Samsung Galaxy S8 / S8+ käyttökokemukset

Tuoppi83

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
20
Puhelinmalli
samsung galaxy s5
Taitaa olla aika usein 12 kk takuu akuissa nykyään. Tämä ei todellakaan mennyt takuuseen, vaan Telian huoltoliike Mobylife ilmoitti, että korjaus maksaa 90 €. Jouduin lopulta maksamaan 35 € pelkästään siitä, että laite kävi kääntymässä siellä. Kukaan Telialta ei kertonut laitteen heille viedessäni, että minua voidaan laskuttaa, joten olin aika raivoissani ja sen takia vaihdoin akun itse. Takuu meni nyt tietty koko laitteelta, mutta sanotaan näin, että kommunikointi Telian edustajien kanssa oli sitä tasoa, että aika vaikea uskoa, että takuukorjaus onnistuisi ikinä, sen verran kädetöntä porukkaa oli vastaamassa kysymyksiin alusta lähtien. Vastuuta yritettiin siirtää muille ja liike, jonne puhelimen vein ei suostunut edes soittamaan takaisin, kun olin jättänyt asian tiimoilta soittopyynnön Telian valtakunnalliseen numeroon valittaessani siitä, että minulta laskutettin 35 € ilman, että etukäteen kerrottiin sen olevan edes mahdollista. Hyvin muistui mieleen miksi yli 10 v sitten siirsin liittymäni pois Soneralta. Ihan sama meininki kuin aiemminkin.

Siis ymmärrän toki, että akulla oli 12 kk takuu ja että sen vaihto maksaa, mutta tämä oli itsellä eka puhelin, jonka sisäänrakennettu akku on temppuillut, joten en tiennyt yhtään, että takuuhuollosta voidaan laskuttaa ilman, että laitteelle tehdään yhtikäs mitään. Olin vain huolissani, että laite räjähtää, kun näin miten pahasti se oli turvonnut. Mutta osaanpa vastaisuudessa varoa Teliaa tämän seurauksena. Tukea heiltä on ihan turha odottaa.
Olen tästä takuuasiasta joskus aikaisemminkin kirjoittanut.. Kuluttajalla on oikeus tarkistuttaa laite myyjällä takuuaikana veloituksetta jos on syytä epäillä vian johtuvan laitteessa olevasta valmistusvirheestä.

Etsin tällaisen jostain kuluttajasuojan sivuilta vuosia sitten kun Nokialaisessa oli joku vika ja sitä gigantin kautta käytin takuuhuollossa. Tuli tuosta maksusta tiskillä erimielisyyttä ja siinä sanoin suunnilleen tuon alussa kirjoittamani tekstin ja myyjä samantien laittoi laskun sivuun ja sanoi, että tämä on tällä selvä ei tarvi maksaa! Aina ne yrittää kuitenkin..

Tuoppi83

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
20
Puhelinmalli
samsung galaxy s5
Olen tästä takuuasiasta joskus aikaisemminkin kirjoittanut.. Kuluttajalla on oikeus tarkistuttaa laite myyjällä takuuaikana veloituksetta jos on syytä epäillä vian johtuvan laitteessa olevasta valmistusvirheestä.

Etsin tällaisen jostain kuluttajasuojan sivuilta vuosia sitten kun Nokialaisessa oli joku vika ja sitä gigantin kautta käytin takuuhuollossa. Tuli tuosta maksusta tiskillä erimielisyyttä ja siinä sanoin suunnilleen tuon alussa kirjoittamani tekstin ja myyjä samantien laittoi laskun sivuun ja sanoi, että tämä on tällä selvä ei tarvi maksaa! Aina ne yrittää kuitenkin..
Edit
Kyse oli omassa tapauksessa rikkinäinen nappi joka jollain oli mennyt takuuseen ja osalla ei. Koitin siis kepillä jäätä.. Korjasin sen sitten itse

yepp

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
32   0   0
Reaktiopisteet
76
Puhelinmalli
Samsung galaxy S8+
Olisit suoraa samsungilta kysellyt asiasta.

