1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

salakuuntelu

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja kallekustaa, 9/1/09.

1. kallekustaa

Tykkäykset:
    0
    Olen ihan tietämätön näistä asioista, mutta mutta... Voiko kaikkiin kännyköihin asentaa sellasen salakuunteluohjelman? Siis jos ei ole sellasta torjuntahommelia. Mitä tietoja puhelimesta, johon salakuuntelun haluis asentaa, täytyy olla? Mulla on Nokia 3110, onnistuuko siihen? Mistä voin tietää jos siihen olis sellanen laitettu? Puhelinta on varmasti voitu räpelöidä mun tietämättä.

2. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Melko huono provo tämä viesti...

3. kallekustaa

Tykkäykset:
    0
    tää ei oikeesti oo PROVO! Ei kaikki oon mitään kännykkä asiantuntioita. Mä en tiedä ja luulin, et täältä vois kysyy. Kirjauduinkin oikein vaivalla! Googletin asiaa ja sieltä löytyy kaikkia "flexi.."-ohjelmia. Mut kun en tajuu niistä mitään...

4. kimmo Vieras

Olet ehkä katsonut liikaa agenttileffoja? Puhelimen "salakuuntelussa" ei asenneta mitään mikrofonia päätelaitteeseesi, vaan se onnistuu ihan ilman sitäkin ja minkä laitteen kohdalla hyvänsä.
    Vaatii vaan, että sinua epäillään jostain rikoksesta ja oikeuden luvan.

5. Purkki^

Tykkäykset:
    4
    ei mtn :)

6. kallekustaa

Tykkäykset:
    0
    Symbian-ohjelmistolla toimiville matkapuhelimille on löydetty ensimmäinen vakoiluohjelma, mutta kysymys on varsin hämmentävästä tapauksesta. Flexispy on kaupallinen ohjelma, jolla voi tarkkailla esimerkiksi puolison matkapuhelimen kaikkea liikennettä ja jopa salakuunnella reaaliaikaisesti mikrofonia. F-Secure luokittelee ohjelman useammastakin syystä troijalaiseksi, ja poistaa sen puhelimesta.

Syyttäkää mua tyhmäks tai mikskä vaan, mut veikkaampa, että olette joskus itsekin olleet tietämättömiä ja jostain on aloitettava. ihan jos haluatte, että rautalangasta väännän, niin aloitetaan siitä, että olen avioeron kokenut ja sen verran rankalla kaavalla, että minulla on SUURI syy epäillä ex-miestä vaikka mistä. Epäilen salakuuntelua hyvällä syyllä, mutten tiedä onko se todellisuudessa mahdollista. En jaksa enkä halua selata kaikkia 2500:aa osumaa, jotka google antaa aiheesta, joten ajattelin, että täällä olisi herrasmiehiä tai -naisia jotka vastaisivat kysymyksiini.

7. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    No, oli tämä provo tai ei, niin jos sulla on Nokia 3110, niin takaan ja alleviivaan ettei sitä pysty ohjelmallisesti salakuuntelemaan aviomiehesi toimesta. Voin melkein taata, ettei sinne luuriin ole myöskään mitään fyysistä mikrofonia asennettu.
    Olet oikeassa, että osaan symbianluureista voi asentaa käyttäjän tietämättä ohjelman, jolla pystyy salakuuntelemaan ja nauhoittamaan toisen puheluita jos vain saa tämän kohdehenkilön puhelimen käyttöön...
    Sulla ei kuitenkaan ole mitään pelkoa 3110:n kanssa.

8. kallekustaa

Tykkäykset:
    0
    Kiitos vastauksestasi! Ongelma olikin se, etten tiedä mikä on tää "symbian-puhelin" ja mikä ei (tai mitä pirua se edes tarkoittaa...). Ja onko sillä edes mitään väliä... Ei se ole meille pulliaisille helppoa ottaa selvää näistä termeistä, jotka teille ammattilaisille on arkipäivää. Eikä sitä oikein kehtaa mennä mihinkään Elisan palvelutiskille kyselemään. Halusin kuitenkin sulkea pois tämän vaihtoehdon. Olo helpottui heti.

9. kimmo Vieras

Koska kokemusta ei ole, voin sanoa korkeintaan että epäilen isoksi kusetukseksi koko touhua.
    Ihan alkuun toivoisin että istuisit alas ja hengittäisit syvään hetken aikaa..koeta rauhoittua.
    Koko elämäntarinaasi ei täällä tarvitse kertoa..vastauksia kysymyksiin tulee muutenkin, jos vaan joku niitä vastauksia tietää ja haluaa kertoa.
    Koitan nyt hieman rauhoittaa sinua, tiedä miten siinä onnistun..itse olen hyvin epäileväinen koko ohjelman suhteen..en väitä olevani mikään alan professori, mutta itseäni ihmetyttää suuresti, miten ko ohjelmalla voitaisiin kuunnella määrättyä puhelinta.
    Ehkä omilla pohdilloinnani niin väliä, mutta toivottavasti auttaa, kun kerron että ko ohjelma tarkoitettu series60-luureille, omaan luuriisi sitä ei saa edes asennetuksi, vaikka kuinka koittaisi.
    Voit siis olla huoleti, ex-miehesi on(toivottavasti(?)) vain exä, eikä vakoile sinua, tahi puheluitasi.

