Samsung Galaxy A72

Nightuser

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
12243
Puhelinmalli
MG7PWR
Galaxy_A72.jpg

Samsung Galaxy A72:n tekniset tiedot

• Rakenne polykarbonaattimuovia
  • 6,7 tuuman Super AMOLED-näyttö 2400×1080 pikselillä (394 PPI), 90 hertsin virkistystaajuus, kirkkaus jopa 800 nitiä, kontrastisuhde 1000000:1
  • Sormenjälkilukija näytön alla
  • Stereokaiuttimet ja Dolby Atmos -tilaäänituki
  • Neljä takakameraa
    • 64 megapikselin automaattitarkenteinen pääkamera 0,8 mikronin pikselikoolla, f/1,8-aukolla ja optisella kuvanvakaimella
    • 12 megapikselin kiinteätarkenteinen 123 asteen ultralaajakulmakamera 1,12 mikronin pikselikoolla ja f/2,2-aukolla
    • 8 megapikselin automaattitarkenteinen 3x optisen zoomin telekamera 1,0 mikronin pikselikoolla, f/2,4-aukolla ja optisella kuvanvakaimella
    • 5 megapikselin kiinteätarkenteinen makrokamera 1,12 mikronin pikselikoolla ja f/2,4-aukolla
    • Digitaalinen zoom 30x asti
  • 32 megapikselin kiinteätarkenteinen etukamera 0,8 mikronin pikselikoolla ja f/2,2-aukolla
  • Järjestelmäpiiri Qualcomm Snapdragon 720G (2x 2,3 GHz Kryo 465 Gold / ARM Cortex-A76 + 6x 1,8 GHz Kryo 465 Silver / ARM Cortex-A55, Adreno 618 -grafiikkasuoritin)
  • 6 tai 8 gigatavua RAM-käyttömuistia, 128 tai 256 gigatavua tallennusmuistia ja microSD-muistikorttipaikka tuella 1 teratavun korteille – Suomessa ainoa muistivariantti 6 + 128 gigatavua
  • Kaksi nano-SIM-korttipaikkaa (toinen jaettu muistikorttipaikan kanssa)
  • 2G / 3G / 4G -mobiiliverkkoyhteys
  • Wi-Fi 802.11a/b/g/n/ac / Bluetooth 5.0 / NFC -yhteydet
  • GPS / GLONASS / BDS / Galileo -paikannus
  • Kiihtyvyysanturi / gyroskooppi / kompassi / läheisyyden tunnistin / valoisuuden tunnistin / Hall-tunnistin
  • USB-C- ja 3,5 mm -liitännät
  • 5 000 milliampeeritunnin akku 25 watin pikalatauksella – myyntipakkauksessa 25 watin laturi
  • Mitat 165 x 77,4 x 8,4 millimetriä ja paino 203 grammaa
  • Värivaihtoehtoja ovat musta Awesome Black, valkoinen Awesome White, sininen Awesome Blue ja violetti Awesome Violet
  • IP67-luokitellusti pöly- ja vesitiivis rakenne (1 metrin syvyys 30 minuuttia)
  • Android 11 -käyttöjärjestelmäversio osana Samsungin One UI -ohjelmistoa
Suositushinta A72 mallille on 449€ ja se tulee saataville 6 gigatavun RAM-käyttömuistilla ja 128 gigatavun sisäisellä tallennusmuistilla. A72 tulee heti saataville.

Valmistajansivut:

----

Viimeksi muokattu:

juhaf

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
90
Eipä mitään suuria yllätyksiä ollut näissä. Tuo IP67 on hyvä juttu. Saapa nähdä tuleeko sieltä vielä se huhuttu A82...

Puheliasko

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
248
Puhelinmalli
A52s5g
Jos tuo kamera on vielä hyvä, niin on kyllä tosi edullinen. Miksikä tässä sitten enää haikailla ässä sarjan perään??

