Samsung Galaxy Note 8 käyttökokemukset

Puhis

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
9   0   1
Reaktiopisteet
415
Puhelinmalli
Aina joku kiva vempele
Löytyykö näitä rajattomia taustakuvia jostain lisää ? Ne mitä löytyy Samsung Theme osiosta toimii vain lukitus näytössä tai sitten en vaan löydä noita oikeita..

Viimeksi moderaattorin editoima:

Superexo

Aktiivinen jäsen
Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
80
Puhelinmalli
Mate9 pro
Tuli muutama kuva otettua.. hyvin saa mielestäni kuvia näin hämärälläkin.
Saa kyllä todella hyviä kuvia hämärällä jos käsi pysyy vakaana, mutta automaatti valottaa hämärällä aivan liikaa. Itse en pidä sitä seuraavaa autofocusta päällä niin valotusta saa korjattua näytöltä myös automaatilla. Tässä pari omaa otosta iltalenkiltä.

Liitteet

Jessica

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
7   0   0
Reaktiopisteet
350
Puhelinmalli
iP11pro 256/S10
Kahden viikon jälkeen fiilikset edelleen erinomaiset. Akun kesto tuntuu paranevan entisestään ja kestää kyllä suht heavyä käyttöä kokonaisen päivän. S penin käytön opettelu menossa edelleen, tuntuu tarjoavan lisäarvoa ja toimintoja, jotka itselleni sopivat hyvin. Kameran optimaalinen käyttö vielä opetteluvaiheessa.

Note 8 on pitkästä aikaa puhelin, joka innostaa perehtymään siihen syvemmin ja josta tulee hyvälle tuulelle. En muista että sitä olisi hetkeen tapahtunut, puhelimet ovat olleet aika tasaista bulkkia viime vuodet.

Apps-vinkki tälle päivälle on Snapseed, joka tuntuu aika lupaavalta ja monipuoliselta kuvaeditorilta.

Psaikke

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
14   0   0
Reaktiopisteet
2074
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Fold
Mites Note ja Netflix esimerkiksi? Onko leffoissa pystyreunukset molemmilla sivuilla?
Edit: olinpa typerä, riippuu tietenkin leffan kuvasuhteesta... :D

Viimeksi muokattu:

mika83

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
71
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note2
Moro

Viimeinkin pääsin itekkin taas Note käyttäjäksi. Edellinen note omi nelonen. Kun vitosta ei gullu Suomeen ja 7 vedettiin markkinoilta.

Mut täytyy kyl sanoo et nyt taas luuri tuntuu heti omalta. Ja herättää wou fiiliksiä. 4 jälkeen mulla oli olosuhteiden pakosta S7Edge jotenki tuo S sarja ei vaan ole mua varten. Ja kyllä ku tän sai räpylään niin heti tuntusiltä että luuri painii omassa sarjassaan. Näyttö on huikee tehoja riittää makee kamera kynä vakkuutava paketti.

Psaikke

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
14   0   0
Reaktiopisteet
2074
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Fold
Voisinko Dex telakan kanssa käyttää bt keyboardia? Siis esim junassa iskeä Note siihen ja kirjoitella bt keyboardilla?

andy

Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
10227
Puhelinmalli
S20
Voisinko Dex telakan kanssa käyttää bt keyboardia? Siis esim junassa iskeä Note siihen ja kirjoitella bt keyboardilla?
Eihän siihen dex-telakkaa tarvita? Itse käytän usein bt-näppistä kun pitää kirjoittaa esim. maileja eikä jaksa konetta avata, S8:lla siis.

Psaikke

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
14   0   0
Reaktiopisteet
2074
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Fold
Eihän siihen dex-telakkaa tarvita? Itse käytän usein bt-näppistä kun pitää kirjoittaa esim. maileja eikä jaksa konetta avata, S8:lla siis.
Entäs kun on ulkoinen näyttö ja sitten bt keyboard?

mantis

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
237
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 10+
Entäs kun on ulkoinen näyttö ja sitten bt keyboard?
Juu, ottaa puhelimen kautta yhteyden. Itse olen kokeillut telkkariin Dex kiinni ja puhelimeen bt-hiiri ja bt-näppis ja toimii nätisti.

Psaikke

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
14   0   0
Reaktiopisteet
2074
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Fold
Juu, ottaa puhelimen kautta yhteyden. Itse olen kokeillut telkkariin Dex kiinni ja puhelimeen bt-hiiri ja bt-näppis ja toimii nätisti.
Tää kuvio tuntuisi sopivan. Mulla on kotitoimiston lisäksi työskentelyä Tampereella, Vantaalla, Vaasassa ja Tanskassa. Joka paikassa on ulkoinen näyttö ja mukana raahaisin vaan Dexiä, langatonta hiirtä ja pientä bt - näppistä. Kiinnostaisi oikeasti kokeilla työskentelyä ilman PC:tä. Email, office-ohjelmat ja www tietenkin menisivät täysin ongelmitta, samoin yrityssovelluksista ainakin Cornerstone (performance management) ja Concur (matkanvaraus ja raportointi). Nää kattaa jo 90 prosenttia työkaluista omassa työssäni. Ongelmaksi tulisi SAP-käyttö, se vaatii vielä PC:n, sekä PDM (tuotetiedon hallinta). Mutta ehkä nuokin saisi toimimaan etäkäytöllä, eli PC olisi vaan verkossa aktiivisena jossakin...
Niin, ja varmaan HDMI-adapteri pitäisi olla aina mukana.
Ja tietysti kaikki lentokentällä, junassa, ym tapahtuva työskentely tehtäisiin vaan luurilla.

