1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

s300M huonot puolet mielestäni

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja sini86, 4/4/04.

1. sini86

Tykkäykset:
    0
    Tässä muutamia "ongelmia", joita olen huomannut käyttäessäni samsung s300M -puhelinta puolen vuoden ajan.

- äänetön toiminta ja akun merkkiääni:
    siis äänetönhän toiminto tarkoittaa tässä puhelinmallissa aina
    värinähälytystä (olenko oikeassa?). Ongelma onkin se, että
    joskus puhelimen pitäisi olla täysin äänettömällä (ei siis edes
    värinähälytystä). Se siis häiritsee kun puhelinta ei saa täysin
    äänettömälle. Lisäksi se akun varoitusääni kuuluu (ja on
    kovaääninen) vaikka puhelin olisikin sillä äänettömällä (eli
    värinähälytyksellä). Sitten vielä kysymys: Miksi puhelimessa on
    äänetön toiminta ja erikseen vielä värinä (tekstiviestien
    takiako?), vaikka puhelin joka tapauksessa värisee puhelun
    tullessa jo äänettömälläkin.

- akun kesto
    tavallisen akun latausväli on vain n. 2-3 päivää ja vielä
    vähemmän jos puhelin ei ole ainoastaan päällä vaan sillä esim.
    soittaa. Kevyt akun kestävyydestä en vielä tiedä

- etunäyttö
    siis puhelimen ollessa päällä ja läpän ollessa kiinni etunäyttö
    muuttuu täysin peiliksi eli silloin siinä ei näy edes kello. Tiedän
    että kellon saa kyllä hetkeksi näkyviin kun painaa pitkään
    reunassa olevaa näppäintä mutta välillä on vaikea tietää onko
    puhelin enää edes päällä (pienenä ratkaisuna merkkivalo) ja
    valon sytyttäminen etunäyttöön kuluttaa akkua.

-ulkona tai ikkunan vieressä:
    vähäinenkin auringonpaiste saa molemmat näytöt niin himmeiksi
    ettei niistä pysty näkemään yhtään mitään, edes kontrastinsäätö
    ei silloin auta.

Näihin edellä mainitsemiini asioihin kaipailisin vinkkejä tai kommentteja. Lisäksi kyseistä puhelinta harkitsevien olisi hyvä mielestäni tietää nämä, koska olisin itsekin halunut tietää niistä ennen kuin puhelimen ostin. Lisääkin saa koota jos tulee mieleen.

2. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Tuolla on kommentoitu S300:n käyttöä omassa ketjussa.

3. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    kyllä toi auringon valo on joka värinäytön onglema.

itellä aikoinaan oli kevyt akulla latausväli sellaset 2päivää ja mulla oikeastaan kaikki värinäytölliset on parissapäivässä kulunut loppuun joten ei ne akut oikeen tunnu noissa kestävän. ja s300m on suunniteltu ilmeisesti muutenkin hieman enemmän naisille ja siitä syystä tossa on toi peilikin. itseäni noi ei haitannut koskaan yhtään. harmittaa etten pitäny sitä

4. kossu-kuoppa

Tykkäykset:
    0
    Mulla ainaki se akunloppumisen varotusääni menee pois ku pistää sen äänettömälle siitä # napista ja sen merkkivalon voi ottaa pois päältä.

5. sini86

Tykkäykset:
    0

Niin mutta akunloppumisen merkkiäänen pois saamisen jälkeen ongelmana on se värinähälytys (ainakin mun puhelimessa) eli kun tulee puhelu niin puhelin värisee. Lisäksi kyselisin vielä sitä että onko tosiaan niin että puhelimesi ei silloinkaan värise ( # -nappulan painamisen jälkeen) ? , koska itselläni puhelin värisee jo siitä nappulasta pitkään painaessa vaikka näytössä lukeekin sen jälkeen "Äänetön toiminta". Mutta luullakseni ainakin ohjekirjan mukaan äänettömässä toiminnassa on aina mukana se värihälytys, kun puhelun saapumisesta on kyse. Sitten toiseen asiaan: tiedän kyllä että sen merkkivalon voi ottaa pois päältä, mutta silloin on vaikea tietää, onko puhelin jo sammunut. Asiaa auttaa tietysti valon sytyttäminen näyttöön, mutta mielestäni kyseiseen asiaan pitäisi olla helpompikin ratkaisu.

6. psymbiote Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    olisit valinnut e100:sen

-puhelimen saa täysin äänettömälle..ei edes värinää ja akkuaääni ei kuulu äänettömällä

-kansinäytöstä näkyy kokoajan kello tai saapuneet puhelut yms.

-akku kestää minun käytöllä noin viikon.