Tieton

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
11
S8 ostokuitin 28.4.2017 liitteenä olevan takuutodistuksen mukaan tuotteella on 24 kuukauden takuu.
Muistelen myyjän erikseen maininneen tuon koskeneen myös akkua.
Ilmeisesti akun takuu on jossain vaiheessa muuttunut lyhyemmäksi?

bsod

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
498
Puhelinmalli
SGS8
Jos akku on kiinteä osa laitetta eikä ole kuluttajan vaihdettavissa, niin silloin tuntuu aika hölmöltä laittaa akulle lyhyempi takuu.

Raikke

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
8
Puhelinmalli
Samsung S8+ ja muita Samsung kamoja
Olisit suoraa samsungilta kysellyt asiasta.
Joo, edelleen samaa mieltä! Pääkaupunkiseudun alueella on SAMSUNG SERVICE, jossa saa aina hyvää ja nopeaa palvelua.
Mikä ihme se vaan vetää ihmisiä noihin "PAS*A firmoihin" maksamaan takuusta?
On kumma kun ei uskota selvää asiaa.
Samsung Service, SamsungService Finland

kodekon

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
49
Puhelinmalli
Samsung S8 Orchid Gray
Puhelin on ostettu kytkynä Telialta ja vein sen Telian liikkeeseen. Olisiko Samsungin kanssa asiointi muuttanut lopputulosta sen kummemmaksi? Suurin ongelma itselle oli se, ettei Telian työntekijä vaivautunut sanomaan, että minulle voi tulla kuluja korjauksesta, tai kuten kävi, korjaamatta jättämisestäkin. On todella ikävää, että tällaisessa tilanteessa ei voi käytännössä lainkaan luottaa myyjään eli Teliaan. Kun vein puhelimen Telian myyjälle hän käytti eniten aikaa yrittäessään myydä minulle uutta liittymää. Asun pienellä paikkakunnalla ja vein puhelimen lähikaupunkiin Telian pisteeseen samalla siellä käydessäni, minkä takia en ole mennyt kyseiselle myyjälle itselleen valittamaan asiasta. Soitin viikko sitten Telian valtakunnalliseen numeroon, kun noihin paikallisiin pisteisiin ei Telian mukaan enää ole lainkaan suoria numeroita (vihaisten asiakkaiden takia?), ja jätin tosiaan soittopyynnön, mutta eipä ole soittoa kuulunut takaisinpäin.

Jokainen Telian edustaja joko Telian chatissä tai puhelimessa on käskenyt minua ottamaan yhteyttä tuohon myyjään, koska hän on kuulemma muka ainoa, joka näkee kaikki tietoni, mikä on täyttä skeidaa tietenkin. Olen tainnut kommunikoida kolmen eri Telian edustajan kanssa ja kukaan ei suostu ottamaan mitään vastuuta, vaan ovat vierittäneet kaiken vastuun tuon yhden myyjän päälle, jolle puhelimen huoltoon vein. Ei auta, että sanon ostaneeni puhelimen Telian nettikaupasta. Koko homma on ollut niin outoa, että en ole tiennyt pitäisikö itkeä vai nauraa. Jos jaksan yritän vielä saada Telian maksamaan minulle tuon 35 € turhan huoltokäynnin, mutta aiemman perusteella siitä ei tule olemaan mitään hyötyä.

Eli siinäpä ihmisille kertomusta siitä miten Telia kohtelee asiakkaitaan.

timantti

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
11
Puhelin on ostettu kytkynä Telialta ja vein sen Telian liikkeeseen. Olisiko Samsungin kanssa asiointi muuttanut lopputulosta sen kummemmaksi? Suurin ongelma itselle oli se, ettei Telian työntekijä vaivautunut sanomaan, että minulle voi tulla kuluja korjauksesta, tai kuten kävi, korjaamatta jättämisestäkin. On todella ikävää, että tällaisessa tilanteessa ei voi käytännössä lainkaan luottaa myyjään eli Teliaan. Kun vein puhelimen Telian myyjälle hän käytti eniten aikaa yrittäessään myydä minulle uutta liittymää. Asun pienellä paikkakunnalla ja vein puhelimen lähikaupunkiin Telian pisteeseen samalla siellä käydessäni, minkä takia en ole mennyt kyseiselle myyjälle itselleen valittamaan asiasta. Soitin viikko sitten Telian valtakunnalliseen numeroon, kun noihin paikallisiin pisteisiin ei Telian mukaan enää ole lainkaan suoria numeroita (vihaisten asiakkaiden takia?), ja jätin tosiaan soittopyynnön, mutta eipä ole soittoa kuulunut takaisinpäin.

