Hes-su

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
0
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S8
Tuli eilen hommattua tämä kapine työkäyttöön.

Wifi alkoi heti alkuunsa takkuilla. Alkuun en huomannut mitään ongelmaa. Ei löydä Wifi-verkkoa ollenkaan, vaikka vieressä oleva SGS8 ja läppäri löytävät oman toimiston ja naapurinkin Wifit. Puhelimesta jaettuna löytää kyllä verkon kun puhelin on tabletin vieressä. Päätin sitten testata, että löytyykö reitittimen vieressä toimistonkin Wifi ja kas kummaa se löytyi... Eli tästä pääteltynä Wifi signaali toimii tässä todella heikosti... Lienee takuuasia??

Tuo Book Cover tuli myös hommattua. Muuten vaikuttaa tosi asialliselta, mutta takakappale ei tunnu pysyvän kiinni... Olikohan tossa tarkoitus olla liima, jolla nappaa kiinni vai magneettiko sen pitää? Kopsahtelee irti välillä se takapala, kun läppäriasennossa tossa pöydällä.

Muuten tällä testauksella ihan asiallinen laite. Näyttö tuntuu erinomaiselta ja tuo Dex - tila käyttökelpoiselta.

Roadstar

Mainokseton
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
471
Puhelinmalli
S10+
Tuo Book Cover tuli myös hommattua. Muuten vaikuttaa tosi asialliselta, mutta takakappale ei tunnu pysyvän kiinni... Olikohan tossa tarkoitus olla liima, jolla nappaa kiinni vai magneettiko sen pitää? Kopsahtelee irti välillä se takapala, kun läppäriasennossa tossa pöydällä.
Otitko suojamuovin pois siitä liitospinnan päältä?

Top Bottom