-toi näkyminen auringonvalossa taitaa olla kaikkien värinäyttöjen ongelma.

7. Guest Vieras

jos luit alusta saakka niin puhelin on ollut käyttäjällä jo PUOLI vuotta ;)

8. psymbiote Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Vielä ei ole MYÖHÄISTÄ vaihtaa...(huudetaan nyt sitten yhdessä...)

9. kossu-kuoppa

Tykkäykset:
    0
    Sen saa täysin äänettömälle ku menee sinne ääni asetuksiin ja ottaa sieltä sen alert type ja sieltä ligh only eli silloin vaan se etu näytön valo vilkkuu

10. sini86

Tykkäykset:
    0
    kossu-kuoppa kirjoitti:
    Sen saa täysin äänettömälle ku menee sinne ääni asetuksiin ja ottaa sieltä sen alert type ja sieltä ligh only eli silloin vaan se etu näytön valo vilkkuu

Vastaukseni:
    Ei tuokaan auta molempiin ongelmiini: jos puhelin on täysin äänettömällä (siis ei värinää) niin silloin se akun merkkiääni taas kuuluu ja sitä akun merkkiääntä en todellakaan ole saanut pois muuten kuin laittamalla puhelimeni värinähälytykselle) (ja jossain tilanteissa se värinähälytyskin on liikaa). Eli jos toisesta pääsee niin toinen jää jäljelle.
    Ongelmaahan ei ole kuin vasta sitten kun akku on loppumassa, koska siihen asti voi pitää puhelinta täysin äänettömällä. Akun vedellessä viimeisiä puhelin täytyy kuitenkin laittaa värinälle jottei akun merkkiääni kuuluisi. Näin ainakin minulla. Mutta ihmettelen tota kuvaamaasi juttua että eikö silloin tosiaankaan sun puhelimesta kuulu sitä akun merkkiääntäkään (?).. ( mulla on kyllä suomenkieliset valikot jos se vaikuttaa jotenkin asiaan)

11. kossu-kuoppa

Tykkäykset:
    0
    Kaikkea ei voi saada karu totuus mutta on se kumma ku mul kyl loppuu se akun loppumis ääni.Hmmmm...

12. stiina

Tykkäykset:
    0
    Myös minä haluan tuoda esiin yhden huonon puolen sgh-s300m -mallista. Toivoisin olevani väärässä ja vielä enmmän toivon että joku sanoo minulle "että tyhmä tyttö ei tuo pidä paikkaansa, näihän se homma tehdään...."

Mitä iloa on siirtää kuvia easyGPRS- ohjelmalla puhelimeen, koska kuvien tallennuspaikka on väkisin "Huvit - Lataukset - Kuvat". Mitä muuta näillä kuvilla voi tehdä kuin katsoa tai asettaa ne taustakuvaksi. Niitähän ei saa lähetettyä MMS-viestinä!!!!

Puhelimen ainut tapa lähettää MMS-viestejä on käyttää niitä kuvia mitä joku muu on sinulle lähettänyt, koska itse ei voi siirtää puhelimeen lähetettäväksi haluttavia kuvia.

Voi kun olisin pahasti väärässä!!!!!!!!!!!!!!!!

13. sini86

Tykkäykset:
    0
    Toivon, että tästä olisi apua. Itselläni on siis kyseinen puhelin ja ainakin itse olen wapin kautta (huom: wapin kautta ) ladatut kuvat saanut mms-viesteihin mukaan. Nimttäin, Kun haluan laittaa kuvan niin löydän sen Huvit-kansion lisäksi myös uuden kuvaviestin asetuksista (eli Kuvaviestit - kirjoita uusi - asetukset <-syötä tähän kohdasta - lisää kuva, ja sieltä pitäisi kaikki tallentamasi kuvat näkyä). Edelleenkin en ole aivan varma tuosta asiasta mutta ainakin minun puhelimessa onnistuu joten kokeile tuota ja ilmoita vaikka miten kävi.

14. stiina

Tykkäykset:
    0
    Miten siirrät omia kuviasi käytännössä wapin kautta? Itse haluasin "tavallisella" digikameeralla otettuja ja tietokoneella käsiteltyjä kuvia siirtää kännykkään ja käyttää niitä.

Saan lähetettyä kuvaviestin, jos olen tallentanut mulle lähetetyn kuvaviestin kuvan. Se tallentuu siten, että sen saa käytettyä seuraavasti "Kuvaviestit - kirjoita uusi - syötä tähän - lisää kuva".

Ongelma onkin nimenomaan miten saan itse ottamiani kuvia lähetettyä eteenpäin!

Onko muilla ehdotuksia tai tietoa!

Jaa tämä viestiketju