1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Samsung Galaxy Gear Fit

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja DressedToKill, 17/4/14.

1. DressedToKill

DressedToKill

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Galaxy s4 GT-19505 + Galaxy Gear Fit
    Elikkä tuollainen kuvan mukainen läpyskä tuli hommattua. Mielelläni kuulisin mielipiteitä kanssaimmeisiltä.

Tässä pari kysymystä:

1. Eikö tuo aparaatti näytä mitään muuta unidataa, kuin ajan jonka unimoodi oli päällä ja paljonko liikuin tuona aikana (prosentteina)? Viime yönä nukuin ilman yhteyttä luuriin, ja aamulla kun yhdistin niin päivitti kyllä tuon ainoan (?) tiedon. Mitään kaavioita ei siis ainakaan tuolla "Gear Fit Manager"-appsilla tullut esiin, kait. Latailin sen "Fitness with gear"-lisäosa-apin myös ennen käyttöä.

2. Oletteko löytäneet jotain mielenkiintoisia appeja tuon Samsungin oman apin ohelle? Samsunghan julkisti developer kitin näille uusille gear-aparaateille ennen tuotteiden julkaisua.

Tuossa vielä laitteen speksejä:
    http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...ello-sykesensorilla-Charcoal-Black#product-qa

2. EmDzei

EmDzei Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    92
    Puhelinmalli:
    Galaxy S5 (SM-G900F)
    Testissä Samsung Gear Fit, DigiToday

Pitääkö itse kello irrottaa rannekkeesta lataamisen ajaksi? Kuvista näkyy, että kello pujotetaan jonkinlaiseen kumiseen sovittimeen ja jonka piikit osuvat kellon pohjan latausliittimiin.

3. zige Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    1458
    Puhelinmalli:
    Jaa'a
    Ei tarvi, vaan kello pystyy olee kyllä rannekkeessakin latauksen aikana, niin se on tehtykkin.

4. EmDzei

EmDzei Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    92
    Puhelinmalli:
    Galaxy S5 (SM-G900F)
  5. kerbo

kerbo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    405
    Puhelinmalli:
    Pixel XL
    Ihan kiva lelu, on tämä reilusti parempi kuin ensimmäinen gear. Kaikki ilmoitukset tulee oikein hienosti ranteeseen, urheilu osiot toimii myös hyvin. Ja tuo sykemittaus urheilusuorituksen aikana on yllättävän tarkka. Aika samoja lukuja näytti kuin polarin sykevyö runkeepperin kanssa. Tästä olen oikein yllättynyt. Tuo S-health saisi olla vain vähän monipuolisempi, ei sieltä oikein mitään "dataa" näe helposti/hyvin.

Eipä tuo taida muuta osata näyttää. Toivottavasti päivityksillä saataisiin paremmaksi.

Eipä ole paljon näkynyt muita kun tuo samsungin oma. Jostain arvostelusta luin että olisi olemassa joku fitness with gear ohjelmakin, mutta en sellaista edes löytänyt samsungin kaupasta.

XDA-developersin sivuja kannattaa seurailla. Sielläkään ei vielä ole paljoa juttu kyseisestä laiteesta, mutta eiköhän sinnekin jotain ala tulemaan kun laite yleistyy...

http://forum.xda-developers.com/gear-fit

6. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6608
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Eikös näille julkaistu myös oma API kehittäjille, joten voisi kuvitella että uusia softia + softatukea 3rd party softiin tulee piakkoin

7. kerbo

kerbo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    405
    Puhelinmalli:
    Pixel XL
    Joku sleep genius ohjelma löytyi play storesta,täytyy ensi yönä koittaa sitä miten se toimii...

Edit:

Taitaakin olla joku nukahtamis/herätys ohjelma...

8. virtanenantti

Tykkäykset:
    20
    Puhelinmalli:
    SGS6
    Kuinka tuo kehikko mahtaa kestää näytön irrottelua ja mitenkähän tuo näyttö pysyy kiinni rungossa, jos vääntöä tulee jossain lajissa?

