Säätopic

kaBu

- - -
Palaute - 100%
49   0   0
Reaktiopisteet
3741
Puhelinmalli
Google Pixel 3 Not Pink
Turussa pyryttää lunta taas ihan huolella. :D
Juu voi helvetti et sitä tuli tos ku tupakalla käväsin puolenpäivän aikoihi tai jotai. Onneks ei kestäny kauaa[emoji28]

MGM

dıʌ
Palaute - 100%
10   0   0
Reaktiopisteet
7061
Puhelinmalli
OnePlus 6
Mikä nyt on eteläistä suomea? Tänne turkuu ny mitää pahaa oo luvas, viikonloppun vähä reilummin mut sit suht pientä pakkasta[emoji848]
Joo ei Turku käsittääkseni kuulu etelä-Suomeen. Lounais-Suomeen. Sunnuntaina näyttäis kyl lupailevan jotain - 15, mut maanantaina jotain kymmenen.

xniko

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
27   0   0
Reaktiopisteet
9186
Puhelinmalli
OP6
Mä en kyllä tajua mitä hemmettiä ne nyt vouhottaa taas tuosta pakkasesta ja varoituksia jaellaan. Ihan niinku ei muka ennenki olis ollut kylmä, hyvin muistaa kun lapsena useinkin oli jotain -36 lukemia ja hiihtämässä oltiin pururadalla, puut vaan paukku pakkasesta ja naamaa palelti mutta ei siinä sen kummempaa.

Savage

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
429
Mä en kyllä tajua mitä hemmettiä ne nyt vouhottaa taas tuosta pakkasesta ja varoituksia jaellaan. Ihan niinku ei muka ennenki olis ollut kylmä, hyvin muistaa kun lapsena useinkin oli jotain -36 lukemia ja hiihtämässä oltiin pururadalla, puut vaan paukku pakkasesta ja naamaa palelti mutta ei siinä sen kummempaa.
Iltapaskat vouhottaa, kun pitää saada klikkauksia:).
Ja muut seuraa perässä...

kartami

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
44   0   0
Reaktiopisteet
1653
Puhelinmalli
S9+
Ainahan säästä puhutaan ja sitä manaillaan. Siitä on helppo aloittaa keskustelu puolitutun kanssa ;)

lexie

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
271
Puhelinmalli
Samsung Galaxy J3

lexie

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
271
Puhelinmalli
Samsung Galaxy J3
Joo ei Turku käsittääkseni kuulu etelä-Suomeen. Lounais-Suomeen. Sunnuntaina näyttäis kyl lupailevan jotain - 15, mut maanantaina jotain kymmenen.
Just kattelin ennustetta uutisten lopussa. Turkkuseenki huomiselle -20. No, onneks näkkyy lauhtuvan alkuvkosta makiasti! :)

MGM

dıʌ
Palaute - 100%
10   0   0
Reaktiopisteet
7061
Puhelinmalli
OnePlus 6
Just kattelin ennustetta uutisten lopussa. Turkkuseenki huomiselle -20. No, onneks näkkyy lauhtuvan alkuvkosta makiasti! :)
Foreca sanoo -21, Ilmatieteenlaitos -18, Google -16. Forecaan luotan vähiten. :)

estrella

-life is life-
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
4162
Puhelinmalli
iPhone 7 RED
Tänne näyttäis tiistaiksi lunta. Nyt -23.

projector

Ole sinä tavis hiljaa, mää oon VIP
Palaute - 100%
222   0   0
Reaktiopisteet
2820
Puhelinmalli
Usein vaihtuva malli
Huomisesta tulee nihkee duunipäivä [emoji57]

Viimeksi muokattu:

DjABu

Vapaa-ajan ruhtinas
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
310
Puhelinmalli
OnePlus 6
Pelkäsin pahempaa, aamulla ei ollut kuitenkaan kuin 20 pakkasta. Ennustettiin yli kolmeakymmentä. Heitin vaimon töihin ja pian muksut saa kyydin päivähoitoon, eskariin ja kouluun.

Itse vietän vapaata vielä tämän viikon. Ehtii ahkeroida vaikka tuolla tallin puolella. Ehkä kuitenkin juon kuumat kahvit ensin olohuoneessa ja katson pihalle lumista "valtamerta" tuijottaen.