Pasi_1

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
39   0   0
Reaktiopisteet
9144
Puhelinmalli
NoPhone
Jos tuo kamera on vielä hyvä, niin on kyllä tosi edullinen. Miksikä tässä sitten enää haikailla ässä sarjan perään??
Mietin vähän samaa. Aika vahvasti syö omaa jalkaa tuo samsung. Jos ei viimesin prosessori oo pakollinen niin aika iso säästö tulee.

Joda

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
39
Puhelinmalli
OnePlus Nord 2
Miksi ei 5G tässä A72

amdnow

Vuoden foorumilainen 2016/2017/2020
Supermoderaattori
Palaute - 100%
189   0   0
Reaktiopisteet
30216
Puhelinmalli
Fiskarssin 10
Miksi ei 5G tässä A72

Tulee ilmeisesti omana mallinaan myöhemmin ja kalliimmalla hinnalla.
Jos yksin verkkonopeutta ajattelee niin veikkaan että 99,2% pärjää edelleen 4G:llä nyt ja muutaman vuoden eteenpäin :)

Joda

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
39
Puhelinmalli
OnePlus Nord 2
Tulee ilmeisesti omana mallinaan myöhemmin ja kalliimmalla hinnalla.
Jos yksin verkkonopeutta ajattelee niin veikkaan että 99,2% pärjää edelleen 4G:llä nyt ja muutaman vuoden eteenpäin :)
Olet oikeassa en itsekkään 5g puhelimessa tarvitse.

Puheliasko

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
248
Puhelinmalli
A52s5g
Noin satasen kalliimpana tulee 5 g versiona, jos nyt joku sellaista tarvitsee?

Anademus

Puhelinseikkailija
Supermoderaattori
Palaute - 100%
46   0   0
Reaktiopisteet
12617
Puhelinmalli
Joku lippulaiva
Onkohan 5G-mallissa tehokkaampi piirisarja kun en tiedä onko sitä vielä SD720:n kanssa esitelty?

SpeedyG

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
68
Puhelinmalli
Sony Xperia 10 III (SailfishOS)
Missäs tälläistä uutista on? Itse löydän vain pelkkiä huhu pölinöitä, ei mitään virallista...

Tosiaan, ei kai ny pelkkä 5G lisää satkua, eiköhän siinä piirikin pikkasen päivity, josta sitten tulee muitakin hyötyjä, liekkö tulisi tuo sama 750G, mikä on A52 5G? Silloin kyl satanen ois ehkä vähän liikaa.

Sattuuko kukaan tietää, en itse ainakaan löytäny mistään virallista tietoa, että onko tuossa A52 5G mallissa UFS 3.0 käytössä? Siinä olisi ainakin yksi syy odottaa tuota uudempaa A72, jos siihen vaikka sama piiri tulossa.

Anademus

Puhelinseikkailija
Supermoderaattori
Palaute - 100%
46   0   0
Reaktiopisteet
12617
Puhelinmalli
Joku lippulaiva
Missäs tälläistä uutista on? Itse löydän vain pelkkiä huhu pölinöitä, ei mitään virallista...

Tosiaan, ei kai ny pelkkä 5G lisää satkua, eiköhän siinä piirikin pikkasen päivity, josta sitten tulee muitakin hyötyjä, liekkö tulisi tuo sama 750G, mikä on A52 5G? Silloin kyl satanen ois ehkä vähän liikaa.

Sattuuko kukaan tietää, en itse ainakaan löytäny mistään virallista tietoa, että onko tuossa A52 5G mallissa UFS 3.0 käytössä? Siinä olisi ainakin yksi syy odottaa tuota uudempaa A72, jos siihen vaikka sama piiri tulossa.
Gsmarenan sivuilta löytyi tietoa että tuossa 5G:ssä on sama Snapdragon 750G, kuten A52 5G:ssä.

SpeedyG

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
68
Puhelinmalli
Sony Xperia 10 III (SailfishOS)
Gsmarenan sivuilta löytyi tietoa että tuossa 5G:ssä on sama Snapdragon 750G, kuten A52 5G:ssä.

Nojuu, siellä myöskin lukee:
AnnouncedNot announced yet
StatusRumored

Niin en kauheesti noille painoarvoa ainakaan henkilökohtaisesti vielä anna...

