Samsung Galaxy S8 / S8+ käyttökokemukset

mheikki4

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
7
Ärsyttävä ongelma tullu pie päivytyksen jälkeen, Bixby voice menee vähän väliä itsestään päälle vaikka puhelimeen ei edes koske. Bixbyn asetuksissa laitettu kaikki mahdollinen automaattinen kuuntelu pois päältä. Tehdas resettikään ei auttanut...

psxgamer

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
17
On kyllä aivan karsea tämä uusi Pien app swicher. Mahtuu vain yksi sovellus kerrallaan näytölle, joten mitä järkeä. Nopeemmin menee jo mennä kotinäytön kautta kuin avata liian isoilla kuvakkeilla varustettu listanäkymä. Ennen app swicheriin sai vielä asetuksista sen näkymän, että sovellukset oli listana jolloin näytölle mahtui iso määrä viimeiaikaisia sovelluksia. Lisäksi Andoidin "alt tab", eli viimeisimpään sovellukseen siirtyminen ei näköjään toimi aina, vaan bugaa välillä ja ei avaakaan edellistä sovellusta.

Pro tip: Älkää laittakako sitä edistyneistä asetuksista olevaa vähennä animaatioita asetusta päälle koska se hidastaa app swicherinkin animaatiot ja tekee selaamisesta hidasta. Sovelluskehittäjän asetuksista kun muuttaa 2/3 animaatioista puoleen niin puhelin nopeutuu, mutta app swicher ei hidastele.

Onko kokemuksia noista uusista akun parannukista? Jotain Goolen AI akun kestoa parantavaa taitaa tässä olla mukana, mutta itse olen noihin niin skeptinen, että poistin kaikki käytöstä. Dozekin aiheutti enemmän ongelmia kuin teki hyvää. Automaattisen puhelimen optimoinnin aamuyöstä laitoin kyllä päälle.

kodekon

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
66
Puhelinmalli
Samsung S8 Orchid Gray
En tiedä onko vika jossain omassa säädössä, mutta Pien asentamisen jälkeen appit, jotka laitan asentumaan tietokoneelta webbiselaimen kautta Play Storesta asentuvat S8:ssa Suojattuun kansioon. Uskomattoman ärsyttävää, kun olen testannut tänään monia eri Pomodoro-ajastin-ohjelmia ja olen asentanut ja poistanut varmaan kymmenen kertaa ohjelmat, kun ne asentuvat aina Suojattuun kansioon. Ennen Pie:ta ei tapahtunut koskaan tuollaista. Pakko varmaan ottaa Suojattu kansio pois käytöstä, jos bugailee koko ajan. Puhelimen kautta asennettuna sentään homma tuntuu toimivan normaalisti.

kodekon

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
66
Puhelinmalli
Samsung S8 Orchid Gray
Tajusin tänään vasta, että Pie-päivityksen jälkeen puhelunnauhoitussofta Boldbeast Recorder ei ole enää toiminut kunnolla. Järkytys oli suuri, kun softan tekijä kertoi sivuillaan katsoneensa Pien lähdekoodia, jossa Google on kuulemma nyt estänyt puhelunnauhoituksen käyttistasolla. Ennenhän ymmärtääkseni jotkut operaattorit tekivät tuon, mutta Google vetäisi nyt homman poikki kaikilta käyttäjiltä, eikä sitä pysty enää kiertämään ilman roottaamista. Pännii kyllä ihan kympillä, kun en halua puhelinta rootata. Puhelujen nauhoitus on tuonut turvaa mm. huijarisoittojen suhteen. Juuri tänään pari "yrityshakemistoa" yritti saada firmaa asiakkaakseen, ja koska kumpikin olivat huijarifirmoja ajattelin, että jääpä ainakin todiste itselle, että olen sanonut ei. Voi helvetin helvetti sentään, Google.

