1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Samsung Galaxy S vai HTC Desire?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja A85, 8/6/10.

1. A85

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Pitkään on pohdittu ja vertailtu kumpaakin mallia mutta en osaa vieläkään päättää kumman näistä ottaisin. Mitä mieltä muut?

- Samsungin heikkouksina pitäisin lähinnä muovikuoria ja kameran salaman puutetta. HTC sense on myös tyylikkäämpi.

- HTC:ssä taasen on Samsungia 0.3" pienempi näyttö jota ei käytännössä erota ja näyttö vaikkakin AMOLED onkin on huonompi kuin Samsungissa. Myös HD videokuvaus mahdollisuus puuttuu.

Itselläni ei ole koskaan aikaisemmin ollut kummankaan valmistajan puhelinta joten onko näissä laadullisesti jotain eroa?

Vaikka en ole vielä varma valinnastani mutta olen enemmän kallellaan Samsungin suuntaan. Mutta...

Edit: Se vielä unohtui noista eroista että Samsungissa on sisäistä muistia 8/16gb ja HTC:ssä sisäistä ~500mb ja mukana tulee 4gb kortti.

2. Kmikko91

Tykkäykset:
    0
    Kumpikin noista on hyvä, mutta galaxyhän on reippaasti hintavampi (paitsi dna:lla edullinen tarjous 18,9€/kk). Jos sulla ei ole mitään erityistä kiirettä saada puhelinta suosittelisin ehkä galaxya sulle. Samsungillaha o ollu ton tuen kanssa ongelmia, joten päivityksiä varmaan joudut odottamaan pidempään galaxylla, mitä joutuisit odottamaan desirellä.
    Vielä tähän loppuu, että ennen ku ostat kumpaakaa käy kaupassa vertailemassa amoled ja super amoled näyttöä. Jos amoled tuntuu ihan hyvältä, eikä super amoled pakolliselta, niin kannattanee ottaa desire.

3. majuho

Tykkäykset:
    2
    Onko muita mielipiteitä vielä, itse kun olen tilannut Saunikselta HTC:n kuuluisan MegaDesire-paketin mutta toimituksesta ei ole tietoa, DNA:lta saisi ensi viikolla Samsung Galaxy S:n ja ihan kohtuullisella paketilla.. On aika vaikeaa kahden tasaväkisen puhelimen välillä valita, joten onko mitään radikaalia eroa tällaiselle joak ei ole Androidia käyttänyt koskaan? Käyttö on enimmäkseen surffailu, tekstailu ja puhelut...

Lisäys vielä: Samsung tuntuu merkkinä jotenkin turvalliselta ja luotettavalta kun sitä näkee koko ajan, HTC on taas aivan vieras merkki minulle. Onko merkillä tässä tapauksessa väliä?

4. massimo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    180
    Mulla on ollut useampia HTC:n windows malleja käytössä ja missään niistä ei ole ollut ongelmia. Olen käyttänyt aina HTC:n omia ROMmeja, en muiden tekeleitä. Tosi hyviä puhelimia.
    Samsungin älypuhelimistä mulla ei ole mitään tietoa koska niitä en ole käyttänyt. Galaxy kyllä kiinnostaa.

5. majuho

Tykkäykset:
    2
    Kiitos vastauksestasi, on tämä niin vaikeata tehdä päätöstä....

6. Axefield

Axefield Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2179
    Puhelinmalli:
    6S
    Suosittelen Samsungia, koska A saat sen ehkä jo ensi viikolla ja B Desiren toimitusajoista ei ole mitään tietoa. Tuki on todentotta Samsungilla heikkoa, mutta eipä ole HTC:n tukikaan loistanut esimerkiksi Heron päivityksen kohdalla, jota odotellaan edelleen. Itse toki käytän customROMeja, koska ne vain toimivat paremmin kuin valmistajien omat. Myöskin kameran suhteen olen luottavaisempi Samsungin kohdalla, koska omistin aiemmin Samsung i8910 HD:n, jossa oli loistava kamera.
    Toisaalta jos olet ollut jo valmis odottelemaan Saunalahden Desirea niin miksi et odottaisi myös heidän tarjoustaan Galaxysta. Todennäköisesti Galaxya tulee saataville myös Saunalahdelle ennen kuin pystyvät toimittamaan Desirea kaikille jonossa oleville, jolloin voit helposti tehdä päätöksen siitä, että perutko Desiren ja tilaat Galaxyn vai odotatko Desirea edelleen.
    Itse olen varannut Galaxyn, mutta en ole vieläkään täysin varma siitä, että otanko sitä kuitenkaan. DNA hinnat ovat hieman hakusessa ilmeisesti vielä?. Ja myös mahdollinen operaattorilukko mietityttää, itse käytän Soneraa, koska firma sen tarjoaa. Niin siis kävin DNA kaupassa tekemässä varauksen, eivätkä siellä tienneet mitään! hinnoista, joten tästä syystä en ole täysin luottavainen muutenkaan heidän antamien tietojen suhteen.

