1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Samsung Galaxy S III / Galaxy Ace II vs. IPhone 4S

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Villelj, 28/6/12.

1. Villelj

Tykkäykset:
    15
    Noniin, tälläisiä topikkeja on varmaan yksi tuhat täällä jo mutta kysytään nyt kuitenkin kun ei osaa päättää...

Eli allekirjoittaneen käytössä on tällä hetkellä Htcn Wildfire S puhelin. Muutaman vuoden vanha ja tekohengitystä annettu roottaamalla ja rommeja vaihtelemalla ymsyms.

Nyt kuitenkin tekisi mieli jotain uutta koska näytön huono reso ja muutenkin puhelimen hitaus alkaa ottamaan päähän vähän enrmmänkin ja varsinkin kun akku kestäää max 4h niin ei kovin kätevää....

Kuten arvata saattaa en vaihda puhelinta joka kuukausi tai edes vuosi. Yleensä sellainen 2v. ollaan sitten sillä luurilla mikä tuli ostettua jos se ei häviä syystä X tai tipu mereen, köh köh...

Käyttötarkoitus olisi:
    Puhelin toimii puhelimena, kyllä jopa soitan ja lähetelen tekstiviestejä nykypäivänä
    Nettisurffaus,emailit,fabookit ymsyms
    Hyvä musiikin toistokaan ei haittaisi yhtään niin voisin vanhalla mp3 soittimella heittää vihdoinkin vesilintua
    Navigaattori, omaan huonimman suuntavaiston koskaan, niin kävellen kuin autollakin
    Puhelin mahtuu farkkujen etutaskuun niin että voin vielä istua tämän jälkeen ( Samsungin Note:a kokeilin joskus tähän tyylin, tulos ei ollut hyvä, liian iso)
    Akkukesto että ei tarvistisi aina pitää laturia povitaskussa

Vaihtoedoiksi valitsi Samsungin lippulaivan SIII ja iPhone 4S

Ajattelin että panostetaan luuriin nyt euroa sen verran että pärjätään muutamat vuodet ettei kuukauden päästä tarvise mennä kauppaan uudestaan.

Kummastakin puhelimesta olen lukenut käyttäjäarvosteluja yms todella monta ja tässä muutama miete jotka on porautunut takaraivoon:

iLuuri
    +on parempi kokonaisuus. Kaikki toimii saumattomasti yms ei mitään ylimääräisiä temppuilija.
    -Huonot kuoret koska ovat lasia, allekirjoittaneella puhelin välillä kun tippuu niin olen aika varma että viikossa saisin kuoret hajalla ja sen jälkeen luuir on susiruma ja uudet kuoret maksavar maltaita koska niissä on omppu logo...
    -Takuu 1v on vähän huono kun puhelinta olisi tarkoitus käyttää ainakin puolent kauemmin.
    +/- Ei paljon pysty itse muokkaamaan ilmeisesti. Sisälläni asuu kuitenkin pieni nörtti ketä haluaa muokata puhelinta yms asennella kaikkea tarpeellista ja ei niin tarpeellista. Mutta juuri tämänhän takia omppu on juurikin hyvä kokonaisuus, sitä ei saa rikki vaikka haluaisi...

SIII

+Android, pystyy tekemään melkein mitä vain. Ainakin sne jälkeen jos roottaa yms
    + Takuu 2v
    +Ulkonäkö osuu omaan silmään paremmin ja kuoretkin ilmeisesti kestävät edes vähän osumaa...
    +/-ISO, näyttö on mahtava mutta iso. Laite näyttää jättiläiselta iLuurin vieressä.
    - Android, ikuinen säätäminen ja nyhjääminen
    -Käyttäjäkokeumksista päätellen liikkeellä on X määrä maanantai kappaleita

Tässä nyt muutamat mietteet kummastakin.

Lisäksi laitoin jo otsikoonkin tämän Samsung Galaxy Ace II joka on noin puolta halvempi kuin SIII
    Laitoin tämän vielä jokeriksi tähän vertailuun kun muutamat arvostelut siitä luin ja tuntui olevan toimiva peli hintaluokassaan (~300e)

Johtain varmaan unhotui mutta katsotaan jos joku edes jaksaisi vastata jotain, kiitos.

