1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

sähköpostin luku kännykällä... kuinka käytännöllistä ?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Ihokas, 27/4/03.

1. Ihokas

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Elisa
    hei!

olen ostamassa itselleni uutta puhelinta ja joka tapauksessa ostan sellaisen mikä tukee gprs-yhteyttä.

nyt olisinkin kysynyt onko järkeä ostaa puhelinta joka tukee myös pop3-emailien lukemista ? :)

eli kuinka helppo niitä sähköposteja on sitten lukea... puhumattakaan vastaamisesta ?

varmaan puhelin näytön koko aika oleellinen ?

käytän sähköpostia päivittäin joten ominaisuus olisi varsinkin kesällä hyödyllinen.

- jukkis -

2. maci

Tykkäykset:
    0
    Riippuu kyllä ihan puhelimesta. Esim. t68i:ssä käyttämäni pop3-clientti oli käytännöllinen vaan mailien selaukseen, viestien näpyttely oli hidasta ja nysväystä johtuen pienestä näytöstä. P800:lla mailit on tosi hyvä katsoa, läppä kiinni-modessa pitää vähän scrollata, mutta läppä auki usein koko maili näkyy kertavilkaisulla, ja vastailu on helppoa, myös liitetiedostot. 9210:n mailitsydeemi oli myös mahtava. Siis jos todella tehomailikäyttöä ajattelit niin kannattaa joku älypuhelin tai bluetooth-puhelin+PDA hankkia

3. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Itse käytän kännykkää mailien lukuun aina kun tarvetta ja se onnistuu loistavasti. Tosin käytän toistaiseksi wapin kautta sähköpostiani, mutta niin luku kuin lähettäminenkin onnistuu aivan loistavasti. Tässä kun uutta puhelinta hommaan (ehkä 6800), niin sitten käytän ihan puhelimen omaa sähköpostiohjelmaa. Mutta kyllä tämä wapin kauttakin on todella toimiva eikä mitään ongelmia ole esiintynyt.

4. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Olen käyttänyt sähköpostia suoraan puhelimella malleilla Panasonic GD92, Ericsson R380s, Ericsson T39m ja Sony Ericsson P800. Tyytyväisin olen ollut jälkimmäiseen (luonnollisesti). Wapin avulla olen käyttänyt sitä vain Ericsson R320s:llä.

On aika todennäköistä, että kun on kerran käyttänyt puhelimen omaa sähköpostiominaisuutta, ei ainakaan mielellään palaa wappailemaan.

5. simeoni

Tykkäykset:
    0
    Mailit on todellä kätevä lukea 7650/3650:lla ja loota voi olla IMAP4 tai POP3. Lootia voi olla monta, tosin jokainen täytyy avata erikseen kun tarkistat uudet mailit.

Vaikka ruutu on pieni, niin kyllä luettavuus on hyvä, ellet nyt sitten saa jatkuvasti isoja romaaneja mailitse ;) Myös kirjoittaminen onnistuu näppärästi kun T9 on käytössä.

6. JonesI

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Sanoisin että toimii, ainakin yleensä (Luukku.com)

Communikaattorilla se toimi loistavasti, kuten myös lähettäminen.

Mutta esim. nykyinen kumppanini Panasonic GD-95:ssä on tuki vain ensimmäiselle 1000 merkille, joka ei riitä mihinkään. JOten kannattaa varmistaa että ostat puhelimen joka osaa hakea täyspitkät viestit!
    Luulisin että uudemmat luurit pystyy tähän. GPRS on hyvänä apuna koska useamman viestin lataaminen kestäääääää..

Nimim. "Commaria ikävä"

7. bull Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itse olen lukenut meilit niin puhelimen omalla spftalla kuin wapin kautta ja molemmilla onnistuu! Riippuu tietenkin millaisia meilejä saa... Huonoin systeemi ole ehkä Panan GD87:ssa joka ei osannut hakea kuin 1000 ensimmäistä merkkiä, ja jos lähetit sen tynkäviestin eteenpäin niin lähetti vain ne 1000 merkkiä... Samoin ei osannut rivivälejä (lukea eikä tehdä).

8. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Benefon Q:lla onnistuu vain pienten laatikoiden selaaminen ja lyhkäisten viestien lukeminen. Homma on hidasta perus-GSM-datan läpi. Viestien kirjoittamista ei kannata ajatella 640 merkin takia. Ensisijaiseksi viestittäjäksi en suosittele, mutta kyllä tuosta mobiilista viestittjäksi matkalle on kyllä hyvä apu, mikäli haluaa seurata omia sähköposteja.

9. JonesI

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Q on myöskin vanha malli..kuten mun GD-95

10. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Kertokaas mulle joku hyvä ilmainen POP3 postiloota. Koululla siirtyivät käyttämään SSL salausta, eikä tämä rotomola tue sitä (kai?) ja sitten muistelen että oli puhetta että DNA:llakaan ei mailit oikein toimi kun pitää olla oma postiosoite DNA:lta. Pitääkö paikkansa.

11. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Jos sulla on GSM -operaattorina DNA, niin silloin tietysti lähetät postin DNA:n hallinnoimalla serverillä, ei siihen DNA:n sähköpostiosoitetta tarvita. Osoite voi olla melkein mistä vaan ja sen mailien lukemiseen käytetään luonnollisesti tämän tahon serveriä.

12. JonesI

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    On toi Maikkarin Luukku mun mielestä ihan kohtuullisesti toiminu..

13. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    wapilla vai ihan pop mailina? www.myrealbox.com tuntuu toimivan eikä maksa mitään. =) Käytän siis sitä :p

14. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minulla on käytössä Nokia 7650 ja varsin sujuvasti toimii IMAP4:lla postien lukeminen.

Pystyn lukemaan maileja myös WAPilla, mutta se on hitaampaa ja käyttöliittymä on huonompi. Aito sähköpostiohjelma kännykässä on käytettävyyden kannalta ihan toista luokkaa ja mahdollistaa esmes sen, että puhelin voi pollata taustalla määräajoin uusia viestejä ja kertoa niistä äänimerkein. Tämän suhteen olisi 3650/7650:ssa vielä parantamisen varaa.

t. tero

15. werty

Tykkäykset:
    0
    Jep. Toimii ihan hienosti.
    Ärsyttävä piirre tosin on se ettei tue IMAP hakemistoja. Kun mailit menee eri hakemistoihin sisällön perusteella, niin vain Inboxia voi lukea S60 laitteilla...

16. Kaapo

Tykkäykset:
    0
    No ei kovin kätevää kun ei homma toimi :( Tuolla datapuolen viestiketjussa kyselinkin asiaa, voisi vastata jos jollain on kokemusta, miten T68i saadaan toimimaan yhtäaikaa Nicin ja Dnan kanssa, kun on vain yhdet tunnus/salasanakentät puhelimessa ja kuitenkin pitäisi käyttää kaksia tunnuksia (?) Tai sitten joku muu hämärä juttu, jonka takia homma ei toimi. Wapilla kyllä olen hätätapauksissa lukenut mailit (tagtag.com)

17. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Kurkkaapa nyt uudestaan:
    http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?p=138481#138481

18. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    vähän aikaa sitten sain mbinternetin webmailin toimimaan dnan kanssa 3650:ssa pitkän tappelun jälkeen.

todella hyvä ominaisuus tämä sähköposti kännykässä, varsinkin kun siitä ei aiheudu mitään lisämaksuja.

päivässä puhelimeen lentää myös paljon sovelluksia tietokoneelta - sähköpostin välityksellä.

muuten tämä 3650 on hyvä viestittelyyn mutta näppis ottaa vielä ainakin vähän aikaa vastaan...kokoajan tulen nopeammaksi kirjoittajaksi.

19. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Hyvin toimii sähköpostin lukeminen T68i:n kanssa, mutta kirjoittaminen on sitten toinen asia, mitään kovin pitkiä juttuja ei ole kiva naputtaa vaikka T9 on keksitty.
    Tällä hetkellä minulla on MB-Netin ja SurfeuEU sähköposti käytössä.

20. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    6800 saattaa kohta löytyä taskustani, koska siinä on QWERTY ja siksi todella nopea kirjoittaa. ja muutenkin se on ihan kelpo puhelin kakkospuhelimeksi, korvaamaan 7210 ja 6610 (7250:n jätän vielä ainakin hetkeksi itselleni)

Jaa tämä viestiketju