1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

salaperäinen kosteusvaurio

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja rutlu, 20/6/07.

  1. rutlu

    Liittynyt:
    20/6/07
    Viestit:
    1
    Tykkäykset:
    0
    Kännykkäni (N73) oli viallisen mikrofonin takia takuukorjauksessa noin kuukausi sitten powermillissa. Syyksi selitettiin viallinen mikrofoni ja se oli vaihdettukin. Tunti noudon jälkeen soittaessani toisen kerran selvisi, ettei vikaa ollut saatu korjattua. Tökkäsin kännykän työpöytäni laatikkoon ja ajattelin vieväni sen huoltoon kun on aikaa. Pari päivää sitten sopiva hetki tuli ja vein puhelimen takaisin Powermilliin. Tänään tuli viesti että puhelimessa on kosteusvaurio! Olisivat edes sanoneet minun tiputtaneen puhelimen, koska se varmaankin pitäisi paikkansa, mutta puhelin joka on käynyt kotelosta ottamisen jälkeen 3 kertaa konttorin ulkopuolella ei luulisi kärsivän kosteudesta. Ja kaksi noista reissusista on ollut powermilliin virrat poissa...

    Miten kosteusvaurio on tullut viimeisen kuukauden aikana puhelimeeni kun se on ollut työpöydän laatikossa? Ja jos ei se ole tullut laatikossa, niin kuinka ammattitaidoton oli Powermillin aikasempi korjaaja, joka ei huomannut selkeää kosteusvauriota. Hyvin selkeähän kosteusvaurion täytyy olla, koska kuluttajan virheeksi huollossa ovat tuominneet.

    Soitin Powermilliin ja kysyin asiasta asiakaspalvelijalta. Keskusteltuaan jälkimmäisen korjaajan kanssa asiakaspalvelija oli sitä mieltä ettei edellinen korjaaja ollut huomannut kosteusvauriota. Sai muuten korjaajan yllättävän nopeasti kiinni ja korjaaja ilmeisesti muisti juuri minun kännykkäni, koska olin pidossa alle puoli minuuttia. Itsellä meni melkein 5 minuutin jonottamisen jälkeen puhelimen sarjanumeron luettelemiseen suunnilleen tuo aika. No joo... Miksi puhelimesta oli edellisellä kerralla vaihdettu mikrofoni jos siinä oli selkeä kosteusvaurio ja miksi kaikki meni takuun piikkiin edellisellä kerralla?

    Lasku on 55€, joten ei yhtään paha eikä edes ärsytä, mutta ilmeisesti hyväksymällä tällaisen "kosteuskorjauksen" menetän oikeuden takuuseen jatkossa, silloinhan myönnän puhelimessa olleen kosteushäiriön ja kaikki aiemmat/tulevat viathan johtuvat vain ja ainoastaan siitä. Onkohan näin?

    Auttaisikohan asiaan joku virallinen reklamaatio tai kuluttaja-asiamies mahdollisissa tulevissa takuuasioissa kun joutuu tuolla varmaan vielä useampaan otteeseen ravaamaan tuon Nokia-laadun takia. Vastaavia kokemuksia?
     
  2. samumanu Vieras

    Totuuttahan tossa asiassa ei voi tietää kuin sä ja powermill mut jossitellaan.

    Ei huolloilla ole tapana asioita valehdella, näin ovat kuluttajaviranomaisetkin todenneet jotka luottavat lähes 100% heidän lausuntoihin. Ei varmaan ois munkaan intresseissä tahalleen ruveta keksimään tomosia jos oisin huoltomies, sit soittelisin/tappelisin asiakkaan kanssa aikaa kuluttaen mikä on rahaa.. Tästä oli juttua talvella kuningaskuluttajassa.

    Eka huoltomies on voinut tehdä pikku virheen, ihmisiä kaikki, ja toisella kerralla sit tarkemmin tutkittuna kosteusvaurio huomattu. Toki hiukka ihmeellistä mut mahollista juu.

    Takuuhan loppu siihen pisteeseen ku puh kosteutta sai etkä siihen voi enää vedota, ellet sit riitauta asiaa mut mahollisuudet "voittoon" aika minimaaliset.
     
  3. vtormane

    vtormane Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    4439
    Tykkäykset:
    0
    Eli olet kuitenkin ostanut kännyn uutena?
     
  4. Xenonit Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    10014
    Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    1520 &Totaalisen Saunalahti.
    Ainoa oikea kommentti tähän on että tyypillistä POWERMILLIÄ!

    Laittakaa nyt hyvät ihmiset tästä Powermill-huoltopaskalafkasta juttua kuningaskuluttajaan, kun mut hiljensivät maksamalla täyden ostohinnan kaksi vuotta vanhasta luurista..

    Niin kyrpiintynyt, ei hyvityssummaan vaan miten asiakasta palvellaan..

    Seuraavan kerran lupaan viedä loppuun asti, mut muthan jo tunnetaankin :D
     
  5. Kaljamaha

    Kaljamaha Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    28/3/07
    Viestit:
    7575
    Tykkäykset:
    1172
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Sori offtopic.

