Samsung Galaxy S10/S10+/S10e käyttökokemukset

jugih

Tunnetuin jäsen
Palaute - 100%
15   0   0
Reaktiopisteet
168
Puhelinmalli
SGS10e
Jos joku haluaa päivittää S10e suoraan (uusimmasta) marraskuun security patchista uusimpaan Beta 3, niin alla on linkki firmikselle.
Recoveryn kautta, joko SD-kortilta tai tetokoneelta ADB sideloadina.

Toistaiseksi kaikki toimii niin kuin pitääkin ja uudet kosketuseleet on kyl ihan jees.

Tarkemmat ohjeet päivitykseen yms muihin malleihin

Toistaiseksi muille malleille ainoa polku on päivittää esim saksan viralliseen firmikseen ja siitä
beta 1 -> beta 2 -> critical update patch -> beta 3.
(kunnes joku julkaisee vastaavan update.zip jolla voi pompsahtaa uusimpaan suoraan)

EDIT: Google Pay toimii ainakin

EDIT2: Google Pay lakkasi toimimasta parin käyttöpäivän jälkeen

Viimeksi muokattu:

TaCe87

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
2
Puhelinmalli
Android
Jos joku haluaa päivittää S10e suoraan (uusimmasta) marraskuun security patchista uusimpaan Beta 3, niin alla on linkki firmikselle.
Recoveryn kautta, joko SD-kortilta tai tetokoneelta ADB sideloadina.

Toistaiseksi kaikki toimii niin kuin pitääkin ja uudet kosketuseleet on kyl ihan jees.

Tarkemmat ohjeet päivitykseen yms muihin malleihin

Toistaiseksi muille malleille ainoa polku on päivittää esim saksan viralliseen firmikseen ja siitä
beta 1 -> beta 2 -> critical update patch -> beta 3.
(kunnes joku julkaisee vastaavan update.zip jolla voi pompsahtaa uusimpaan suoraan)

EDIT: Google Pay toimii ainakin
Onko Suomenkielinen?
Tuleeko tähän sitten vielä päivitykset jatkossa, jos tämän asentaa?

jugih

Tunnetuin jäsen
Palaute - 100%
15   0   0
Reaktiopisteet
168
Puhelinmalli
SGS10e
Onko Suomenkielinen?
Tuleeko tähän sitten vielä päivitykset jatkossa, jos tämän asentaa?
Beta-päivitykset joutunee asentaa käsin sd-kortilta kunnes päivittyy viralliseen jolloin OTA ainakin alkaa toimia.
Suomenkieli löytyy

Nightuser

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
5383
Puhelinmalli
Moto G7 Power
Huonoja nämä näytön alaiset sormenjälkilukijat. iPhonen sormenjälkilukija oli toiminnaltaan toista luokkaa ja nyt siellä mennään jo toisella tasolla.
No eipä tuo ketään oikein yllätä että fyysiset lukijat toimivat paremmin kuin näytönalaiset lukijat.

basic78

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
42
Huonoja nämä näytön alaiset sormenjälkilukijat. iPhonen sormenjälkilukija oli toiminnaltaan toista luokkaa ja nyt siellä mennään jo toisella tasolla.
Taitaapi olla luurissa jotain häikkää jos ei toimi.Ilman kalvoa ainakin toimii joka kerta.Kalvon kanssa en ole ikinä kokeillut.

Josef

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
35
Puhelinmalli
SGS8, SGS10
Ei tota jca:ta kannata ottaa tosissaan, se itkee kerran kuukaudessa jostain mut mikään neuvo/ohje/korjaus ei kelpaa koska iuskovainen.

Nokkeli

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Reaktiopisteet
36
Puhelinmalli
SGS 10e
Osaako joku sanoa S10 näytön kaarevuudesta, onko samaa luokkaa kun S9:ssä?

