1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Samsung akut

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja Mixz, 17/2/05.

1. Mixz

Tykkäykset:
    0
    Tästäkii on varmaa jo ainakii 1 homma, mutta kun olen laiska ihminen en jaksanu käyä ehtimää.

Eli siis mitenkäs noi sampan akut kestää ?? erityisesti kiinnostaa malli E330, X460, D500 ja E800.

2. Temes

Tykkäykset:
    0
    mulla on e330(jos sitä tarkotat kun tuossa on vaan e30) ja siinä kestää akku noin 3 päivää noin 10 kuvaa päivässä, 10 min puhumista ja 1 tekstari ja vähän jotain muuta romplailua.

3. Mixz

Tykkäykset:
    0
    Joo. Sattu typo ja se o ny muokattu.

Mut siis sanoit et 3 päivää tuolla käytöllä. Se on mielestän lyhyt aika käyttöön nähden ja siihen mitä Samsungin sivuilla sanotaan.
    http://www.samsung.com/fi/products/mobilephone/gsm/sgh_e330.asp?page=Specifications
    Lisää vastauksia kaipaisin. Uuden puhelimen osto edessä ja toivomuksessa ois että noi akut kestäs jonkuu aikaa, että ei tartteis kokoaikaa olla latailemassa. Ja Samsungin puhelimiin olemassa tehoakkuja, ja jos on, niin onko niillä paljonkii eroa normaaliin akkuun ?

4. Macc

Tykkäykset:
    0
    Ei kai ole tehoakkuja, vain lisää samanlaisia.

Viimeksi lataisn sunnuntaiaamuna, sen jälkeen toista tuntia puhumista, äänien latailua ja niiden täysillä kuuntelua, ehkä 20 tekstaria. Tänään tyhjeni = runsaat 4 päivää täydessä käytössä.

Kyseessä X460. Anna olla laturissa vähän pidempään kuin se väittää, mutta suositus on alle 24h. 4-5- tuntia kun lataan, niin tuohon pääsee.

Jos akkukesto on kovin tärkeää, sun täytynee jatkaa Nuukialinjalla.

5. TerLiim

Tykkäykset:
    0
    Minulla on E330 työsuhdeliittymässä ja tulee joskus puhuttua tosi paljon päivän mittaan. Nokialaisten akkuja sain puhuttua tyhjäksi useinkin päivän aikana, Samsungin akkua en vielä kertaakaan.

Eli älä ainakaan akun keston takia Samsungia ostamatta jätä.
    (tarkoitan siis kestoa "tehokäytössä", noista valmiusajoista minulla ei ole kokemusta)

6. Madden

Tykkäykset:
    0
    itselläni on myös e330 käytössä, akku ei kyllä multa kovin paljon kehuja saa.. saa ladata aina kolmen päivän välein eikä puhelin ole missään kovassa käytössäkään :(.... vanha nokia kesti samalla käytöllä lähes viikon! must tuntuu et ei noi sampan puhelimet mitään virtasyöppöjä ole, mut ku niissä on niin tehottomat akut muihin verrattuna, tehoakku kyllä korjaisi ongelman mutta niitä ei kuulemma vielä ainakaan ole saatavilla..

7. leoNico

leoNico

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4
    ..ottakaa nyt kuitenki senki huomioon et e330:ssä on kaks näyttöä (värejä 65k).. ja jos normaalikäytön lisäks vielä kamerallaki pelaa, ni ei ihme et se akun kesto on n. 3-4vrk

8. Temes

Tykkäykset:
    0
    kyllä mä sen otankin huomioon. mun mielestä se kestää ihan hyvin siihen nähden mitä sillä voi tehdä.

9. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    mun käytöllä ei oo värinäyttöjen jälkeen akut kestäneet oikeestaan mitään, oli merkki mikä vaan, 1-4päivää yleensä

10. mixzu

Tykkäykset:
    0
    Akun kestosta sen verran,et akun kesto kyl perustuu ihan käyttäjään!
    Toiset saa akun tyhjäks muutamassa hetkessä ja toisella taas voi kestää muutaman päivän.
    Eli periaattees huono spekuloida puhelimien akun kestoja,kun jokainen sitä kapulaa kuitenkin eri tavalla käyttää ;D

11. Guest Vieras

Kun sattui olemaan pari Tekniikan Maailman vertailua tässä lähettyvillä.