10. kallekustaa

Tykkäykset:
    0
    Buahahaa! Kiitti sulle vuoden koortinaattori. Mä meinasin just alkaa kertoo mun vaikeesta tätisuhteesta. Mut tää on ihan ihan hyvää harjotusta teillekin... Me jotkut ollaan vaan tyhmempiä.

11. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4676
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Tuo Kimmon tittelilitania senkun kasvaa.

12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kyse ei ole vakoiluohjelmasta vaan aivan muusta (hyötyohjelmasta), mutta hyvilläkin asioilla voi tehdä pahaa.
    Ko. softasta juttua varmaan jossain ketjussa.

Jos salakuuntelua pelkäät niin sen teoreettinen tekninen mahdollisuus riippuu lähinnä siitä jonka sinua epäilet salakuuntelevan, ei niinkään siitä onko sinulla S60 vai vanha 3310.

Kannattaa kääntyä jonkin (tieto) turvallisuus alan konsultin puoleen.

13. Digitales

Tykkäykset:
    0
  14. zimon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eiköhän sen puhelimen piilotetulla sovelluksella tehtävän salakuuntelun paljastaisi puhelinlasku, tai ainakin puheluerittely. Tiedot pitää siirtää puhelimesta eteenpäin jotenkin, jolloin puhelimen piilotettu softa joko soittaa tallennuspalveluun ja tallettaa salakuunnellun puhelun sinne, tai lähettää GPRS:n tai GSM-data-yhteyden kautta tiedoston palvelimelle. Jos tietää ettei tiettyinä päivinä varmasti ole itse datapalveluja tarvinut, ja silti dataa liikkunut, niin jotain hämäräähän asiassa on.

Hankalampi tietysti huomata jos vakoiluohjelma siirtää tiedostot piilotetuilla Bluetooth-yhteyksillä jonnekin lähelle (seinän sisään piilotettuun BT-reittittimeen tietysti)

15. tmm

tmm Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    77
    Puhelinmalli:
    One+2 ja Nexus 4
    S60 laitteen salakuuntelu on maailman helpoin ja yksinkertaisin juttu. Ei tarvita muuta kuin (1) oikea softa, (2) pääsy puhelimelle asentamaan se ja (3) keino saada puhelut siirrettyä.

(1) softaksi mikä vain, joka nauhoittaa puhelut puhelimen muistiin. Näitä on, kaupalliset maksaa 15€.

(2) asennukseen menee vajaa minuutti

(3) osa sofitsta jättää puhelutiedot puhelimen muistiin. Jos S60 puhelimessa on vaikka 2 gigan muistikortti, niin mahtuu siihen vuosien puhelut aivan kepoisasti. Osa softista tarjoa mahdollisuuden ladata ne tiedot (=koko nauhoitettu puhelu) omalle palvelimelle. Tämä menee vaikka 3G tai WLAN-verkon kautta.

Eli mahdollista on ja helppoa. S40 laitteissa ei onnistu, koska niissä ei ole muistia mihin ne puhelut tallentaa.

Omassa puhelimessa (E90) ko. softa asennettuna, mutta toiseen käyttötarkoitukseen. Joka puhelu nauhoitetaan automaattisesti ja täysin huomaamatta.

16. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos asiaa lähestyy sillä että puhelut tallennetaan muistiin, niin samanlailla S40 koneissa on muistikorttipaikat (aivan kehitysmaamalleja lukuunottamatta), kuin S60 koneissa. Tosin javakikkuloilla (S40) ei vielä hienoja nauhureita tehdä. mutta osaavathan monet luurit natiivisti nauhoittamisen ...

17. hookoo_

hookoo_ Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    31
    Itse etsiskelin tuollaista nauhoitussoftaa ihan hyötykäyttöön, koska usein tulee puhuttua ns. vauhdissa tärkeitä puheluita ja silloin on vähän vaikea tehdä muistiinpanoja. Olisi siis kiva jos voisi vaikka jollain pikanäppäimellä käynnistää nauhurin ja sitten myöhemmin kuunnella ne sieltä ja kirjoitella ylös. Mutta eipä niitä tosiaan löytynyt. Kaikki mitä testailin aiheutti sellaisen piippausäänen toisen puhujan korvaan.

18. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Vakio nauhuri taisi vielä tuossa mallissa startata pikanapilla.
    Tuo on vakio nahurin ja monen muun ominaisuus, joitain häiritsee ja joitain ei. hyvää siinä musitiinpano tarkoituksessa tietenkin se että tietää että on päällä, eikä vain luule sen olevan päällä.

Nauhureista (S60 3rd) taitaa olla parissa ketjussa juttua, ja listailtu mitkä softat piippailee missäkin luurissa. kannattaa vilasta.

19. zimon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Total Recall ainakin trial-versiossa tekee tuon N95-8GB:ssa ilman piippauksia.

http://www.killermobile.com/newsite...-call-recording-software-for-s60-devices.htm

20. tmm

tmm Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    77
    Puhelinmalli:
    One+2 ja Nexus 4
    KM:n TotalRecall on softa jota käytän. Mahdollistaa tallenteiden "piilottamisen" salasanan taakse myös.

Jaa tämä viestiketju