9. EmDzei

EmDzei Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    92
    Puhelinmalli:
    Galaxy S5 (SM-G900F)
    Tämä lontoonlainen arvostelu antaa ymmärtää ettei sykettä voi mitata kuin liikkumatta, paikallaan seisten ja sitäkin noin 10 sekunnin ajan. Sinä annat ymmärtää, että osaisi mitata reaaliaikaisesti. Lainaus tuosta arvostelusta:

"There are just too many conditions that you have to adhere to in order to get your heart rate - you need to keep still and quiet for an excruciatingly long 10 seconds. We tried getting our heart rate while walking, and this would simply fail - your hand needs to be still."

10. kerbo

kerbo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    405
    Puhelinmalli:
    Pixel XL
    Sykettä voi mitata tosiaan jatkuvasti jos joku noista harjoituksista on käynnissä. Eli esim. walking/running harjoitus päälle niin mittaa sykettä jatkuvasti.

Android suomen arvostelusta:

Lukaise se.

11. DressedToKill

DressedToKill

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    PASKIN LAITE IKINÄ! Älkää ostako!

Ongelma:

Edes toimivassa laitteessa ei ole mitään oikeita toimintoja. Aparaatti ei piirrä mitään käppyrää, ei osaa yhdistellä dataa tms. Toisin sanoen koko tuo Gear Fitin ekosysteemi on täysin tyhjä. Huikeinta tässä on se, että Samsung ei ole viitsinyt laittaa minuuttiakaan aikaa edes siihen helpoimpaan tehtävään, joka luulisi olevan kaikkein vaikein ryssiä. Eli siis tuohon appiin itsessään, jotta se näyttäisi edes valheellisesti siltä kun siitä olisi jotain hyötyä.

Pari havaintoa:

-Ranneke ei saa yhteyttä useinkaan kun koittaa laittaa esim lenkkimoodin päälle jossa sykkeenmittaus, vaan sitä pitää romplata pari minuuttia ennenkuin onnistuu.

-Lenkillä/treenissä koko sykkeen/ajan/matkan mittaus myös KATKEAA AUTOMAATTISESTI pysähtyessä. Seison liikennevaloissa ja oli hieno huomata jälkeenpäin että koko träckkäys oli lopunut siihen. Tämä ei siis ole bugi VAAN toiminto! Myöhemmässä tarkastelussa huomasin että näytölle tulee jopa ilmoitus tästä katkaisusta. Todella I-N-T-E-L-L-I-G-E-N-T-T-I-Ä, JA ennen kaikkea äärimmäisen käytännöllinen ratkaisu aka ominaisuus.

-Sykkeen mittaus ihan päin persettä. Ekana päivänä tein laitteella yhteisen kävelylenkin, ja syke/matka hommat ok. Heti seuraavana päivänä korotin panoksia ja lähin vetämään fillarilenkkiä kas kummaa intervallin reenin huipulla sykkeeksi näytettiin aina jotain 75 lukemaa.

-Aparaatti ei siis mittaa sykettä itsessään pitkin päivää, vaan ainoastaan lenkkimoodissa tai tekemällä itse sykemittauksen. Nämäkään itse tehdyt pistemäiset mittaukset eivät luonnollisesti jää mihinkään muistiin, vaan appi osaa tallettaa ihan yhden eli sen viimeisimmän mittautuloksen muistiin.

-Sykkeen vaihtelustahan voidaan määrittää ihmisen stressitasoja, ja juuri tämän takia olin Fitistä kiinnostunut, ja juuri tällaisen toiminnon poisjäänti on se suurin hukkaus mielestäni.

