Samsung Galaxy S8 / S8+ käyttökokemukset

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja kurrre, 4/4/17.

1. andy

andy

Palaute - 100%
    1   0   0

Tykkäykset:
    1932
    Puhelinmalli:
    S8
    Oletteko saaneet Samsung Payn notskuja? Mulla on tullut tänään jo kaksi kertaa mutta rekisteröinti onnistuu kuitenkin vain Ruotsiin, eli ei vielä toimi. Toivottavasti tuo on vaan väärin ajoitettu notifikaatio ja pian toimisi myös Suomessa. Oma veikkaus tosin on, että alkaa toimimaan vasta PSD2-direktiivin toimeenpanon jälkeen ensi vuoden alussa.

2. SUPERHAMSTERI

0   0   0

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    S8+
    Tuleehan nuita, koko sovelluksenhan voi huoletta poistaa siksi aikaa.

3. SUPERHAMSTERI

0   0   0

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    S8+
    Samsung Flow toimii nyt ilman TPM -palikkaa!

4. Jommppaa

0   0   0

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Note 4
    Onko muillakin viimeisin tietoturvapäivitys vieläkin 1. Elokuuta? Vähän meinaa kyllä tulla hitaasti nuo.

5. xniko

xniko Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    16   0   0

Tykkäykset:
    3962
    Puhelinmalli:
    S8
    Juu kyllä. Ei nyt jaksanut seurata olisko brittien firmikselle yhtään parempaa päivitystahtia..

6. kerbo

kerbo Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    54   0   0

Tykkäykset:
    515
    Puhelinmalli:
    S8+
    Note 8 on myös elokuun patcheillä edelleen. Samppa alkanut lipsumaan...

7. mantis

0   0   0

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Note 8
    Tai ovat laittaneet kaiken panostuksen Oreoon? Eikö viime vuonna tullut S7 malleille joulukuussa Nougat beta jo?

8. t_makela

t_makela Puhelinaddikti

Palaute - 100%
    2   0   0

Tykkäykset:
    593
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P+Huawei Watch
    Oneplus 3T oli myös elokuun patcheillä kun eilen tarkistin. Onkos tämä jokin salaliiton paikka vai? :D

9. Psaikke

Psaikke Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    9   0   0

Tykkäykset:
    1021
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S8+
    Onkos Oreota luvattu jo johonkin ajankohtaan?

10. amdnow

amdnow Supermoderaattori, Vuoden foorumilainen 2016 Supermoderaattori

Palaute - 100%
    106   0   0

Tykkäykset:
    9234
    Puhelinmalli:
    Fiskarssin 10
    ”When it’s ready”

Psaikke tykkää tästä.
  11. Avantasia

Avantasia Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    75   0   0

Tykkäykset:
    683
    Puhelinmalli:
    Vaihtuva
    Nyt on taas tullu käyteltyä Samppaa normi 8 ja plussaa sen kuukauden verran.

Ei tästä tuu mitään ku ny jo alkanu ilmaantumaan hidastelua, tökkimistä ja jumalauta vieläkin sama vanha Force Close jota ei lippulaivaluureissa oo nähty pitkään aikaan :D

1 hyvä esimerkki on Whatsapp. Viesti ku tulee ja avaa sovelluksen kestää n.1-2sek ennen ku näyttää viestin. Spotify vetää välis ihan juntturaan jos värkkää jotain muuta samalla.

Tää ei kyl yhtää helpota mun iPhone 8 kuumetta :D

amdnow tykkää tästä.
  12. KaZa Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    6   0   0

Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S8+
    Huomasin saman kun tänään käytin hetken S8 plussaa. Hidastelua, tökkimistä jne. Aika äkkiä oli iPhone taas käsissä.

13. amdnow

amdnow Supermoderaattori, Vuoden foorumilainen 2016 Supermoderaattori

Palaute - 100%
    106   0   0

Tykkäykset:
    9234
    Puhelinmalli:
    Fiskarssin 10
    Sama vika täällä. Vaikka ikää tulee lisää ja periaatteessa oman vauhdin pitäisi hidastua, niin puhelimen hidasteluun menee entistä nopeammin hermo :D
    Olen edelleen sitä mieltä että jos puhelin maksaa >600€ niin se ei nyt vain saa tökkiä enää nykypäivänä.
    S8:ssa huomasin ihan samaa tökkimistä ja se vain saa karvat pystyy saman tein.

Laitan tässä kohtaa shakkikellon päälle odottamaan ensimmäistä "ei mulla vain töki" kommenttia ;)

allukai and Avantasia like this.
  14. Avantasia

Avantasia Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    75   0   0

Tykkäykset:
    683
    Puhelinmalli:
    Vaihtuva
    Joo tää on aivan käsittämätöntä. Puhelin joka maksaa juurikin tuon n. 600€ ei todellakaan saa tökkiä ihan perus sovelluksissa muutaman viikon käytön jälkeen.

