1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Saa poistaa, ei täällä mitään merkitystä enää

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja nimezis, 1/4/08.

1. nimezis

nimezis

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6
    Raision Myllykeskuksen Sonera Pistesta ostin HF-sarjan n.1kk sitten seuraavana päivänä palauttin sen koska oli epäsopiva, mikä oli kans Nokian virhe. Ei ihan mukisematta mutta kolmontena päivänä sain kuittin tavaran palautuksesta ja lupauksen rahanpalautuksesta 2:ssa päivässä. Ihmettelin miksei voi palautta suora kassalta rahat taikka tehdä hyvityksen samalla VISA-kortilla- EI! Heillä kuulemma oikeudet riittää vaan rahan vastaanottoon. Viikon kuluttua ei mitään rahaa näkynyt tililläni eikä kuukauden pästä. Soittelin kuluttajaviranomaisille ja Turun toimistosta sanottiin ettei tämä mikään rikos olekaan, ettei yritys palautta rahaa. Olen joksekin toista mieltä ja aikoon tehdä rikosilmoituksen, vaikka kutsumalla poliisipartio paikkan päälle. Niin kuin ravintolassa yleensä tehdään ellei asiakas suostuu maksamaan laskunsa. Mitä mieltä Te olette onko muita keinoja?

2. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Kannattaisiko kuitenkin olla yhteydessä vaikka myymäläpäällikköön tai alueen liikkeistä vastaavaan henkilöön. Voihan olla että asiassa on tapahtunut tahaton virhe.

Niin ja jos et tiedä kuka vastaava on, niin soita sinne liikkeeseen ja kysy...tai mene paikan päälle.

3. tuotanur

Tykkäykset:
    9
    Mitäs siellä liikkeessä sanottiin silloin viikon tai kuukauden päästä kun ei rahoja oltu palautettu?
    Viestissäsi kerroit olleesi yhteydessä ainoastaan kuluttajansuoja-asiamieheen, olet kai ollut kuitenkin aktiivisesti yhteydessä myyjäliikkeeseen?

4. puhuja

Tykkäykset:
    1
    Aika kärkevää tekstiä. Kyseessä luultavasti inhimillinen erehdys, kenties myyjä ollut ollut vielä kokematon eikä rahanpalautus onnistunut toivotusti. Eli liikkeeseen yhteys ja selvittäkää tilanne asiallisesti, näin saadaan paras tulos.

5. Messenjah

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N95 / dna
    Aprillia?

6. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Ihmeellistä toimintaa kyllä on, jos ei rahanpalautus onnistu tai osata tehdä. Kannattaa olla yhteydessä myymäläpäällikköön tai muuhun kyseisen liikeen esimieheen. Poliisia tuohon on kyllä turha sotkea..

7. nimezis

nimezis

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6
    Liikessä leviävät kädet ettei heidän moka vaan talontapansa.
    Eikös viestissäni lukee että kävin siellä x2 ei kai huvikseen. Vasta sen jälkeen tein soitto kuluttajasuojaviranomaisille ja heille jälleen kerran. Ei ole muuten eka kerta kun samassa liikessä tappelin rahanpalautuksesta. Olen jatkossa viisampi enkä osta mitään. Kun siinä jus vaihtunnut porukka jonkun aika sitten ajattelin että "paha miehistö" kenkän saannut mutta nuorempi sukupolvi kun villeja suseja, eivät tiedä mitään mistään eivätkä halua tehdä mitään.

Siinähan se että eka kerta juuri viittasin siihen että mahdollisesti virhe- ei sitkeästi puolustautunneet omija tapoja. Ja liiken pomo nimenoman antoi käskyn palauttaa rahat.

Ei olekaan valitettavasti, tänään soittin heille kun neuvoi kuluttajavirkamies- tolkutta, "hieno juttu"-lausunto mun muuassa kuuluu mihin vastasin ettei minusta mikään hieno.

8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jutusta ei oikein saa selvää mitä touhuttu, mutta ymmärsin että kaupan purusta pääsitte sopimukseen vasta viimeseisellä käynti kerralla. Myyjälle kaupan purku on toki vapaaehtoista, ellei se liity myyjän virheeseen jote se ei voi/halua muuten korjata, kuvauksen perusteella ei siitä kuitenkaan kyse.

Toki jos joku rahat luvannut palauttaan, niin silloin on palutettava (ellei ilmene jotain "uutta"), jotkin liikkeet palauttavat rahat käteis kassasta, jotkin tilille. monesti myös annetaa lahjakortti tai vastaava. Jos tilille palauttamisesta kyse, niin paripäivää kuullostaa aika nopealta, mutta toki myyjän tyhmyyttä jos likaa lupailee.

