Sähköavusteinen polkupyörä

Aiotko hankkia sähköavusteisen polkupyörän?

• Kyllä

Äänet: 25 23.8%
  • En

Äänet: 33 31.4%
  • Minulla on jo sähköavusteinen polkupyörä

Äänet: 47 44.8%

• Äänestäjiä yhteensä
    105

Bert

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
3785
Puhelinmalli
Honor View 20
Tekisi mieli ostaa jalkavaivaiselle sähköavusteinen polkupyörä, mutta ei kehtaisi laittaa monta tonnia siihen.
Tekeekö noin 1500-2000 euron pyörällä mitään?
Ko. henkilö ajeli vuosia sitten tavallisella maantiepyörällä (hiilikuitu ja lukkopolkimet) pyörällä sellaista 12000 kilometriä vuodessa, mutta toinen polvi on mennyt niin huonoon
kuntoon, ettei tavallinen pyörä enää käy. Tulisi ainakin ylämäissä apua akusta.
Onko jollakin foorumilaisella kokemusta sähköavusteisesta pyörästä?

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
19340
Puhelinmalli
11T Pro
Tekisi mieli ostaa jalkavaivaiselle sähköavusteinen polkupyörä, mutta ei kehtaisi laittaa monta tonnia siihen.
Tekeekö noin 1500-2000 euron pyörällä mitään?
Ko. henkilö ajeli vuosia sitten tavallisella maantiepyörällä (hiilikuitu ja lukkopolkimet) pyörällä sellaista 12000 kilometriä vuodessa, mutta toinen polvi on mennyt niin huonoon
kuntoon, ettei tavallinen pyörä enää käy. Tulisi ainakin ylämäissä apua akusta.
Onko jollakin foorumilaisella kokemusta sähköavusteisesta pyörästä?
Appiukko ajelee sähköavusteisella pyörällä aika paljon. On jalka ja selkävaivaa, mutta on kuulemma niin kevyt polkea, ettei tunnu pahalta. Muistaakseni maksoi noin 1500€ ja on joku näitä klassisia uudelleenlämmiteltyjä merkkejä (Solifer tms.)

Bert

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
3785
Puhelinmalli
Honor View 20
Joku siirsikin ystävällisesti tuon kysymykseni tuolta toiseta ketjusta omaksi aiheekseen, kiitos(y)

Edellisvuoden malleja voisi saada tietysti jo alennuksella, kun noissa tuo akkutekniikka kehittyy ilmeisesti melko nopeasti.
Juurikin tuo ylämäki-apu olisi tässä se tärkein juttu.

quqa

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
1460
Puhelinmalli
Google
Joku siirsikin ystävällisesti tuon kysymykseni tuolta toiseta ketjusta omaksi aiheekseen, kiitos(y)

Edellisvuoden malleja voisi saada tietysti jo alennuksella, kun noissa tuo akkutekniikka kehittyy ilmeisesti melko nopeasti.
Juurikin tuo ylämäki-apu olisi tässä se tärkein juttu.

Omakohtaista kokemusta ei löydy, mutta mummo rullaillut jo pari vuotta sähköpyörällä. Vetelee siis sen 3000km vuodessa ja mummo 84 vuotias. Kiittelee kovasti ylämäki avustusta.

Bert

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
3785
Puhelinmalli
Honor View 20
Taitaa olla pakko nostaa hintatasoa tuonne yli 2000:n euron, jos meinaa saada jonkinlaista laatua:(

Bert

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
3785
Puhelinmalli
Honor View 20
Tällaisen pyörän sitten ostimme veljelle synttärilahjaksi. Tänään tuli ja kokeilin tuoreeltaan ja
on kyllä tehokas laite. Lähtee liikkeelle tosi ripeästi ja mäet menee kevyesti. Hinta on alhaisempi kuin tuossa lukee, kun
kyseessä on uusi liike ja avajaistarjoukset voimassa vielä vähän aikaa. Ko. pyörä on saanut Saksassa
testeissä niin hyviä arvosteluja, että pyöriä joutuu jo hieman odottamaan, kun on niin hyvä menekki.
Aika näyttää, millainen tulee olemaan.

