1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sain ME45:n (& M50:n) 24/7 imutuksen toimimaan (ei USB)

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja ronaz, 8/2/03.

1. ronaz

Tykkäykset:
    0
    Moni (?) on varmasti pähkäillyt ME45:n ja M50:n sammumisongelman kanssa. Se siis ilmenee monen tunnin imutusten jälkeen, puhelin vain yhtäkkiä sammuu. Tämä siis yhdistetyllä data- & laturikaapelilla.

Itselläni tämä ongelma esiintyi useimmiten silloin, kun jätin koneen lataamaan siksi aikaa, kun itse olin jossakin muualla. Huomasin, että se sammuu usein ~85 minuutin latauksen (täysiä jatkuvasti) jälkeen. Minulla on laturin ja pistorasian välissä aikakatkaisin (voi lunastaa kaupoista ~10 euron hintaan) ja siinä välit: 3,5 tuntia latausta ja 2,5 tuntia ei-latausta. Tämän ansiosta ei ainakaan akku pääse koskaan loppumaan, sammuminen ei siis johdu siitä.

Koska ~85 minuuttia tuntui olevan se arka kohta, laitoinkin Windowsin (98) omalla "Ajoitetut tehtävät"-toiminnolla FlashGet-ohjelmalle ajastuksen niin, että se lataa 80 minuuttia ja sitten pitää 10 minuuttia taukoa ja taas imuttaa. Lähdin kouluun ja palatessani kotiin sain ilokseni todeta, että ME45 oli vielä päällä ja se oli lataillut ~130 megatavua. Annoin ajastuksen olla päällä ja imutus toimikin noin 32 tuntia putkeen, kunnes yhteys jostain syystä katkesi.

Päätin kokeilla 85 min imutusta ja 10 min taukoa. Sammui 83 minuutin jälkeen :(

Seuraavaksi laitoin 80 min imutusta ja 5 min taukoa. Toimi. Lataili ~30 tuntia ja yli 500 megatavua (kunnes boottasin koneen). En ole vielä kokeillut lyhyempää taukoa.

Vaikeaahan tämä on :)
    Lähinnä on vaikeata löytää latausohjelma, joka osaa automaattisesti aloittaaa imutuksen, kun ohjelma käynnistyy. Mutta Google ja kokemus auttaa.. Ja Windows 98:ssa tuo "Ajoitetut tehtävät"-toiminto oli aika monimutkainen.

Tällä tavallahan se lataa kuitenkin yli 90% ajasta.. toivottavasti tästä oli jollekulle hyötyä. Ei sitten mitään "GPRS-terminaali(/joku muu puhelin) toimii ilman virittelyä 24/7 imutuksissa"-viestejä tänne..tai "hommatkaa ADSL"-viestejä. Kaikkialle ei saa ADSL:ää (kuten esim. tänne).

Huh.

Jaa tämä viestiketju