-En usko että tälle rupeaa tulemaan myöskään mitään suuria appeja enää pikkupuljuilta, koska samsung tehokkaasti kyllä näyttää ettei ole itsekkään täysillä mukana, vaan surffaa ainastaan tuolla coolilla näytöllä markkinoiden suhteen. Ja miksi tulisikaan, Samsunghan näytti jo ekan sukupolven Geareilla mallia hyvin siitä, miten launchataan jotain uutta ja ihmeellistä, ja parin kuukauden päästä pukataan samanlaiset upgrade-versiot ulos jolloin early-adoptereilla on ranteessaan uppoava laiva koska kehitystoimenpiteet on jo suunnattu muualle.

Otin myös kaikki päivitykset ja latasin ne molemmat toisiaan täydentävät apit laitteelle. No onneksi, olen nyt päässyt omasta laitteestani eroon ja takkiin tuli vain joitain kymppejä!

Joo Samsung pukkas ulos tuossa parisen kuukautta sitten jonkun developer kitin (en ole devaaja).

Ei sitä tarvitse irrottella siitä ollenkaan, itse otin kerran pois mielenkiinnosta ja ihan toimivan/kestävän oloinen kiinnitysratkaisu tuntui olevan.

Mihinkään vääntölajiin en kyllä tuon kanssa lähtisi. Ymmärrät varmaan et sulla on sellanen reilu viiden sentin lasinen näyttö siinä ranteessa. Tulee vaan pahaa jälkeä ja tarttuu joka paikkaan.

12. kurrre

kurrre Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    128
    Puhelinmalli:
    S6 edge 64GB, iPhone 6 64GB, Lumia 1520
    Tällänen ois ollu aika helppo tiedostaa etukäteen jos olisit hieman tutustunut laitteeseen ilman että menit sokkona toiveet pilvissä kauppaan ostoksille.

Mulla tämä onnistuu kyllä ihan kertaheitolla, ei tarvi paria minuuttia romplata.

Kummallisesti mulla jää noi kaikki mittaukset puhelimen softan muistiin. User error kenties?

EDIT: Jopa Gear Fitin itsensä muistiin näyttää jäävän ainakin kuusi viimeisintä sykemittaustulosta.

Liitetyt tiedostot:

zige and b1mpo like this.
  13. DressedToKill

DressedToKill

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    No eipä tullut kuule vastaan! Luotin tosin Samsungiin, sen virheen myönnän.

Sä sitten menit itse paskoilla odotuksilla kauppaan ja löit 250e tiskiin?

Viimeksi moderaattorin editoima: 29/4/14
  14. kerbo

kerbo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    405
    Puhelinmalli:
    Pixel XL
    Itsellä gear fitin toiminnot toimivat kyllä aina loistavasti ja jouhevasti. Mutta Itse olisin kyllä myös toivonut jotain parempia "raportteja" aktiviteeteista. Vähän tuntuu keskeneräiseltä tuo softa... Varsinkin Sleep toimintoon olisin kaivannut jotain muitakin toimintoja kuin tuon kauanko on yön aikana liikkumatta.

15. kurrre

kurrre Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    128
    Puhelinmalli:
    S6 edge 64GB, iPhone 6 64GB, Lumia 1520
    Omasta kappaleestani en itse ole maksanut penniäkään. Ensisijaisesti itse miellän tän edelleen BT-kelloksi joka toimittaa notifikaatiot puhelimesta ranteeseen ja jonka kautta voin ohjata musiikkisoitinta. Nimestä huolimatta en siis miellä Gear Fitiä miksikään kuntoilulaitteeksi. Gear Fitin ns. kuntoiluominaisuudet ovat mielestäni kiva lisä. Toimivuudessa olisi toki parannettavaa, sen myönnän. Olisihan se kiva jos sykettä mitattaisiin esim. 24/7 automaattisesti kokoajan ja tästä näkisi jälkikäteen selkeää ja informatiivista käyrää samalla kun käppyrään yhdistettäisiin askelmittarin askeleet/matkat ja sykemittarin kautta laskettu kalorinkulutus. Tälläinen käyttö vaan tuppaisi kuluttamaan akun helposti alta 10h (arvio) eikä laitetta tälläiseen ole suuniteltukaan.