Itsekin pohdiskelin Desirea, mutta jotenkin se tuntuu "vanhalta" Galaxy S:n rinnalla! ;)

7. majuho

Tykkäykset:
    2
    Jep, voisi olla viisasta odotella Saunalahden tarjousta Samsungista, kun ei tässä hengen hätä ole kuitenkaan. Ainakaan melkein. Muistaakseni Saunalahden piti ilmoittaa tällä viikolla Samsungin hinta, mutta ei ainakaan minun silmiiini osunut.

8. tissot1

tissot1 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    102
    Itse mietin noiden kahden puhelimen osalta, mutta päädyin Galaxiin lopulta.

Galaxi tuntuu saavan suhteellisen paljon huomiota ja uskaltaisin väittää että tukea löytyy sitten ainakin muiden käyttäjien puolelta(esim. custom ROMeja), jos ei itse Samsungin puolelta.

9. A85

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Joo itsekkin olen jo päätökseni tehnyt ja valinnut Galaxy S:n. Ainoat asiat mitkä tuossa samsungissa epäilyttää on nuo muovikuoret ja päivitysten saatavuus. Mutta onhan sitä itsellänikin edelliset puhelimet olleet kaikki muovikuorisia ja hyvin ovat kestäneet. Nykyinen on vain metallikuorinen niin siirtyminen takaisin "vanhaan" vähän mietityttää.

Toivottavasti Saunalahti saa listoilleen jo ensiviikkolla Galaxyn S:n niin pääsee tilailemaan...

10. Mobilefun

Tykkäykset:
    2
    Noin loogisesti ajatellen kun DNA myymälässä myydään myös pelkkiä puhelimia, ilman liittymää niin kytkypuhelin kannattaa hakea kivijalkamyymälästä ja sopii siihen vielä mahd. palautusoikeuden eli säilyttää paketin siistinä.

11. Sntnn

Tykkäykset:
    0
    Kerätäänpä tähän listaan Galaxy S:n ja Desiren etuja toisiinsa nähden!

Samsung Galaxy S

1. Tehokkaampi prosessori
    2. Kamera myös edessä
    3. Multitouch toimii paremmin

HTC Desire

1. Parempi käyttöliittymä (Sense)
    2. Kamera sisältää salaman
    3. Päivitysten saapuminen varmempaa

Täydentäkää! :)

12. Axefield

Axefield Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2179
    Puhelinmalli:
    6S
    Eipä tuo Touchwizkaan huono ole ja Herossa ainakin itse korvasin Sensen LauncherProlla, joka on mielestäni vähintäänkin yhtä hyvä kuin Sense. LauncherPro siis muuttaa myös Touchwizin tarvittaessa.

Päivityksien toimitusvarmuudesta en menisi kyllä näiden firmojen kohdalla sanomaan mitään. Molemmat taitavat olla käsittämättömän hitaita. Esimerkiksi Heroon päivitystä on luvattu melkein vuoden ajan, eikä vieläkään ole näkynyt. Kuitenkin myöhemmin julkaistuun samassa sarjassa painivaan Galaxy Spicaan on julkaistu 2.1 päivitys. Joten vaikka Desireen on luvattu päivitys, aika tasoihin tällä osa-alueella mennään mielestäni.

Lisäysksenä ilmiselvin ero, eli Galaxy S:n näyttö on parempi kuin Desiren näyttö.

13. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    Samsung Galaxy S

2. Kamera myös edessä
    4. Parempi näyttö (etenkin päivänvalossa)
    5. Suurempi sisäinen muisti
    6. Parempi akunkesto

HTC Desire

1. Parempi käyttöliittymä (Sense)
    3. Päivitysten saapuminen varmempaa (+Froyo luvattu kahden viikon sisään)
    4. Parempi rakenne (ei muovinen)
    5. Helpompi löytää telakka kun Micro-USB on "oikeassa päässä"
    6. Flash

Näytön koko on sitten ero josta jokaisen pitää päättää erikseen, isompi on isompi, mutta varsinkin pienempikätiselle tuo Galaxy voi olla jo kömpelö.
    Toinen mikä Galaxyssä vähän epäilyttää on näennäisesti suuremmasta tehosta riippumatta enemmän esiintyvä mietiskelu http://www.youtube.com/watch?v=s98gIMNhILQ

14. kimmo

kimmo Punainen matto, kiitos.

Tykkäykset:
    907
    Puhelinmalli:
    Huawei P8 Lite
    Muutaman viikon Desireä käyttäneenä sanoisin että mahtava luuri ja varsinkin tuolla aiemmalla kytkyhinnoittelulla/paketoinnilla. Pettymystä aiheutti näyttö auringonvalossa, lisäksi akun kesto. SuperAmoled ymmärtääkseni parempi, joten jos ei kokemusta "taviksesta"(itselläni ei ollut), niin kannattanee mennä jonnekin ruutua päiväsaikaan tuijottamaan ettei tule pettymyksiä.

15. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3141
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Ja tämä pitää täysin paikkaansa omassakin versiossa. Luulin tämän laitteen jo olevan täysin "lagiton", mutta kyllä vaan pientä sellasta ajoittain esiintyy. Toivottavasti siihen tulee tulevaisuudessa korjaus päivityksenä.

Mutta kyllä silti voisin suositella tätä luuria (Galaxya). Aivan mahtava laite kaikin puolin ja näyttö...noh, se pitää nähdä itse.

16. HulluPulla

Tykkäykset:
    0
    Omassakin Ässässä esiintyy pientä lagia...

17. Sntnn

Tykkäykset:
    0
    Tästä Äksän tahmailusta kuulisin mieluusti enemmän - onko muillakin käyttäjillä samanlaisia kokemuksia?

Jumittelu on nimittäin yksi pahimmista miinuksista, mitä puhelin voi saada, ja jos Galaxy S tosiaan tekee sitä, se ikään kuin sysää puhelimet hyvät ominaisuudet sivuun. :/

18. bsod

bsod Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    285
    Puhelinmalli:
    SGS7
    Veikkaan tuossa olevan kyse Androidin moniajon vaikutuksista, eikä niinkään yksittäisen puhelinmallin ominaisuudesta. Kannattaa katsoa tarkemmin mitä tuossa videossa tehdään, eikä pelkästään tuijottaa viiveitä:
    • Aloitusnäytön selausta
    • Aloitusnäytön asetusten muuttaminen (sivun lisäys & poisto)
    • Samsuning oman widgetin lisäys (jää kesken)
    • Live wallpaperin lisäys (jää kesken)
    • Sovelluslistan avaus
    • Galleryn avaus
    • Kuvien selausta
    • Kuvien zoomausta
    • Back-napilla takaisn sovelluslistaan
    • Selaimen avaus (oli jo valmiiksi käynnissä ja sivu ladattuna)
    • Sivun zoomausta
    • Home-napilla aloitusnäyttöön
    • Sovelluslistan avaus
    • Daily briefingin avaus
    • Näyttöjen selausta edestakaisin
    • Home-napilla aloitusnäyttöön
    • Sovelluslistan avaus
    • Video playerin avaus
    • 720p-resoluutioisen videon avaus
    • Laitteen/näytön kierto vaakatasoon
    • Videon kelausta ja katselua

Nuo alkupään aloitusnäytön muokkaukset aiheuttivat lageja, mutta jos laitteen käyttö koostuu pelkästään siitä, niin Galaxy S voi olla vähän turhan kallis lelu moiseen ;) Muuten tuossa videossa ei näkynyt mitään merkittävää hidastelua. Kuvien selaus, webbisivun katselu ja kaikki muu pyöri mielestäni ongelmitta.

Jos samaa settiä ei vedä läpi Desirellä, niin videosta on turha päätellä mitään.