Mulla on vahva tunne että noita komentteja ei tuu yhtäkään :D

amdnow tykkää tästä.
  15. Roadstar

Roadstar Mainokseton

Palaute - 100%
    3   0   0

Tykkäykset:
    186
    Puhelinmalli:
    iPhone 7, S8+
    No mutta tämähän kuulostaa taas lupaavalta S8+:n suhteen :D Saapa nähdä miten käy kun sen saa hyppysiin.

Psaikke and Avantasia like this.
  16. mantis

0   0   0

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Note 8
    Mitä tarkoitat tällä? Biisin toisto stoppaa itsestään n. 5-10 sekunniksi tai kunnes avaa Spotifyin ruudulle? Mulla tekee noin. Yleensä toistaa 3-6 biisiä alkuun ongelmitta ja sen jälkeen jokaisen biisin vaihduttua soittaa seuraavaa biisii sekunnin pari ja sit hiljenee.

Tosin sitä teki Oneplus 5, S8+ ja nyt tämä Note 8 ja ainakin kumppanin Honor 8. Jodelissa on myös jotkut valitellut eri Android-malleilla samaa eli taitaa olla sovelluksen ongelma.

17. zSx

zSx Tavallinen pulliainen

Palaute - 100%
    5   0   0

Tykkäykset:
    1358
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3T
    Jep, Spotify alkoi tehdä tuota jo monta vuotta sitten, ongelma alkoi Lollipopin myötä, mulla on ollut tota joka puhelimessa sitten Nexus 5:n.

Tuo vika aina menee ja tulee. Aluksi sanottiin että syynä olisi joku "memory leak" mutta en usko että on enää nyt sama asia.

18. Psaikke

Psaikke Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    9   0   0

Tykkäykset:
    1021
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S8+
    Niinpä niin, sama tilanne täällä... Tosin omassa käytössä Sampat yleensä toimineet ok jopa pari vuotta :D

19. Psaikke

Psaikke Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    9   0   0

Tykkäykset:
    1021
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S8+
    Sanottakoon vielä, että tämä parin sadan euron Mi Max ei ole hidastunut yhtään, sori OT

20. kodekon Tunnettu jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    Samsung S8 Orchid Gray
    Mä olen se onnellinen (tai idiootti ilmeisesti), joka sanoo, ettei S8 ole tökkinyt varsinaisesti yhtään, mutta toisaalta käyttöä onkin takana vasta 6 viikkoa. Edellinen puhelin oli Moto G 4G vuodelta 2014 ja siinä RAM-muisti oli usein niin vähissä, että puhelin oli tyhjentänyt käynnissä olevien ohjelmien tiedot siirryttäessä ohjelmasta toiseen. Tätä kävi vaikka auki oli vain 2-3 appiä. S8:ssa on kerran tainnut tuo tapahtua, ja se oli itselle suuri ihmetys, että ei kai muisti voinut loppua. Mainittakoon, että en ole täysin varma miten Android ottaa muistia käyttöön ohjelmilta, mutta olettaisin sen käyvän noinkin. Asennettuja softia näyttää itsellä olevan n. 145 kpl, Samsungin omat mukaan lukien, eli kyseessä ei ole täysin neitseellinen laitos enää.

Moto G:ssä pahimmin puhelimen sai välillä solmuun Storytelin audiokirja-app, mutta sen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia S8:ssa. Spotifyta en ole edes puhelimeen vielä asentanut, mutta audiosoftista mitään ongelmia ei ole ollut Rocker Playerin tai Audiblen kanssa. Lisäksi UB Readerin text-to-speech toimii sujuvasti. Olen tällainen erakko, että käytössä ei ole Facebookkia, Whatsappia tai muita some-juttuja, joiden olettaisin vievän mukavasti tehoja.

Tietty koska tulen vanhasta ja hitaasta puhelimesta kaikki tuntuu hieman nopeammalta, joten varmaan te, jotka olette tottuneet käyttämään uusimpia ja nopeimpia malleja koko ajan tunnette heti kaikki hidastukset. Mä olen vaan tyytyväinen, että kaikki on toiminut suht koht ok. Ongelmia on ollut lähinnä Samsungin omien softien kanssa. Yritin opettaa Bixbyä kuuntelemaan puhettani, mutta se ei suostunut hyväksymään mitään mitä sanoin ääneen, vaikka yritin puhua mahdollisimman selkeästi eri suunnista ja eri etäisyyksiltä. Minulle on sanottu, että ääneni on välillä ryhävalaan tasolla mataluudelta, mutta vaikka yritin korkeammalla puhua niin puhelin väitti, ettei saanut selvää. Garminin autonavigaattorin suomenkielisen puheentunnistuksen kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta näemmä S8 on erityisen kranttu nyt englannin kanssa. Oh well.

Olen samaa mieltä, että 600+ euron puhelin ei missään nimessä saisikaan hidastella. Samsungien kanssa kai vain pitää tottua siihen, että Samsungin oma GUI vie tehoja.

amdnow and Psaikke like this.

Jaa tämä viestiketju