Olen ajatellut että onko nämä nykyajan pakkaset kovempia, mitä 80 luvulla, kun näistä vouhkataan niin lujaa medioissa.

Erakoituisin ihan täysin näistä uutispaskoista, mutta kun ei auta piiloutua mihinkään.. Kai sitä pitäisi tilata vaikka Ilkka, josta saisi uutiset lukea. Klikkihuoraus on liian vahvasti läsnä tämän ajan uutissivustoissa.

Edit, niinjuu sitä pitää sanoa, että kyllä volkkarin kaasupoljin on muuten suoraan perseestä revitty. Kolme vuotta ollut tuo auto ja ekana talvena katkesi kaasupoljin, ostin uuden, toisenakin talvena katkesi, korjasin sen. Nyt kun taas kovat pakkaset tulleet, niin hieman on nihkeää se liikkuminen. On meinaan lattiassa se poljinmekanismi ja kaiken lisäksi muovia.

Megaman

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
1648
Puhelinmalli
Oneplus 6T
Olen ajatellut että onko nämä nykyajan pakkaset kovempia, mitä 80 luvulla, kun näistä vouhkataan niin lujaa medioissa.
Voipihan se myös johtua esim viime vuosien talvista, kun ei oo tainnu moneen vuoteen olla kovia pakkasia. Varsinkin viime talvena jos en väärin muista, ei yli -20c pakkasia ollut kovin montaa päivää.

quqa

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
351
Puhelinmalli
Google
Voipihan se myös johtua esim viime vuosien talvista, kun ei oo tainnu moneen vuoteen olla kovia pakkasia. Varsinkin viime talvena jos en väärin muista, ei yli -20c pakkasia ollut kovin montaa päivää.

Viime vuoden helmikuu oli kylmä. Satuin olemaan sopivasti ulkoasennus hommissa koko kuukauden ja yli 20 pakkasia oli pari viikkoa ellei kolmaskin. Porvoossa ainakin :D

pinato

VIP
Palaute - 100%
18   0   0
Reaktiopisteet
1523
Puhelinmalli
Huawei P20 Pro
Olisiko meistä vaan tullut sellaisia herkkä hipiäisempiä.
Itse muistan nuorramiessä kun vielä kotikonnuilla vanhempien kanssa asuin, olin 13-15 vuotias ja talvet metsurinhommia tein.
Jatkuvasti oli 25-35 astetta pakkasta, siihen metri lunta ja ropsia/tukkia tein kaiket talvet eikä tommoset pakkaset tuntu missään, husovarna vähä yski yli 30 pakkasessa, piti ilmanputsariin laittaa ohut nenäliina lisäksi niin sit toimi hienosti, oksa vaan katkes paremmin puusta karsiessa mitä pakkasempi.
Siihenaikaan ei vielä ollut muotia moottorisahalla karsiminen, kirveellä vaan paukuttelin.
Nytkun on parikymmentä pakkasta, koiran kanssa lenkillä olo tuntuu että ei tuu mittää, täällon niiin kylymä.

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
3575
Puhelinmalli
Mate 10 Pro
Olisiko meistä vaan tullut sellaisia herkkä hipiäisempiä.
Itse muistan nuorramiessä kun vielä kotikonnuilla vanhempien kanssa asuin, olin 13-15 vuotias ja talvet metsurinhommia tein.
Jatkuvasti oli 25-35 astetta pakkasta, siihen metri lunta ja ropsia/tukkia tein kaiket talvet eikä tommoset pakkaset tuntu missään, husovarna vähä yski yli 30 pakkasessa, piti ilmanputsariin laittaa ohut nenäliina lisäksi niin sit toimi hienosti, oksa vaan katkes paremmin puusta karsiessa mitä pakkasempi.
Siihenaikaan ei vielä ollut muotia moottorisahalla karsiminen, kirveellä vaan paukuttelin.
Nytkun on parikymmentä pakkasta, koiran kanssa lenkillä olo tuntuu että ei tuu mittää, täällon niiin kylymä.
Kävelyhän nyt ei kovin raskasta ole, niin ei lihakset lämpeä samalla tavalla kuin tukkimetsässä. Ja kyllähän kylmiin keleihin tottuu jos niitä pidempään on.

Top Bottom