7

7081

Näistä edellisistä tarinoista jo parisen vuotta..
Varmaan hiukan muuttunu akkutekniikkakin, olisi kiva saada kuulla vähän niitä kokemuksia kellä niitä on. Tuo 3000 km kuulostaa jo aika isolle määrälle tuolla iällä vaikka oliskin avustus. Nojoo, 7 kk aikana n 14 km joka ikinen päivä. Ehkä se vielä menis.
Mutta se hinnan kuoletus, jos edullisen ostaa ni ei laatu kyllä hymyilytä välttämättä.

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
9912
Puhelinmalli
Nord 2
Varsinaisessa polkupyöräketjussa on välillä ollut keskustelua myös sähköpyöristä.

No mutta itsellä talven ollut käytössä tuo itse sähköistetty jäykkäperä maasturi. Bafangin 1000w moottorilla ja 160Nm väännöllä (paperilla, todellisuus ei tietysti ihan sitä ole).

Akku (14,jotain ah) kestää noin 80 kilometriä maltillista avustusta (eli noin 250w, joka toki sekin on 100% mitä kaupan pyörissä), tai sitten jos leikkiä haluaa niin 1000w:n teholla saa akun kulumaan 100-0% noin 10 kilometrin matkalla :D

Reilu 1000 km nyt tullut sähköistettynä ajettua tässä talvikuukausien aikana ja on tarvinnut uusia kerran ketjut ja 3 pienintä ratasta takapakasta.

mcinen

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
43   0   0
Reaktiopisteet
1025
Puhelinmalli
Iphone 13
5500km takana 10kk aikana, keskisyke n.100, ikää 69v. ja aloittaessa kunto oli sikahuono ja pumpussakin vikaa. Sitten viime toukokuun en ole nitroa tarvinnut. To-la ajoin yhteensä 130km ja nautin keväästä. Ensimmäinen pyöräni oli mallia Biltema 899e ja vaihdoin sen syksyllä 999e tarjouspyörään joka on maasturi, ei parhailla osilla mutta kelpaa mulle. Sillä olen nyt ajanut läpi talven 2900km. Takarengas ja ketjut vaihdettu, ei muuta. Mulla on ollut jotain 100 autoa, mm. Porsche, isoja veneitä, helikopteri ja paljon muuta, mutta tuskin mistään muusta kulkuneuvosta olen nauttinut yhtä paljon kuin tästä tonnin pyörästä. Suosittelen!
Ps. Huomenna 40km lenki.

7

7081

Kuluuko noissa pyörissä sitten tuo ketju jotenkin tavallisia fillareita nopeammin? Itse ku en juurikaan muista ketjuja vaihdelleeni juuri koskaan. Ehkä ei oo sit niin paljoa tullut ajeltuakaan normipyörillä.

tth78

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
36   0   0
Reaktiopisteet
13903
Puhelinmalli
iPhone 11 pro max mega hyper super duper
Kuluuko noissa pyörissä sitten tuo ketju jotenkin tavallisia fillareita nopeammin? Itse ku en juurikaan muista ketjuja vaihdelleeni juuri koskaan. Ehkä ei oo sit niin paljoa tullut ajeltuakaan normipyörillä.
Voihan se joutua kovemmalle rasitukselle kun sähkömoottorin ansiosta siellä on "bodari" polkemassa. Milloinkohan näihin tulee hihnaveto?

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
9912
Puhelinmalli
Nord 2
Kuluu vähän nopeammin, mutta riippuu toki ketjustakin. Sähköpyöriin on omia e-bike ketjuja joka ovat kestävämpiä, mutta myös painavampia. Mutta sähköpyörässä sillä painolla ei niin merkitystä ole.

