1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

RL Soneran verkkoon!

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja huolto, 12/11/03.

1. huolto

Tykkäykset:
    0
    Onko joku muu jo kuullut,että Radiolinja on siirtymässä Soneran verkkoon? Vai onko aihetta jo täällä käsitelty.

2. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Heh, aikamoinen huhu tosiaan. ;)

Jos näin tapahtuisi, niin kenelleköhän se Radiolinjan oma verkko sitten myytäisiin...? Niinpä.

3. dz

Tykkäykset:
    0
    PGACONE ostaa RL:n verkon!

4. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    PG-ACN-One? :D

5. jeesh Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minkä hemmetin takia RL möisi ihka iki oman verkkonsa? ja miksi sitten siirtyä soneran verkkoon, eikä ne sitten jäisi siihen myytyyn verkkoon???
    ja miksi ylipäätänsä myydä koko verkko? ja miksi ostaa (PGAACNAONET sun muut) kokonainen verkko?

Ei oikein mitään järkee.

EDIT: mistäs tämmöinen "huhu" on saanut alkunsa, saiskos jotain linkkejä?? vai meneekö tämä kategoriaan "mä kuulin sen mun kummin kaiman kaverin koiran isän työpaikan kaverin ruokalassa"

6. Nynny

Tykkäykset:
    6
    Ainakin minun käsittääkseni Radiolinja Origo Oy ei omista kokonaan maata kattavaa verkkoa, vaan on osittain vuokralla maakunnissa Finnet-yhtiöiden omistamassa verkossa. Tätä verkkoa ei pidä sotkea Suomen 2G:n verkkoon, vaan kyse on nimenomaan Finnetin verkosta, joka rakennettiin 90-luvun alussa. Puhelimesta tai mistään muustakaan ei näe kenen omistamassa verkossa kulloinkin ollaan, mutta tutkimalla Finnet-yhtiöiden ja Radiolinjan tilinpäätöksiä, niistä voi päätellä näin. Lisäksi aiheesta on ollut joskus mm. Kauppalehdessä.

7. desentera

Tykkäykset:
    0
    Toivottavasti Radiolinja ei myy verkkoaan Soneralle, on huonoja kokemuksia Soneran verkosta.. :(

8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    RL HPY jne. kuuluivat aikoinaan Finet ryhmään, ja silloin todella oli että RL alueellisia palikoita omistivat alueelliset yhtiöt. RL (Elisa) osti nämä paikallisilta yhtiöiltä ja osittain näillä rahoille he rakensivat Suomen 2G:n En kuitenkaan lähde väittään etteikö jossain olisi vielä yksittäisiä vuokrajuttuja, mutta olen käsityksessä ettei näin ole.
    No se olisi taysin mahdoton juttu jo lainsäädännöllisesti.

9. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tälläisiä juttuja joille ei kunnon lähteitä ole esitetty on aika turha lähteä miettimään...

Itse en ainakaan nää juuri hyötyä tuollaisesta siirrosta RL:lle.

10. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Samaisen käsityksen olen myös saannut muualta. Eli Aikaoinnaan jokainen paikallinen Finnet -yhtiö rakensi omalla kustannuksella Radiolinjan verkkoa, jota sitten Radiolinja vuokrasi. Kun HPY muuttui Elisaksi ja erosi Finnet -leiristä oli vielä pitkään kun Radilinja oli vuokralla Finnetin verkossa maakunnissa. Radiolinja taisi viimeismmät linkit hankkia omaksi vasta reilu vuosi sitten. On myös mahdollista että Radioilinjalla on veiläkin jossain vuokralinkkejä.

Tuolla vuokralla Finnetin verkossa ei tarkoita sitä että Radiolinja olisi käyttänyt 2G:n verkkoa, vaan verkon rakensi paikallinen Finnet yritys ja loppuvaiheessa osassa maakuntaa oli kaksi erillisitä Finnetinverkkoa, siis Radiolinjan tunnuksella ja 2G:n tunnuksella. Lisättäköön se että maakuntien Finetyhtiöiden City -verkoista muodostui sitten tämä 2G:n verkko, siksi muistaakseni 1999 tai 1998 marraskuussa maakunnissa 244 09 tunnus muuttui 244 12 -tunnukseksi puhelimessa ja osalla hävisi logot näytöltä, samoin kuin nyt käy Telian (244 03) -verkolle. Saman ovat myös kokeneet ELisa Cityn, siis HPY Cityn, käyttäjät.

11. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Tämä uutinen on kyllä täysi ankka ja sai aikaan vuoden naurut.

12. djj Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eh? Siis Radiolinjan Soneralle myymät verkot muka muuttuisivat yhtäkkiä heikkolaatuisiksi Soneran-verkoiksi? Ok.

Mutta itse uutiseen: ankka mikä ankka.

Jaa tämä viestiketju