Viimeksi muokattu:
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
20
Puhelinmalli
S8+
jossa Google on kuulemma nyt estänyt puhelinnauhoituksen käyttistasolla
Googlella on kieltämättä lähtenyt mopo käsistä noiden kieltojen kanssa. Nettiyhteyttä ei kyllä kielletä että saa mainoksia esitellä :rolleyes:

PeteFinn

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
42
Puhelinmalli
S8
En tiedä onko vika jossain omassa säädössä, mutta Pien asentamisen jälkeen appit, jotka laitan asentumaan tietokoneelta webbiselaimen kautta Play Storesta asentuvat S8:ssa Suojattuun kansioon. Uskomattoman ärsyttävää, kun olen testannut tänään monia eri Pomodoro-ajastin-ohjelmia ja olen asentanut ja poistanut varmaan kymmenen kertaa ohjelmat, kun ne asentuvat aina Suojattuun kansioon. Ennen Pie:ta ei tapahtunut koskaan tuollaista. Pakko varmaan ottaa Suojattu kansio pois käytöstä, jos bugailee koko ajan. Puhelimen kautta asennettuna sentään homma tuntuu toimivan normaalisti.
Joku asetus on varmaan vonksallaan. Itsellä ainakin asentuu selaimenkin kautta ihan normaalisti eikä mene suojattuun kansioon. Käytössä myös S8 & Pie. Kannattaa varmaan kokeilla poistaa kaikki suojatun kansion data ja ottaa se uudelleen käyttöön puhtaana.

bsod

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
505
Puhelinmalli
SGS8
Tajusin tänään vasta, että Pie-päivityksen jälkeen puhelunnauhoitussofta Boldbeast Recorder ei ole enää toiminut kunnolla. Järkytys oli suuri, kun softan tekijä kertoi sivuillaan katsoneensa Pien lähdekoodia, jossa Google on kuulemma nyt estänyt puhelunnauhoituksen käyttistasolla. Ennenhän ymmärtääkseni jotkut operaattorit tekivät tuon, mutta Google vetäisi nyt homman poikki kaikilta käyttäjiltä, eikä sitä pysty enää kiertämään ilman roottaamista. Pännii kyllä ihan kympillä, kun en halua puhelinta rootata. Puhelujen nauhoitus on tuonut turvaa mm. huijarisoittojen suhteen. Juuri tänään pari "yrityshakemistoa" yritti saada firmaa asiakkaakseen, ja koska kumpikin olivat huijarifirmoja ajattelin, että jääpä ainakin todiste itselle, että olen sanonut ei. Voi helvetin helvetti sentään, Google.
Mitä tästä oon lukenut, niin Samsungilla on maakohtaisia poikkeuksia. XDA:lla joku sanoo, että Thaimaan versio sallisi tallennuksen ja Romaniassakin joku sanoo onnistuneensa. Mutta muuten kyllä samaa mieltä, että puhelun tallennuksen poisto oli iso muutos huonompaan suuntaan.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Puhelinmalli
samsung s5
Jos tää on nyt vääräs paikkaa niin antakee anteeks. en löytänyt parempaa paikkaa. miten mä saan tämän whatsapin normaaliksi? normaali toises kuvassa. pie versio vetää kaiken päin persettä. kasissa pie ja seiskassa se edellinen. en IKINÄ latais pie versioo jos sais nyt valita. kellokin on päin sitä itteensä. argh.

Liitteet

Eemule

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
8
Puhelinmalli
Huawei P30 Pro
Jos tää on nyt vääräs paikkaa niin antakee anteeks. en löytänyt parempaa paikkaa. miten mä saan tämän whatsapin normaaliksi? normaali toises kuvassa. pie versio vetää kaiken päin persettä. kasissa pie ja seiskassa se edellinen. en IKINÄ latais pie versioo jos sais nyt valita. kellokin on päin sitä itteensä. argh.
Whatsapp --> Asetukset --> Ilmoitukset --> Ponnahdusilmoitus

pikkulisko

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
7
Puhelinmalli
Huawei mate 10 pro
Ei oo tosiaan vaan sampan juttu, mulla teki saman huaweissa. Ja en löydä enää mistä saan niin että näkyy lukitusnäytöllä lähettäjä mutta ei itse viestiä. Jos näkyy lähettäjä, näkyy viestikin ja kuvistakin pikkukuva.

22022004

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
24
Mikähän auttaisi kun alasvetovalikon eli asetusten pallukoiden merkinnät eivät päivityksen jälkeen meinaa erottua ? Samoin normaalissa asetusvalikossa otsikkorivit eivät erotu kuin himmeästi.

