Samsung Galaxy Fold

Whig

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
389
Puhelinmalli
170.275 MHz transmitter
Ja mun mielestä toistaiseksi ihan turha laite ja aika varmasti yhtä turhia tulee olemaan kiinalaisten vastineet. Mutta hyvää protoilua ja varmasti tulevaisuuden juttu. Ainakin tämä uusin fold lähinnä oman hännän nostamista ja pisteiden keräämistä kun voidaan sanoa, että oltiin ensimmäisiä. Sitten kun etunäyttö on järkevän kokoinen ja taitettuna paksuus on kauttaaltaan alle 15 mm niin alkaa kauppa käymään.
Minä taas sanoisin, että tämä taittuvanäytö saattaa olla isoimpia oikeasti näkyviä muutoksia kännyköihin sitten näppäimistö->kosketusnäyttö muutoksen. Siitä olen varma, että jos tämän laitteen olisi esitellyt Apple olisi tämän vastaanotto ollut täysin erilainen ja sitä ylistettäisiin maasta taivaisin ja kritisoijille vastailtaisiin "Köyhät vinkuu" tyyppisiä vastauksia.

zxr

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
72
Minä taas sanoisin, että tämä taittuvanäytö saattaa olla isoimpia oikeasti näkyviä muutoksia kännyköihin sitten näppäimistö->kosketusnäyttö muutoksen. Siitä olen varma, että jos tämän laitteen olisi esitellyt Apple olisi tämän vastaanotto ollut täysin erilainen ja sitä ylistettäisiin maasta taivaisin ja kritisoijille vastailtaisiin "Köyhät vinkuu" tyyppisiä vastauksia.
Apple ei tuo tuotteisiinsa mitään ensimmäisenä vaan odottaa että teknologia on kypsempää kuluttajille. Sitten kun se tekee jostain uudehkosta teknologiasta kunnolla toimivan sovelluksen ihmetellään kuinka amazing se onkaan.

Voi olla että taittuvanäyttöiset ovat tulevaisuus tai sitten ei mutta tuo Samsungin toteutus on todella heikko. Hirvittävän paksu laite, postimerkin kokoinen etunäyttö ja sovellukset varmasti toimivat huonosti.

andy

Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
6469
Puhelinmalli
S10
Enkä minä sanonut, ettei näin olisi ja hinnastahan en puhunut mitään. Vaikuttaa vaan vielä toistaiseksi kovin kömpelöltä protolta, se oli se pointti.

t_makela

Puhelinaddikti
Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
943
Puhelinmalli
Nexus 6P+Huawei Watch
Kumpi tulee myymään enemmän, Fold vai Pixel 3 XL? Veikkaisin ensimmäistä :D

Samaa mieltä molempien @andy & @Whig. Veikkaisin, että tulee olemaan suurimpia uudistuksia pitkään aikaan, mutta tämä malli ei vielä massoja kosiskele etenkin tuon paksuuden, hintalapun ja pienen etunäytön takia. Fold 2 sitten taas voisi olla se iso juttu.

zxr

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
72
Miksi näin epäilet ja miksi se niin varmaa jo nyt on?
Koska Androidilla tablet-sovellukset ovat aina toimineet huonosti. Käytännössä ne siis ovat venytettyjä puhelinsovelluksia.

JoeBlack

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
117   0   0
Reaktiopisteet
1366
Puhelinmalli
Vaihtuu
Apple ei tuo tuotteisiinsa mitään ensimmäisenä vaan odottaa että teknologia on kypsempää kuluttajille...
Kaksi sanaa riittää kumoamaan tän: Butterfly switch.
Se, että apple tuo jälkijunassa ominaksuuksia luureihinsa ei vielä tarkoita, että se odottaa teknologian kypsymistä. Enemmänkin sitä että voidaan vielä lypsää lisää rahaa tekemättä tuotantoon juuri mitään muutoksia.