b1mpo

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1622
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 10+
En yhtään vähättele noten kykyjä, mutta eikö esim. macbook winukalla tai muu kevyt läppäri ajaisi saman asian ja pidempään? Note kuitenkin vain puhelin ja lyhytikäisempi kuin läppärit. Ei siinä, kyllä note kelpaisi tämän kasiplussan tilalle. [emoji1] Akkukesto olisi ainoa miinus, vaikka silläkin pärjäisi. Kaipaan kynää todella. [emoji24]

Psaikke

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
14   0   0
Reaktiopisteet
2074
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Fold
En yhtään vähättele noten kykyjä, mutta eikö esim. macbook winukalla tai muu kevyt läppäri ajaisi saman asian ja pidempään? Note kuitenkin vain puhelin ja lyhytikäisempi kuin läppärit. Ei siinä, kyllä note kelpaisi tämän kasiplussan tilalle. [emoji1] Akkukesto olisi ainoa miinus, vaikka silläkin pärjäisi. Kaipaan kynää todella. [emoji24]
Siis kevyt läppärihän mulla on työkaluna nykyään. Kiinnostaa vaan mobiiliratkaisut, mutta luettuani muutamia arvioita Dexistä tuntuu siltä ettei se tarjoa vielä täysin hiottua ratkaisua PC:n korvaajana. Työnantajani It osastokin vaatisi taivuttelua muutamassa asiassa.
No, Note silti kiinnostaa :)

Psaikke

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
14   0   0
Reaktiopisteet
2074
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Fold
Aikalailla olen päätökseen päässyt että Note8 on seuraava luuri. Ainoa mikä huolettaa Mi Maxista siirtyessä, on akkukesto ja näytön pienuus. Maxin näyttö on vaan niin juhlava ja pitkän aikaa suunnittelin vaan kakkoseen päivittämistä.
Nyt kuitenkin valokuvauspuoli alkanut nyppiä, eikä Max kakkonenkaan tuo siihen riittävästi parannusta.
Onko siis Note8 näyttö riittävä phablettimiehelle, kun ottaa huomioon nykyisen Maxini. Ja onko akkukesto riittävä?

kowardi

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
169   0   0
Reaktiopisteet
7592
Puhelinmalli
lippulaiva
Aikalailla olen päätökseen päässyt että Note8 on seuraava luuri. Ainoa mikä huolettaa Mi Maxista siirtyessä, on akkukesto ja näytön pienuus. Maxin näyttö on vaan niin juhlava ja pitkän aikaa suunnittelin vaan kakkoseen päivittämistä.
Nyt kuitenkin valokuvauspuoli alkanut nyppiä, eikä Max kakkonenkaan tuo siihen riittävästi parannusta.
Onko siis Note8 näyttö riittävä phablettimiehelle, kun ottaa huomioon nykyisen Maxini. Ja onko akkukesto riittävä?
Aktivoit kehittäjäasetukset ja rumppaat DPI (tai mikä määritelmä onkaan) oikeaksi että mahtuu tavaraa ruudulle tarpeeksi. Stokkina varmaan liian pieni tiedon määrä ruudulle.

Jessica

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
7   0   0
Reaktiopisteet
350
Puhelinmalli
iP11pro 256/S10
Näyttö ei kyllä varmaan true-phablet-manille ainakaan alkuun riitä. Mutta kuten edellä jo todettiin, kyllä ruudulle saa asioita mahtumaan.

Akunkesto on aika suhteellista, mutta positiivinen yllätys se on ollut. Tänään on päivä alkanut klo 7.00 ja koiralenkki Samsung Health päällä, puheluita, uutisia Las Vegasista useaa kanavaa (myös video) pitkin, verkkoselailua, MS Teamsin käyttöä, push-tilejä useita ja sähköpostien kirjoittamista normipäivän tapaan sekä wifissä että 3 ja 4 geessä, puhelin Android Autossa jonkun hetken kiinni ja siinä pari puhelua ja akkua jäljellä 70% (klo 15.15). Illalla tulee pelattua jotain aika graafista peliä, pyörittyä sosiaalisissa verkostoissa ja katsottua videoita YouTubesta ja muualta. Normaalisti illalla 23-aikaan lataustelineessä puhelimessa on noin 20% vielä virtaa. Power savereita ei ole päällä, Samsungin omat huomiot virtaa syövistä sovelluksista noudatan ja suljen appit. Muuta en tee. Onko tuo riittävä akun kesto, en tiedä.

andy

Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
10227
Puhelinmalli
S20
Aktivoit kehittäjäasetukset ja rumppaat DPI (tai mikä määritelmä onkaan) oikeaksi että mahtuu tavaraa ruudulle tarpeeksi. Stokkina varmaan liian pieni tiedon määrä ruudulle.
Kysymys on nyt varmaan miten näytön koko riittää duunissa tarvittaville sovelluksille. DPI:n muuttaminen saattaa jopa hankaloittaa hommaa ja näytön zoomaus ja fontti -asetuksista saa kyllä kaiken 'riittävän pieneksi'. Mitä tulee kotinäytölle tungettavien kuvakkeiden määrään, siihenkin löytyy dpi:n muuttamista parempi konsti launcherin vaihdolla.

Psaikke

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
14   0   0
Reaktiopisteet
2074
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Fold
Juu, launcherit on tuttuja kyllä ja muutenkin tuo DPI:n rukkaaminen lienee tarpeetonta mun käytössä.

h3b3

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
21
Puhelinmalli
Note10+
Dexiä muutaman päivän käyttäneenä olen löytänyt yhden bugin. Dexin käytön jälkeen, kun käytät pelkkää puhelinta ja yrität kirjottaa jotain niin näppäimistö ei tule enää esille. Joutuu boottaamaan puhelimen ja tämän jälkeen se taas toimii.

Top Bottom