1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sama onglema (Samsung) Galaxy Minissä ja Lumiassa, vikä käyttäjässä?

Keskustelu osiossa 'Windows Phone', aloittaja rrEll, 11/7/12.

1. rrEll

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 710
    Rekisteröidyin nyt sitten tänne tämän takia, toivottavasti joku osaisi auttaa.

Elikä sama ongelma ollut nyt Samsung Galaxy Minissä ja Nokian Lumia 710:ssa (olen opiskelija, siitä nämä valinnat). Puhelun ollessa "meneillään" en saa näyttöä heräämään. Esim. näiden valitse yksi kun haluat suomenkielistä palvelua.. käyttö on aika mahdotonta. En myöskään saa puhelua lopetettua, vaan puhelin palaa normaaliin puhelua edeltäneeseen tilaan, kun toisessa päässä puhelu katkaistaan. Ja olen siis kokeillut kaikkea, virtanappia, kameranappia, näytön tökkimistä... Miniin aina vaan päivittivät sitä ohjelmistoa, oli muistakin syistä huollossa.

Tuli nyt vaan mieleen, että vika voisi olla MINUSSA. Mitä mahdollisesti voisin tehdä väärin? Tähän mennessä mietin jo, että voiko olla että kosketusnäyttö menee sekaisin siitä, kun pidän puhelimen ihan poskea vasten, että pitäisikö se pitää vain korvalla vai mitä ihmettä...

2. rrEll

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 710
    Osaan sitten oikeasti myös kirjoittaa, mutta otsikkoa ei pääse enää muokkaamaan.

3. BorG Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    79
    Eli et saa näyttöä esille ja siitä painettua näppäimistö esille kun puhelu on päällä? Pitäisi onnistua ihan niin että nostat korvasta pois niin näyttö tulee päälle?

4. rrEll

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 710
    Juuri tuo ei onnistu. Eikä siis mitään tapahdu kun korvalta nostan puhelimen.

Äsken testisoitin henkilölle, jolle sanoin, että älä vastaa, kunhan testailen. Niin tosiaan mitään en pysty tekemään sen jälkeen kun olen painanut että soita, kun nostan puhelimen korvalta näyttö pysyy mustana, ja sitten räpellän kaiken mahdollisen - ei auta mikään paitsi siis akun paikaltaan otto. Ei siis edes normaali puhelimen sammutus.

Joten äskenkin meni sitten puhelu niin pitkälle, että puhelu ohjautui vastaajaan enkä edelleenkään pystynyt tekemään yhtään mitään ja sitten, kun viestini oli muka vastaanotettu ja vastaaja sanoi kuulemiin, puhelu loppui. Siis aina puhelu loppuu toisen toimesta, itse en pysty sitä päättämään. Sitten esimerkiksi äskeisessä tapauksessa puhelun lakattua saan taas eloa omaan puhelimeen.

Ja aivan samaa teki Galay Mini kuin tämä nykyinen. En tajua. Mietin sitäkin, olisiko näytön suojakalvo jotenkin haittana, kerrostuuko meikkivoidetta puhelimen pintaan poskesta ja sekoittaa puhelimen, onko suojakalvo vinossa (ei ole)... Jotain nyt kuitenkin luultavasti teen väärin, en vain tiedä mitä.

5. bsod

bsod Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    285
    Puhelinmalli:
    SGS7
    Anturit, jotka sammuttavat näytön, ovat yleensä aivan näytön yläreunassa tai yläkulmassa. Silloin on mahdollista peittää anturi sormella ihan vahingossa. Jos näyttö kuitenkin pysyy pimeänä vaikka lasket puhelimen kädestä pöydälle, niin silloin siinä on jotain vialla ja oikea paikka kysymyksille on lähin huolto tai liike, josta puhelin on hankittu.

Myös joku itse asennettu ohjelma saattaa teoriassa aiheuttaa saman, varsinkin kun vika on ollut kähdessa eri puhelimessa, mutta en tiedä onko sellainen käytännössä mahdollista Windows Phonessa.

