1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Samsung Galaxy Tab 10.1 ja 8.9 käyttökokemukset

Keskustelu osiossa 'Tabletit', aloittaja kartsa49, 20/8/11.

1. kartsa49

kartsa49

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    iPhone 6 plus, muita piirongin lootassa
    Nyt, kun näitä laitteita alkaa olemaan jo käytössä aika monella, olisi varmaankin tarpeen perustaa ketju käyttökokemuksista. Tuolla on toki toinenkin ketju, jossa pohditaan laitteen saatavuutta yms.

Tänne siis vinkit, bugit ja muut käyttöön liittyvät kokemukset, kiitos.

Mikäli moderaattori kokee tämän ketjun tarpeettomaksi, poistakoon...

2. Yariforsale

Tykkäykset:
    4
    Itse yllätyin hiukan ipad2:n jälkeen kuinka sulavasti kaikki toimii. Tämän tabun kanssa en ole läppäriä tarvinnut ostonj älkeen ollenkaan, en ole edes kaivannut normi-konetta.

Videon toistoa en ole kokeillut kuin että avit toimii suoraan ja yle-areenasta yhden tulli-jakson katsoin, ilman ongelmia.

Mietinkin, että onko tähänkin alustalle vastaavaa ohjelmaa, kuin applelle booxtv?

3. kartsa49

kartsa49

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    Maanantaista asti olen käpelöinyt Tabiani ja olen positiivisesti yllättynyt sen toimivuudesta. Laite on erittäin kevyt verrattuna iPad kakkoseen joka tuossa toimii verrokkina. Laitteen keveys ja ohuus miellyttää, akku tuntuu riittävän pitkälle. Näyttö on hyvä ja nettiselain toimii erittäin hyvin ja jouhevasti. Ohjelmistopuolta tuntuu vaivaavan sama ongelma kuin iPadiakin alussa, Honeycomb ohjelmia on todella vähän, eivätkä kaikki pikkunäytöille tehdyt ohjelmat suostu toimimaan lainkaan. Laitteen muisti on pieni, vakio-ohjelmien ja käyttöjärjestelmän jälkeen jää tallennustilaa todella vähän, vain n. 12 gigaa. Luvassa on myöhemmin jopa 64 gigaisia laitteita. USB-adapterilla voit ajaa muilla laitteilla muistitikulle ajettuja ohjelmia, tabilla tikulle ei voi tallentaa mitään.

Hyvälle tuntuu....

4. jk

jk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    54
    Puhelinmalli:
    Useita erillaisia
    Olisi mukava kuulla lisää pohdiskeluja tab 10.1 vastaan iPad2 mikä on paremmin tabissa ja mikä taas iPadissa. Varsinkin kun ketjussa on molempien omistajia.

5. Terpower Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Itse käytän TV Kaista softaa. Toki maksullinen, mutta hyvin toimii Tabissa.

6. kartsa49

kartsa49

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    Oikeastaan suurimpana puutteena iPadissa pidän sen rajoittuneisuutta, flashin puute rassaa. IPadissa on parempi ohjelmistotarjonta, toki se varmasti Honeycompillakin aikanaan paranee. Näyttö on parempi tabissa ja huimasti nopeampikin tabi on. 16 Gigan muisti on liian vähän, siitä jää pakollisten perusohjelmien jälkeen vain n. 12 Gigaa käyttöön. Isompimuistista on luvattu myöhemmin. USB-adapterilla voit ajaa tikulta siihen muilla laitteilla tallennettuja ohjelmia, tabilla ei tikulle voi tallentaa. Se, mitä tiedostomuotoja USB tukee, en ole täysin vielä perehtynyt. Selain toimii mallikkaasti.

Hyvää iPadissa on laaja tarjonta esim. Iltapäivä/aikakauslehtien tarjonnassa, näitä ei ole oikeastaan ollenkaan androidille tarjolla. Tabia en ole vielä ihan perusteellisesti testaillut, kerron myöhemmin lisää. Androidsuomi.fi sivustolta löytyy pikatesti, joka kertoo jo aika paljon laitteesta, kannattaa lukea.

Hyvätä uusi tabi tuntuu, tykkään!

7. Terpower Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Mullakin molemmat laitteet. Sampassa näyttö parempi ja flashit pyörii. Mutta kuitenkin Sampassa joillakin nettisuvuilla, joihin pitäisi kirjoittaa tekstiä, näyttö ei oikein skaalaa mukana. Tarkoittaen, että et näe mitä ja mihin olet kirjoittamassa, näppis ei aina aukeakkaan, vaikka kuinka koittaisit.
    Ogelma on sekä vakio selaimella, että HD Browserilla. Usein Samppa jää myös näissä tilanteissa arpomaan ja lopuksi sulkee koko selaimen.
    Ipadissä tälläistä ei ole vielä tullut vastaan. Samppa toimii kyllä hienosti, mutta softapuolella tosiaan vielä puutteita reilusti.

Summa summarun. Edelleen iPad on kova. Puutteistaan huolimatta iPad toimii virheettömästi koko ajan. Sampassa ikävä kyllä aika ajoin pientä nykimistä.

8. kartsa49

kartsa49

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    Juu. iPadissa toimii se, mikä on laitettu toimimaan - yleensä. Kyllä iPadikin aika ajoin nykii ja tekee kaikenlaisia temppuja. Aamullakin Padin näyttö jäi pystyasentoon, eikä suostunut kääntymään ennen resettiä. Näppikset takkuavat kummallisesti aika ajoin, tällaista en huomannut Padin ykkösversiossa koskaan. Puutteet on puutteita, ne on ja pysyy, flashia ei tule, sanoo setä Steve.