Voiko syynä olla käyttämäni teema Balance, joka ei tähän saakka ole tuottanut ongelmia.

fidelity

Aktiivinen jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
87
Puhelinmalli
Galaxy S8, Mate 10 Pro
Mikähän auttaisi kun alasvetovalikon eli asetusten pallukoiden merkinnät eivät päivityksen jälkeen meinaa erottua ? Samoin normaalissa asetusvalikossa otsikkorivit eivät erotu kuin himmeästi.

Voiko syynä olla käyttämäni teema Balance, joka ei tähän saakka ole tuottanut ongelmia.
Todennäköisesti. Suosittelen vaihtamaan oletusteemaan ja sitten takaisin. Yötilalla on myös vaikutusta. Itsellä oli käytössä tumma teema ennen Pie-päivitystä ja päivityksen jälkeen olikin sitten harmaata tekstiä tumman harmaalla pohjalla. Nyt yötila korvaa erillisen tumman teeman. Ikonipaketti piti kuitenkin vaihtaa oletuksesta pois, että pääsi reunuksista eroon.

tomppas

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
8
S8/S8+ käyttäjät, joilla on puhelimeen asennettuna Telia TV-sovellus, niin toimiiko se kunnolla ? Itse kun avaan sovelluksen, niin usein tulee "Palveluun ei saada yhteyttä", ja ainoastaan monen yrityskerran jälkeen valikot avautuvat. Kokeiltu sekä wifi- että 4G-yhteydellä.

PeteFinn

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
42
Puhelinmalli
S8
S8/S8+ käyttäjät, joilla on puhelimeen asennettuna Telia TV-sovellus, niin toimiiko se kunnolla ? Itse kun avaan sovelluksen, niin usein tulee "Palveluun ei saada yhteyttä", ja ainoastaan monen yrityskerran jälkeen valikot avautuvat. Kokeiltu sekä wifi- että 4G-yhteydellä.
Tuntuisi toimivan ihan ok ainakin tällä hetkellä. Käynnistin softan puolentusinaa kertaa ja tapoin pois aina käynnistysten välillä. Käynnistyi joka kerta ihan normaalisti. Yhteytenä kokeiltu sekä Telian 4G että Telian valokuitu wifin ylitse.

jollila

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
7
Kysymys bluetooth-audiosta:
Mikä on kevein ja pitävin konsti käskeä notifikaatiot ym. puhelimen pimputukset kuulumaan pelkästään puhelimesta bluetooth-kaiuttimen ollessa liitettynä? Eli Spotify/Deezer/tms. kuuluu bt-kaiuttimesta josta ei kuulu kalenterihälytykset, tekstarit yms.
Samsungin separate app sound -viritys toimii, mutta joka kerta bt-kaiuttimen yhdistämisen jälkeen täytyy erikseen valita (My phone) ulostulo. Hivenen rasittavaa.

kodekon

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
66
Puhelinmalli
Samsung S8 Orchid Gray
83344

Kävi ikävästi ja akku turposi melkein kaksinkertaiseksi 1,5 v käytön jälkeen vääntäen takakannen sijoiltaan. En ollut huomannut asiaa, kun pidän puhelinta aina Otterbox Defender-kotelossa, mutta rupesin ihmettelemään, kun Defenderin sivunapit eivät enää osuneet kunnolla puhelimen sivunappeihin. Eka kerta, kun akku turpoaa noin puhelimessa, jossa akku ei ole itsevaihdettava. On tullut käytännössä aina ladattua puhelinta Samsungin langattomalla laturilla, joten en tiedä nopeuttiko se akun kulumista. Muistelen lukeneeni, että puhelin osaisi kytkeä latauksen pois, kun akku täyttyy, mutta tilanne ei taida olla niin optimaalinen.