Jokainen Telian edustaja joko Telian chatissä tai puhelimessa on käskenyt minua ottamaan yhteyttä tuohon myyjään, koska hän on kuulemma muka ainoa, joka näkee kaikki tietoni, mikä on täyttä skeidaa tietenkin. Olen tainnut kommunikoida kolmen eri Telian edustajan kanssa ja kukaan ei suostu ottamaan mitään vastuuta, vaan ovat vierittäneet kaiken vastuun tuon yhden myyjän päälle, jolle puhelimen huoltoon vein. Ei auta, että sanon ostaneeni puhelimen Telian nettikaupasta. Koko homma on ollut niin outoa, että en ole tiennyt pitäisikö itkeä vai nauraa. Jos jaksan yritän vielä saada Telian maksamaan minulle tuon 35 € turhan huoltokäynnin, mutta aiemman perusteella siitä ei tule olemaan mitään hyötyä.

Eli siinäpä ihmisille kertomusta siitä miten Telia kohtelee asiakkaitaan.

timantti

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
11
Itse ostin Telialta tabletin osamaksulla ja maksoin siitä hieman liikaa..noh chättäsin telialle ja sanottiin ei huolta. Ylimaksrttu summa palautuu kyllä vaan eipä mitään kuulunut asiasta sen jälkeen!!!

Jubaleisson

Aktiivinen jäsen
Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
25
Puhelinmalli
Sony
Itse ostin Telialta tabletin osamaksulla ja maksoin siitä hieman liikaa..noh chättäsin telialle ja sanottiin ei huolta. Ylimaksrttu summa palautuu kyllä vaan eipä mitään kuulunut asiasta sen jälkeen!!!
Älä luota Telian chat asiakaspalveluun tai siihen, että asiat menisivät heidän kanssaan kuten kuuluu.

Fitz-Hume

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
110   0   0
Reaktiopisteet
1234
Puhelinmalli
10+
Siis rahoitus on nyt "miinuksella"? Minäkin maksoin "yli" ja raha näkyi olevan rahoituspuolella saldona. Sinne se jääkin ellei itse ilmoita että haluaa sen nollille. Ihan chatissä olin yhteydessä ja siinä kysyttiin tilinumeroa mihin maksetaan. Aikaa meni reilut toista viikkoa.

Automaattisesti se ei palaudu.

Infra

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Palaute - 100%
63   0   0
Reaktiopisteet
12866
Puhelinmalli
Vaihtelee
Jos maksat yli sen normaalin kk-maksun niin se vaan vähennetään sun luottotilin arvosta, mutta jos maksoit siis laitteen "pois" ja vahingossa isommalla summalla kuin piti niin ne tietysti palautetaan.

Mutta noitahan voi maksella ihan miten itse haluaa, se kk-veloitus on se minimi mitä pitää maksaa.

b1mpo

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1388
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 4
Itse sain S8+:n akun takuuseen puolitoista vuotta vanhana. Samsungin virallinen huolto oli. Oli hyvä palvelu Tampereella. Sain myös näytön ja rungon takuuseen. Näytöstä oli oleofobinen pinnoite kulunut originaali kuorta käytettäessä. Myös virtuaalinen kotinäppäin oli liian herkkä, joka vaikutti takuuhuoltoon. Akun takuu on laitteen takuun ikäinen, jos ei itse vaihdetavissa. Miksi viedä edes muualle, varsinkaan operaattorille..

kodekon

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
49
Puhelinmalli
Samsung S8 Orchid Gray
... Akun takuu on laitteen takuun ikäinen, jos ei itse vaihdetavissa.
Onko tämä faktaa vai mutu-tuntumaa?

