1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

RotateMe

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Johan_, 23/11/07.

1. Johan_

Johan_

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Lumia 925
    Niin, eli RotateMe-nimisestä ohjelmasta vähän kyselisin, siitä ilmeisesti jotain juttua on jo käyty N95-ketjussa.(?)

Eli mitkä kaikki puhelimet tukee tätä, N95 ja N73 ainakin, tukeeko esim kaikki s60 3.1 puhelimet?Ja onko tässä 2.0 versiossa jotain suurta eroa tuohon 1.21 versioon nähden?

Edit: Niin, kyseessä on siis ohjelma, jolla voi kääntää puhelimen näytön landscapeksi.

Linkkejä:
    http://www.bysamir.fr/rotateme/
    http://symbiansmartphone.blogspot.com/2007/05/rotateme-for-symbian-os-3rd-edition.html
    http://www.symbian-freeware.com/download-rotateme.html

2. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    NokMote on mielenkiintosempi ja tulee joulukuussa ilmaseen jakeluun.

N95 matopelia voi ohjata puhelinta heiluttamalla. Se muistuttaa kummasti Wiin ohjainta kun sen heittää töllöön. Nokian N-Gage palvelussa ei tulla ainakaan hyödyntämään alkuvaiheessa kiihtyvyysanturihommia N95 osalta.

3. Dawg

Tykkäykset:
    0
    Tuli tuossa jokin aika sitten testattua, ja ei ainakaan 6110 nav:issa toiminut. Joten epäilen toimivuutta monessa muussakin. Periaatteessa "rotate" on mapattu kynänäppäimeen eli pois tippuu ainakin mallit ilman "kynänäppäintä"

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Tuota, ymmärtääkseni sillä ei saa kännettyä näyttöä ja vaatii kiihtyvyysanturit.
    Toki jos se että nättöä ei saa vakaan harmittaa voi lohdukseksi hakea wii konsolin ja heiluttaa luuria sen edessä ja jos sattuu nuo anturitkin oleen niin jotaintapahtuu.

5. THL

Tykkäykset:
    1
    minua kiinnostaa enemmänkin se että toimiiko rokmote ja rotateme yhdessä. alustavasti rotame:tä käyttävänä sanoisin ei, koska näyttökin kääntyy liikkeen mukana. olisi kiva jos se toimisi.

edit. soveliaskin on näköjään yöihminen :D

6. sahkari Vieras

Liian vaikeaa oli tuon signaarauksen tekeminen rotatemeen, toivottavasti pian tulee sigraarattu versio. Joko tuota rokmotea jostain saa?

7. coffee

coffee

Tykkäykset:
    0
  8. Crockett Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    159
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P
    Miten tuo signeeraus tapahtuu? Joku ohjelma siihen muistaakseni oli. Vai voisiko joku tehdä tuon signeerauksen toisen puolesta tms?

9. zimon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei kannata paljon toivoa signeerattua versiota RotateMe:sta, koska aiempaankin versioon tekijä on odottanut Symbian-sertifikointia yli puoli vuotta jo.

Ylläolevasta linkistä:
    "A request will be made to symbian to get a symbian-signed version of rotateMe, but with no delay guarantee. (I'm currently waiting for the finalization of the signing process of rotateMe v1.21 since May 2007...)"

Ennenkin oon asiasta nurissut ettei tuo S60v3 allekirjoitussysteemi toimi ja itsekseen tehdyt selfsignaukset vaan romuttaa koko turvallisuuden. Ja se että jos jokin onkin sitten signattu, niin puhelin ei löydä mitään osoitetta josta voisi varmistua allekirjoittajan aitouden. Eiköhän kaikilla ole S60v3 laitteissa turvallisuustasot pudotettu heti alkuunsa alas, kun muuten ei toimi sovellusten asennus.

10. Crockett Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    159
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P
    Voisiko joku ystävällinen allekirjoittaa tuon 2.0:n sitten minun puolesta koska itse en saanut tunnin aikana tuota tehtyä vaikka kuinka ohjeita tutkin...? En vaan osaa :(

11. burt

Tykkäykset:
    16
    sun pitäis sit lähettää puhelimen imei koodi sille kuka sen allekirjoittaa.