Ei tehnyt mieli maksaa 90 e akunvaihdosta, joten tilasin alkuperäisakun työvälineineen ja vaihdoin akun itse. Harmi kyllä takakansi meni aika pian säleiksi yrittäessäni sitä irrottaa. Tässä vaiheessa voi taas ihmetellä, että mitä pirua varten puhelimen takakansi pitää tehdä lasista? Noh, onneksi S8:aan saa uuden takakannen 15 eurolla, joten odottelen nyt sitä saapuvaksi. Mainittakoon, että noilla takalaseilla on aikamoinen hintahaitari suomalaisissa nettikaupoissa: hinnat näyttivät olevan 15 - 45 € välillä ilman asennusta vaikka ilmeisesti kyseessä juuri sama tuote. Vinkkinä muillekin, että jos aiotte akun itse vaihtaa kannattaa ehkä suosiolla ostaa uusi takakansi ennen sitä, ettei rupea kyrsimään kun pöytä on äkkiä täynnä pienenpientä lasinsirpaletta ja puhelinta ei voi käyttää moneen päivään. En tiedä vaikuttiko rikkimenoon tuo kannen vääntyminen, kun se oli kai viikkojen ajan hiljalleen vetäytynyt tuohon asentoon ja luulisi, että joitain pintajännityksiä oli tullut.

Samalla, kun jouduin tekemään näinkin massiivisen fyysisen operaation päätin palata Android Piesta Oreoon. Piessahan Googlen toimesta tehtiin mahdottomaksi äänittää puheluja, ja se ei itselle käy. Valitettavasti piti maksaa 8,50 € Sammobile.comiin kuukauden latausoikeudesta, että sain viimeisimmän Oreo-päivityksen ladattua, kun sitä ei oikein mistään ilmaiseksi saa. Mutta nyt on Oreo asennettu Odinilla ja kaikki sujui varsin kivuttomasti, vaikkakin tajusin vasta nyt, että Googlen varmuuskopioinnissa ei voi palauttaa tietoja vanhempaan käyttöjärjestelmään. Onneksi Samsung Smart Switchin kautta onnistui palauttaa suurin osa tiedoista. Se näytti toimivan myös palatessa aiempaan käyttisversioon.

Nyt pitää sitten katsoa miten puhelin pelaa tuon Oreon kanssa. Piilotin jo developer-asetusten kautta automaattisten päivitysten asentamisen, mutta saa nähdä toimiiko ilman jatkuvia muistutuksia. Lisäksi pitää kai varautua siihen, että tietoturvapäivitykset jäivät sitten tähän, kun ne on ilmeisesti sidottu tuon Pie-päivityksen kanssa yhteen.

Tieton

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
11
Katso liite 83344

Kävi ikävästi ja akku turposi melkein kaksinkertaiseksi 1,5 v käytön jälkeen vääntäen takakannen sijoiltaan. En ollut huomannut asiaa, kun pidän puhelinta aina Otterbox Defender-kotelossa, mutta rupesin ihmettelemään, kun Defenderin sivunapit eivät enää osuneet kunnolla puhelimen sivunappeihin. Eka kerta, kun akku turpoaa noin puhelimessa, jossa akku ei ole itsevaihdettava. On tullut käytännössä aina ladattua puhelinta Samsungin langattomalla laturilla, joten en tiedä nopeuttiko se akun kulumista. Muistelen lukeneeni, että puhelin osaisi kytkeä latauksen pois, kun akku täyttyy, mutta tilanne ei taida olla niin optimaalinen.

Ei tehnyt mieli maksaa 90 e akunvaihdosta, joten tilasin alkuperäisakun työvälineineen ja vaihdoin akun itse. Harmi kyllä takakansi meni aika pian säleiksi yrittäessäni sitä irrottaa. Tässä vaiheessa voi taas ihmetellä, että mitä pirua varten puhelimen takakansi pitää tehdä lasista? Noh, onneksi S8:aan saa uuden takakannen 15 eurolla, joten odottelen nyt sitä saapuvaksi. Mainittakoon, että noilla takalaseilla on aikamoinen hintahaitari suomalaisissa nettikaupoissa: hinnat näyttivät olevan 15 - 45 € välillä ilman asennusta vaikka ilmeisesti kyseessä juuri sama tuote. Vinkkinä muillekin, että jos aiotte akun itse vaihtaa kannattaa ehkä suosiolla ostaa uusi takakansi ennen sitä, ettei rupea kyrsimään kun pöytä on äkkiä täynnä pienenpientä lasinsirpaletta ja puhelinta ei voi käyttää moneen päivään. En tiedä vaikuttiko rikkimenoon tuo kannen vääntyminen, kun se oli kai viikkojen ajan hiljalleen vetäytynyt tuohon asentoon ja luulisi, että joitain pintajännityksiä oli tullut.