2. Stupidio

Stupidio Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1844
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s Plus 128GT Silver
    Galaxy s3 jos haluat tehdä puhelimesta itsesinäköisen ja iPhöne jos haluut varmasti toimivan, helppokäyttöisen ja mutta on se vähän tylsä omasta mielestä :O

3. InsaneFinn

Tykkäykset:
    2
    Itse vaihdoin iPhonesta pois, kun erityisesti kaipasin isompaa näyttöä ja Applelta ei juurikaan ole hinkua kasvattaa näyttöä. Vaikkakin huhut 3,9" näytöstä onkin olemassa, niin sekin tuntui vielä melko mitättömältä, mitä olen N9:ä käytellyt. Itselläni on keskivertoa pienemmät kädet, mutta en antanut tämän häiritä SGS3:sta ostettaessa, sillä tämä on ainakin itsestäni tuntunut hyvältä koolta. Ainut ongelma tämän kanssa lähinnä on se, ettei meinaa sopivan kokoista vyökoteloa löytyä ja sama homma myös töihin kaavailtu paremmin könyämistä kestävä kotelo. Se mitä lähinnä jäin iPhonesta kaipaamaan oli huomattavasti parempi pelitarjonta, joita olisi mukava pelailla tämmöiseltä näytöltä.

Hetkeekään en ole katunut tämän ostamista ja Apple saa keksiä jotain tosi mullistavaa, että iPhonen pariin palaisin.

1 henkilö tykkää tästä
  4. BorG Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    79
    Jos haluat vähän kestävämpää puhelinta niin suosittelisin varmaan Sonyn uusia Android puhelimia (Lumioita voisi suositella mutta päivityksiä ei hirveästi näe enää), SGSIII ja Iphone eivät todellakaan tunnu yhtään "jämäkältä" verrattuna näihin.

Muuten SGSIII on "Teh sit" juuri nyt =), ja suosittelen varauksetta!

5. t_makela

t_makela Puhelinaddikti

Tykkäykset:
    408
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P+Huawei Watch
    Itse vaihdoin 3GS:stä SGSIII:een ja olen erittäin tyytyväinen uuteen luuriin. Imo SGS3 on aika valmis paketti ja sitä ei _tarvitse_ lähteä paljoa muokkaamaan. Android tarjoaa tietty ison määrän säätöä sitä haluaville, mutta itse en ole muutellut kuin muutamia pieniä asioita (esim. nettiselain). Iphone ja iOS on erittäin toimiva paketti, mutta sitä ei pahemmin voi muokata, jos jokin asia rupeaa ärsyttämään. Rauta on myös aika eri planeetalta etenkin näytön osalta ja nyt parin viikon käytön jälkeen iPhonen 3,5'' näyttö tuntuu enemmän vitsiltä ja herättää vain ihmetystä miten sitä jaksoi tihrustaa niin pientä näyttöä pari vuotta. iPhone on helpompi käyttää yhdellä kädellä, mutta imo ihan ok kompromissi ottaen huomioon kuinka paljon mukavampi on esim. selailla nettiä GS3:n näytöllä. Ehkä ainoa ärsytystä herättänyt juttu GS3:ssa on nuo home napin mollemmilla puolilla olevat kapasitiiviset kosketusnäppäimet. Meni reilu viikko totutellessa käyttämään niitä ja varomaan helposti tulevia virhepainalluksia. Nyt ei pahemmin enää virhepainalluksia tule.

6. BorG Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    79
    Juh, ei en itsekkään ole muuta tehnyt kuin asennellut eri sovelluksia SGSIII, sen verran hyvin toimii touchwiz ja on hyvin säädeltävissä jo nyt.

7. Desirehd

Tykkäykset:
    13
    Joo eipä tuota tarvitse säädellä, kellon olen vaihtanut jossa näkyy myös sää ja akunvaraus. Mielestäni androidin "säätäminen" pikemmin mahdollisuus, eri käyttäjillä eri tarpeet.

8. Dotzki

Dotzki Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    683
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Ei taida vaan kovin kestävä olla tuo uusin samsung, ulkoneva näyttö ja olemattomat reunat takaavat helpon hajoamisen. Ainakin näyttölasin osalta. Itse en tällä hetkellä ottaisi mitään noista.

9. Arwin Grubel

Arwin Grubel Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1007
    Puhelinmalli:
    Note3 + Gear
    Motorola Razr? 329€ taitaa jo saada halvimmillaan ja itse tykkään enemmän, kuin Samsungin Touchwiz-viritelmästä. On tuplaydintä ja suorituskykyä, sekä 4.0 päivityskin on aivan oven takana. Ilmeisesti jotain roiskevesisuojaustakin tässä kai on.

10. Villelj

Tykkäykset:
    15
    Katselinkin tuota puhelinta ja ei sekään huonoltä näytä! Varsinkin tuossa Raxr Maxx akku on loistava!!! (3300 mAh)

Tosin kyllä tuollakin hintaa esim verkkkauppa.comissa on se 599e, saunikselta saisi kyllä 479e...

Jaa tämä viestiketju