... Miksi viedä edes muualle, varsinkaan operaattorille..
Koska operaattori myi kyseisen puhelimen? Telian sivujen mukaan sen myymien Samsung-puhelinten huolto hoidetaan Telian kautta, toisin kuin esim. televisiot, joissa ollaan suoraan yhteydessä Samsungiin.

xniko

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
27   0   0
Reaktiopisteet
9867
Puhelinmalli
OP6
Koska operaattori myi kyseisen puhelimen? Telian sivujen mukaan sen myymien Samsung-puhelinten huolto hoidetaan Telian kautta, toisin kuin esim. televisiot, joissa ollaan suoraan yhteydessä Samsungiin.
Ihan yhtälailla sen voi kiikuttaa suoraan huoltoon. Ei se telia niitä korjaa eikä maksa kustannuksia jos takuunalainen vika..

kodekon

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
49
Puhelinmalli
Samsung S8 Orchid Gray
Ihan yhtälailla sen voi kiikuttaa suoraan huoltoon. Ei se telia niitä korjaa eikä maksa kustannuksia jos takuunalainen vika..
Noh, mä toimin Telian ohjeiden mukaan. On ollut tapana aina ensin ottaa yhteys laitteen myyjään mikäli takuuhuoltoa tarvitaan, ja toimia saatujen ohjeiden mukaan. Telian sivujen mukaan pelkästään Mobylife hoitaa heillä Samsungin huollot. Mikäli Samsung korjaa myös Telian myymät puhelimet hyvä juttu, ja hyvänä ohjeena muille, jos ongelmia tulee. Itsekin neuvon nyt pysymään kaukana Telian huollosta, mutta sitä tietoahan ei itsellä ollut muutama viikko sitten.

timantti

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
11
Jos maksat yli sen normaalin kk-maksun niin se vaan vähennetään sun luottotilin arvosta, mutta jos maksoit siis laitteen "pois" ja vahingossa isommalla summalla kuin piti niin ne tietysti palautetaan.

Mutta noitahan voi maksella ihan miten itse haluaa, se kk-veloitus on se minimi mitä pitää maksaa.
Joo tiedän maksoin yli laitteen arvon vähän mutta kuitenkin sanottiin etyä rahapalautuu ei tule..n.3kk sitten..

timantti

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
11
Siis rahoitus on nyt "miinuksella"? Minäkin maksoin "yli" ja raha näkyi olevan rahoituspuolella saldona. Sinne se jääkin ellei itse ilmoita että haluaa sen nollille. Ihan chatissä olin yhteydessä ja siinä kysyttiin tilinumeroa mihin maksetaan. Aikaa meni reilut toista viikkoa.

Automaattisesti se ei palaudu.
Tiedän mutta chatissä sanoivat raha palautuu..ei tullut..täytyy uutta yhteyttä ottaa

tomppas

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
8
Nyt on tälläinen ongelma: S8+:ssa Google Play Kauppa ei löydä enää uusia sovelluspäivityksiä. Kokeilin seuraavaa: sovelluksissa Google Play Kaupan tallennustilassa tyhjensin ensin välimuistin ja sitten poistin tiedot. Tämän jälkeen käynnistin puhelimen uudelleen. Tästäkään ei ollut apua. Yksi vaihtoehto vielä olisi: oikealla ylhäällä on kolme pistettä, josta löytyy "Poista päivitysten asennus". Mikä käytännön vaikutus tällä on ? Onko muita keinoja saada sovelluspäivitykset toimimaan ?

bsod

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
498
Puhelinmalli
SGS8
Nyt on tälläinen ongelma: S8+:ssa Google Play Kauppa ei löydä enää uusia sovelluspäivityksiä. Kokeilin seuraavaa: sovelluksissa Google Play Kaupan tallennustilassa tyhjensin ensin välimuistin ja sitten poistin tiedot. Tämän jälkeen käynnistin puhelimen uudelleen. Tästäkään ei ollut apua. Yksi vaihtoehto vielä olisi: oikealla ylhäällä on kolme pistettä, josta löytyy "Poista päivitysten asennus". Mikä käytännön vaikutus tällä on ? Onko muita keinoja saada sovelluspäivitykset toimimaan ?
Käynnistä puhelin uudestaan, niin Play-palvelut päivittyy. Se voi auttaa.

Top Bottom