1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Samsung Galaxy Note 3 viat ja ongelmat

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja finpeelo, 24/2/14.

1. finpeelo

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Galaxy S III
    Terve. Pitkäänhän se kestikin. 2kk.
    Mystisesti olin yön aikaan halennut näyttö. Musat oli saanu nukahtamaan oli puhelin jäänyt sängylle ja liene lentänyt lattialle ja unissaan tulkut poimittua se. Onko näissä ollut näytön ns. liian herkkiä hajoamisia...? Mahdollisuus takuusen? Tuntuun kyllä oudolle että ei kestä sängyltä putoamista. Minun tuuria tiesti että se siirtolohkare sattuu juuri olemaan minun punkan vierellä ja puhelin siihen tippuu.

Missä liikkeissä olette näitä vaihdattaneet?
    Onnistuisikohan tuo lasin vaihto itse youtubesta joku clippi tuli katsottua miten tuo vaihtuu.. turrhan kallis verme kyllä lähteä harjoittelemaan ja takuu menee.

Tämä halkeama viellä käyttöä haittaa mutta ruma on uudessa luurissa!

Missä halvin huolto?

2. apek

apek VIP

Tykkäykset:
    1053
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P
  3. TSIGA

TSIGA Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    805
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3 Gold & Huawei Watch
    Toisaalta, kuinka paha halkeama? Itsellä lähtee kuulokkeen alta alas asti eikä sinänsä haittaa koska ei sitä huomaa eikä häiritse käyttöä. Kannattaa miettiä siis rahallisestikin pystyykö elämään asian kanssa ja hankkiiko esimerkiksi näytönsuojan?

4. finpeelo

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Galaxy S III
    Eipä tuo paha halkeama ole. Särkyy se siitä kumminkiin viellä kohan seuraavan kerran läsähtää. Etukäteen vaan utelen.

5. TSIGA

TSIGA Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    805
    Puhelinmalli:
    Se on varmasti ihan totta, mutta kun miettii asiaa niin jatkossa osaa olla varovaisempi ;) No ei vaan, joku näytönkalvo päälle niin ei välttämättä näe edes :)

6. projector

projector Ole sinä tavis hiljaa, mää oon VIP

Tykkäykset:
    1865
    Puhelinmalli:
    Usein vaihtuva malli
    Halkeama jättää kalvonalle reilusti ilmaa, eli desing vaan pahenee :)

7. TSIGA

TSIGA Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    805
    Puhelinmalli:
    Tarkemmin ajatellen aivan.

8. finpeelo

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Galaxy S III
    Onnistuukohan tuohon tuo lasin vaihto itse pelkästään? En sitä nyt tässä ole itse heti vaihtamassa mutta jos sattuisi särkymään enemmän. Tilasin ebayn kautta näytön lasin huvikseen testiksi. Uskaltaakohan tota sit tähän edes laittaa saa nähdä..
    Youtube täynnä noita lasin vaihto ohjeita mutta onko miten toimivia laitteita enää tuon jälkeen..?

uploadfromtaptalk1396819257504.jpg

9. Teophne

Tykkäykset:
    5
    Puhelinmalli:
    iPhone 4 (Note 2)
    Mulla meni luuri alassuin betonille ja lasi hämähäkinverkolle. Huolto kesti 4kk ja maksoi 280e, kotivakuutuksen omavastuuksi väheni omat kulut, eli 150e.
    Liikkeessä valittelivat et näyttöfilmi kiinni lasissa eli joutuivat tilaamaan uuden osan. En välttämättä suosittelisi itse vaihdettavaksi.

Sittemmin luin et Samsungin virallinen huolto vaihtaisi näyttöjä 50e hintaan Note2:n, eli oliko sitten vähän tehdasvikaa jota sitten halvalla korjaushinnalla paikkailtiin. Tästä kuitenkin aikaa vuoden päivät.