Harmillista että laite ei omia mielikuviasi vastannut, itse olen varsin tyytyväinen laitteeseen. Johtuen tosin siitä että, kuten sanottua, itse miellän laitteen enimmäkseen BT-kelloksi jonka tehtävän laite täyttää erinomaisesti.

zige and b1mpo like this.
  16. DressedToKill

DressedToKill

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Niin, mielikuvat ei tässä tosiaan kohdanneet. Tosiaan itse mielsin laitteen ihan muuksi kuin BT-kelloksi. Itse asiassa silloin kun aparaatin tilasin, niin ei edes ollut vielä kovin montaa (ja nolla suomalaista) arvostelua edes saatavilla. Samsungin omat sivuthan nyt luonnollisesti antaa melko mahtipontisen kuvan laitteesta. http://www.samsung.com/global/microsite/gear/gearfit_features.html

Nyt kun olen seuraillut foorumeita ja faceyhteisöjä asian tiimoilta, niin enemmistöllä näyttäisi olevan ongelmia ton rannekkeen toimivuuden kanssa. Eli ei ainoastaan mun kappaleeni, jonka sain senkin onneksi vaihdettua uuteen. Eli tosiaankin myyntiin on laitettu liian raaka projekti Samsungin puolelta. Harmi sinänsä. Myyjäfirmastakin myönnettiin suoraan että ongelmia on ollut erityisesti niiden yhteyksien sekä epätarkan sykkeen kanssa.

Ja siis eniten mua harmittaa koko keississä kaks asiaa yli muiden:

1. Nyt ruvetaa mielestäni lähentelemään harhaanjohtavan markkinoinnin rajaa, eli kuluttajalle luodut odotukset vs todellisuus. Varsinkin kun on ekosysteemi on tyhjä, appi on keskeneräinen ja käyttövikoja ilmenee kuin sieniä sateella.

2. ENNEN KAIKKEA mua vuituttaa menetetty mahdollisuus! Potentiaalia oli, kaikki paukut oli laitettu siihen näyttöön.

Ja olisihan tuonsuomalaisen Firstbeat-firmankin puolesta voinut toivoa parempaa menestystä, he kun tarjosivat tuon sykkeenmittausmenetelmän Samsungille.

Sleep toiminnolle oli täälläkin (kohtuuttoman) suuria odotuksia. Pelkästään mun antiikkin Jawbone up pelkällä kiihtyvyysanturilla pystyi tarjoamaan enemmän dataa ja graafia.

17. Infra

Tykkäykset:
    6608
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Eiköhän tämäkin vielä parane tulevien päivitysten kanssa

18. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Editoin muutamasta viestistä pois ne henkilökohtaisuudet. Jatketaan ketjun aiheella.

19. EmDzei

EmDzei Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    92
    Puhelinmalli:
    Galaxy S5 (SM-G900F)
    Estääkö Fitin bluetoothyhteys kuuntelemasta musiikkia bluetoothstereokuulokkeilla (Nokia BH-505)? Sangat mahdollistavat myös puheluihin vastaamisen. Toimiiko se samanaikaisesti Fitin kanssa? Ts. voiko olla kerrallaan päällä vain yksi bluetoothyhteys vai pelittävätkö kummatkin samanaikaisesti?

Joko löytyy muidenkin kuin Samsungin tekemiä ohjelmia? Google Marketista olen pongannut nämä ilmaisversiot:

Saan oman Fittini luultavasti huomenna SmartPostiin. Multitronic möi kahteen sataan, mutta näyttää hinta nousseen nyt ~12 euroa.

20. Infra

Tykkäykset:
    6608
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Kyllä nykyiset puhelimet tukee useampaa bt yhteyttä samanaikaisesti, eli ei pitäisi Fitin estää musiikinkuuntelua kuulokkeilla

Jaa tämä viestiketju