1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

sama kuuluvuus erioperaattoreilla vaikka sama verkko?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Omenanraato, 10/8/05.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    eikös sen pitänyt olla silleen että on sama kuuluvuus soneral, tf:l ja saunalahdel soneran verkos?

täällä missä mä oon töissä, sekä kotona ollessa kun puhelin on taskussa ja sen ottaa sieltä niin oli saunalahdella aina 4/5 palkkia kuuluvuutta.

tänään aamulla vaihtui sitten TF:lle vihdoin ja vihdoin varmaan kuukauden odottelun jälkeen, mutta itse asiaan. nyt ei ole tippunut kertaakaan 5:stä palkista pienemmäksi toi kuuluvuus.

maxonilla tippui saunalahdella jopa 3/5 palkkiin kun toi miniantenni tuli, tf:llä ja soneralla ei yhtään.

joko on nyt vaan todella huonotuuri paikkojen suhteen jossa olen tai sit saunis oli pienentänyt mulle tulevaa tehoa kun olin siirtymäs pois :D, mut mulla nyt ainakin eroa on...tosin sillähän ei ole mitään käytännön merkitystä onko se kuuluvuus 3/5, 4/5 vai 5/5 palkkia

2. Hakki

Hakki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Jospa se vaan sonera fanaatikosta tuntuu... :D

3. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    no itse olen kyllä periaatteessa saunalahtifanaatikko (tai no en enää), ja soneraa pidän riistofirmana, tf on sit taas huijari firma :D

mutta soneran verkon ja sauniksen hintojen takia tf on ainut vaihtoehto.

mutta tosiaan tällä hetkellä ei oo mun makuun ainuttakaan hyvää operaattoria jota suosisin, saunalahti oli mut elisan jälkeen ei enää ole :)

4. aimo Vieras

tuplaviesti poistettu....

5. aimo Vieras

Ainakin oman kokemukseni mukaan Elisan sekä Elisan verkossa roamaavan Saunalahden kuuluvuus ovat yhtä. Tosin vertailua tehty eri puhelinmalleilla.

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    No en noista "tolpista" välitä, enkä ole kiistatta sellaista havaintoa tehnyt että SIMistä johtuen "kuuluvuus" olisi erinlainen samassa verkossa.

Sellaista kuitenkin uskaltaisin väittää ja olen väittänyt että Toimivuus TSoneran (SL:n) kortilla on parempi yleisellä tasolla kuin SL:n virtuaalikortilla.

Sama ero tietyissä asioissa Elisan kortilla vs. SL:n virtuaalikortti, mutta rajoittuu ehkä enemmän tiettyihin "ominaisuuksiin"

Mutta siis en suoranaisesti ole havainnut "kentissä" eroa, honossa paikkaa on toiminut huonosti, kortista riippumatta.

7. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    että ku ei tullu koitettuu sonera ja saunis kuuluvuutta koskaan samal luuril, nyt koitin kaikilla kolmella sit tänään ja tollasen eroavaisuuden huomasin

8. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    eihän tolla varsinaisella kuuluvuudella juu mitään eroa ole ja siks ei mitään väliä ees ole tuolla, mutta pisti vaan silmään kun on eri kortilla samas verkos eri kuuluvuuksia puhelimen kentän ilmaisimien mukaan, puhuessahan kuuluvuus on sama vaikka ois 1/5 .

illalla sen nyt sit kotona näkee sillä siel olu maxonin miniantennil sauniksen liittymäl 1palkki (elisan verkos ei yhtään palkkia, dna:lla myös 1 palkki), et kattoo nyt mitä tf antaa ja tulla sit lisää avautumaan tänne näinkin turhasta asiasta jolla ei oo mitään merkitystä :D

lähinnä ajattelin et onko muut havainneet mitään eroa et pitääkö operaattorien väittämät samasta kuuluvuudesta paikkaansa vai ei

9. rasanttu

rasanttu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    12
    Kun joku vielä kertoisi miten kuuluvuuden erottelu virtuaali ja omien asiakkaiden välillä olisi teknisesti mahdollista.

