Jos parkkihallissa lämpötila on n. 20 astetta, niin ei ihmekään jos ei tuon suuremmalla teholla ladannut. Auto rajoittaa noissa lämmöissä. Kesällä ei tosin tarvitse kovin pitkään ajaa ennen latausta kun lämmöt on riittävän korkealla, eli n. 30 asteessa ja näin ollen akkua ei tarvitse valmistella nopeaan lataukseen.
Latausnopeuksien vertailussa kannattaa tutustua oman auton latauskäyrään, eli miten paljon lataustehoa auto rajoittaa riippuen akun varauksen tasosta. Esim. Model 3 ja Polestar 2 tiputtavat pian 60 % jälkeen tehon alle 100 kW. Model 3:ssa on tosin paljon erilaisia akkuja ja latauskäyriä riippuen vuosimallista ja akun tyypistä. Porschelle luvatusta peak-tehosta saa taas nauttia vain välillä 0-25% ja 35% kohdalla ollaankin jo 150 kW tehoissa. Korealaisissa tosiaan on
@Unnoticed ehkä vakuuttavimmat käyrät ja luvatusta huipputehosta tullaan alas vasta 45 % jälkeen ja vasta 70 % kohdalla tullaan lähelle 100 kW tehoja. Näin siis ainakin kesällä ja nähtäväksi jää miten Kia/Hyundai on toteuttanut akun lämmityksen 2023 malleissa. 2022 mallithan ovat ihan volkkari-tasoa talvella, eli pikalataus on aivan hanurista. Näihin malleihinkin ainakin Hyundai kyllä on lupaillut akun lämmitystä päivityksen muodossa mutta en ainakaan ole kuullut, että sellainen olisi vielä saatavilla. Volkkari on lupaillut vastaavaa 2020 syksystä saakka mutta eipä ole sitäkään kuulunut.