Ei ne ketjut tavallisessakaan pyörässä kestä kuin pari tuhatta kilometriä, jonka jälkeen ovat vaihtokunnossa. Ketju tulisi uusia jo kun se on kulunut 0.5%, koska sen jälkeen se alkaa syömään rataspakkaa. Toki jossain mummopyörässä ei ole niin justiinsa, mutta vähänkin vaativampaan ajoon se ketju kannattaa tosiaan uusiaan mieluummin liian aikaisin, kuin myöhään.

7

7081

Kuluu vähän nopeammin, mutta riippuu toki ketjustakin. Sähköpyöriin on omia e-bike ketjuja joka ovat kestävämpiä, mutta myös painavampia. Mutta sähköpyörässä sillä painolla ei niin merkitystä ole.

Ei ne ketjut tavallisessakaan pyörässä kestä kuin pari tuhatta kilometriä, jonka jälkeen ovat vaihtokunnossa. Ketju tulisi uusia jo kun se on kulunut 0.5%, koska sen jälkeen se alkaa syömään rataspakkaa. Toki jossain mummopyörässä ei ole niin justiinsa, mutta vähänkin vaativampaan ajoon se ketju kannattaa tosiaan uusiaan mieluummin liian aikaisin, kuin myöhään.
Joo, mulla ei oo kilsoja tullu sitte. Ollu sellanen rataspakkafillari. Mutta ei siihen oo tarvinnu mitää niitä osia.
Mielummin se mummofillarimalli sähköapuna. Mä kävisinkin vaa lähinnä kesäisin kaupassa ja jossain lähellä. Jos siis olen vielä näissä koordinaateissa.

tonttu

Vuoden foorumilainen 2019
Supermoderaattori
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
20687
Puhelinmalli
Apple iPhone 13 PRO
Lisäsin ketjun alkuun äänestyksen.

7

7081

Vaan mikäpä tällaisen laatu on? Ainaki kehuu olevansa suomalainen valmistaja/kokooja ja kehuu itseänsä laadukkaaksi. Pitkä kantama jos yli 100 kilsaa riittää, mutta riittääkö laatu niin pitkälle. Helppo akunvaihto toiseen taitaa olla.

kaßu

Vuoden foorumilainen 2021, MVP of the 2021
Palaute - 100%
86   0   0
Reaktiopisteet
27121
Puhelinmalli
iPhone
Kyllä jossain vaiheessa hommaan sähkögravelin. En ehkä vapaa-ajan lenkkejä varten sähköä niinkää tartte mutta toisi se mukavuutta etenkin aamuisin töihin polkemiseen.

tosin hinnat sais laskea tai jotenkin muuten pitäisi saada säästeltyä vähä rahaa et saisi sit semmoista mitä haluais.

Petsku.j

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
17   0   1
Reaktiopisteet
170
Puhelinmalli
Iphone 12 128GB
Mä ostin viikko sitten tämmösen bilteman sähköpyörän: Sähköpolkupyörä City Explorer 28" 8 vaihdetta

On kyllä ollut ihan älyttömän hyvä. Mukavuudenhaluisena ihmisenä ei kiinnosta kovilla sykkeillä polkeminen, tällä voi itse päättää paljonko antaa sykkeitten nousta.
Tuntuu tosi jämäkältä ja hyvältä runko, ja moottori jaksaa vetää. Itse olen vähän päälle 90kg, ja tulee vedettyä myös perävaunua, kun vien lasta päiväkotiin. Erityisesti siihen tarkoitukseen todella hyvä. Toki rasittaa moottoria enemmän :) Jos väsyttää eikä jaksa polkea, niin onnistuu myös ns. kaasulla ajaminen vaikka ei kaasukytkintä olekkaan, pyörittelee vaan polkimia ilman vastusta ja moottori hoitaa.

Top Bottom