19. Tilde

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Xperia Z, Lumia 1020 ja Jolla
    2. Kamera myös edessä, tukee videopuheluita
    4. Parempi näyttö (etenkin päivänvalossa), myös paremmin näyttää värit
    5. Suurempi sisäinen muisti
    6. Parempi akunkesto
    7. Kevyempi
    8. Parempi videon laatu
    9. Myös Flash Skyfire-selaimella, löytyy marketista, esim. yle.areena toimii
    10. Froyo myös luvattu
    11. Avaa nettisivut nopeammin Desireen verrattuna (samassa wlanissa)
    12. Liukuva suojaluukku micro-usb liitännälle

HTC Desire

1. Parempi käyttöliittymä (Sense) + paremmat HTC widgetit
    3. Päivitysten saapuminen varmempaa (+Froyo luvattu Q3 aikana)
    4. Parempi rakenne (ei muovinen), muovia kuoret molemmissa, mutta mattamainen pinta Desiressä ei naarmuunnu niin helposti kuin Galaxyssä. Galaxyn takakansi ohuempi, mitä tekee siitä "halvemman" oloisen. Kestää luultavasti ihan yhtä hyvin -> maahan pudotessa Galaxy iskeytyy pienemmällä voimalla, keveydestä johtuen.
    5. Helpompi löytää telakka kun Micro-USB on "oikeassa päässä"
    6. Flash
    7. HTC Sense ei jumita oikeastaan missään vaiheessa, toimii kun rasvattu verrattuna Touchwiz
    8. Pienempään käteen parempi
    9. Merkkiledi (vastaamattomat puhelut ja lukemattomat viestit)

20. jfn

Tykkäykset:
    0
    Galaxy S:n jumiminen

Olen itse pohdiskelemassa myös Desiren ja Galaxy S:n välillä. En ole Desireä käyttänyt enkä itseasiassa vielä edes nähnyt livenä, mutta Galaxy S on ollut koekäytössä hyvän aikaa.

Galaxy S vaikuttaa monelta osin hyvältä, jopa liiankin hyvältä kapineelta.

Yksi päivä päivältä enemmän ja enemmän askarruttava asia on se, että tuo useiden käyttäjien raportoima "hidastelu" on todellista jokapäiväistä arkea, jos käytät puhelinta yhtään enempää.

Jumimista ilmenee riippumatta siitä onko kyseessä marketista asennettu joku uusi softa vai galaxy s:n mukana tulevia "orginaali" softia. Puhelin alkaa reagoida hitaasti ja käy niin, että
    kosketusnäyttöön se ei reagoi "lagaamisen" aikana. Verrattuna laitteen normaalivasteisiin tuo hidastelu tuntuu todella pitkältä, sillä vasteet normaalisti ovat erinomaisia. Ikävää on se, että tuota jumimista ilmenee aivan liikaa..

Task killer tappaa muistista ylimääräisiä prosesseja säännöllisesti, muttei tuolla tunnu olevan merkittävää vaikutusta asiaan.

Samassa yhteydessä satunnaisesti esim. selain saattaa kaatua odottamatta.

En ole poistanut puhelimesta sovelluksia tai palauttanut sitä tehdastilaan ja ruvennut havainnoimaan asioita uudestaan, koska todellinen käyttötapa ainakin minulle Android-pohjaisella puhelimella on se, että siinä on softaa enemmän tai vähemmän.

Periaatteessa custom ROmmilla tai puukottamalla ongelma voisi korjaantua, toivottavampaa olisi, että Samsung korjaisi fw:tä...raudasta se tuskin voi olla kiinni.

Onko joku testaillut molempia livenä?
    -Onko Desiressä vastavaa jumimista kuin Galaxy S:ssä?
    -Onko 0,3" eri näytön koossa käytössä haivattava asia tai onko näyttöjen kosketusherkkyydessä/toimivuudessa eroja?

Megadesire paketin plussat verrattuna DNA:n vastaavaan kytkypakettiin on taas suvereenisti paremmat, rajoittamaton kaista sekä 3000/100min puheaikaa vs. dna:n 384 mobiilikaista ilman puheaikatarjouksia ei ole niiltä osin kilpailukykyinen. Molemmat operaattorit näyttää itse laitetta hinnoittelevan 15€/kk.

Jaa tämä viestiketju