Mutta jos rahat on luvattu palauttaa, ja normaalit pankkiyhteydet, niin jos parin viikon sisää ei ole kuulunut, jos hoppu niin kanattaa ilman muuta olla yhteydessä palautuksen luvanneelle, jos rahoja ei ala senkään jälkeen kohtuullisen ajan kuluttua kuulumaan eikä saa riittävää selitystä niin kannattaa ilman muuta hakea selkänöjaa kunnallisilta kuluttajaneuvojilta.

9. nimezis

nimezis

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6
    Myymmälän päälikkö nimenomaan antoi määräyksen rahanpalautukseen, sen jälkeen nuorempi neiti seuramalla A4 kokoista, 2 sivullista palautusohjeita naputtelii mun hk. tiedot, mukaan lukijen tilin nro. ja henkilötunnus, mikä ihmetyttii kovasti mua kun kyse on 25eurosta.
    Olen joksekin sitä mieltä että mua huijattu ja kai myyjä tekee äkkiä soiton poliisille jos saa hiihasta varkan kiinni mikseipä minä? Ja lain edessä kaikki ovat tasavertaisia, huolimatta sitä firma vai yksityinen kysessä, isokokoinen taikka pieni. Huijaus on huijaus. En jäksa vaan tapella enää nuorempi sukupolven kans , hermot menii ja kun kuluttajaviranomaiselta ei tullut apua niin minkäs tein? Kun vaan ei siedetä kun huijata ketään niin rokotetaan vähän hyvijä tapoja Soneralle.

10. nimezis

nimezis

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6
    HF-pakkauksessa lukii "...yhteensopiva Nokian E51..."-kanssa, käytössä oikea kuuloke ei lähtennyt toimimaan lainkaan. Eli HF-sarja kuten kävi ilmi myöhemmin ei ollut yhteensopiva sen puhelimen kans.. ja myymmälän pomo sanoi että Nokian virhe, ja käskyi palauttamaan rahat, mutta vasta kolmantena päivänä, tätä ennen tappelin tyhmija tonttuja vastaan.

11. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Henkilötietojen ottaminen ja kuittaus on tavanomaista jos palautellaan rahaa, tilinumero on toki myös tarpeen jos tilille palautetaan.

Kirjoituksessa ei oikein selviä että mitä on vastattu hyvityksen viivästymiseen, jutussasi ei edes selviä kuinka kauan tuosta on, viimekuussa vai aikaisemmin?
    Kuluttaja on vahvemmassa asemassa kuin kauppias.

Ilmeisesti jutusta on jäänyt jotain kertomatta, tai ei ainakaan voi suraan ihan tuollaista päätellä.

12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Juttu saa uusia ulottuvuuksia.
    Eli tiedustelit myyjältä nimenomaan E51lle kädetvapaana sarjaa? Myyjä myi yhteensopimattoman tuotteen? Silloin toki toimivan korvaavan tuotteen toimittaminen tai kaupanpurku. Ihan uteliaisuutta, mikähän HF sarja kyseessä?

13. nimezis

nimezis

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6
    myyjä oli tosi kokematon , ei suostunnut palauttamaan mitään eikä tekemään. Oli tosi vaikea seurustella sen kans, yhtähyvin vois puhua puhelinvastajalle. Toinen kerta kun kävin oli pomo paikan päällä ja asia lähtii liikkele, kolmas kerta kans oli tämä "puhelinvastaja" joka osaa vastaanottamaan rahat muttei palauttamaan. Ja tänään sit 4 kerta ja onpas sattuma taas "puhelinvastaja" oli paikalla joten keskustelu heti menii umpikujalle.

14. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Tieto?
    Vaikea saada selvää kuvaa kirjoituksesti perusteella.
    Siis kolmas käynti kertako oli se jolloin tiedot palauttamista varten otettiin? Tietojen ottaminen tapahtui, viimekuussa? alkupuolella?
    Kykenittekö sen verran keskusteleen, että saitko mitään kommenttia? (Oletan että asiallisesti sait asiasi esitetty)

15. nimezis

nimezis

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6
    Kyllä näytin sille E51, oman puhelimen ja kysyin onko tämä sarja yhteensopiva? Ja ostin silloin Nokia HS-45 -musiikkikuulokkeet ja AD-54-kaukosäädin + joku AD 2,5->3,5mm sovitin en muista sen koko sarjan nimeä mutta kuitissa on merkattu. E51 ymmärtäkseni tulkitsee sen mono sarjaksi ja tietysti oikea kuuloke ei toimi. Sama sarja kuten N81:ssa+ se sovitin. HF-sarjan päälle oli painettu yhteensopiva .....E51...... siinä oli paljon muuita malleja. Ja unohdin kertomaan että kävin oston jälkeen Nokian valtutetussa huollossa (RadioTrimmeri) ja sieltä mua kännetin myyjälle, siitä koko tarina lähtii liikkele.

