1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Samsung c100 vai Siemens m55?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja jogru, 2/8/03.

1. jogru

Tykkäykset:
    0
    Eli kumpi kyseisistä puhelimista kannattais hankkia?
    Kertokaa jotain hyviä ja huonoja puolia noista ja käyttökokemuksia.
    Sit vielä muutama kysymys:
    1. Saako noihin ladattua jotain hyviä soittoääniä esim. eminemin jotain biisejä, jos ei käytä datakaapelia, siis ihan vaan tekstiviestillä?
    2. Miten se m55:sen waw soittoäänien nauhoitus tapahtuu, eli voiko siihen nauhottaa vaikka radion kajareista jonkun biisin soittoääneks?
    3.Saako noihin kumpiinkin ladattua taustakuvia?
    4. Mun mielestä kiinnostavampi ois toi Samsung c100, mut saako siihen ladattua mistään soittoääniä, kun mulla ei oo käytössä datakaapelia eli tekstarilla pelkästään tai wapin kautta??

2. GhostBeer

Tykkäykset:
    0
    Minä valitsin M55. Mulla oli vaihtoehtoina m55, s55, c100, T720i ja päädyin M55. Hyvä hinta, ominaisuudet, desing, saa kameran ja hyvä takuu 2v.

1. saa ladattua esim. www.buumi.net wap/gprs:llä (m55/c100 ei ole vielä lisätty).
    2. en voi sanoa varmuudella, koska puhelin ei ole vielä tullut. Kyllä sillä pitäs pystyä nauhoittamaan ihan normaalisti. Tosin jos laittaa kajareihin, ni siitä saattaa tulla häiriötä.
    3. saa

3. Karhu ('!') Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    C100. Jos et lisättävää kameraa tarvitse, etkä MMS:ää, niin valinta on selvä. Pienempi, hienompi, nätimpi, seksikkäämpi. :) Paremmat soittoäänet, enemmän värejä näytössä.

4. Sunny boy

Tykkäykset:
    0
    Minäkin valitsisin noista M55:sen, jo pelkästään näytön takia.

5. zener Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Galaxy S3
    Ei C100:en näytössä mitään vikaa ole, ja on vielä 65536 väriä. Ainoa huono puoli on MMS:n puuttuminen, mutta itse en sitä oikeastaan tarvi...

Muutenkin puhelin on helppo käyttää ja nopea käyttöliittymä, joten päätyisin C100:een. Tosin minulla ei mitekään hääppösiä ole nuo Siemens kokemukset (yksi hajosi alle 2 viikossa).

6. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Ota m55. Tämä on hyvä luuri. Ja eihän noita taustakuvia ja soittoääniä kannata mistään tilata. Laitat ne vaan itte nettiin (jos sulla ei oo omaa kotisivutilaa, niin mee atomi.nettiin ja uploadaa sinne) ja wapilla puhelimeen. Tulee paljon halvemmaksi.

7. jogru

Tykkäykset:
    0
    Siis etin joltain sivulta jonku midi soittoäänen ja sit laitan sen atomi.nettiin ja sit lataan wapin kautta sen, näinkö???
    Mut miten ne pystyy siirtää atomi.nettiin??

Muutama kysymys lisää:

1. Jos kaverilla on nokia 7650 ja se ottaa kuvan sillä minusta. Nii pystyykö sen kuvan sit lähettää tohon samsung sgh-c100 puhelimeen infrapunan kautta???

2. Pystyykö siemens m55:seen tai tohon samsung sgh-c100:seen lataan jotain hyviä java-pelejä??

3. Onko Siemens m55:ssa infrapunaa vai pitääkö esim. jos kaveri haluu lähettä jonku kuvan, nii pitääkö se lähettää mms:llä

8. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kyllä ainakin itse kallistuin M55:sen puoleen... ulkonäön ja MMS puuttumiset vuoksi C100:sesta ja muuten M55 mielyttää enemmän.

9. zener Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Galaxy S3
    C100:een ei saa midejä suoraan soittoääneksi, vaan ne pitää muuttaa esim. PSM Playerillä .mmf muotoiseksi (helppo homma).

Ei taida onnistua, koska edes S60 ja S40 -puhelimien välillä ei pysty irDAlla kuvia lähettämään.

Molemissa on Java, joten pystyy. En sitten tiedä mitkä midletit nuihin käy.

Ilmeisesti M55:ssa ei irDAa ole, joten MMS on ainoa vaihtoehto.

