1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

S55 BT dial-up nopeus vain 16kbit/s ja irda >40kbit/s

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja sallad, 11/4/04.

1. sallad

Tykkäykset:
    0
    Onko kukaan saanut Bluetooth dial-upin S55:lla toimimaan downloadissa vauhdikkaammin kuin 16kbit/s? IrDalla toimii useimmiten >40kbit/s, mutta BT:llä ei vaan millään. Lukemat on saatu Telian http://w1.970.telia.com/~u97007522/index.htm speedtest-sivuilta. Siemensin omaa gprs dial-up -setuppia en ole saanut toimimaan jostakin syystä ollenkaan vaan olen luonut modeemin ja internet-yhteyden läppärissä erikseen kaikkia eri modeemityyppejä (standard 33.6k, 56k, siemens xkpl) kokeillen. Käytössä Radiolinjan primetime, Soneran GPRS, Socket BT, 3COM USB BT ja IBM T23. Radiolinjan asetukset on tarkistettu webbisivuilta ja variaatioita (soittosarjanrot, at-komennot) kokeiltu myös. Pitäisikös taasen vaan tietää jokin spesiaali DIY kikka tms. kun toi Siemensin oma asennusohjelma ei mulla pelitä? Kaapelista mulla ei ole kokemuksia.

2. kimmo Vieras

Minulla näytti samalla sivulla 31-38kbitin nopeuksia, kun muutaman kerran kokeilin. Käytössä S55, Rl:n gprs, Epoxin BT. Minä taasen en saa luotua "tavallista" puhelinyhteyttä tällä kokoonpanolla, vaan ilmoittaa aina eri virheitä. Siemensin oman "modeemiapuri"-ohjelman sain pitkällisen tappelun jälkeen toimimaan BT:n kanssa ja mielestäni kyseinen ohjelma on syvältä, vaikka tällä hetkellä toimiikin.

3. sallad

Tykkäykset:
    0
    Kiitoksia Kimmo. En olisi ehkä enää edes viitsinyt yrittää ilman sun vahvistusta, että Siemensin oma BT-setup toimii edes jotenkin. Yritin sitten radiolinjalla suunnilleen tusinan yrityksen jälkeen uudelleen suunnilleen näin:
    - IrDa setupin poisto kokonaan
    - Siemens gprs setup bluetooth only
    - PC autobootti asetusten päätteeksi
    - Huomasin, että uuden setupin aikana taustalla oli modeemisetup, joten tarkistin modeemit bootin jälkeen ja totesin, ettei mikään ollut muuttunut -> Modeemin manuaaliasennus (Siemens AG bluetooth modem tms.). Toimivan virtuaali com-portin valinta onnistui kolmannella kerralla Siemens gprs connectia kokeillen. Pari ekaa arvausta saattoivat mennä mönkään muista syistä ts. parin muun puhelimen asetukset tuhoamatta.
    - 3Com sovelluksella tarkistus, että löytää puhelimen
    - Siemens GPRS-sovelluksessa connect pariin kertaan ja puhelinkin kyseli jo salasanaa. Jo kolmannella yrityksellä homma meni loppuun asti ja alkoi kuso kulkea. Kummallista, että suunnilleen joka Siemens gprs connect ruksin kohdalla ainakin 3Com BT:llä piti erikseen syöttää salasana puhelimeen. Syötin aina saman salasanan tai siis numerosarjan. Sekin oli erikoista, että PC:ssä oli aktiivisena 2 eri BT-päätelaitetta 3Com ja Socket pcmcia ja Siemens valitsi sitten sen ensiksi mainitun. En tiedä vielä toimiiko jälkimmäinen ollenkaan.

Suunnilleen tunti meni aikaa ja missään kohdassa en bootannut puhelinta. Vauhti on speedtestin mukaan ainakin >30, mikä on tuplaparannus entiseen. Nyt on ollut jo päällä tunnin verran ja olen tyytyväinen lopputulokseen. Ehkä tarpeettoman vaivalloista, mutta näin se vaan käy ja kukkuu;)

4. kimmo Vieras

Hyvä kun jollekin voi joskus olla jollakin tavalla avuksi..olen ollut huomaavinani, että useimmiten nämä ohjelmat/laitteet saa toimimaan, kun vaan jaksaa/viitsii tarpeeksi monta kertaa yrittää. Tämän kyseisen siemensin tekeleen kohdalla kyllä meinasi usko loppua itseltänikin moneen kertaan, vaikka olen jo 80-luvun puolivälistä lähtien modeemeja käytellyt. Nokian sinisellä(huimat 300bps) imuroitiin basic-pelejä BBS-järjestelmistä, joten siihen verrattuna tämä gprs tuntuu "laajakaistalta". Tosin imuroitavat määrät oli silloin vissiin hieman pienempiä.
    Minun on vaikea enää yksityiskohtaisesti enää edes muistaa miten tuon sain pelaamaan, mutta välillä laitoin jo wintöötin rekisteriin manuaalisesti tuon portinkin. Ohjelma ei sitä sinne tee, vaan joka kerta kun tuon käynnistää, niin tuntuu että käy läpi toistakymmentä virtuaaliporttia. Jotain merkillisen "salaista" koko asennusohjelmassa on, siitä ei pääse esim. alt-tabilla minnekään, itselläni ainakin tuo siemens gprs.ini-tiedosto on täyttä siansaksaa, vaikka siinä on käsittääkseni nuo asetukset ja sitä olisi hyvä päästä manuaalisesti muokkaamaan jne. Jostain syystä sitten vain yhtäkkiä, kun olin tarpeeksi monta kertaa tuon asennuksen ja uninstallin suorittanut, se alkoi pelittää ja nyt on sitten toiminut jo pitemmän aikaa. Tämä vaikuttaa jälleen sellaiselta ohjelmalta, joka jollain voi toimia ekalla asennuksella, joku toinen sitten saa yrittää useammankin kerran ja syytä toimimattomuuteen tuskin osaa sanoa edes idolini petteri järvinen, joka on guru. Ohjelman valmistajan haluaisin kuitenkin tavata ja kysyä mitä hän on ajatellut kun on tämän tehnyt. No, pääasia että nyt toimii ja vaikka en tuota puhelintani saa menemään nettiin "normaalin" puhelinverkkoyhteyden luomisen kautta, niin tulen toimeen tässä vielä hetken aikaa. Sonera on huomannut että metsän keskellä on elämää ja on luvannut kytkeä minulle adsl:n, joten saan unohtaa nämä gprs-systeemit.

Jaa tämä viestiketju