12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ehkä ohjelma ei ole silloin sinulle tarkoitettu?

Toki joku viitseliäs voi sen sinulle allekirjoittaa jos toimitat hänelle anomasi developer sertifikaatin, selfsignet ei tuohon ohjelmaan riitä (muutoinhan se olisi netissä allekirjoitettuna jaossa)

Jos sinulla ongelmasi rajoittuu tuon developer sertifikaatin puutteeseen, eli et sitä saa symbianilta, niin toki joku sellainen joka niitä saa voi hakea sellaisen ja sinulle toimittaa, siihen tarvitaan luurisi IMEI. Jonka jälkeen voi allekirjoitella cerillä muitakin asennuspaketteja.

Kyse on kuitenkin siitä että tavallisen käyttäjän ei ole tarkoitus itse alkaa allekirjoittelemaan softia, varsinkaan jos sitä ei osaa. Softan devaajan tehtävä on hommata allekirjoitukset, jos niitä ei saa, niin ei tavallisen loppukäyttjän kuulu niitä allekirjoitella. eli jos virallinen signaaja ei luota devaajaa tai ohjelma ei mene läpi, niin ei silloin ehdointahdoin pidä mennä sitä itse tekemään.

Beta testaus, kun ymmärtää homma kuvion, on toki toinen juttu.

13. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minusta RotateMe on todella hyvä, koska olen usein halunnut kuvan vaakasuuntaan esmes kuvien ja videoiden tai web-sivujen kanssa. Tällä ohjelmalla homma toimii N958GB.ssä automaattisesti, muttei tahattomasti.

Mitä self-signaukseen tulee, ei se voi olla kovin vaikeaa, jos toimittajakin siihen pystyy. ;)

t. tero

14. burt

Tykkäykset:
    16
    taidat olla aika kyr......eikös tämmöset foorumit ole pitkälti sen takia että täältä voi kysyä neuvoa jos ei itse osaa??itse pyrin jos vaan osaan muita neuvomaan ...

15. kimmo Vieras

Puuttumatta nyt tähän mielipiteeseesi soveliaasta, kysyisin että eikö/etkö tota signeerausta voi tehdä? Minulla ei ole käyttöä ko ohjelmalle, ei myöskään sille sopivaa puhelinta, joten ihan varma ole mitä tässä ajetaan takaa ja miksei kukaan voisi auttaa?

16. JPW™ Vieras

Tiedän yhden ulkomaalaisen foorumin, jossa muutamat henkilöt signeeraavat ohjelmia(tosin voit joutua odottaa jopa viikon, jonoa on..). Siellä olen myös antanut itseltäni yhden sovelluksen signeerattavaksi. Vaatii tietysti ensin rekisteröitymisen, ennen kuin voi postata foorumille. Voin laittaa linkin YV:nä.

17. burt

Tykkäykset:
    16
    yritän muille nyt ohjeita laittaa eli tämä linkki on aika hyvä ohje tuon rotateme allekirjoittamiseen http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showthread.php?t=34494 voisin sen muillekkin tehdä mutta veikkaisin että en ehtisi muuta tekeen kuin koneen ääressä istumaan sen jälkeen ..tuon ohjeen perusteella sain itse soveltaen sen tehtyä.

18. burt

Tykkäykset:
    16
    nokme

missäs se on nythän on joulukuu ?? :)

19. kimmo Vieras

Olen nyt itse signeerannut muutaman ohjelman sitä haluaville tällä foorumilla. Olen ehtinyt tekemään sen lisäksi paljon muutakin, enkä vastaisuudessakaan meinaa sitä työkseni alkaa tehdä. Luonteeni vaan sellainen, että jos joku minulta suoraan apua pyytää, niin yritän sitä antaa mahdollisuuksieni ja kykyjeni mukaan.

20. Pete10

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N95+2GB -Sonera- - Varalla N73
    Noi nyt on RotateMe asennettu olipas siin signeeraukses aikas homma tälläi ekakertaa, mut loppujen lopuks on aika yksinkertainen homma ku sen oivaltaa :)
    ja sit eiku oottelee sitä Nokmotea....

Jaa tämä viestiketju