10. Ron Jeremy

Tykkäykset:
    0
    Sitä teoriaa minäkin kaipaisin. Eli masto ilmeisesti tunnistaa Soneran ja Saunalahden Sim-kortit ja lähettää toiselle vähän heikompaa signaalia. Aivan, aivan. Kuinkahan tämä on toteutettu, varsinkin, jos luurit ovat samalla taajuudella? Ja sitten taas signaalia puhelimelta tukiasemalla sotketaan siten, että Saunan korteilta tulevaa signaalia vaimennetaan hieman, että puhelun laatu kärsii. Tähän uskon vakaasti.

11. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Monestihan samassa paikassa voi kuuluvuus vaihdella esim. sääolosuhteiden mukaan.
    Mutta eikö Mäksä tiedä että Saunalahdella on oma pikku huone jossa on iso mittaritaulu mistä voi säädellä jokaisen asiakkaan matkapuhelinliittymän kuuluvuuden semmoisista pikku säätimistä. Kantsii olla kiltisti ja puhua paljon niin kuuluvuudetkin paranee ;)

12. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    juu kyllä oli eilen vain sattumaa tuo koska nyt kotona on aivan samat kentät kun sauniksel

13. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    maxonilla täällä mun kämpässä saunalahden liittymällä soneran verkossa oli 0-1 palkkia tuos pari viikkoa sitten.

nyt tein testiä tämän illan aikana TF:llä ja Soneralla:

TF ikkunan vieressä: 2-3 palkkia
    TF tietokoneen vieres pöydäl: 0-1 palkki

Sonera ikkunan vieressä: 4-5 palkkia
    Sonera tietokoneen vieres pöydäl: 3-4 palkkia.

koitettu tämä homma kahdella eri tf:n kortilla ja kahdella eri Soneran kortilla. testipuhelimena toiminut Maxon 7922 miniantennilla, puhelin kokoajan latauksessa.

en ymmärrä millään että mistä tuo ero tulee täällä huonon kentän alueella, jos kuitenkin samassa verkossa liikutaan

14. Harald Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    HTC / Elisa
    Voitaneen sitä säädellä sitä kuuluvuutta, jos verkkovierailijalle ei ole annettu / ei ole ottanut kaikkia tukiasemia käyttöön.

Olen kuullut, ettei Saunalahti olisi saanut kaikkia Elisan tukiasemia käyttöönsä. Tämä ei ole varmaa tietoa, vaan kuulopuhetta, mutta kuulostaa aika oudolta. Tietysti halvemmaksi se tulisi, ja teknisesti sen luulisi olevan mahdollista.

15. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    sinällään saunalahden ymmärrän, mutta TF sentään soneran tytär yhtiö ni ei luulis sillä olevan mitenkään ainakaan rajoitettu.

16. Harald Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    HTC / Elisa
    Niin ei luulis... Kai sulle on sattunu vaan joistakin operaattoreista riippumattomista tekijöistä johtuva kentän aleneminen. Laita palautetta, ois kiva kuulla mikä ois TF:n selitys?

17. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    taitaa olla parempi että minä en laita mitään palautetta, ainakaan silleen et muut siitä tietää :D

18. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Puhelimen täytyy olla täysin samassa paikassa, sentinkin ero voi jo vaikuttaa. Lisäksi kenttiin voi vaikuttaa senhetkinen alueen puhelutilanne, jos voimakkain tukiasema on mittaushetkellä täynnä puheluita, voi luuri roikkua heikommassa tukiasemassa.

19. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    testasin tämän yhteensä 4:llä eri simmillä 3-4 kertaan ja aina oli soneralla parempi kuuluvuus....huonoa tuuria? en jaksa uskoa

20. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    pitäisikö testi tehdä myös yöllä, joilloin liikennettä verkoissa on vähiten?

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju