1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

S45 sammuu USB-kaapelissa ?!

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja crc, 10/2/03.

1. crc

Tykkäykset:
    0
    Ongelmana on, että puhelimeni sammuu ollessaan lataavassa USB-datakaapelissa. Puhelin latautuu kyllä kunnolla, mutta parin tunnin päästä akun kuva häviää puhelimen näytöltä (luulen että akku on silloin täynnä), ja puhelin kestää päällä siitä vielä noin 3 tuntia. Eli yhteensä 5 tunnin jälkeen puhelin sammuu. Puhelin ei ala edes lataamaan sammumisensa jälkeen, vaan joutuu taistelemaan, jotta saa puhelimeen virtaa ja latauksen toimimaan. Epäilykseni on siis että kaapeli lataa puhelimen täyteen mutta antaa sen sitten mennä tyhjäksi. Kysynpä siis, että onko mitenkään mahdollista saada USB-kaapeli toimimaan siten että se aloittaisi lataamisen uudelleen? Onko mahdollista, että lataustehoa saisi jotenkin vähennettyä siten, että puhelin olisi tavallaan vain ylläpitolatauksessa?
    Puhelimena siis S45 ja kaapelina Data Fone Suite.

2. Horus

Tykkäykset:
    0
    Aika ihmeellinen juttu. Olisikohan sinun puhelimessa joku vika. Tuntuu vaan niin ihmeelliseltä vialta. Itselläni on C55:n ja usb- piuha, eikä siinä ole samaa vikaa. Kannattanee kysyä asiasta suoraan Siemenssiltä. Ne kyllä osaaavat kertoa sen, että pitääkö puhelimen toimia ko. tavalla. Itse kuitenkin epäilen. Ajattele vaikka jättäisit puhelimen yöksi lataukseen ja aamulla se olisikin tyhjä. Tuskin se on tarkoituksen mukaista. Tuskin, ainakaan periaatteessa, C55:n ja S45 niin paljon poikkeavat toisistaan, että niiden latauskäyttäytyminen olisi noin erinlainen.

3. Jousi

Tykkäykset:
    0
    Joissain Siemenssin malleissa ilmeisesti on tuota vikaa, mutta oma puhelimeni toimii ihan hyvin (S55).

Toiset ovat ratkaisseet tuon latausongelman siten, että ovat liittäneet rs232(sarja)-kaapeliin laturin(2 piuhaa). Kun akku on täynnä ja lataus loppunut ja akun varaus on tippunut vaikka puoleen, voi kätevästi laturin ottaa pistorasiasta ja laittaa takaisin...näin lataus alkaa uudelleen. Olen kuullut jotain ajastin viritelmistäkin...eli joku ajastin joka lataa vaikka 3 tuntia ja 2 tuntia on lataamatta.

4. maxspeed

Tykkäykset:
    0
    Tämä on m50 ja s45 ominaisuus jolle ei voi mitään. Latauksen päätyttyä lataus ei ala uudestaan.

5. Jousi

Tykkäykset:
    0
  6. crc

Tykkäykset:
    0
    Hmm..

Niin miten on, pystyisikö USB:stä tulevan virran määrää pienentämään siten, että puhelin ei latautuisi niin nopeasti täyteen?

Jos USB-asiaan ei löydy ratkaisua, siirryn kokeilemaan laturi+datakaapeli -yhdistelmää, koska laturi ja datakaapeli ovat minulla tarpeettomina tällä hetkellä.

Jaa tämä viestiketju