1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

S7 vai 6S

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja epv2, 20/3/16.

1. epv2

epv2

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    7 Plus
    Nexus 6P tuntuu jo liian tutulta ja jotain muuta pitäisi saada tilalle. Ennen ei 5 tai 5S iskenyt, mutta nyt alkanut 6S kiinnostamaan jostain kumman syystä. Eipä tarvitsisi säätää käyttöjärjestelmää vähn väliä, kun se on niin rajattua iOS:ssä :D

Edellinen oli S6, jonka takia taas S7 kiinnostaisi enemmän pienen koon ja raudan takia.

Näytön pitäisi kuitenkin olla pienempi kuin tässä 6P:ssä, että saisi jotenkin käytettyä myös yhdellä kädellä.

Entten tentten? :confused:

2. FelluRan

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Itse olin ostamassa S7 mutta kun huomasin että sen kuvat ovat 4:3 eikä 16:9 se oli aikamoinen dealbreaker. En ymmärrä miksi Samsung päätti näin.

3. JAK Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    254
    Eikös tuo 4:3 ole vanha 10 kuva koko? Eli ns vanha standardi.

4. emerik

emerik Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    28
    Puhelinmalli:
    LG G3
    Applessa on myös 4:3. Tuo 16:9 on aika huono ratkaisu pystysuunnassa, jos jossakin kamerassa on tuo kuvasuhde.

3:2 taitaa olla se perinteinen (Filmi).

5. FelluRan

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Mutta jos haluat tehdä ammattilaisvideoita niin sitten tuo 16:9 on ainoa ratkaisu siihen.

6. Nightuser

Nightuser Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2123
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S4 Black Edition
    Saahan sillä S7 otettua 16:9 kuvia. Tuottoin kuvat ovat 9.1M. Laatuun se ei juurikaan vaikuta..

7. jehu

jehu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    29
    Puhelinmalli:
    iPhone 5S
    Mikäli olisin hankkimassa puhelinta hintaluokassa +500€, niin itselle olisi helppo valinta iPhone. Hyvät käyttökokemukset historiasta vaikuttaa omaan mielipiteeseen. Mielestäni Android-leiristä saa erittäin hyvän vaihtoehdon max. 400€, niin en maksaisi niistä vaihtoehdoista enempää. iOS on sulkeutuneisuudestaan huolimatta edelleen paras mobiilikäyttöjärjestelmä käyttömukavuudeltaan, mutta tämä ei ole fakta vaan ainoastaan yksi mielipide.

Itse en ollut kiinnostunut iPhone 6/6S puhelimista, koska mielestäni ne ovat liian kalliita suhteessa nykykyiseen Honor 7 puhelimeeni. 6S kelpaisi ja olisi mielestäni Honoria parempi, mutta ei niin paljon parempi mitä hintalappu sanoo. Uusin iPhone SE puolestaan kiinnostaa hyvinkin paljon, mutta ostoa täyttyy miettiä sillä sitten joutuisin taas kahden puhelimen käyttäjäksi, kun nyt menee yhdellä.

8. eihajua

Tykkäykset:
    2
    Olen itse myös päivittämässä ja vaihtoehtoina on 6s plus ja Samsung Galaxy7 Edge. Minulla on ollut monta androidia ja monta iPhonea ja Lumioitakin läjä. Android on oma suosikkini, mutta olen sen verran ADHD etten pysty yhtäkään päivää olemaan ilman uutta launcheria taikka erilaista kotinäkymää saatikka taustakuvaa. IOS:n kanssa mieli rauhoittuu, mutta muokkaamattomuus tekee sitä hiukan boring. Erilaisuuksista huolimatta juuri tällä hetkellä olen kääntymässä Edgen puoleen ja syynä on lähinnä iPhonen bugit. Vanhat Nexukset (5 ja 7) toimivat edelleen kuten uutena eikä niissä ikinä ole ollutkaan mitään vikaa, mutta iPhone 5s ja 6 vaihdettu jo kertaalleen (onneksi takuuseen). Myös kaikenmaailman jäätymiset ärsyttävät omenassa. Muulla perheellä on lähinnä iPhonet käytössä ja ekosysteemi muutenkin sinne kallellaan.

Taitaa käydä niin, että vasta kaupasta tallustettaessa näkyy mikä luuri on kourassa.

Jaa tämä viestiketju