Toiminta-aika valmiustilassa muutamalle mallille: Samsung E800 269h, P510 313h ja E710 429h.

Vastaavasti Nokia 6230 472h, 7200 422h, 7610 370h, 6260 380h ja 6670 409h. Voi vielä lisätä Motorola V620 326h.

Puheajassa mallien välillä ei ole suurta eroa. Tämä näyttää sen että toiminta-ajat ovat kaikissa vähintään riittävät. Se on luonnollisesti tuo käyttö joka verottaa akun kestoa kun hienot uudet värinäytöt vievät paljon enemmän virtaa kuin vanhat, puhumattakaan data-yhteyksistä. On mahdotonta päästä lähellekkään 1100, 2300 ja 6310(i) toiminta-aikoja.

12. J3ke

Tykkäykset:
    0
    No minustaminun kysymys nyt sopii tähän topikkiin, mutta HalvatHinnat.com:issa on Samsung E700 tarvikeakku 1700mAh. Onkohan tämä nyt painovirhe vai mitä, tässä linkki jos joku haluaa käydä katsomassa: http://www.halvathinnat.com/product...d=173&osCsid=807efb07c309eb0105f5b7e2f1441151.
    Täältä pidän ostaa tuotteita ja jos tuo nyt on 1700mAh uskaltaako sitä tyrkätä Samsung E700:een, samsung suosittelee 800mAh (eli omaa akkuaan) ja kun tuo minun akku kestää 2 päivää..

13. SakkeK

Tykkäykset:
    0
    Eihän tuolla akun kapasiteetilla sinänsä ole mitään väliä... eli siinä mielessä voit huoleti laittaa.

Itse olen kokeillut sampan omaa tehoakkua 730 malliin ja ihan hyvin toimi... tosin siinä on vain n. 20% lisää kapasiteettia.

T:Sakke

14. J3ke

Tykkäykset:
    0
    Kiitoksia :).

15. halojaa

Tykkäykset:
    0
    Itellä oli jokin aika sitten X-450 ja siinä ei akku kestänyt kuin keskimäärin 3 päivää. Aluksi tietysti puhelinta räplätessä meni melkein päivässä mutta loppujen lopuksi akun kestosta jäi huono maku. Ja kyseessä oli kuitenkin aika karvalakkimalli, ei kameraa, mp3:sia ym.

16. JT-Net

Tykkäykset:
    0
    Kannattanee suhtautua varauksella ainakin tuohon kapasiteettiin, voi olla aika lailla yläkanttiin ilmoitettu, varsinkin jos vakioakku on vain 800 mAh. Tahtoo olla aika tavallista tarvikeakuissa että kapasiteettia vähän liioitellaan...

17. SakkeK

Tykkäykset:
    0
    Ja tehoakut Samsungissahan ovat usein vakioakkuja isokokoisempia... ulospäin kun on tilaa :)

-S

18. malpia

Tykkäykset:
    0
    Mulla V200:n vakioakku on paksumpi kuin tehoakku (slim battery)... Koodilla tarkistaessa huomasin asian. Kumpikin kestää (uutena) nelisen päivää, eli tossa ei ainakaan ole kovin suurta eroa - tosin ei ole niiden ampeerituntimäärissäkään...

Hmm... Samsungin suomen sivuilla taitaa olla rivit sekaisin noiden akkujen suhteen... Slim-akussa tiedoksi tulee 900 mAh ja paksummassa (standard battery) jotain 700:n mAh:n luokkaa.

E: Näköjään mun toinen vakioakku (paksu) onkin 900 mAh. Eli ei se paksuus tosiaan heti kerro kaikkea :)

19. LassiV

Tykkäykset:
    2
    Ainakin Samsungin Z107 on "longlife" akku lisänä vielä vakioakun kanssa, kun sen ostaa, siinä on potkua kuulemma aika reilusti :) Itselle tulossa tuo puhelin tossa ens viikolla niin voin laitella sitten kokemuksia.

Jaa tämä viestiketju