1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Sähköpostiasetukset?

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja natif, 15/8/03.

1. natif

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Gio + Saunalahti
    Ostinpa juuri M55:n. Tarkoitus olisi käyttää puhelinta mm. sähköpostin lukemiseen ja kirjoittamiseen, ja senhän voin tehdä wap-yhteyden kautta esim. Soneran Viestikeskuksessa (olen Soneran asiakas).
    -Mutta miten käytän puhelimen omaa sähköpostiohjelmaa?
    -Voinko sitä kautta käyttää Viestikeskusta?
    -Millaisia asetuksia tarvitsen?
    -Mitä sähköpostipalvelimia olisi mahdollista käyttää (olen ymmärtänyt, että vapaalla.org:ia ei voi käyttää Soneran asiakas)?
    -Voinko käyttää luukku.comia puhelimeni oman sähköpostiohjelman tai wapin kautta?
    En siis tiedä ollenkaan mistä päästä pitäisi aloittaa, joten suokaa hölmöt(?) kysymykseni anteeksi :) Myös muiden kuin Siemens-omistajien ja soneralaisten kokemukset tervetulleita!

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    1. Jos olet ostanut laitteen asiantuntevasta palvelevasta matkapuhelin myymälästä niin siellä varmaan opastavat, samoin käyttöohjeesta voisi olla apua.
    Ko ohjelman seikkaperäinen läpikäyminen on aika työlästä täällä.
    Viittaan kohtaan 1.
    Mutta siis tulevan ja lähtevän palvelimen, käyttäjätunnuksen ja salasanan, GPRS palvelun tai GSM datan ja jonkin internet palvelun ja näiden yhteksien asetukset.
    Kaikkia vapaita perus standarteja palvelimia, lähtevä palvelin internet yhteyden mukaan. Vapaalla. org täyttää nämä tunnusemerkit.
    Voi käyttää
    Lukemalla tämän foorumin aihetta käsittelevät jutut, lukemalla käyttö ohje, valitsemalla sähköposti palvelu, ilmaiset ovat aina ilmaisia ja niistä mainitsemasi vapaalla ja luukku ovat varmaan aivan ok aloittaa homma.

3. natif

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Gio + Saunalahti
    Käyttöohjeesta ei ole paljon hyötyä niukkuutensa takia. Ostin puhelimen nettikaupasta, joten varsinaista henkilökohtaista kontaktia myyjään ei ole ollut. Minulla ei ole omaa nettiyhteyttä, joten tarpeellisen tiedon esiinharavoiminen näistä viestiketjuista on todella hidasta ja vaivalloista (vaikka sanahakuja käytänkin), kun pääsen nettiin tunnin silloin, tunnin tällöin. No, siirrynpä taas taustalle lukijaksi, jos hiekkalaatikolle ei sovi isojen poikien sekaan ;)

4. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Vapaalla.org toimii kaikkien operaattoreiden kautta. Aluksi kannattaa aloittaa rekisteröimällä jostakin osoite, vaikka edellä mainitusta paikasta. Sivuilta löytyy kaikki tarvittavat tiedot sähköpostin saamiseksi toimintaan, eli palvelimien osoitteet.

Vapaalla.orgin sähköposti on ilmainen, mutta jos tarvitsee IMAP4-tiliä, niin joutuu maksamaan tukimaksun. Muille tukimaksu on vapaaehtoinen. POP3 on siis kaikkien käytössä ilmaiseksi, kuten Wen-Mail, Wap-Mail, virustarkistus sähköposteista ja paljon muuta.

Sovelias tuossa ehti jo moittimaan hieman ilmaisia sähköpostintarjoajia, mutta monet Vapaalla.orgin asiakkaista on pitänyt sähköpostiamme parempana kuin joidenkin kalliiden. Ominaisuuksia ainakin löytyy ja asiakaspalvelu toimii, mikäli vaan uskaltaa sinne sähköpostia lähettää. Myös sieltä saa varmasti asetuksista tietoa yms.

