Samsung Galaxy Note 9 käyttökokemukset

psychobilly

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Puhelinmalli
Note 9 512Gb
On ollut, enkä kanssa ymmärrä et mistä voi johtua. Kaiken maailman asetuksia koittanut ettei mikään sitä estäisi...
Kokeilin toisellakin puhelimella ja sama juttu. Voisiko olla liittymästä kiinni? Minulla Telia.

sepisuoma

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
39
Puhelinmalli
Samsung Note9 S7 + muutama nokia
Katso liite 85695
Esim. Tuo on toteutettu säätämällä aukko pienimmälle mahdolliselle eli F2.4. kissa on ikkunan edessä ja mualla huoneessa ei ole valoja. Eli kohde on erikseen valaistu enemmän. Tarkennus on läheltä kissaan jolloin tausta sumenee jonku verran. Tuossa on varjoja lisätty reippaasti lighroomilla niin tausta on lähes musta.

Samaa periaatetta soveltaa vaikka otsalampulla ja A4 paperilla tai millä työvalolla vaan niin onnistuu ainakin sisätiloissa.
Tarkoitat varmaan suurimmalle mahdolliselle aukolle, aukkoluku tarkoittaa mitä pienempi aukko sen suurempi lukema.

KaZa

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
36   0   0
Reaktiopisteet
773
Puhelinmalli
XXX
Tarkoitat varmaan suurimmalle mahdolliselle aukolle, aukkoluku tarkoittaa mitä pienempi aukko sen suurempi lukema.
Nimenomaan pienimmälle aukolle (ja suurimmalle aukkoluvulle). Koska Notessa suurin aukko (pienin luku) on f/1.5.

Coypu

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
133
Puhelinmalli
Samsung Note 9, Samsung Tab S4
Päivitystä

Screenshot_20190519-152911_Software update.jpgScreenshot_20190519-152911_Software update.jpg

0100883

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
29
Puhelinmalli
Samsung Note 10+
Kokeilin toisellakin puhelimella ja sama juttu. Voisiko olla liittymästä kiinni? Minulla Telia.
Minulla on DNA. Jotain asetuksia muutin ja nyt pitää vähän aikaa seurata et miten realiaikaisesti ne tulee.

topezu

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Puhelinmalli
Galaxy Note 3
Hei! Pitkästä aikaa taas Note kourassa ja hyvältä tuntuu! Saako kalenterihälytykseen ja tehtävämuistutukseen jostakin asetuksen, että se ei katoa lukitusnäytöstä hetken päästä? Ja saako jotenkin pidemmän äänihälytyksen kuin pirahdukset? Nimim. kaikki meinaa mennä ohi.

KaZa

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
36   0   0
Reaktiopisteet
773
Puhelinmalli
XXX
Meni yli hilseen :O
Kuvassa oli käytetty Noten pienintä mahdollista aukkoa (2.4) eli suurinta aukkolukua. Mitä pienempi aukko (suurempi aukkoluku) sitä suurempi syväterävyys, eli sitä enemmän pääkohteen edessä ja takana on tarkkaa. Jos siis halutaan eristää kohde ja saada tausta sumeaksi niin on käytettävä suurta aukkoa, Noten tapauksessa f/1.5.

sepisuoma

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
39
Puhelinmalli
Samsung Note9 S7 + muutama nokia
Kuvassa oli käytetty Noten pienintä mahdollista aukkoa (2.4) eli suurinta aukkolukua. Mitä pienempi aukko (suurempi aukkoluku) sitä suurempi syväterävyys, eli sitä enemmän pääkohteen edessä ja takana on tarkkaa. Jos siis halutaan eristää kohde ja saada tausta sumeaksi niin on käytettävä suurta aukkoa, Noten tapauksessa f/1.5.
Ahaa siis tarkoitat käsisäätöä eli ammattilais tilaa. Tiedän kyllä mitä aukkoluku tarkoittaa käytännössä, käsisäädöllä pitäisi saada säädettyä aukkoa kuten oikeissa kameroissakin. Kuvasin itse viime kesänä elokuussa jalustalta iltakuvia auringonlaskusta mökillä, f/2.4 kohisi aika paljon ISO50 herkkyydellä, aukkoa olisi pitänyt saada f/5.6-f/8 tasolle. Myös videot olivat aika karmeaa katsottavaa...

