1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

S55:n sähköpostin asetukset

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja ToniTu, 9/5/03.

1. ToniTu

Tykkäykset:
    0
    Terve,

Olen yrittänyt saada sähköpostin toimimaan suoraan puhelimelta niin, että S55:n hakee firman palvelimelta IMAP4 laatikosta postit suoraan puhelimeen. Ymmärtääkseni tämä on mahdollista. Korjatkaa jos olen väärässä.

Ongelmana on se, että puhelin herjaa yhteysprofiilin valinnan yhteydessä seuraavaa (Viestit-asetus-sähköposti-yhteydet) "Yhteystietoja ei ole asetettu". Kuitenkin ko yhteysprofiiliin on laitettu kaikki "Käyttäj. aset." ja "S-postiaset." asetukset. Kohdassa "Käyttäj.aset" operaattorina on firman dialup numero kaikilla tarvittavilla asetuksilla (loin sen kohdassa Asetukset-tiedonsiirto-data-asetuks.-Mail, Java, Rms.). GPRS on ruksattu pois, sillä kysymyshän on dialup yhteydestä.

Eli onko kenelläkään tullut moinen vastaan?

2. cheesepoff

Tykkäykset:
    0
    Enpä tiedä olenko täysin oikeassa, mutta minun käsityksen mukaan yhteys postipalvelimelle on muodostettava internetin yli. Toisin sanoen käyttäessäsi dialup-yhteyttä, sinun pitää määrittää CSD-asetuksiin jonkin internetpalveluntarjoajan soittosarja ja sen asetukset.

Järkeilin näin, koska tietokoneen modeemillakaan ei soiteta suoraan s-postipalvelimelle, vaan ensin yhteys luodaan nettiin... korjatkaa jos olen väärässä. Mutta kokeileppa vaikka oman nettioperaattorisi modeemisoittosarjalla. Ainakin itse pääsin kerran tällä tempulla posteja lukemaan, kun gprs temppuili.

3. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    On niitä RAS -palveluja käytetty kauan eli otettu suora dial-up palvelimessa kiinni olevaan modeemiin. Monesti niistä on myös pakotettu takaisinsoitto päällä.

4. cortex

Tykkäykset:
    0
    Minä käytän GPRS-yhteyttä, mutta se ei liene tässä olennaista. Minäkin sain saman virheilmoituksen, kun en ollut asettanut POP3-palvelinta, vaikka käytänkin IMAPia. Eli S55:n softaversiossa (05) on bugi, joka ei salli POP3-kenttää jätettävän tyhjäksi, vaikka käyttäisikin IMAP-palvelinta. Laitoin POP3-kenttään IMAP-palvelimeni nimen, jolloin sähköpostin tarkastus onnistuu.

Minä en kuitenkaan pysty lähettämään postia, sillä tässä yhteydessä puhelin jostain kumman syystä ilmeisesti tarkastaa POP3-palvelimen tiedot (saan lähetettäessä ilmoituksen POP3-palvelimeen ei saatu yhteyttä), vaikka STMP-palvelin on täysin eri eikä vaadi autentikointia... Onko jollakin muulla sama ongelma?

Käsittääkseni tämä ongelma on korjattu softaversiossa 11, mutta en tiedä missä päivittäisin puhelimeni, koska minulla ei ole datakaapelia. Pitäisikö minkä tahansa Siemens-jälleenmyyjään tehdä tämä (vaikka olen ostanut puhelimen netistä)?

5. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mulla olis päivitys koneella ja datakaapelikin peräti mutta saako sen varmasti päivittää itse on se kysymys?

6. cheesepoff

Tykkäykset:
    0
    Saa.

7. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mistä tiedät? Faktapohjaa? Täällä on puhuttu aiemmin puolesta ja vastaan...

8. cheesepoff

Tykkäykset:
    0
    YIT Primatelin huoltomies, Siemensin helpdesk ja lukuisat matkapuhelinmyyjät ovat näin todenneet. Lisäksi voisin kuvitella, että valmistaja ei jakelisi ohjelmistoja omilla sivuillaan, mikäli se olisi hiemankin kyseenalaista...

9. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Kiitoks, letkua kiinni sitten vaan...

10. ToniTu

Tykkäykset:
    0

Jaa tämä viestiketju