Loppupeleissä kuitenkin itse päätät kumman ostat.

10. jogru

Tykkäykset:
    0
    1.Onko tossa m55:ssa paljon huonompi värinäyttö kun esim. nokian 6610:ssä ja 5100:ssa???
    2.Mul on näitä midejä sairaasti koneella, niin pystyykö ne muuttaa helposti mmf jollain ohjelmalla ja sit laittaa ne wap sivulle ja ladata sit tolla samsung sgh c-100 puhelimella??
    3.Onx muute m55:sen ja samsung sgh-c100:sen niissä soittoäänissä paljoo eroa? Siis että onko samsungin äänet paljo paremman kuuloset?
    4.Saako kummassakaan puhelimessa soittajalle kuvaa??

11. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    On.

12. jogru

Tykkäykset:
    0
    Miten siinä m55:ssa pystyy käyttään äänitettyä ääntä soittoäänenä??
    Esim. voisinko kun radio on päällä laittaa nauhotuksen päällä ja sit laittaa sen biisin soittoääneks?? Esim voiko puhettaki laittaa sillain soittoääneks??

13. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei, tai ainakaan minä en sellaista mahdollisuutta tästä puhelimesta löytänyt.

14. zener Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Galaxy S3
    Lueppas tuo minun aikaisempi postaus.

Enpä osaa M55:en soittoäänistä sanoa mitään, mutta ainakin C100:ssa ne on erinomaiset ja kuulee varmasti.

Ei taida saada...

15. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Ei ole (vaikka Nemesis muuta sanookin) paljoa huonompi. Kun vertaan tätä kaverini 5100:een, niin ei juurikaan huomaa et 5100:ssa on vähän parempi reso. Värejähän on muutenkin yhtä paljon.
    En tiedä pahemmin noista mmf-konvertoreista, ja kaiken lisäks atomi.net:iin ei voi edes mmf:iä laittaa (midejä voi). Ja ei niitä soittoääniä tarvi laittaa edes wap-sivulle, kun normaali http://www.mitävaan.com/tiedosto.mid -osoite käy hyvin.
    Kyllä tässä ainakin saa (m55:ssä siis). Sampasta en mee takuuseen.

16. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Kysyin myyjältä asiasta kun ostin puhelinta. Se sano mulle et "periaatteessa sä voit vaikka laulaa soittoäänen ittelles". Täytyy kyllä myöntää että en itse oo vielä löytäny mahdollisuutta nauhottaa soittoääntä. Joka tapauksessa luuri tukee waveja, joten voihan niitäkin varmaankin ladata wapilla kännyyn. Tosin tavalliset wavit ei tietääkseni käy, vaan niitten taajuudet yms. pitää muuttaa.

17. jogru

Tykkäykset:
    0
    Siis mikä www.mitävaan.com??? Mulla ei oo datakaapelia!

pari kyssää:
    1.Onko tossa m55:ssa hyvät midi äänet verrattuna nokia 5100 tai nokia 6610:iin?
    2.Sit viä että onx ne valot jokka vilkkuu nii hienot??? Eli valaiseeko vaikka pimeessä huoneessa tosi hyvin?

Oon kyl jo melko varma että ostan ton siemens m55:sen...
    Nykyinen on sonyericsson t68i ja myyn sen ja sit ostan siemens m55:sen (toivottavasti se tuntuu paremmalta)

18. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    1. Kyllä M55:ssä on paremmat soittoäänet jos verrataan esim. 6610:iin.
    2. Ne valot tekee puhelimesta ihan lelumaisen.

19. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Siis mitä sä nyt selität..? Siis tolla www.mitävaan.com-jutulla tarkotan sitä, ETTÄ VOIT LAITTAA MIDIN IHAN MIHIN TAHANSA OSOITTEESEEN. Eli ei tarvi olla mikään erityinen wap-sivu. Ja mihin sä sitä datakaapelia tarvisitkaan..? Enhän mä sanonutkaan että tarvis.

Ei muuten tee. Noin mäkin ajattelin ennen, mutta ne valot on oikeastaan hyödylliset. Jos esim. puhelin on 100 metrin päässä susta (siis näköetäisyydellä kuitenkin), niin näet sen jo siitä onko puhelimeen esim. tullut viesti tai puhelu (kun valot on päällä jos on tullut viesti ym). Ei ollenkaan lelujuttu.

20. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    No voihan siitä olla hyötyäkin, no eihän mulla kyllä ole paljoa kokemustakaan.

Jaa tämä viestiketju