Tabin käyttömuisti 1 Gb VS Padin 512 ja parempi näyttö puhuu Tabin puolesta.

Siis molemmat on hyviä, aion pitää molemmat...

9. Terpower Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Samoin

10. 45996 Vieras

Kysyin mielipidettänne. Ajattelin ostaa jomman kumman Samsung Galaxy 10.1 tai 8.9. Minulla on jo 7":nen. Kun käytän sitä, niin on se minulla kädessäni sormien välissä ja pystyn pitämään sitä siinä parikin tuntia kun luen esim. nettilehtiä. Kysynkin, onko teillä kellään 8.9 ja voiko sitä pitää samalla tavalla sormien välissä vai onko se liian leveä ja painava, jos on niin, kallistun 10.1 puolelle.

11. kartsa49

kartsa49

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    565 grammaa painaa 10.1, 8.9 mallia ei liene vielä suomen markkinoilla myynnissä. Tuo seiska painaa mitä lie 400 grammaa, eli vähän keveämpi siis. Jos vertaa iPad kakkoseen, on 10.1 on keveämpi. Odottele Anette jonkin aikaa, että joku myyjä toimittaa myymäläversion käpelöitäväksi, silloin saat laitteesta oikean kuvan ja tuntuman.

Vielä noin vertailuna, laitteen kamera on paljon parempi verrattuna iPad kakkoseen.

12. Progresso84

Tykkäykset:
    4
    Onko honeycombissa vielä suomenkieleä? Saahan sentään näppäimistöllä helposti skandit tehtyä?

13. kartsa49

kartsa49

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    Suomen kieli ja skandit löytyy. Itse asiassa löytyy lähes mikä kieli tahansa, kuten androidissa yleensäkin. Oman laitteeni hankin ranskasta ja tästäkin on suomen kieli valittavissa.

14. 45996 Vieras

Tilasin kuitenkin eilen Verkkokaupasta Samsung Galaxy tab 10.1 jossa ei ole 3 G:tä ja sen saa vasta kahden kolmen viikon päästä. Ajattelin kuitenkin perua tilauksen ja ostaa 10.1, jossa on myös 3 G. Vaikuttaako 3G jotenkin laitteen toimintaan esim. siihen miten nopeasti laite aukeaa. Minulla on iPad2 ja sinulla taitaa olla molemmat ja sen tähden kysyn mielipidettäsi, kumpi laite aukeaa nopeammin 10.1 vai iPad2, huomaako niissä eroa. Onko sinulla 3G Samsung Galaxy Tab 10.1:ssä?

15. z4kk3

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Samsung galaxy s III mini
    Jos 3g version ostaa saako noin 700€ vastinetta?

16. kartsa49

kartsa49

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    Itselläni on tabin WiFi malli, en juurikaan tarvitse 3G:tä, tarvittaessa saan verkkoyhteyden SGS kakkosella. Hankin tämän ranskasta alle 500 euron hinnalla, en maksaisi 700 euroa 3G mallista, varsinkin, kun muistia on vain 16 Gb. Mielestäni kannattaa nyt odotella, varsinkin kun sullakin on iPad2, ei tämä iPadia kummoisempi ole. Samsungissa saat toki paremman kameran, nopeamman prossun, flashin mutta....

Mitä tarkoitat nopeammalla aukeamisella, siis virrattomasta tilastako? En ole aikaa ottanut, eiköhän nämä jokseenkin yhtä nopeasti aukea. Jos olet ostamassa, älä pidä kiirettä, tai katsele ulkomaisia nettikauppoja, hinnat ovat edullisempia ja isompimuistisia tabeja tulee pian myyntiin. Lueskelin jostakin, on 16 / 32 / 64 Gigaisia malleja ja hinnatkin alkuhuuman jälkeen tasoittuu. Ohjelmistopuolikin gingerbreadiin vielä melko suppeaa. Onhan tämä kiva lelu, ei siinä mitään...

17. 45996 Vieras

Tilasimme eilen Markantalosta valkoisen 10.1 tabletin, jonka saan lahjaksi, kun täytän vuosia. Vähän aikaa sitten tuli tänään sähköpostiviesti, että laite on lähetetetty. Valkoisen valitsin siksi, että mustaa ei ollut saatavissa tällä hetkellä, se oli tilapäisesti loppu. Onhan se valkoinen muutenkin sopiva naiselle. En minä ainakaan pidä Samsung Galaxy tab 7", joka minulla on, minään leikkikaluna. Olen ladannut siihen laitteessa olevasta Android Marketista Word Newspapers sovelluksen, jossa on tärkeimmät Suomen sanomalehdet. Valitsee vain asetuksista Suomen ja sen jälkeen My Country-valikkoa klikkaamalla löytyy kaikki lehdet. Minulla menee pari tuntia kun luen lehdet päivittäin. Tässä on linkki Sanomalehdet-sovellukseen, joka minulla

https://market.android.com/details?id=com.newspaper.android&feature=search_result

18. Kaenny

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E71, N900(tilattuna)
  19. MKAntero

MKAntero

Tykkäykset:
    0
    Jos malttaa hetken odottaa niin BooxTV:n saa myös Androidille...on jo kovassa testissä ja toimii erittäin hienosti...itse hankin tab 10.1 muutaman päivän päästä ja testaan softan heti. Boox TV on sitäpaitti puolet halvempi kuukaudessa ku TVKAista :D

20. Yariforsale

Tykkäykset:
    4
    tuo on TODELLA hyvä ja odotettu uutinen. Mikä on lähteesi ja milloin pitäisi olla saatavilla?

Jaa tämä viestiketju