1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Samsung B7300 Omnia Lite käyttökokemuksia

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja Quusikko, 25/1/10.

1. Quusikko

Tykkäykset:
    0
    Onkos porukalla kokemusta kyseisestä luurista? Itseä kiinnostaisi kovasti, mutta olen hieman epävarma.

Toimiiko puhelin miten jouhevasti ja luotettavasti?

Omat käyttökohteet ovat lähinnä tekstiviestittely ja muistiinpanojen luonti. Satunnaista nettisurffailuakin tulee harrastettua.

Tässä mallissa kiehtoo tuo dynaaminen muisti tekstiviesteille, koska en juurikaan poistele vanhoja viestejä. Tästähän tietty seuraa se, että niitä kertyy puhelimeen aikalailla ajan myötä. Toivomuslistalla olisikin, että puhelimen toiminta ei muuttuisi tahmeaksi/lottokoneeksi tekstiviestien kerääntymisen myötä.

Mitenkäs puhelimen näyttö; resoluutio ja vaste kosketukseen? Riittääkö näytön resoluutio normaalikäytössä (kirjoittaessa, dokumentteja lukiessa, nettiä selatessa) ja vastaako näyttö hyvin kosketukseen?

Minulla ei koskaan aiemmin ole kosketusnäyttöpuhelinta ollut eikä mobiiliWindows ole tuttu.

Puhelimen ominaisuudet ja hinta kuitenkin kiehtovat.

Auttakee miestä mäessä. :D

2. kitevesku Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    230
    Puhelinmalli:
    Windows Phone
    Omnia Lite on toimiva kosketuspuhelin, joka on näytön koosta johtuen vikkelä. Voin suositella. Vastaava kuin ensimmäisessä Omniassa. Perusselailu, Outlook-sähköpostit ja Office toimii ihan normaalisti.

Kaikissa Windows-puhelimissa on maksuton ja näppärä My Phone -palvelu, jossa on 200 megaa tallennustilaa, jonne voit ottaa myös tekstareista automaattisesti kopiot tai arkistoida ne palveluun. Pääset niihin käsiksi koneelta selaimella ja voit halutessasi palauttaa ne puhelimeen osoitteessa http://myphone.microsoft.com

Näin puhelin ei "täyty".

Windows-puhelimissa saman henkilön tekstiviestit tulevat "keskustelunäkymään" allekkain omien vastauksien kanssa.

VESKU

3. Techneck

Tykkäykset:
    0
    Hankin reilu kk sitten Liten ensimmäiseksi WM puhelimeksi. Lyhyesti kokemuksia:

Kaiken kaikkiaan olen oikein tyytyväinen monipuolisuuteen ja vakauteen.

Kirjoittaminen sujuu OK vaikka esim. isoja kirjaimia laite ei hanskaa automaattisesti lauseiden alkuun toisin kuin entinen Nokia.

Laite toimii hyvin mp3/mp4 soittimena, flacceja varten asensin TCMP:n.

Navigointiin löytyy vain GoogleMaps mikä toimii verkon yli. Ilmainen MGMaps ei tunnu löytävän omia karttoja tässä puhelimessa, liekö joku Samsungin oma rajoitus. Samoin en ole saanut vielä Liten sisäistä GPS:ää juttelemaan läppärin navigointiohjelman kanssa. (Kuten huomaat veneily harrastuksena vaatii karttasovelluksen käyttöä).

Sähköpostit hoituu hyvin bluetoothin tai WLANin läpi.

Näyttö on minulle hyvä, tosin aurinkoisella ulkoilmalla voi tulla ongelmia.

4. Quusikko

Tykkäykset:
    0
    Mie päädyin nyt tuohon Liteen, pari päivää olen nyt säätänyt sen kanssa ja so far so good. :)

Tilasin CDONista tuon luurin ja pari asiaa tässä nyt on käynyt mietityttämään:

1) Windowsin kieli on englanti... Pystynkö mie muuttamaan sen jostain? Tämä ei nyt ole äärettömän tärkeää, kyllä englanti sen verran taipuu, että pärjään tuon kanssa.

2) Hieman suurempi ongelma on tuo Samsung-keypad. Tekstiviestejä kirjoitettaessa joudun hakemaan ääkköset symbolimerkistöstä joka on perkeleen kankeaa. Eli onko tuota mahdollisuus muuttaa mitenkään järkevämmäksi?

3) Kohtaan 2 liittyen kävin metsästämässä Samsungin sivuilta kielipaketin (http://www.samsung.com/fi/support/d...11010100&model_cd=&menu=download&menu2=detail) ja mulla on tuo paketti nyt microSD-kortilla niinkuin tuossa ohjeessa lukee. Mutta mitäs mun pitäisi nyt tehdä sen kanssa?

Kiitos avusta jo näin etukäteen.

5. kitevesku Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    230
    Puhelinmalli:
    Windows Phone
    Siinä lataussivulla oli ohjeet:

1. Tarkasta puhelimesi versio.
    2. jos on oikea, niin kopioi oikea .MLI paketti SD-muistikortille (niitähän on kaksi eri versiota).
    3. Sitten kortti koneeseen

Mulla ei ole tässä luuria, mutta käynnistä puhelin uudestaan ja katso lähteekö asentamaan pakettia. Tai sitten mene settings ja sieltä change language (jos muistan oikein).

VESKU

6. Quusikko

Tykkäykset:
    0
    Kiitos, ohjeet oli kyllä luettu, mutta vasta nyt löysin sen kielenvaihtovalikon.

7. Techneck

Tykkäykset:
    0
    Ykköskohtaan: oman puhelimen mukana tuli 512 MB muistikortti. Siitä löytyy WinMo kielipakettitiedosto. Laita tämä muistikortti puhelimeen ja asenna kuten näppäimistön kielipakettikin.

P.S. Kiiti vinkistä tästä näppispaketista. Mikä lie kun en itse sitä sivuilta löytänyt. Tosin keksin että kun pitää esim. a:ta normaalinäppiksessäkin alhaalla ilmestyy vaihtoehdoksi mm. ä ja sama o/ö:n kohdalla jne...

8. evok

Tykkäykset:
    0
    Tuli myös hetki sitten tälläinen kapula hommattua. Ihan näppärältä vaikuttaa vaikka ei ihan vielä sinut ollakkaan :)

Kiitokset myös tuosta ä-vinkistä!

Mutta mutta, pari kummastus herännyt tässä leikkiessä:

-Kun pistän kapulan wlaniin, ja sitten surffaan, käyttääkö se sitä vai edelleen gerpsiä?! Asetuksista en löydä oikein mitään puoleen enkä toiseen.
    -Mistä saan 3G:n pois päältä?

9. Techneck

Tykkäykset:
    0
    Oletuksena känny käyttää WLANia/Bluetoothia nettailuun ennen 3G/GPRSsää. Itse en ainakaan muuttanut mitään ja pelkkä bluetooth-yhteys tietsikkaan riittää nettiyhteyteen.

10. M K

M K

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Moto G Plus
    Miten on akku kestänyt ja minkälaista käyttöä?
    Monipuolista puhelinta hankkimassa ja akunkesto pitäis olla hyvä.

11. rikmusto

Tykkäykset:
    0
    Onko joku viimeaikoina päivittänyt puhelinta pc-studiolla/kiessillä?
    Itse en ole löytänyt uusia ohjelmistopäivityksiä sitten maaliskuun.
    Vai onko kenties niin, että ei ole edes tullut päivityksiä?

Jaa tämä viestiketju