Samalla, kun jouduin tekemään näinkin massiivisen fyysisen operaation päätin palata Android Piesta Oreoon. Piessahan Googlen toimesta tehtiin mahdottomaksi äänittää puheluja, ja se ei itselle käy. Valitettavasti piti maksaa 8,50 € Sammobile.comiin kuukauden latausoikeudesta, että sain viimeisimmän Oreo-päivityksen ladattua, kun sitä ei oikein mistään ilmaiseksi saa. Mutta nyt on Oreo asennettu Odinilla ja kaikki sujui varsin kivuttomasti, vaikkakin tajusin vasta nyt, että Googlen varmuuskopioinnissa ei voi palauttaa tietoja vanhempaan käyttöjärjestelmään. Onneksi Samsung Smart Switchin kautta onnistui palauttaa suurin osa tiedoista. Se näytti toimivan myös palatessa aiempaan käyttisversioon.

Nyt pitää sitten katsoa miten puhelin pelaa tuon Oreon kanssa. Piilotin jo developer-asetusten kautta automaattisten päivitysten asentamisen, mutta saa nähdä toimiiko ilman jatkuvia muistutuksia. Lisäksi pitää kai varautua siihen, että tietoturvapäivitykset jäivät sitten tähän, kun ne on ilmeisesti sidottu tuon Pie-päivityksen kanssa yhteen.
Harmillinen juttu, ettet huomionut akulla olevan kahden vuoden takuu:(

andy

Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
6418
Puhelinmalli
S10
Harmillinen juttu, ettet huomionut akulla olevan kahden vuoden takuu:(
Eikös sampan mobiililaitteilla ole 24 kk takuu (akuilla 12 kk) mutta tuollaisessa vauriossa minusta laitteen 24 kk takuun tulisi korvata korjaus. Akkutakuu ymmärtääkseni kattaa akun kunnon heikkenemisen, tuollainen turpoaminen menee laitteen takuuseen.

kodekon

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
66
Puhelinmalli
Samsung S8 Orchid Gray
Taitaa olla aika usein 12 kk takuu akuissa nykyään. Tämä ei todellakaan mennyt takuuseen, vaan Telian huoltoliike Mobylife ilmoitti, että korjaus maksaa 90 €. Jouduin lopulta maksamaan 35 € pelkästään siitä, että laite kävi kääntymässä siellä. Kukaan Telialta ei kertonut laitteen heille viedessäni, että minua voidaan laskuttaa, joten olin aika raivoissani ja sen takia vaihdoin akun itse. Takuu meni nyt tietty koko laitteelta, mutta sanotaan näin, että kommunikointi Telian edustajien kanssa oli sitä tasoa, että aika vaikea uskoa, että takuukorjaus onnistuisi ikinä, sen verran kädetöntä porukkaa oli vastaamassa kysymyksiin alusta lähtien. Vastuuta yritettiin siirtää muille ja liike, jonne puhelimen vein ei suostunut edes soittamaan takaisin, kun olin jättänyt asian tiimoilta soittopyynnön Telian valtakunnalliseen numeroon valittaessani siitä, että minulta laskutettin 35 € ilman, että etukäteen kerrottiin sen olevan edes mahdollista. Hyvin muistui mieleen miksi yli 10 v sitten siirsin liittymäni pois Soneralta. Ihan sama meininki kuin aiemminkin.

Siis ymmärrän toki, että akulla oli 12 kk takuu ja että sen vaihto maksaa, mutta tämä oli itsellä eka puhelin, jonka sisäänrakennettu akku on temppuillut, joten en tiennyt yhtään, että takuuhuollosta voidaan laskuttaa ilman, että laitteelle tehdään yhtikäs mitään. Olin vain huolissani, että laite räjähtää, kun näin miten pahasti se oli turvonnut. Mutta osaanpa vastaisuudessa varoa Teliaa tämän seurauksena. Tukea heiltä on ihan turha odottaa.

Top Bottom