Ihmettelin tänään kun taskustani kuului ihme ääniä, ja ottaessani S55:n esille kuului viesti: "valitsemanne numero ei ole käytössä" jne. Vaikka näppäinlukko oli päällä oli puhelin kuitenkin onnistunut soittamaan numeroon #808. Ilmeisesti tuo yhden näppäimen näppäinlukko ei ole toimiva ratkaisu. Varsinkin jos puhelin jää auki eikä siihen pysty soittamaan. Ei taida olla tuohon muuta keinoa saada näppäinlukko pysymään varmasti kiinni.
Mikä hitto se on? Siis aukeaako näppäinlukko yhdellä näppäimellä?! Ei juma, eihän sellasen kans vois elää! Onkohan m55:ssä myös tuollainen? =( Mut mun tietääkseni m55:ssä on joku jutska, et kun näytönsäästäjä on päällä, niin siitä ei pääse valmiustilaan ilman salasanaa.. Ei kyllä aja ihan näppäinlukon asemaa.
Kaikissa siemensseissä on näppäinlukko niin että painetaan pari sekkaa pohjas #. Auttaasko automaattinen näppäinlukko mitään tohon ongelmaan?
Joissain malleissa piti ensin pitää # pohjassa ja sitten hyväksyä näppäinlukon aukaiseminen. Tais olla me/s45 joissa oli noin. Ei minulla ollut mitään ongelmaa s35:n näppäinlukon kanssa. Siinä oli juuri tuo yhden näppäimen näppäinlukko.
Eipä ole minullakaan ollu mitään ongelmaa m35:n kanssa, mutta onko näissä uudemmissa erilaiset, kovemmat näppäimet? Tuosta m35:sta ei mielestäni voi saada näppäinlukkoa auki taskussa, tai en ole sitä ainakaan saanut vaikka se kokoajan osuukin kaikkiin kulmiin...
Juu... itselläni on juurikin s55 eikä minulla ole ollut mitään ongelmia näppäinlukon kanssa. Itse pidän juurikin tuosta yhden napin systeemistä.
Kyllä mulla ainakin toimi toi Siemenssin näppäinlukko paremmin kun nokialaisella. Jos ei pidä mitään kireitä housuja, niin ei ne näppäimetkään sillon kovin herkästi painaudu muutamaksi sekunniksi pohjaan ja aukaise näppäinlukkoa. Itse siis pidän enemmän Siemenssin kuin Nokian näppäinlukosta. Edellisillä Nokioilla näppäinlukko aukesi lähes päivittäin taskussa ollessa.
Muistaakseni ihan alunperinkin oli tuo # pohjaan, sitten oli muutama 'väli-malli', joissa piti vielä vahvistaa avaus, jonka jälkeen taas palattiin alkuperäiseen systeemiin.