1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

S45+DNA-gprs+WinXP=ei toimi??

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Parzi, 10/12/02.

1. Parzi

Tykkäykset:
    0
    Niin eli mulla on Siemens s45 gprs ja koneessa sekä winME ja WinXP. XP: n kanssa ongelma. Kone ottaa yhteyden modeemiin, avaa verkkoyhteyden (dna gprs) mut sen jälkeen ei tapahdu mitään. Ei ala hallissa valot vilkkumaan, niinkuin Jutila ilmaisisi asian. Eli kun yhteyskuvatus näkyy oikealla alareunassa, se jää aina siihen kun vastaanotettuja bittejä on 350. Eli kun yhteys on muodostettu.

Olen melko varma että kyse on siitä kun joskus minulla oli verkkokortin kautta nopea kiinteä nettiyhteys, lisäksi on ollut normaali modeemi. Ja se on sotkenut että Windowsissa on päällekäisiä internet/verkko yhteys asetuksia. Olen kokeillut "kaikkea".

Asentanut GPRS-modeemin uusiksi, käyttänyt IPconfigia, mm. release all komentoa ym. Ping käskykään ei toimi. Mutta DNAN:verkkoon ja yhteydenmuodostus onnistuu .DNA asiakaspalvelu ei "yllättäen" osannut neuvoa. Mikä neuvoksi? Miten sais puhdistettua KAIKKI verkkoasetukset? En saanut XP:tä toimimaan myöskään lähiverkossa, kun meillä oli LAN bileet. Jouduin käyttämään ME käyttistä. Mutta koska haluaisin käyttää mieluummin XP:tä. Verkkoasetuksissa on siis jotain pahasti vialla, vaikka kaikki on päällisin puolin ok. Neuvoja?

2. saheinonen

Tykkäykset:
    0
    Onks XP:llä SP1 ja kaikki muutenkin ok siis muidenkin laitteiden osalta?
    Mikä siemen sulla on? Itellä on M50 ja toimii heittämällä eli piuha kiinni asentaa modem assistantin boottaa koneen käynnistää yhteyden siitä työpöydällä olevasta kuvakkeesta se kysyy ekalla kerrallaa maata ja operaattoria valitsee ne oikein (itse suomi DNA) ja laittaa connect ja homma on bueno senkus surffaa niin paljon kun sielu sietää ja akku kestää.
    Millä se halko on yhdistetty koneeseen? Tietysti jollain millä lie usb-kaapelilla. Homma toimii ainakin siemenen com-portti kaapelilla

3. Parzi

Tykkäykset:
    0
    ei oo USB kaapeli vaan ihan sarja

4. Parzi

Tykkäykset:
    0
    damn...auttakaa nyt joku. Miks ihmeessä se yhdistää mut sen jälkeen ei reagoi???

5. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Vertaapa KAIKKI modeemi-, sarjaportti- ja puhelinverkkoyhteysasetukset (printtaa tai kirjoita ylös). Ekana kysyisin, mikä on XP:ssa sarjaportin päätelaitenopeus.

6. Parzi

Tykkäykset:
    0
    kyllä ne pitäs olla just niinku neuvottu..siis kaikki modeemi AT käskyt ym..

7. JiiJii

Tykkäykset:
    1
    En osaa sanoa mikäs on ongelmana. Itselläni toimii hyvin vaikka koneessa verkkokortti+tavallinen modeemi. Toimii standardiajureilla, modem assistanitilla, USB tai sarjakaapelilla. Niin ja siis XP Pro, S45 ja dna.

Jaa tämä viestiketju