Sähköskootterit, -potkulaudat jne.

Al Caphone

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
124   0   0
Reaktiopisteet
3905
Puhelinmalli
#pitopeli
Moro,

Onko kenelläkään foorumilaisella kokemusta noista vermeistä? Itseäni kiinnostaisi kovasti jokin tällainen kulkine kesäajalle. Tuollainen jo 40km toimintasäde olisi varsin riittävä työmatkojen kulkemiseen, mutta mikä epäilyttää, on mm. vedenkesto. Varkaus olisi varsin otollinen seutu tuollaisella ajelulle, koska täällä ei juurikaan isompia mäkiä ole ainakaan niillä seuduilla, jossa minä tuollaisella tulisi ajelemaan.

tmm

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
2318
Puhelinmalli
OP7T | Nokia 8 (työ)
Ymmärsin, että käytännössä on kaksi mallia, jota kannattaa katsella. Molemmat oli pendelöinnin tulevaisuus.
Meeko - Tuotteet ja
Xiaomin M365

M365 lienee helpommin mukana raahattava julkisissa liikennevälineissä

Al Caphone

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
124   0   0
Reaktiopisteet
3905
Puhelinmalli
#pitopeli
Ymmärsin, että käytännössä on kaksi mallia, jota kannattaa katsella. Molemmat oli pendelöinnin tulevaisuus.
Meeko - Tuotteet ja
Xiaomin M365

M365 lienee helpommin mukana raahattava julkisissa liikennevälineissä
Nojoo. Minua ei nuo potkulaudat kiinnosta, vaan nimenomaan tuollainen "fat" -mallinen potkulauta/skootteri - hybridi mikälie :)

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
12474
Puhelinmalli
Mi 10T Pro
Nojoo. Minua ei nuo potkulaudat kiinnosta, vaan nimenomaan tuollainen "fat" -mallinen potkulauta/skootteri - hybridi mikälie :)
Täällä kulkee pari pikku lasta tuommoisilla fättiskoottereilla kouluun. Kyllä ne melkein joka päivä (sulan kelin aikaan) tästä ohi suhailee, että kai ne toimii ihan hyvin. :unsure:

zSx

Tavallinen pulliainen
Palaute - 100%
9   0   0
Reaktiopisteet
3569
Puhelinmalli
S21U + iPad 2017 LTE
Onkos kuinka moni kokeillut noita Helsinkiin ja ainakin myös Tampereelle rantautuneita vuokrattavia sähköpotkulautoja? Nyt on tullut muutama kerta käytettyä Tierin lautaa Tampereella ja onhan toi ihan hauska vimpain. Laukontorilta Vuolteensillan kautta Koskipuistoon mennessä ei teho riittänyt siinä Ilveksen pihaan nousevassa mäessä, mutta esim. Satamakadulta Kuninkaankatua Hallituskadulle noustaessa jaksoi lauta yks kerta mennä jopa 8km/h kaasu pohjassa. :D Tiedä sitten miten akun varaustaso noissa vaikuttaa tehoon.

Hauska katsella tosta sovelluksesta aina välillä että kuinka kauas käyttöalueelta noita on kulkeutunut. TIER - Scooter Sharing - Apps on Google Play

kviikka

Morommoro!
Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
2063
Puhelinmalli
OnePlus 7 Pro
Onkos kuinka moni kokeillut noita Helsinkiin ja ainakin myös Tampereelle rantautuneita vuokrattavia sähköpotkulautoja? Nyt on tullut muutama kerta käytettyä Tierin lautaa Tampereella ja onhan toi ihan hauska vimpain. Laukontorilta Vuolteensillan kautta Koskipuistoon mennessä ei teho riittänyt siinä Ilveksen pihaan nousevassa mäessä, mutta esim. Satamakadulta Kuninkaankatua Hallituskadulle noustaessa jaksoi lauta yks kerta mennä jopa 8km/h kaasu pohjassa. :D Tiedä sitten miten akun varaustaso noissa vaikuttaa tehoon.