Rupesin vaan miettimään, ku hinta jo nyt on A72 tuon 449 ja jos siihen se satku laitetaan, niin samaan hintaan saa jo S20 FE 5G. On tää nykyään perhanan vaikeaa puhelimen ostaminen, ku tutkii asioita, niin koko ajan tulee lisää eteen juttuja, jotka ottaa huomioon. :)

Puheliasko

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
248
Puhelinmalli
A52s5g
Missäs tälläistä uutista on? Itse löydän vain pelkkiä huhu pölinöitä, ei mitään virallista..
No en minäkään mitään kovin virallista löytänyt, mutta tuolla Gsm arenan sivulla sen on mainittu maksavan noin 550 euroa. Ja kaiketi siihen asiaan ostaako vai ei juuri tämän luurin sanoisin, että kannattaa odottaa noita kameran testaustuloksia. Muutoinhan puhelimena tämä aivan varmasti on pätevä. Ja jos Tekniikan maailman tieto pitää paikkansa, että näissä molemmissa on Gorilla 5 lasi, niin silloin on kyllä hintaansa nähden hyvä luuri. Kannattaa vielä käydä kaupassa testaamassa tuota kameraa. Ainakin lupaavat sen olevan huipputarkka Sampan virallisilla sivuilla? Itse ostan, jos ostan niin 4 geen.

tietovanhus

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
20   0   0
Reaktiopisteet
169
Puhelinmalli
Samsung A72
Pari päivää tätä käytäneenä , ei voi kuin kehaista laitetta. Hinnoittelu on kohdillaan tuoteen ominaisuuksiin nähden. Itse ei prossu ja sen teho ei haittaa, käyttö on nykyään , viestittelyä, email, netin selaamista ja videoiden katselua ja kappas mokomaa, jopa puhumista puhelimeen. Näistä tämä puhelin suoriutuu aivan kivuttomasti ja ram muistikin riittää normi käytössä. Kuuluvuus tuntuu olevan hyvä siellä missä asustelen , jossa kentät ei ole aivan parhaimmat. Laatikossa ei ole juurikaan mitään turhaa , luuri ja laturi, olisi ollut kiva jos olisi ollut suoja paketissa ja näytössä ei ole mitään kalvoa. Itselle riitää vallan mainiosti tämän näytön virkistys asetukset ja kun laitoin luonnolliset värit niin onhan itse miellyttävä väri maailma. Akku tuntuu kestävän todella hyvin uskon , että kun tämä tasoittuu ja uutuuden ilo on poissa, niin menee omalla käytöllä parikin päivää. Hyvin tuntui pariutuvan auton ja Huawein kellon kanssa, ei mitään ongelmaa. Kokoa laitteella on runsaasti , itseä tämä ei tunnu millään tavalla haittaavan, olen erittäin tyytyväinen kun on tasainen näyttö ilman mitää pyöristyksiä. Laitteeseen tuli heti isompi päivitys, mm kameran vakautta oli korjattu. Kamera on minulle riittävä , verrokkina pystyn ainoastaa vertaamaan Oneplus 8 kameraan. Kamera tekee minusta itselle tarpeeksi hyvää jälkeä ja kuvat on itselleni tarpeeksi hyviä. Ompahan ympätty, jos jonkunlaista filtteriä ym muuta kamera valikkoon. Ei oikein tuota valoa ole ulkona ja ei sisälläkään, muuta kuin valaistus. Otin teille muutaman perus kuvan ilman mitään kikkailua, jos siitä pystytte itse arvioimaan jälkeä. Itse olen laitteeseen enemmän kuin tyytyväinen, ja mietin mitä voisin saada enemmän ostamalla kalliin lippulaivan. Tuntuisi että rahat menisi hukkaan, tällä käytöllä mitä minulla on. Ainiin oli kampanja 25 päivään asti kun ostaa laitteen niin saa 49 euroon Sampan kautta ostaa kuulokkeet.