    Itselläni tällä hetkellä ollut jo kolmisen viikkoa taulutelevisio huollossa Powermillillä. 2 päivää sitten sieltä soitti joku nyyppä ja sanoi "ei tästä ole löytynyt mitään vikaa". Sanoin siille että jatkaa vian hakemista, koska täällä kotosalla siinä oli vikaa.

    Mutta aikaisemmin homma on toiminut moitteetta Powermillin kanssa. Neljä kertaa vaihdettiin monitoria sen enempää kyselemättä. Aina tuli uusi tilalle.
     
  6. Peurasaari

    Peurasaari Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    30/10/02
    Viestit:
    1033
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    mulla on kans kaverilla kannettava kone käynyt huollossa kyseisessä huollossa. Todettiin että asiakas on itse aiheuttanut vian. Kone oli huikeat kaksi tuntia käytössä, kun vika eka kerran ilmeni ja kaveri soitti koneen tukeen. Lähettivät uuden laturin. Vikakuvaukseksi kaveri oli sanonut: ei lataa ja kuumenee aivan sikana.

    No eipä se uudellakaan laturilla toiminut, uusi ilmoitus ja haettiin huoltoon. Huollossa meni kaksi viikkoa ja kaverille soitettiin että 650€ maksaa huolto. Emolevyn laturiliitin on väännetty rikki. Kaveri sanoi että luuletteko niin tyhmäksi että ostaa tonnin koneen ja rikkoo sen heti?!?!

    Koneen valmistaja totesi että itseaiheuttettu vika, takuu evättiin ja korjaus maksaa tosiaan 650€.

    Nyt tapausta käsitellään kuluttajariitalautakunnassa, jossa käsittely aika vaatimattomat 2vuotta. Johtuen lisääntyneistä valituksista tietokoneiden ja kodintekniikan takia... saa nähä miten käy. Kivahan se on omistaa kone jota ei voi käyttää lainkaan...

    itse en tämän kyseisen huollon kanssa asia jos ei ole pakko.

    Toinen esimerkki toiminnasta on asiakkaan samsung. kävi huollossa korjattiin, vika ilmeni heti uudestaan ja laitettiin toiseen huoltoon. Asiakkaan aiheuttama vika, ei takuukorjaus. Rikottu todennäköisesti edellisessä huollossa, koska laite laitettiin bumerangina takas eka huollon jälkeen.
     
  7. tonttu

    tonttu Supermoderaattori

    Liittynyt:
    2/4/04
    Viestit:
    15140
    Tykkäykset:
    3467
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Kunkku on kesätauolla!

    Palaamme ruutuun torstaina 30.8. TV1:ssä klo 19.15.


    Mitäpä tuo hyödyttäisi?
     
  8. Xenonit Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    10014
    Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    1520 &Totaalisen Saunalahti.
    Sen että kyseinen huoltofirma hyllytetään!
     
  9. muokkedee Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    5615
    Tykkäykset:
    1
    Nämä salaperäiset kosteusvauriot ovat hankalia jokaisen osapuolen kulmasta.

    Olemme myös liikkeenä tapelleet näistä muutamia kertoja. Tosin olemme saaneet tarkat digitaaliset kuvat huollosta aina tästä kosteusvauriosta, jonka jälkeen asiakkaat ovat uskoneet, että taisi se puhelin ollakin laukussa... tms.

    Henkilökohtaisesti en usko, että huolto valehtelee, koska huolto tekee jokaisesta takuukorjauksesta rahaa itselleen.
     
  10. simma Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    9/7/06
    Viestit:
    1100
    Tykkäykset:
    34
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s 64Gt
    Missäs on ketjun aloittaja? No, varmasti ihmettelemässä kosteusvauriotansa :)
     
  11. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Powermillia en suosittele minäkään... Pysykää kaukana. Se aika ajoin just putkahtaa epämääräsessä asiassa esiin. Huonoja kokemuksia täälläkin.
     
  12. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Kuulostaa just tyypilliseltä... huoltajia ei joko kiinnosta tai sitten vittu ei osata tehdä asialle mitään. En kyllä keksi mitään tuohon muuta selitystä.
     
  13. Qwertyi

    Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

    Liittynyt:
    7/12/05
    Viestit:
    25699
    Tykkäykset:
    4728
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Ja kuten jo aikaisemminkin on mainittu voi kyseessä olla inhimillinen erehdys. Niitä sattuu nyt ja aina.
     
  14. Mietiskelijä

    Liittynyt:
    13/9/02
    Viestit:
    372
    Tykkäykset:
    5
    Kyllä mun työpaikan kautta mitä oon lähetelly takuu huoltoon kyseiseen firmaan olen saanu huomata sen miten surkeasti sielä hommat hoidetaan. Jatkuvasti saa lähetellä uudestaan huollosta tulleita tavaroita takasi huoltoon kun mitään ei ole korjattu. En tiedä onko osaamatonta henkilökuntaa vai keräävätkö rahat "takuu huolloista" kun vikoja ei ensimmäisellä kerralla korjata,toisella kerralla jo hyvällä tuurilla ja joskus ei ollenkaan.
     