Hauska katsella tosta sovelluksesta aina välillä että kuinka kauas käyttöalueelta noita on kulkeutunut. TIER - Scooter Sharing - Apps on Google Play
Mitä tuollaisen käyttö maksaa? Ainakin Tampereella nuo näyttävät herättävän vielä kiinnostusta, kun parin minuutin ajan seurasin Hesburgerin ikkunasta: joku mies potkulautaa parkkeerasi, niin jotain teinipoikia tuli siihen kyselemään. Jonkun ajan kuluttua pari poikaa tuli kokeilemaan samaa pysäköityä potkulautaa, mutta eihän se tietenkään mihinkään liikkunut.

KaZa

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
44   0   0
Reaktiopisteet
1818
Puhelinmalli
XXX
Mitä tuollaisen käyttö maksaa? Ainakin Tampereella nuo näyttävät herättävän vielä kiinnostusta, kun parin minuutin ajan seurasin Hesburgerin ikkunasta: joku mies potkulautaa parkkeerasi, niin jotain teinipoikia tuli siihen kyselemään. Jonkun ajan kuluttua pari poikaa tuli kokeilemaan samaa pysäköityä potkulautaa, mutta eihän se tietenkään mihinkään liikkunut.
1€ aloitusmaksu ja 0,15€/minuutti.

iMikko

@kartami
Palaute - 100%
76   0   0
Reaktiopisteet
5985
Puhelinmalli
iPhone12
Nyt on meidän perheessä kaksi Xiaomi M365 sähköpotkulautaa. Pakko sanoa että meillä ainakin mullisti liikkumisen ja BMW on ollut koko ajan enemmän parkissa. Työmatkat sujuvat todella näpsäkästi potkulauta + juna yhdistelmällä. Suosittelen kyllä tätä M365 potkulautaa.

JuusoKa

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
735
Puhelinmalli
Samsung S10
Nyt on meidän perheessä kaksi Xiaomi M365 sähköpotkulautaa. Pakko sanoa että meillä ainakin mullisti liikkumisen ja BMW on ollut koko ajan enemmän parkissa. Työmatkat sujuvat todella näpsäkästi potkulauta + juna yhdistelmällä. Suosittelen kyllä tätä M365 potkulautaa.
Pystyykö tuolla raavas mies (185 cm/85 kg) liikkumaan ilman että täytyy kyykistellä tai potkia lisää vauhtia?
Tekisi itsekin mieli hankkia juurikin työmatkaa varten tuollainen.

zxcq

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
127
Puhelinmalli
520
Tämmösestä on kokemuksia mutta kyllä noi potkulaudatkin kiinnostaa ja ylipäätään kaikki härpäkkeet mitkä liikkuu sähköllä. Tuo sähköpyörä fat bike olen ajellu muutamana viikkona. Suosittelen sillä tolla pääsee jo pitempiäkin taipaleita vaikka varoituksena jos akku simahtaa kesken matkan on se helkkarin raskas liikkuma väline. Kiva sillä on maastossa ajella sillä vääntöä ja voimaa riittää. Tolla kun lähtee paikaltaan täydellä avustuksella sehän lähtee kuin nato ohjus ja ollaan hetkessä 25km/h vauhdissa. Hyviä vehkeitä työmatkoille kauppareissuille huviajeluille näillä pääsee vähällä vaivalla kymmeniä kilometrejä lenkkejä joita ei tavallisella edes jaksais. Jollet ajele maastossa vaan työmatkoja kauppareissuja osta kuitenkin keveyempi sähköpyörä ne on kätevämpiä.

iMikko

@kartami
Palaute - 100%
76   0   0
Reaktiopisteet
5985
Puhelinmalli
iPhone12
Pystyykö tuolla raavas mies (185 cm/85 kg) liikkumaan ilman että täytyy kyykistellä tai potkia lisää vauhtia?
Tekisi itsekin mieli hankkia juurikin työmatkaa varten tuollainen.

