1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Saksasta tilattu 6820

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Exel, 5/7/04.

1. Exel

Tykkäykset:
    0
    Ostin Saksasta 6820:n kun halvalla sai, ja edelleen olen kauppoihin tyytyväinen. Mutta säästettyjen eurojen "hinnaksi" tuli pari saksalaista omituisuutta. Normaalin qwertyn sijaan kännyn näppis on qwertz-mallia, eli y ja z ovat päinvastaisilla paikoilla kuin standardinäppiksissä, å:n tilalla on ü ja numeronäppäimien shift-komennot (mm. sulut) ovat hieman poikkeavilla paikoilla. Lisäksi puhelimessa on vakiona vain neljä kieltä; englanti, saksa, eesti(!) ja turkki(!). Näppäimistöasettelulle ei liene tehtävissä mitään, mutta ohjelmistopäivitys olisi ajankohtainen, ja kysymys kuuluukin vaikuttaako se mitenkään näppiksen toimintaan. Onko täältä saatavat ohjelmistopäivitykset internationaaleja malleja jotka tunnistavat näppäimistön saksalaiseksi, vai onko mahdollista että ne muuttaisivat softan niin että näppäimistö toimisikin suomalaisen standardin mukaisesti saksalaisesta näppäinasettelusta huolimatta?

2. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Jos suomen kielen päivityksen tuohon tahdot ei näppis sitä täysin vastaa. Näppiksienkin vaihto tuohon onnistuu mut jos kaikki 3kpl vaihtaa maksaa se noin 60€ hiukan paikasta riippuen eli ne on suht koht tyyriitä.

On muutama tuollainen vastaan tullu ja näppiksiä tullu vaihdettua, itse näppiksien vaihto on hiukka hankalaa eli en suosittele itse tehtäväksi.

3. Exel

Tykkäykset:
    0
    Onko ohjelmistopäivitystä mahdollista saada vain osittaisena, eli kännyyn suomenkielinen T9 mutta ei muutoksia näppikseen?

4. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Muistaakseni ei, nyt en kerkee tarkastaa koska työt loppu tältä päivältä mut yritän huomenna varmentaa.

5. Exel

Tykkäykset:
    0
    Jassoo. Ongelma on siinä että näppiksillä on eroja numeronäppäimissäkin. Y:n, z:n ja ü:n muutoksen nyt vielä muistaisi, mutta muut vaatisivat jo muutosta itse näppäimistöön eikä se tuommoisilla hinnoilla kauheasti houkuttelisi.

6. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Eipä oo tuo mahdollista.

Jaa tämä viestiketju