  15. muzik

    Liittynyt:
    27/4/07
    Viestit:
    7
    Tykkäykset:
    0
    Pitäisköhän jonkun avata uusi topikki aiheesta: mitkä tuotteet korjataan powermillillä? Olis helpompi jättää sitten ostamatta ne tuotteet, jotka ongelmien ilmaantuessa korjataan siellä.

    t: muzik
     
  16. Universumin Keisari

    Universumin Keisari

    Liittynyt:
    1/9/04
    Viestit:
    207
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Desire Z / Elisa
    Powermillin huollon käytön lopetin siihen kun aikanaan sx1:nen oli siellä kuukauden. Tuli takaisin vikaselosteella "kosteusvaurio". Ainoa syy miksi lähetin luurin sinne oli se, että se oli mennyt jumiin enkä saanut yhteystietoja ulos luurista. Ihmettelin kovasti että mitenhän sinne kosteutta olisi päässyt... No ajattelin että v*ttuun ne yhteystiedot sitten, kyllähän ne aikaa myöden takaisin kertyy.

    Avasin luurin, löysin vähän pölyä, mikä kummastutti, luulisi huollossa lähtevän pölyt kiitämään luurin sisältä. No paineilmalla puhalsin sisuskalut ja kuoret puhtaiksi jonka jälkeen kokosin luurin, softasin viimeisimmän firmiksen ja kas luuri toimi täydellisesti. (itseasiassa toimi seuraavat kaksi vuotta kunnes myin sen) Lähetin sitten reklamaation Powermilliin, olivathan he veloittaneet parikymppiä puhelimen tarkastuksesta. (vian toteamisesta) En ole tähän päivään mennessä kuullut kyseisestä firmasta yhtään mitään...

    Jäi todellakin kiinnostamaan millähän siellä nuo kosteusvauriot todetaan, itse kun en huomannut mitään siihen viittaavaa...
     
  17. Kaljamaha

    Kaljamaha Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    28/3/07
    Viestit:
    7575
    Tykkäykset:
    1172
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    22. päivä tuli telkkari takaisin kotiin, huoltamattomana.

    Huoltolapussa lukee näin:

    Suoritettu työ: Kyseistä vikaa ei saatu esiintymään täällä, mutta laitteen ohjelmisto päivitetty.

    Tuohon päivitykseenkin on aika jännä tarina..
    Kun se samainen "huoltaja" soitteli viimeisemmän kerran 21. päivä että vikaa ei löydy, niin puhelun loppupuolella muistin yhtäkkiä kysyä häneltä että "onko siihen olemassa uudempaa ohjelmistopäivitystä". Tähän hän vastasi että "aijoo, en ole edes huomannut katsoa".
    Eli vähän tuntuu siltä että koko telkkari oli lojunut siellä sen kolmisen viikkoa ja kukaan ei ole koskenutkaan siihen!

    Että tällaista Powermilliltä.
     
  18. SV-3310 Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    3/7/03
    Viestit:
    2316
    Tykkäykset:
    19
    Meillä oli ollut Iiyaman TFT-näyttö Powermillillä huollossa muutaman viikon, soitin missä viipyy kun lähetettäessä sanoivat että helppo ja nopea homma. Vikaa ei kuulema löytynyt ja oli jätetty odottamaan että katsotaan tarkemmin. Tuli sitten n. viikon päästä tiedolla ettei ilmoitettua vikaa löydetä. Vika näkyi kyllä taas täällä mutta annettiin olla kun ei varsinaisesti häiritse.
     
  19. stume

    Liittynyt:
    30/9/02
    Viestit:
    491
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Apple
    Itse voin kertoa rehellisesti että mielummin ostan uuden puhelimen kuin odottelen sitä Powermilliltä takaisin, sama koskaa samsungin tuotteita.

    Mistään ei ole varmaan saannut niin täysin onnetonta huoltotoimintaa kuin Powermillistä, saatana puhelin majailee siellä kuukauden, tulee takaisin niin on pelkästään softattu, eikä korjattu.

    Eli mitä opin tästä, ei kannata odotella sitä puhelinta enään huollosta, osta vain uusi tilalle.
     
  20. meisseli

    Liittynyt:
    1/5/06
    Viestit:
    114
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Desire - Saunalahti
    Täällä kävi sampan puhelin powermillissä huollossa puhelujen katkeamisen takia. Puhelin ei myöskään pysynyt päällä ja kenttä hävisi usein kokonaan. En ole huoltomies mutta kuulosti kontaktihäiriöltä. Kävi powermillillä kaksi kertaa, eivät olleet tehneet sille mitään, eivät edes softaa päivittäneet. Puhelin oli reissussa n. 2kk
     

Jaa tämä viestiketju