1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

S5, S6, Z3+/Z5, LG4 vai joku muu?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja pikkulisko, 30/1/16.

1. pikkulisko

pikkulisko

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    iPhone 7 128GB rosegold
    Harkinnassa uuden luurin osto. Nykyinen luuri iPhone 5S, joka on palvellut kivasti pari vuotta. Sen verran paljon kuitenkin tulee nykyään surffattua kännykällä että kaipaan vähän isompaa näyttöä, joka kuitenkin olisi vielä käytettävissä tarvittaessa yhdelläkin kädellä. Kuvia tulee myös räpsittyä aika paljon, lähinnä siis tilannekuvia (myös eläimistä) eli pitäisi olla hyvä kamera joka tarkentaa ja nappaa kuvan nopeasti, ilman että menee ihan puuroksi. Nykyään ei tule edes reissuihin otettua muuta kameraa luurin lisäksi... Spotify on myös kovassa käytössä, kuten myös Sports Tracker ja tietysti Facebook. Muuten hankkisin iPhone 6S:n mutta kukkaro ei nyt anna periksi...

Mulla on työpuhelimena Samsung S5, ja ilmeisesti sitä vastaava on nyt tuo S5 Neo. Onko noissa jotain merkittävää eroa S5/S5 Neo ja S6 välillä? Hinta ainakin on melkein tuplat, jota olen myös vähän ihmetellyt. Paljon on tullut surffattua myös Sonyn Z3+ ja Z5, mutta ymmärsinkö oikein että tuosta kamerasta saa irti kivoja kuvia vain jos osaa ja jaksaa hifistellä? Kissa ei taida paljoa jaksaa odotella että räplään asetuksia kuntoon että saan sen söpön kuvan napattua.... :rolleyes: Samoin huolto ei vissiin pelitä takuiden osalta ihan kybällä?

Huawei Honor 7 kävi myös mielessä, mutta ilmeisesti sen kanssa on ollut paljon ongelmia eikä taida yhtään kestää vettä, joten byebye rantakuvat... LG:n puhelimista mulla ei ole mitään kokemusta, mutta tuo LG4 näytti myös osuvan siihen max 600e hintahaarukkaan.

Mulla on nyt iCloudissa tallennustila ja toki jos vaihdan merkkiä niin pitää sitten hankkia joku muu (maksullinen) tallennuspaikka... Saa myös vinkata järkevintä comboa näiden osalta.

Vinkkejä, anyone?

2. Nightuser

Nightuser Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2123
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S4 Black Edition
    LG G4

3. Solmu

Solmu Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    564
    Puhelinmalli:
    Milloin mikäkin
    Kameran puolesta heittäisin minäkin G4. Varsinkin kun tuota tällä hetkellä saa cyberphotosta hintaan 369 muovisena ja 399 nahkaisena.
    Jää vielä rahaa muuhunkin kivaan

4. veetee

Tykkäykset:
    7
    Jep, G4 on kelpo laite. Kamera on hyvä ja rivakka ja sen voi käynnistää laitteen ollessa pimeänä suoraan fyysisestä nappulasta. S6 on hyvä kanssa vaan hintaakin enemmän.

Vedenkestoahan tuolla G4:lla ei ole vaan ei ole S6:llakaan. Sonyista ja Neosta taas löytyy.

5. jrauhala

jrauhala Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    118
    Puhelinmalli:
    Oneplus 3, iPhone 6+
    Android-luureillahan kuvat synkkaa kivasti Googlen driveen. Oliko siellä nyt sen 15 gigaa tallennustilaa. Itsellä käytössä onedrive, joka toimii myös ihan hyvin.

6. zSx Rauhaton jäsen

Tykkäykset:
    838
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Google Drive tarjoaa normaalin 15 gigan lisäksi ainakin kaikille mobiililaitteesta pilveen ladatuille max. 16 Mpix kuville rajattoman ja ilmaisen tallennustilan.

7. b1mpo

b1mpo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    992
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 4
    Se on pakattuna huonompaan tuo rajaton. En ole eroa testannut.

8. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6578
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Google Photos ei Google Drive

9. pikkulisko

pikkulisko

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    iPhone 7 128GB rosegold
    Tilasin sunnuntaina tuon LG:n. Ja en ole vieläkään ihan varma että totunko siihen sitten, ja haluanko sittenkään luopua mun iphonesta vaikka siinä onkin liian pieni näyttö nykyiselle käytölle ja ei niin kovin hyvä kamera (iphone on muuten ollut eka luuri jonka kohdalla luopuminen tekee tuskaa). Pakettia odotellessa kun on ehtinyt pohtia sitäkin että olisiko sittenkin pitänyt ottaa Z5 kun on vedenkestävä ja ois se sormenlukija. En mä ole kyllä tota iphoneakaan onnistunut kastamaan vaikka on sillä rannallakin kuvattu. Ja sen sormilukija on vaan niin näppärä, paitsi Samsungin S5:ssa en saa sitä toimimaan kuin ehkä viidennellä kerralla (typerä systeemi että pitää liu'uttaa se sormi skannerin yli) joten käytän siinä koodia ja sekin ihan vaan siksi että firman meiliohjelma pakottaa sormen tai koodin. Mut oishan se Z5 ollut tosi paljon kalliimpi. Oivoi, vaikeita päätöksiä. :D Ehkä tää epävarmuus lähtee sitten kun paketti saapuu ja pääsee räpeltämään...

10. Jusa.L

Tykkäykset:
    4
    Itse vaihdoin about 3 viikkoa sitten Lumia 930=>G4 ja voin kyllä kehua tuota LG:tä, aivan loistava luuri!

Tietysti lähtökohdat ovat hieman erilaiset, mutta suosittelen ainakin kokeilemaan ja käyttämään tuota LG:tä jonkin aikaa, sillä mitä enemmän sitä käyttää, niin sitä enemmän siitä alkaa pitämään! Se tuntuu todella hyvältä ainakin omassa kädessä, kamera on todella hyvä ja nopea, kuten myöskin koko laite toimii todella sujuvasti ja nopeasti!

11. pikkulisko

pikkulisko

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    iPhone 7 128GB rosegold
    Eilen saapui luuri ja otin käyttöön. :) Aivan hukassa olen kyllä asetusten yms kanssa, mutta eiköhän tää tästä. Kamera ainakin vakuutti mut jo täysin!

MGM tykkää tästä.

Jaa tämä viestiketju