1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Samsung Galaxy S II - Akku keskustelu

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja tude-, 19/5/11.

1. tude-

tude-

Tykkäykset:
    8
    Noniin, nyt on aika siirtää nämä akun kestoon liittyvät keskustelut omaan ketjuun, kun muuten ne hukkuu noihin muihin.

Tähän ketjuun, kokemukset, ongelmat, vinkit ja kaikki mikä liittyy sgs2 akunkestoon.
    Kun postaatte omia uptime aikoja niin kertokaa myös nuo sovellusten %-määrät/kestot, koska pelkkä uptime ei kerro mitään. Lisäksi sitten, kun noita rommeja ja kerneleitä alkaa satelemaan niin nekin varmaan vois kertoa?

Itse aloitan tämän päivän kokemuksilla.

KE2lla mennään ja vakio kernel rootilla.
    Latauksesta 12h9min32sec ja akkua jäljellä nyt 10%.

Näyttö: 2h53min
    Äänipuhelut: 40min
    Android OS: 33min

Käytössä ei ollut mitään JuiceDefendereitä tai muita. Huomenna koitetaan Juicea ja advanced asetuksella. Kyseessä ilmaisversio.

Kommentteja tuosta oman luurin käytöksestä?

Liitetyt tiedostot:

2. Lazmo

Tykkäykset:
    0
    Kovasti itsekkin haluaisin muitten kokemuksista kuulla... Itse olen ollut hieman pettynyt akun kestoon, tosin luuria räpeltää aikas paljon... Omat kokemukset ovat seuraavat:

[​IMG][​IMG]

3. tude-

tude-

Tykkäykset:
    8
    Mitäs nuo meinaa kun mulla on puhelinsignaali koko ajan keltanen ja Lazmolla on ruskeeta, keltasta ja pien pätkä punasta?

4. Lazmo

Tykkäykset:
    0
    Veikkaisin että värit kertoo missä verkossa puhelin on ollut?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

5. jsomby

Tykkäykset:
    3
    Oiskohan ne jotain, että 3G, 2G ja ei signaalia? evt.

6. Streamer76 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    94
    Mun mielestä edelleenkään näissä akunkestoissa ei ole muuta valittamista/ihmettelemistä kuin tuo Android-käyttöjärjestelmä, joka vie jostain ihmeensyystä sitä akkua aika paljon, tämä lienee mitä ilmeisemmin joku bugi tässä Androidin versiossa.

7. kupukka

kupukka

Tykkäykset:
    7
    Suoraan signaalin voimakkuuden mukaan menevät.

8. tude-

tude-

Tykkäykset:
    8
    Eipä siinä mitään. Silti voi jakaa vinkkejä akunkestoa ajatellen.

Aattelinki, että voimakkuuksia meinaavat ne värit mutta että mikä on mikäkin. Sillä nyt niin paljon merkitystä kylläkään ole.

9. Rontti88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    39
    Mun mielestä tää SGS2 akkukesto on kyllä järkyttävän huono. 5 tuntia ja akku loppu, tosin todella raskaalla käytöllä, mutta silti..

10. paumat

Tykkäykset:
    1
    Puhuin juuri yli tunnin puhelimessa ja akkua kului 6%.

11. Yufina Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    29
    Meinaat että joku muu puhelin sitten kestää samalla käytöllä pidempää? Taitaa aika harvassa olla sellaset puhelimet :D

----

Nyt oli tullut kauhean jyrkkä alamäki, vaikka en mielstäni hirvesti edes puhelinta ole käyttänyt. Omituista, eikä mikään mielestäni näytä epäilyttävältä. Noh mutta onhan tässä jo 16h 47min ja 23% akkua.

12. Link

Link Supermoderaattori

Tykkäykset:
    891
    Puhelinmalli:
    Puhelin
    :)

Liitetyt tiedostot:

13. tude-

tude-

Tykkäykset:
    8
    No tuosta kuvasta voisin pikasesti päätellä, että luuri ollut kaiken aikaa joko taskussa tai sitte pöydällä mutta ei ainakaa kädessä :)

14. Link

Link Supermoderaattori

Tykkäykset:
    891
    Puhelinmalli:
    Puhelin
    Ei ees.. iha normikäytöl... ehkä tuli eilen vähä vähemmän normaalista räplättyä ku töissä en ehtiny juur ollenkaa :p

15. Pixabilly

Pixabilly

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Kyl tää on nyt kestänyt ihan ok, mun normaali käytöllä 20 h oli käytös akulla ja 40% jäljellä (hieman nettikäyttöä, muutama puhelu tms). Tosin joutuu latauksen jälkeen käynnistämään aina uudelleen. Näyttö hyppää 85-91%:iin kun ladannut täyteen. Jos jättäis käynnistämättä, kuluu akku aika nopiaan...

16. dudecriple

dudecriple Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    155
    En mä oo ainakaa törmänny itsellä tuollaiseen..

17. Rytkonen Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    123
    Puhelinmalli:
    Nexus 4
    Tuli muuten mieleen, että tämä on varmasti monelle se ensimmäinen älypuhelin. Näiden kanssa ihan oikeasti kannattaa ottaa tavaksi, että puhelin on aina nukkumaan mennessä laturissa ja aamulla sitten pois. Android ei ole mikään maailman akkupihein käyttis, ja muutenkaan akkujen kehitys ei ole viime vuosina edennyt oikein mihinkään, toisin kuin muu tekniikka.

Nyrkkisääntönä puhelimen ei pitäisi viedä idlenä akkua juuri ollenkaan, mutta kyllä se vaan siinä pelatessa ja nettiä surffatessa sen äkkiä imasee.

Mulla oli eilen illalla akkua (mittarin mukaan) huimat 1% jäljellä, ja puhelin kesti päällä 20-00 välisen ajan tuolla. :)

18. Dotzki

Dotzki Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    679
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Eikai kukaan tälle mitään usean päivän akunkestoa odotakkaan.? Pitäiskö viel tehdä uus ketju kuulokkeen äänenvoimakkuuden säätämistä varten.

19. Rytkonen Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    123
    Puhelinmalli:
    Nexus 4
    Ja sulla jatkuu vaan tuo sama nollainformaatiolinja.

Kyllä minä olen saanut käsityksen täältä, että jos luuri kestää "vain" aamusta iltaan, niin akkukesto on surkea.

Ja kyllä tämän ketjun olemassaolo on ihan oikeutettu, kun tuo käyttökokemusketju koostuu 99%:sti akunkestoon liittyvistä postauksista.

20. Tilde

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Xperia Z, Lumia 1020 ja Jolla
    Onko tuosta wifi-jako bugista tarkempaa tietoa? Seiskalta otin laturista, pari puhelua, vartti nettiä ja 65% jäljellä akusta :( wifi-jako oli näköjään mennyt aamulla päälle kun wlania käytin.. 11 min ollut päällä

Jaa tämä viestiketju