joonasd

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
52
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S10+
Osaako joku sanoa S10 näytön kaarevuudesta, onko samaa luokkaa kun S9:ssä?
Kaltevuutta on käsittääkseni pienemmällä alueella eli siis toisin sanoen kaltavuus alkaa vasta lähempänä reunaa. Sitä on pienennetty koko ajan käyttökokemuksen parantamiseksi. Esimerkiksi S6 Edgessähän kaarevuus alkoi jo melkein puolesta välin näyttöä :D

pikkulisko

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
9
Puhelinmalli
S10
Miten saan herätyskellon soimaan niin että äänenvoimakkuus nousee pikkuhiljaa? Ei paljon zedgestä ladatut lintujen tilulilut auta kun pärähtää täysillä soimaan ja saa sydänkohtauksen joka aamu. 😂

kowardi

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
161   0   0
Reaktiopisteet
6605
Puhelinmalli
lippulaiva
Miten saan herätyskellon soimaan niin että äänenvoimakkuus nousee pikkuhiljaa? Ei paljon zedgestä ladatut lintujen tilulilut auta kun pärähtää täysillä soimaan ja saa sydänkohtauksen joka aamu. 😂
Lataa vaikka Timely tai joku muu hyvä herätyskello ja go for it. Googlen kello taitaa osata myös moisen, saat vaikka spotifystä abban pärisemään aamusta =)

Pasi_1

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
728
Puhelinmalli
Mate 20 Pro
Laittaa jonkun rennon biisin herätykseen. Vaikka Pantera-Great southern trendkill, sillä herää iloisena päivään.

Zeni

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Reaktiopisteet
486
Juu, sampan oma music widgetti. Testasin just, näyttää olevan mulla ainakin päällä ja aod:n kautta spotifyä pystyy sillä operoimaan, mutta ei ainakaan minulla ole aiheuttanut s10:ssä tai nyt note 10+:ssa ongelmia. Ihan turha widgettihän se on, eli kannattaa koittaa tosiaan sen pois ottamista jos se sattuisi auttamaan.
Eipä muuten poistunut vieläkään toi Spotify+näyttö pimeänä->musiikki loppuu ongelma... :(

Josef

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
35
Puhelinmalli
SGS8, SGS10
Eipä muuten poistunut vieläkään toi Spotify+näyttö pimeänä->musiikki loppuu ongelma...
Tämä hauskuus ilmaantui naisoletetun puhelimeen ilmeisesti jossain päivityksessä, mun omassa ei moista ole ollut. Aikani sen kanssa tapeltuani päädyin poistamaan kaiken spotifyyn viittaavan puhelimesta, uus asennus ja toki battery optimizingit hitoille, ei oo sen jälkeen valituksia kuulunut.

Zeni

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Reaktiopisteet
486
Tämä hauskuus ilmaantui naisoletetun puhelimeen ilmeisesti jossain päivityksessä, mun omassa ei moista ole ollut. Aikani sen kanssa tapeltuani päädyin poistamaan kaiken spotifyyn viittaavan puhelimesta, uus asennus ja toki battery optimizingit hitoille, ei oo sen jälkeen valituksia kuulunut.
Toi on seuraava vaihe kuten @kerbo :kin jo aiemmin vihjaisi. Mulla vaan on tota musiikki se 20-30gigaa offlinessä niin kynnys on vähän korkea :D

Mystinen vamma kaiken kaikkiaan. Meinaan nytkin on mennyt yli viikko ilman ongelmia ja sitten yhtäkkiä taas. Buutti auttaa yleensä :D Ja tosiaan teki tuota vain Logitechin adapterin kanssa viime viikkoon asti, mutta lauantaina sitten jo autossakin kaksi kertaa :D

fakifaki

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
12
Hommattiin puolison kanssa SGS10+ mallit, itselläni aiemmin SGS9+ ja puolisolla SGS8. Muuten kaikki ok, käyttö nopeeta, kamera huippu ja akun varaus riittää piiitkään. Mutta kummallakin sormenjälkilukija kettuilee huolella. Olen opettanut jälkiä varmaan 100 kertaa eikä edes opettaminen meinaa onnistua muuten kuin kostuttamalla tai rasvaamalla hieman sormia ensin. Mutta ilo on lyhytaikainen kun sormet kuivuu. Poikkeuksetta tulee ilmoitus viidestä epäonnistuneesta avausyrityksestä ja tatti otsaan. Ottaisin ilolla takaisin käyttöön 9+:n lukijan jolla kapulan lukitus oli avattu jo ennen kuin puhelimen oli taskusta pois saanut. Samsung ilmoittaa tehdaskalvon olevan yhteensopivan lukijan kanssa eikä sen pitäisi tuloksiin vaikuttaa, onko näin (en haluaisi turhaan poistaa varsin kelvollista kalvoa)? Nykyisellään tuo lukija on kohdallani hyödytön p*ska.