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Suojakalvo jos peittää sen läskianturin, ei kaikki, mutta jotkin voivat aiheuttaa tuon ilmiön, sama tietenkin meikkiveoitteet, suojakuoret ja kaikki muu joka peittää anturin.
    Anturi yleensä jossain näytön yläpuolella (kun luuri pystyasennossa), pieni etukameran kokoinen ympyrä/soikio, tai voi olla lähes näkymätön. Katso ettei siellä suunnalla ole kalvoja, likaa, roskaa tai mitään muutakaan ylimääräistä, kun ja jos alkaa pelaan niin ota puhelu ja sormella voit etsi missä kohtaa anturi.

7. rrEll

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 710
    Siis ihan huippua, että täällä saa asiallisia vastauksia. Kiitos niistä :)

Kokeilin pidellä puhelinta vain parilla sormella ja eri kohdista kuin yleensä soittaessani, yhtä kuollut oli, samoin siis pöydälle laskiessa reaktio ei mitään.

On mulla jotain appseja mutta ei samoja kuin edellisessä puhelimessa...

En nyt oikein saanut etsittyä tuollaista anturia, käsitin siis ettei se näy päällepäin? Kalvon pois otto kuitenkin periaatteessa ratkaisi ongelman ja homma toimii kuten täällä jo ensimmäinen tyyppi neuvoi - "nostat korvasta pois niin näyttö tulee päälle". Eli toimii.

En vaan tajua miksi on näin, kun tuo on kuitenkin juuri tolle mallille tuo suojakalvo, ja koko puhelin on pari viikkoa sitten ostettu. Ehkä sitten tosiaan saan sen jotenkin niin kuraseen kuntoon koko näytön, tai siis kalvon, näin nopeasti, että siltä ns. lähtee tuntoaisti. En kyllä uskalla pitää sitä ilman kalvoakaan, kun eikös niitä suositella, ja jos sitten sotken sen suojaamattoman näytön kanssa jotain. Täytyy kai vaihtaa kalvo ja alkaa käyttää päivittäin jotain putsareita sitten.

8. Hannu83 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    26
    Puhelinmalli:
    SGSII, SGSIII. Saunalahti
    Jos se oikein joku merkkikalvo on niin valita asiasta? Jos saat vaikka uuden?
    Insmatille joskus valitin, en muista mistä, sain uudet kalvot.

9. jviirret Vieras

Se läheisyys anturi mieluumminkin "näkee" kuin "tuntee" lähellä olevan naaman/käden. Jos se näyttö on gorilla lasia niin ei kyllä mun mielestä tarvi mitään suojamuoveja. Ei oo mulla tullut naarmuja ja puhdistuukin itsestään kangas taskussa. Aiemman puhelimen ikkuna oli aitoa muovia, se naarmuttui eikä puhdistunut sormenjäljistä kuin pesemällä.

10. thehulk

thehulk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    130
    Puhelinmalli:
    Samsung Area 52 Radio edition
    Galaxy Minissä joudun ainakin itse painamaan jotain namikkaa (muistaakseni luurin edestä katsoen vasemmalla olevaa nappia, jotta saan aktivoitua numeronäppäimet puhelun aikana.

11. rrEll

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 710
    Nokian nimenomaan tohon malliin tarkoitettu suojakalvo oli.

Otin sen pois noihin aikoihin kun täältä apuja etsin, ja nyt olen ollut ilman ja on toiminut. Sitä en tosin selvittänyt, onko tuo näyttö lasia.

Kivempi käyttääkin ilman kalvoa, se oli tavallaan karheampi ja myös kosketusnäyttö toimii paremmin ilman kalvoa. Siis ei tarvitse kuin hipaista.

Minulla hajosi Galaxy Mini kokonaan niin etten saanut huollosta enää takaisin, joten en pääse enää testaamaan olisiko siinä kiikastanut tästä mitä viimeisin ehdotti. Kyllä tais siinä aika hyvin kaikki namiskat tulla paineltua aikanaan, mutta voihan tuo olla noinkin.

Jaa tämä viestiketju