20210325_080334.jpg

20210325_080352.jpg

Puheliasko

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
248
Puhelinmalli
A52s5g
Pari päivää tätä käytäneenä , ei voi kuin kehaista laitetta. Hinnoittelu on kohdillaan tuoteen ominaisuuksiin nähden. Itse ei prossu ja sen teho ei haittaa, käyttö on nykyään , viestittelyä, email, netin selaamista ja videoiden katselua ja kappas mokomaa, jopa puhumista puhelimeen. Näistä tämä puhelin suoriutuu aivan kivuttomasti ja ram muistikin riittää normi käytössä. Kuuluvuus tuntuu olevan hyvä siellä missä asustelen , jossa kentät ei ole aivan parhaimmat. Laatikossa ei ole juurikaan mitään turhaa , luuri ja laturi, olisi ollut kiva jos olisi ollut suoja paketissa ja näytössä ei ole mitään kalvoa. Itselle riitää vallan mainiosti tämän näytön virkistys asetukset ja kun laitoin luonnolliset värit niin onhan itse miellyttävä väri maailma. Akku tuntuu kestävän todella hyvin uskon , että kun tämä tasoittuu ja uutuuden ilo on poissa, niin menee omalla käytöllä parikin päivää. Hyvin tuntui pariutuvan auton ja Huawein kellon kanssa, ei mitään ongelmaa. Kokoa laitteella on runsaasti , itseä tämä ei tunnu millään tavalla haittaavan, olen erittäin tyytyväinen kun on tasainen näyttö ilman mitää pyöristyksiä. Laitteeseen tuli heti isompi päivitys, mm kameran vakautta oli korjattu. Kamera on minulle riittävä , verrokkina pystyn ainoastaa vertaamaan Oneplus 8 kameraan. Kamera tekee minusta itselle tarpeeksi hyvää jälkeä ja kuvat on itselleni tarpeeksi hyviä. Ompahan ympätty, jos jonkunlaista filtteriä ym muuta kamera valikkoon. Ei oikein tuota valoa ole ulkona ja ei sisälläkään, muuta kuin valaistus. Otin teille muutaman perus kuvan ilman mitään kikkailua, jos siitä pystytte itse arvioimaan jälkeä. Itse olen laitteeseen enemmän kuin tyytyväinen, ja mietin mitä voisin saada enemmän ostamalla kalliin lippulaivan. Tuntuisi että rahat menisi hukkaan, tällä käytöllä mitä minulla on. Ainiin oli kampanja 25 päivään asti kun ostaa laitteen niin saa 49 euroon Sampan kautta ostaa kuulokkeet.

Katso liite 140167

Katso liite 140168
Juu, riittävän hyvä kuva tulee! Näyttää kestävän hyvin suurennosta tuo sälekaihtimien välistä ottamasi kuva.

tietovanhus

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
20   0   0
Reaktiopisteet
169
Puhelinmalli
Samsung A72
Kävin ulkoiluttamassa puhelinta ja otin teille muutaman näpsyn auringossa, kyllä vihdoin löytyi valoakin tähän harmauteen.
20210325_170338.jpg

20210325_174131.jpg

20210325_171740.jpg

Puheliasko

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
248
Puhelinmalli
A52s5g
Missä vika kun tulee ilmoitus "Laitteesi Sd kortti poistettiin epäturvallisesti, käynnistä puhelimesi uudelleen", mutta uudelleen käynnistyksen jälkeen tulee kohta sama ilmoitus toistamiseen. Onko puhelimen muistikortin lukija mahdollisesti viallinen? Nimittäin muistikorttia vaihtamalla ei asia parane.

amdnow

Vuoden foorumilainen 2016/2017/2020
Supermoderaattori
Palaute - 100%
189   0   0
Reaktiopisteet
30216
Puhelinmalli
Fiskarssin 10
Missä vika kun tulee ilmoitus "Laitteesi Sd kortti poistettiin epäturvallisesti, käynnistä puhelimesi uudelleen", mutta uudelleen käynnistyksen jälkeen tulee kohta sama ilmoitus toistamiseen. Onko puhelimen muistikortin lukija mahdollisesti viallinen? Nimittäin muistikorttia vaihtamalla ei asia parane.
Kontaktipinnoissa on varmasti jotain häikkää / rasvaa.

Top Bottom