Infra

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Palaute - 100%
63   0   0
Reaktiopisteet
13592
Puhelinmalli
Vaihtelee
Koska Androidilla tablet-sovellukset ovat aina toimineet huonosti. Käytännössä ne siis ovat venytettyjä puhelinsovelluksia.
"käytännössä" eli siis riippuu täysin sovelluksesta. Jos sovellus on optimoitu myös eri resoluutiolle niin ne toimivat ihan hyvin. Varsinkin nykyisin kun puhelinten resot ja näyttökoot ovat kasvaneet on tuo tablettituki parantunut huomattavasti.

Fold on tietysti eri juttu, koska sovellukset pitää ymmärtääkseni optimoida vielä sille erikseen, joka tietysti tulee olemaan se yksi iso ongelma näiden ensimmäisten laitteiden kanssa. En usko että kovin monella kehittäjällä on haluja lähteä tukemaan näitä "prototyyppejä/teknologiademoja" kun niitä myydään niin vähän. Ensi vuonna tilanne on varmasti jo ihan erilainen.

BorG

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Reaktiopisteet
338
Nyt on nyt. Vuoden päästä varmasti jo monta taittuvaa ja viiden vuoden päästä ehkä applekin taipuu.
...taas :p

Kyll tuota on pakko käydä jossain kokeillamassa heti kun pystyy.

kopolanpoika

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
89
Puhelinmalli
Note 9
Onpa muuten saatananmoinen puikula kun puhelin on kiinni asennossa, en jotenkin hahmottanut aiemmin. Mun mielikuvissa kyse oli S8+ x 2, mutta ei, voisin kuvitella että ainakaan omassa käytössä tuolla puikulaversiolla tulisi aika vähän toimittua, jos sitä voi erikseen puhelimena edes käyttää (ei ole pelkkä 'ikkuna').

Onko tästä jotain mittatietoa olemassa? mikä on koko vrt esim. Note 9 tai S10?

andy

Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
6469
Puhelinmalli
S10
Onpa muuten saatananmoinen puikula kun puhelin on kiinni asennossa, en jotenkin hahmottanut aiemmin. Mun mielikuvissa kyse oli S8+ x 2, mutta ei, voisin kuvitella että ainakaan omassa käytössä tuolla puikulaversiolla tulisi aika vähän toimittua, jos sitä voi erikseen puhelimena edes käyttää (ei ole pelkkä 'ikkuna').

Onko tästä jotain mittatietoa olemassa? mikä on koko vrt esim. Note 9 tai S10?
Tarkempia mittoja ei taida oikein missään olla mutta kyllä Huawein toteutus näyttää paljon fiksummalta Huawei Mate X

kukez

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
64
...taas :p

Kyll tuota on pakko käydä jossain kokeillamassa heti kun pystyy.
liekkö riittää testilaitteita kauppoihin kun on niin pieni erä tai sit koko erä on jaettu testilaitteiksi

SANDY

ビップ、 アクティブメンバー。
Palaute - 100%
6   0   0
Reaktiopisteet
1171
Puhelinmalli
Honor Magic 2, Huawei P30 Pro
En mä tiedä, johan sulla nytkin on puhelin ilman näytönsuojaa taskussa, näyttö vielä "ulospäin", ja hyvin kestää. Tuskinpa nuo saranat antaa hirveästi periksi, että osat pääsis liikkumaan ja siten se roska liikkuisi näyttöjen välissä. Voin toki olla väärässä.
Tässä ainakin nähtävissä jonkin sortin painauma tuon keskellä olevan "ojan" lisäksi?

80211

Infra

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Palaute - 100%
63   0   0
Reaktiopisteet
13592
Puhelinmalli
Vaihtelee
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
21
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S10+
Tässä oma videoni aiheesta ja samassa kyllä Huawein vastaava:

Puheliasko

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
63
Puhelinmalli
Sony XZs, S9+
Kohta ollaan tilanteessa jos tämä kehityskulku hintojen osalta jatkuu, että täytyy luurikaupassa kysyä " paljonko sais autosta vaihdossa?"

Top Bottom