Kyllä pystyy, itse olen n.88kg. Toki se jyrkissä (pitkissä) mäissä hyytyy mutta yllättävän voimakas tuo pikkuinen sähkömoottori.

Viimeksi muokattu:

jhietala

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
9369
Puhelinmalli
OP6
Xiaomi M365 tuli ja noh, onpa vammasessa paikkaa latauspistoke. Onko näissä mitään lastentauteja?

tmm

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
2318
Puhelinmalli
OP7T | Nokia 8 (työ)
Oliko tossa niin, että yli 80kilost tarvitsee lisäakun ja max. On 100kg? Itse ollut alle 100 joku 15..20v sitten

iMikko

@kartami
Palaute - 100%
76   0   0
Reaktiopisteet
5985
Puhelinmalli
iPhone12
Oliko tossa niin, että yli 80kilost tarvitsee lisäakun ja max. On 100kg? Itse ollut alle 100 joku 15..20v sitten

Ei kyllä tietoa tuosta lisäakusta, itse olen 90kg ja ihan hyvin on kulkenut. Mielestäni oli vain max 100kg. Olikohan niin että tuossa kalliimmassa Pro mallissa on tehokkaampi akku.

jhietala

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
9369
Puhelinmalli
OP6
Ei kyllä tietoa tuosta lisäakusta, itse olen 90kg ja ihan hyvin on kulkenut. Mielestäni oli vain max 100kg. Olikohan niin että tuossa kalliimmassa Pro mallissa on tehokkaampi akku.

Tehokkaampi akku ja moottori. Toimintamatkaa kuitenki vaan 15km enemmän. Ei mielestäni ole 300 euroa kalliimpana sen arvoinen.

Janza182

"Dentist"
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
2886
Puhelinmalli
Pixel 4A
Noissa sähköpotkulaudoissa aina ajatellut tuota rengaskokoa ja ilmeisesti se on myös aiheuttanut vahinkoa. Pieni rengas vaan töksähtää herkemmin epätasaisuuksiin :rolleyes:
Tuli tuossa ihan randomina youtubessa tällainen vastaan ja tämä olisi minun valinta jos A: Olisin hommaamassa B: Olisi lompakko kunnossa
bmw-motorrad-x2city-.jpg.860x0_q70_crop-scale.jpg

Huvikseni tutkin enempi tietoja niin lähteestä riippuen 20-25km/h huippunopeus ja range 25-35km. Hinta kevyt ~2500€ :oops:
BMW X2City nimeltään (Ja todellakaan en tiennyt tuollaisesta vaikka BMW:t ollut mun elämässä vahvasti esillä :D ). Ilmeisesti Kettlerin tekele.
hydrauliset jarrut, ladattavissa akku kiinni tai irrallaan eli helposti vaihdettava akku. jalkakaasu ja oliko n. 20kg omapaino eli ei kevyt kainalossa menevä.

Mut hinta on kyllä aika kova.. Tuohon rahaan ostaa sähköpyörän mielluummin.

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
12474
Puhelinmalli
Mi 10T Pro
Joo, tuohon hintaan en kyllä näe mitään järkeä tuollaisessa. Sähköpyörällä pääsee kuitenkin etenemään talvella huomattavasti paremmin ja rangeakin saa tuohon rahaan helposti tuplat.

dale.jr

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
10999
Puhelinmalli
Mi max 3, P20 pro
Joo, tuohon hintaan en kyllä näe mitään järkeä tuollaisessa. Sähköpyörällä pääsee kuitenkin etenemään talvella huomattavasti paremmin ja rangeakin saa tuohon rahaan helposti tuplat.
Ei kaikessa tarvi järkeä olla

andy

Palaute - 100%
10   0   0
Reaktiopisteet
19176
Puhelinmalli
S21 Ultra
On kallis mutta aika varmasti ihan eri levelillä ajettavuuden osalta, jo pelkästään rengaskoon takia. Muutaman videon katsoin niin menee mukulakivilläkin tosi nätisti. 120 kg saa kuskilla olla elopainoa.

Top Bottom