Jatkan ongelmia S10+ liittyen uusimman Android 11 päivityksen jälkeen:
Ongelmana erityisesti musiikin kuuntelu ja sen yllättävä loppuminen (veikkaus, että liittyy näytön lukkiintumiseen).
Latasin viikko pari sitten uusimman päivityksen. Muidenkin ongelmien ilmaantuessa palautin viime perjantaina kaikki tehdasasetukset (sen jälkeen ollut pientä säätämistä).
Musiikin kuuntelua olen nyt testannut kotosalla pari päivää aika intensiivisesti. On ulkoinen BT kaiutin (JBL Flip 5), Applen airpod prot ja JBL reflect 2 tms bt kuulokkeet sekä ihan perinteiset langalliset kuulokkeet. Äänen toistoa olen testannut mm soittamalla Spotifyta, Suplaa, ja Radiot -nimistä äppiä.
Tulokset: riippumatta käytettävästä äänilaitteesta, ääni pätkäisee muutaman minuutin kohdalla. Sitten on sovelluskohtaisia eroja, alkaako musiikki/radio soida uudestaan, kun napautan kännykän näyttöä vai vaatiiko se lukituksen aukaisua. Lisäksi spotify poikkeaa minusta sillä hieman ehkä muista apeista, että se taitaa ehtiä soittaa kappaleen loppuun, vaikka lukitus olisi tullut päälle kesken kappaletta. Spotifylle on siis tyypillistä se, että ääni katkeaa vasta kun tässä muutaman minuutin aikaikkunassa viimeinen kappale on loppunut soimasta.
Ongelma on todella ärsyttävä eikä esim. pyörälenkillä kuuntelusta tule nyt käytännössä mitään ellet räplää puhelinta jatkuvasti. Musiikki kyllä soi jatkuvasti, jos samalla näppäilen luuria esim. selaan uutisia tms niin ettei näyttö pimene. Tästä päättelen, että ongelma liittyy siihen, kun luuri sulkee näytön.
Olen yrittänyt
- (tein jo aiemmin tehdasasetusten palauttamisen)
- säätää mm. luotetut sijainnit ja luetetut laitteet smart lockiin. Kaikki bt kuulokkeet / kaiuttimet on tuonne lisätty, samoin kotiosoite. Tämä ei auta
- olen tarkistanut sovelluksista, ettei mikään musiikkisoitin tai radio ole (eikä mikään muukaan ohjelma) virransäästötilassa
En usko BT puolella oleviin ongelmiin, koska ääni pätkii myös langallisella kuulokkeilla.
Mikä olisi neuvoksi ? Todella ärsyttävä vika ilmaantunut.