10. Jesse Kokko

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note, Nokia 808 Pureview,
    Ihan kotikonstein en lähtisi tuota lasia irrottamaan paneelista. Paneeli on kuitenkin se kallein osa puhelimessa ja se hajoaa helposti, kun tuota lasia siitä yrittää irroittaa.

Tarvittavat työkalut vähintään: Kuumailmapuhallin, UV-valo, LOCA liima, ESD hanskat, alkoholi pohjainen liuotin, mikrokuituliina, kaksipuoleista 3M teippiä ja siimaa taikka vanha pankkikortti.

Halvempiin puhelimiin on tullut noita pari vaihdettua. Viimeisimpänä yritin Xperia Z puhelimeen ja v*tuiksihan se meni. Mitä isompi paneeli sitä hankalampi homma. Menee helposti tunti pari, kun tuota hommaa rupeaa tosissaan tekemään. Maltti on valttia ja lämpöä sitten riittävästi lyhyitä aikoja kerrallaan. Ei yli 200C.

EDIT: Plus sitten tietysti ne perustyökalut puhelimen purkutyötä varten. Kaikki täytyy ottaa irti ennen kuin lähdetään lasin kimppuun. Tuolla paketilla minkä ebaysta tilasit et tee juuri mitään.

11. jusutus

jusutus Supermoderaattori, Vuoden foorumilainen 2011 Supermoderaattori

Tykkäykset:
    2600
    Puhelinmalli:
    Note 5
    Ei.

12. tikru87

tikru87 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    331
    Puhelinmalli:
    Note 3
    Note 3:n latausportti sanoi sopimuksensa irti eikä enään puhelinta lataa... Piuhoja kokeillut useampia, joten laturissa ei vika ole. Amazonista näyttäisi tuo porttiosa lähtevät edulliseen hintaan ja itse sen meinasin vaihtaa, mutta ongelmana on etten tiedä yhtään miten nuo AT&T, Verizon, Sprint sun muut vaikuttavat siihen minkä osan tarvitsen omaan puhelimeen. Onko kukaan aiemmin tuota porttia itse joutunut uusimaan?

13. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6570
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Mitrs olis ihan takuuhuolto?

14. tikru87

tikru87 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    331
    Puhelinmalli:
    Note 3
    Nopeampaa kantaa saharalta hiekat pois ku laittaa saunalahelle mitään takuuhuoltoon. Kuitenki sen verran helppo vaihtaa kuhan osan saa kotosalle.

15. apek

apek VIP

Tykkäykset:
    1053
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P
    tikru87 tykkää tästä.
  16. cinse

cinse Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4550
    Puhelinmalli:
    onhan noita
  17. tikru87

tikru87 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    331
    Puhelinmalli:
    Note 3
    Nyt ois uus osa tilauksessa. Palataan astioille kunhan son saapunut perille ja olen sählännyt sen paikoilleen

18. PuMan

PuMan Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    49
    Puhelinmalli:
    S7e
    Ei hyvää päivää. Mitä hemmetin järkeä on lähteä takuunalaiseen puhelimeen ite vaihtelee liittimiä. No, jokainen tyylillään.

cinse, hulkkmi and Tune like this.
  19. hulkkmi

hulkkmi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    434
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 3 Marble White
    ^ Varsinkin jos ei ole itse p*skottu niin ei kannata takuuta raukasta omilla korjauksilla. Oman Note2:ni (edellinen luurini) USB-portti vaihdettiin huollossa kesällä 2013 ja meni ~2,5vk ja takuu säilyi. Eli kesto ehkä hitusen kauemmin entä mitä Ebayn kautta tilatun osan saapuminen kestää, mutta takuu säilyi.

20. tikru87

tikru87 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    331
    Puhelinmalli:
    Note 3
    Takuu on niille jotka ei itse osaa :p ohan nuita laitteita tullu näperreltyä commodore 64:sta asti.

Jaa tämä viestiketju