Zeni

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Reaktiopisteet
486
Hommattiin puolison kanssa SGS10+ mallit, itselläni aiemmin SGS9+ ja puolisolla SGS8. Muuten kaikki ok, käyttö nopeeta, kamera huippu ja akun varaus riittää piiitkään. Mutta kummallakin sormenjälkilukija kettuilee huolella. Olen opettanut jälkiä varmaan 100 kertaa eikä edes opettaminen meinaa onnistua muuten kuin kostuttamalla tai rasvaamalla hieman sormia ensin. Mutta ilo on lyhytaikainen kun sormet kuivuu. Poikkeuksetta tulee ilmoitus viidestä epäonnistuneesta avausyrityksestä ja tatti otsaan. Ottaisin ilolla takaisin käyttöön 9+:n lukijan jolla kapulan lukitus oli avattu jo ennen kuin puhelimen oli taskusta pois saanut. Samsung ilmoittaa tehdaskalvon olevan yhteensopivan lukijan kanssa eikä sen pitäisi tuloksiin vaikuttaa, onko näin (en haluaisi turhaan poistaa varsin kelvollista kalvoa)? Nykyisellään tuo lukija on kohdallani hyödytön p*ska.
Nämä on vaan nyt mun MUTU juttuja, mutta mulla tuo sormenjälkilukijan on parantunut ajan kanssa. En tiedä voiko se oppia koko ajan tms. mutta alkuun se oli tyydyttävä. Parempi kuin oletin, mutta märät/kuivat/öljyiset/likaiset aiheutti aina hylkäyksen ja muutenkin aina silloin tällöin. Nykyään tuntuu sietävän yllättävän paljon tauhkaa sormissa esim. autoremppaa tehdessä.

En ole mitään vippaskonsteja tehnyt. Samsungin orggiskalvo päällä ja peukku opetettu kaksi kertaa. Kalvon olen vaihtanut kerran, mutten ole noita jälkiä opettanut uusiksi.

fakifaki

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
12
Nämä on vaan nyt mun MUTU juttuja, mutta mulla tuo sormenjälkilukijan on parantunut ajan kanssa. En tiedä voiko se oppia koko ajan tms. mutta alkuun se oli tyydyttävä. Parempi kuin oletin, mutta märät/kuivat/öljyiset/likaiset aiheutti aina hylkäyksen ja muutenkin aina silloin tällöin. Nykyään tuntuu sietävän yllättävän paljon tauhkaa sormissa esim. autoremppaa tehdessä.

En ole mitään vippaskonsteja tehnyt. Samsungin orggiskalvo päällä ja peukku opetettu kaksi kertaa. Kalvon olen vaihtanut kerran, mutten ole noita jälkiä opettanut uusiksi.
Ok, kiitti. Hyvä ettei tartte turhaa kalvoa irrottaa. Täytyy varmaan antaa hieman aikaa tuolle. Itsekin opetin kahdelle sormelle 2 kertaa, joista ensimmäinen opetus kuivilla sormilla ja toinen muutama minuutti rasvauksen jälkeen. Tosiaan kuivilla nakeilla opetuskin vei varmaan 10minuuttia kun taas rasvatuilla oli hetkessä ohi. Se vaan kun ne on hetkessä taas kuivat.. jos ei ala onnaamaan niin otan hammasta purren käyttöön tuon kasvotunnistuksen

Zeni

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Reaktiopisteet
486
Ok, kiitti. Hyvä ettei tartte turhaa kalvoa irrottaa. Täytyy varmaan antaa hieman aikaa tuolle. Itsekin opetin kahdelle sormelle 2 kertaa, joista ensimmäinen opetus kuivilla sormilla ja toinen muutama minuutti rasvauksen jälkeen. Tosiaan kuivilla nakeilla opetuskin vei varmaan 10minuuttia kun taas rasvatuilla oli hetkessä ohi. Se vaan kun ne on hetkessä taas kuivat.. jos ei ala onnaamaan niin otan hammasta purren käyttöön tuon kasvotunnistuksen
Joo noi on vaan mun kokemukset, mutta kyllä tänne varmaan kohta kertoo muutkin omiaan.

Itse opetin noi sormet (muistaakseni) ihan "normaali olosuhteissa" eli en käynyt juuri sitä ennen pesemässä sormia enkä myöskään rasvaillut vaan ihan semmoisena kuin sattuivat sillä hetkellä olemaan. Mulla lienee luonnostaan rasvaiset sormet, mutta töiden takia usein sitten taas kuivat (pöly).

Top Bottom