b1mpo

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1394
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 4
"A f/2.2 smartphone camera actually only provides a depth of field equivalent to an f/13 or f/14 aperture on a full frame camera, which only produces a small amount of blur. Modern phones with enhanced bokeh effects actually rely on software for a more dramatic look."

Syväterävyyden takia aukkoa ei ole tarvetta pienetää. Pieni kenno ei hirveästi valoa kerää.

kopolanpoika

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
119
Puhelinmalli
Note 9
No tämä se tästä puuttuikin, Note 9 taitaa olla huoltokeikka edessä, sen verran näppärästi toimii zoomi. Ääni tulee muuten kamerasta.

jrauhala

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
8   0   0
Reaktiopisteet
153
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note9
Paranipa huomattavasti käytettävyys kun otti fluid gestures apin käyttöön.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
23
Puhelinmalli
Note9
Viekös nää galaxy themes kaupasta ladatut teemat jotenki enemmän akkua ku tämä valmiiks asennettu? Tuntuu meinaan siltä tai sit vaan kuvittelen. Aiemmin oli käytössä tuo yötila, nyt kokeillu tummansinistä teemaa.

GalaxyNoteII

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
6
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S9+
No tämä se tästä puuttuikin, Note 9 taitaa olla huoltokeikka edessä, sen verran näppärästi toimii zoomi. Ääni tulee muuten kamerasta.

Mun oma Note alko tekemään tota samaa joku noin kuukausi sitten. Toimi sitä ennen moitteettomasti.

Tosin mulla alkaa värisee koko puhelimen takaosa ja toi ääni on tismalleen sama mulla, minne veit huoltoon ja onko palannut sieltä?

Omani oon hankkinut Elisalta ja funtsin että meneekö sitten heidän kautta jonnekin ja viettää sitten aika pitkän ajan siellä vai saako uuden?

Kuitenkin aika kallis kapula kyseessä ja tällaiset "ominaisuudet" ei kuulu tällaiseen premium-pakettiin :mad:

Buckley

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
50   0   0
Reaktiopisteet
298
Puhelinmalli
Note 9
Otin just luurin laturista ja kapula on täysin kuollut. Vihreä valo palaa täyden akun merkiksi mutta mistään napista ei tapahdu yhtään mitään! Ei reagoi virtanappiin ei mihinkään. Tuliko tästä verkonpaino kertaheitolla? Onko vinkkejä mitä voi kokeilla?

Edit.volume alas/virtanappi yhdistelmä käynnisti laitteen! Kaikki kunnossa?. Ehdin jo ajatella että kännykkäjumalat puuttuivat peliin kun olen Applesta haaveillut viime aikoina. Luulin saaneeni hyvän syyn lähteä puhelinkaupoille....

Viimeksi muokattu:

veneilymies

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
102
Puhelinmalli
Note 9 / Xperia XZ3
Miten yökuvaus toimii? Itse en ole vielä päivittänyt Notea kun käytössä toinen puhelin

Peku-92

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
12
Moi! Nyt saa hyvin palvellut oneplus 3t jäädä varaluuriks kun tuli ostettua huutiksesta galaxy note 9 neljän sadan hintaan. Niin hyvä diili ettei voinut vastustaa :)

Siitä on niin kauan kun olen samsungin luureja käyttänyt että haluaisin kysyä että onko pakko luoda jokin samsungin tili jos haluaa luuria käyttää ja saiskohan mitenkään tekstarit vanhasta luurista siirrettyä uuteen? Miten esimerkiksi puhelinnumerot siirretään uuteen luuriin oneplussasta?

Top Bottom