Sähköpostia voit käyttää GPRS-yhteyden tai GSM-datan kautta. Ne saat tietoosi taas operaattoriltasi.

5. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Miten mä voin tallentaa liitteet sähköpostista (mulla on vapaalla.org:n sähköposti), kun luen niitä kännykän wap-selaimella? Ei meinaa onnistua, kun ei löydy tallennusmahista..

6. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Voisko joku vaikka ystävällisesti vastata tuohon..

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ko palvelua en tunnet, mutta yleensä ei onnistu. Ja vaikka olis mahdollista niin se olisi aika rajoittunut.

8. Pete

Tykkäykset:
    0
    Lue ne sillä kännykän mailisoftalla. Sillä pystyy tallentamaan liitteet.

9. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Vielä kun sais sen mailiohjelman toimimaan..

10. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    WAP-sähköpostissa ei onnistu liitteiden tallentaminen mitenkään, mahdoton temppu. Kännykän mailiohjelmassa onnistuu normaalisti. Täällä on puhuttu monia kertoja miten saa kännykkään sähköpostin toimimaan ja jos on jotakin muuta ongelmia, niin kannattaa ottaa Vapaalla.orgin infoon yhteyttä, info@vapaalla.org niin sieltäkin autetaan.

11. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Nyt sain puhelimen mailiohjelman toimimaan.. Ainakin luulen niin (oon lähettäny puhelimella sähköpostia ja myös lukenut puhelimella sähköpostia mailiohjelmalla). Noista liitteistä en vielä tiedä, pitääpä koittaa..

12. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Joo sain tallennettua liitteet sähköpostistani (n. 60 kb). Ainut huonopuoli on se, et se lataa sitä postia ainakin 5 min..

13. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Se taas riippuu operaattoristasi ja siitä mitä käytät (GPRS vai GSM-dataa) eikä sähköpostipalveluntarjoajasta eli Vapaalla.orgista tässä tapauksessa.

14. JuhaK Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Joo en mä vapaalla.org:ia syytäkkään.. Mä käytin gsm-dataa. Tulisko halvemmaksi / nopeammaksi, jos käyttäis gprs:ää?

15. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    GSM-data on hidasta, mutta tulee halvemmaksi jos sähköpostia käyttää vähän. Mutta mikäli käytät sähköpostia pari kolme kertaa kännykällä päivässä, niin sinuna ottaisin GPRS-yhteyden, koska äkkiä siellä menee aikaa ja jokainen sekunti maksaa GSM-datalla.

16. TT84

Tykkäykset:
    0
    Laitetaanpa nyt tähän topicciin. Itse olen koittanut myös saada Soneran GPRS:ää toimimaan jotta voisin lukea maileja. Mutta ei onnistu. Wapin käyttö onnistuu kyllä ja olen koittanut laittaa kaikki mahdolliset asetukset kuntoon, mutta sanoo yhdistettäessä "GPRS-yhteys estetty". Olen kytkenyt Soneralta GRPS-perusominaisuuden päälle.

Osaako kukaan auttaa?

EDIT: noniin, hain eilen päivällä Soneran GPRS-asetukset puhelimeen, mutta niitä ei kuulunut. Nyt olivat sitten tulleet klo 2 aikaa yöllä. Aika nopeata toimintaa. No, nyt kuitenkin GPRS toimii.

17. TT84

Tykkäykset:
    0
    GPRS toimii, mutta mailia en saa luettua. Sanoo noin 3 minuutin yhdistämisen jälkeen "Yhteystietoihin ei saada yhteyttä".

Mikähän on vialla, kun postipalvelin ainakin on oikein (pop.mbnet.fi)?

18. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Oletko märittänyt, etä sähköposti käyttää internet-gatewayta, eikä wap-gatewayta?

Jos et, niin siksi ei toimi. Lisätietoa löytyy Soneran sivuilta.

Jaa tämä viestiketju