16. nimezis

nimezis

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6
    1-kerta, reklaamaatio käynti, 4.03.2008 en saannut mitään
    2-kerta joskus 6-7.3.2008 -otettiin hk.tiedot, palautin HF-sarjan ja sain lupauksen että rahat ovat tulossa 2:ssa päivässä tililleni.
    3-kerta, noin 2 viikon kuluttua ostoksesta, ovat tarkistanneet mun hk.tiedot ja totesivat ettei asia kuollut siihen, odottakaa rauhassa.
    4-kerta tänään soitin sille ja kerroin mitä mieltä olen heistä ja lisäsin että huomenna olen tulossa rikosilmoituksen kans. kädessä.

No nyt tullut soitto Sonera Pistesta ja kas "puhelinvastaja/myyjä" sanoi että joku kämmi tapahtunnut ja että rahat ovat tililläni täällä viikolla. Eikä mitään pahoiteluja eikä anteeksia ees. Että sellaista Soneran palvelua. Tä on muuten 3 -lupaus/kk että rahat ovat tulossa... surkeita pellejä.

17. adapter-

Tykkäykset:
    5
    Jatkossa kun kirjoittaa tälle foorumille, kannattaa pitäytyä asiatyylissä, eli ala-arvoiset ilmaisutavat kannattaa unohtaa.

Tämä ketju siiretty "matkapuhelimet" osastoon, jonne se paremmin kuuluu.

Olen pahoillani, että Sonera Pisteen toiminta ei ole täysin täyttänyt odotuksianne. Hyvitykset tehdään aina taloushallinnon kautta ja jossain kohtaa on nyt syntynyt katkos. Olen pahoillani, jos tästä on koitunut teille ylimääräistä vaivaa. Palautus tullaan tekemään pikaisesti tilillenne.

18. nimezis

nimezis

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6
    Jatkossa kun kirjoittaa tälle foorumille, kannattaa pitäytyä asiatyylissä, eli ala-arvoiset ilmaisutavat kannattaa unohtaa.

jospa tiesit kuinka "ala-arvoiset" ne käynit tuolla pistellä ovat kun joudut monesti pyytämään omia.

Olen pahoillani, että Sonera Pisteen toiminta ei ole täysin täyttänyt odotuksianne.

ei todellakaan! Ja kyllä nyt kaikki työkaverit kartuttavat sen liiken, Turku on aika pieni kaupunki, joten tieto kulkee nopeasti puskaradiolla.

Hyvitykset tehdään aina taloushallinnon kautta ja jossain kohtaa on nyt syntynyt katkos. Olen pahoillani, jos tästä on koitunut teille ylimääräistä vaivaa. Palautus tullaan tekemään pikaisesti tilillenne.

saatte tehdä sen hyvityksen vaikka maailmaan pankkin kautta, asiakkalle ei pitäis koeta tästä mitään vaikeuksia.

19. mobiilisti Vieras

Olen kyseisessä Pisteessä asioinut useasti ja aina on hommat hoituneet mallikkaasti. Jos sen henkilökunnan kanssa saa aikaan riidan, niin kannattaa katsoa peiliin! Vanha suomalainen sanonta kuuluu, että 'niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan'!

20. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kuvailit joitain myyjiä varsin arveluttavasti
    Viestissä, Et kertonut kysyttäessä onko väitteesi faktaa ja onko silloinkaan sellaista minkä saa julkaista?
    Jos väite on perätön niin, no varmaan arvaat mitä se voi tarkoittaa, varsinkin jos muilla kuvauksilla henkilö yksilöityy. Arveluttavaa siinäkin tapauksessa jos pitää paikkansa.

Ok, juttu muuttuunut kovasti aloituksesta.
    Kuullostaa vähän oudolta, kaukosäätimen toiminnoissa voisi kuvitella olevan eroja, mutta perinteisesti mono tulkinnat kuuluvat kahdesta napista, mutta monona.
    En ole ko. hf viritystä kokeillut, mutta muistelen että ko luurissa kyllä tiettyjä plugi juttuja kokeillut, enkä muista mitään outoa

Jaa tämä viestiketju